December 2022

Heej,
Ik lees ook veel mee maar ook tijdje niks geplaatst (pas wel geprobeerd maar op 1 of andere manier lukte het niet om wat te plaatsen).

Wij hebben afgelopen maandag termijn echo gehad. De datum staat definitief op 24 december.
We hadden echt een hele mooie echo. Toen we zeiden dat deze wel duidelijker/mooier leek dan bij vorige 2 zwangerschappen (zelfde praktijk) zei ze dat ze nieuw apparatuur hadden. De baby was goed in beeld. Lag mooi om opgemeten te worden en ging daar lekker bewegen. Bijna de hele echo bewoog zijn handje, bijna alsof de baby probeerde te zwaaien (en dat bij 10+2). Het kwam door deze mooie echo opnieuw even binnen dat we echt weer een kindje verwachtten. Dat emotioneerde me ook best wel.

Voor de rest is er van alles in gang gezet.
Ik wil onze kraamverzorgster van de vorige keer. Ze wil ook weer bij ons komen (heb soms nog contact met haar). Het probleem is alleen dat ze te weinig kraamverzorgsters hebben die in ons postcodegebied beschikbaar zijn dus is dit postcode gebied opgeheven. We proberen nu via haar manager toestemming te krijgen (moeten we samen een aanvraag doen).
Kraamzorg is bij ons dus nog niet rond

Verder ga ik in combi zorg met de verloskundige en het ziekenhuis van mijn voorkeur. Dit houd in dat ze samen mijn zorg delen. Ik ga dan voor alle medisch gerelateerde dingen naar het ziekenhuis (13 weken, 20 weken en groei echo's). En voor de reguliere controles naar de VK. Dit wordt nu allemaal geregeld dus veel verwijzingen en aankomende afspraken (Wat dus mentaal gezien even een beetje meer energie vergt).
Wij doen Verder geen onderzoeken als Nipt of vruchtwater punctie o.i.d

Verder nog steeds moe en misselijk al wordt het langzaam iets beter.

Ik ga ook nog een paar uur extra werken tot de zomervakantie (ik heb nu al niet zoveel vrije dagen meer dus ga even wat opbouwen).

Al met al gaat het wel goed.
Ik focus me dan wel meer op gezin etc. En iets minder op huishouden (wel veel hulp van mijn man).

Ik lees dus wel veel mee maar reageer misschien even wat minder. Onze dochter heeft nu ook de laatste weken van school allerlei uitjes/extra activiteiten dus beetje drukke periode maar ik weet zeker dat we dit overleven =)

Voor iedereen die binnenkort echo heeft, een mooie echo toegewenst.

Voor diegene die op uitslagen van bijv. Nipt wachten, ik hoop dat het een positieve uitkomst mag hebben!

Voor diegene die last hebben van klachten, hou vol! Je kunt dit! Ik hoop dat je je gauw weer beter mag voelen

Goede berichten allemaal!
Hier nog steeds behoorlijk misselijk en slaap erg slecht!
Vorige week hadden we de termijn echo en alles zag er goed uit! Inmiddels vandaag 11+4 en heb van de week ook bloed laten prikken voor de nipt!
Ook ingeschreven voor de kraamzorg en afspraken gemaakt voor een rondleiding bij 2 kinderdagverblijven. Alles loopt een beetje en inmiddels weten al meerdere mensen van de zwangerschap. Dinsdag ga ik het aan collega’s op het werk vertellen en dan mag het de wereld in! Zo blij dat de smoesjes verzinnen over is!

Ondanks de misselijkheid probeer ik ook echt wel te genieten van de zwangerschap!

Hee hoi, hoe is het met iedereens zwangerschapskwaaltjes? Ik merk dat de vermoeidheid mij wel echt begint op te breken.. ik had gelukkig vanaf donderdag weekend, maar op mijn vrije dagen slaap ik op de momenten dat ons zoontje ook een middagdutje doet. Ik zie ook zo op tegen morgen weer werken. Ik heb mezelf de afgelopen weken echt mijn werkdagen door moeten slepen. Ik heb heel leuk werk hoor, maar rond 14:00 uur ben ik helemaal gesloopt. Herkent iemand dit?

