December 2022

Hoi! Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat bij iedereen! Dat wachten op die nipt duurt lang joh als je al twee weken wacht, Juliass!

En runbabyrun, wat gaaf dat je al wat voelt! Bij mijn vorige had ik dat ook,maar nu nog niet...

Ik ben nu 12.5 weken en heb over een paar dagen de 13-weken echo, ben super benieuwd! Ben nog steeds veel misselijk en moet elke ochtend overgeven zodra ik opsta. Heb daarnaast een lastig te verbergen buik, maar ik doe mijn best. Heb het wel tegen familie en vrienden verteld, en ook tegen de baas, maar wil het verder pas vertellen na een goede nipt/13 weken echo. Kan ik daarna meteen een strak truitje aantrekken en een dikke buik laten zien!

Ben een beetje zenuwachtig voor de nipt. Bij mijn vorige zwangerschappen was ik er helemaal niet zo mee bezig en had ik er steeds alle vertrouwen in. Toen ik de uitslag binnenkreeg dacht ik; oh ja, daar wachtten we ook nog op! Maar nu merk ik dat ik er echt veel mee bezig ben en er best een beetje zenuwachtig om ben. Geen idee waarom ?

Hoop voor iedereen op mooie echo's de komende weken!

Heej,

Hier even een update (reageer op een later moment op jullie berichten)

Vandaag had ik intake met een echo erbij in het ziekenhuis. Kindje was heerlijk beweeglijk (lees bijna te actief voor echo). Ze gaan bij mij combi zorg doen vanuit de verloskundige en ziekenhuis.

Nu was alles aan de echo positief tot ze bij de blaas aan kwam. Ze hebben m meerdere malen gemeten en de metingen komen tegen de grens en er net over (verschillende metingen voor dezelfde meting/norm)..

Nu hoeft het helemaal niks te betekenen maar kan het ook zorgelijk zijn.
Het zou dus niks kunnen zijn of 1 van de volgende dingen:
- Blaas nog niet ver genoeg door ontwikkeld waardoor de blaas minder vaak geleegd word en dit dus een moment opname was
- afwijking aan de blaaskleppen of urineweg
- afwijking aan de nieren
- symptoom van down syndroom
- mogelijk nog andere ziektebeelden/afwijkingen maar die zijn zo zeldzaam dat ze het niet echt noemen

Mijn 13 weken echo wordt dus een gecombineerde echo met extra blaas en nier metingen.

Dit is wel spannend en geeft wel wat stress

Oh jeetje PM dat is schrikken en ook zo onzeker. Het kan dus helemaal niets betekenen, maar ook iets wat enorm veel impact op jullie kan hebben! Kan me voorstellen dat je er veel stress van hebt! Ik hoop dat het bij je 13 weken echo allemaal blijkt mee te vallen en je verder weer kunt genieten van je zwangerschap!

PM wat schrikken, ik duim enorm voor je dat het optie 1 en dus een momentopname was en dat je daar snel uitsluitsel over hebt. 
Wanneer heb je de 13 weken echo?

@runbabyrun 
We hebben heel toevallig dinsdag einde dag de uitslag van de NIP + nevenbevindingen gehad, en alles was goed!!  Gister hebben we de 13 weken echo gehad en ook daar was alles in aanleg goed bevonden. Heel fijn en ook weer ontzettend leuk om onze kleine frummel te zien! Kan daar zo van genieten. 

Wat fijn te lezen dat de 13 weken echo bij jullie ook helemaal goed is gegaan. We lopen best gelijk op; ik ben morgen 14 weken. Bijzonder zeg dat je de kleine al zo vroeg voelt. Ik kan daar echt niet op wachten haha! Mijn placenta ligt aan de voorkant dus in het ziekenhuis hadden ze al gezegd dat ik moet rekenen op +/- 18 weken. Nog eventjes geduld. 

@EvdB
Vervelend zeg dat je elke ochtend moet overgeven; lijkt me echt niet fijn. Hopelijk wordt dat snel minder. 

Lastiger als je het nog wilt verbergen; maar wel bijzonder he je groeiende buikje? Wij hebben het wel al aan de mensen om ons heen verteld en geniet volop van mijn groeiende buikje. Je gaat het nu echt wel zien! 

Hoop ook op een mooie echo voor jou en een goede uitslag van de NIPT.

@PM

Jeetje meid, dat is schrikken. Duim voor je mee dat het achteraf gezien niets ergs betekent!!

Heej,

Hier even de reactie op jullie berichten. Ik heb even terug gelezen maar zag dat veel berichtjes wel een beetje dezelfde strekking hebben dus reageer ik even "algemener"

Wat fijn dat er zoveel goede Nipt uitslagen zijn. En ook mooie 13 weken echo's.
Wij hebben (nog) niet voor de Nipt gekozen (misschien