He meiden,
Ik ben nu 13+3, ben 10 december uitgerekend. 
Vermoeidheid had ik vooral de eerste weken behoorlijk last van maar dat gaat inmiddels al een stuk beter. Misselijkheid met vlagen, maar vooral als ik trek heb. Zodra ik wat eet gaat het vaak wel weer.
Wij hebben donderdag de 13 weken echo en heb +/- 2 weken geleden bloed geprikt voor de NIPT. Zijn nog in afwachting van de uitslag.
Een hele goede zwangerschap allemaal gewenst!

Hee meiden,

Vanmorgen de termijnecho gehad, alles was goed. Was lekker aan het bewegen met de beentjes en handjes, zo bijzonder en mooi om te zien!
Op 11 weken gezet en is de uitgerekende datum op 27-12-2022 gezet, een dagje eerder. Ook gelijk bloed laten prikken vammorgen voor de NIPT. Veel buisjes zeg, ik was een beetje duizelig daarna. Maar ben blij dat het achter de rug is.

Ik heb niet veel kwaaltjes eigenlijk. Totaal geen last van misselijkheid, wel af en toe buikpijn en gezwollen borsten. Maar op dat na mag ik echt niet klagen.

Ook heb ik vorige week een rompertje en sokjes gekocht, zo schattig!

Hoe is het verder met jullie?

Ook hier vandaag de termijnecho gehad. Uitgerekende datum is op 24-12-22 gezet. Erg beweeglijk en ook duidelijke armpjes met handjes en beentjes met voetjes. Blaas kon ze al zien en het begin van de vorming van de hersenen netjes zoals het zou moeten. Verder al een beginnende ruggengraat dus allemaal mooie berichten.

Qua kwaaltjes valt het bij mij ook mee. Wel wat vermoeider dan normaal (inderdaad ook in de loop van de middag op het werk wordt ik wat moe). Maar als ik maar niet te veel plan enzo is het verder best prima te doen. Wel echt regelmatig gevoelige borsten en er zijn nu toch echt duidelijk broeken en shirts die strak gaan zitten bij m'n onderbuik dus er gebeurd wel echt wat. Deze week afspraak maken om bloed te prikken voor de NIPT en wij gaan ook voor de 13 weken echo. 

Hebben jullie het inmiddels al meer verteld? Wij bereiken dit weekend de 'magische' grens van 12 weken en willen het dan verder vertellen aan mensen. 

Hallo allemaal, wat een fijne updates hier te lezen!
Mar loes hier valt het qua kwaaltjes gelukkig inmiddels heel erg mee. Af en toe vermoeid maar dat kan ook zeker liggen aan onze vroege vogel (dreumes) die regelmatig half 6 een uitstekende tijd vindt om wakker te worden...
Juliass wauw, wat moet jij lang geduld hebben voor de nipt uitslag. Het mag natuurlijk zo lang duren en het zal ook wel aan de feestdagen ertussen liggen maar hoop dat je snel een goede uitslag hebt! En veel succes/plezier donderdag! 
Cako ja wat een hoeveelheid buisjes he! Ik weet nog bij mijn eerste dat er op het laatst amper nog bloed kwam bij mij, moest de hele tijd een vuist maken en weer ontspannen haha. Gelukkig ging het dit keer soepeler.
Schoneslaper wat fijn om al zoveel details te kunnen zien bij zo'n kleintje, dat kan bij de 13 weken nog weer meer! Veel plezier met het vertellen!!

Hier gaat het goed! Morgen tik ik de 14 weken aan, vandaag hadden we de 13 weken echo. Alles zag er goed uit en ook de grootte klopte helemaal. Heb nog geprobeerd op te letten of ik aanwijzingen kon zien voor het geslacht maar helaas ? over ruim 2 weken hebben we een pretecho met geslachtsbepaling staan dus nog eventjes wat langer geduld hebben. Ik voel me verder prima, nauwelijks kwaaltjes meer maar die buik gaat nu echt héél hard. Bijzonder dat verschil met een 1e zwangerschap! Ik voel de baby ook al een week of 2, echt super vroeg en ik geniet er enorm van. De eerste voelde ik bij 14 weken dus die was er ook vroeg bij, maar deze helemaal. 

Terug
Bovenaan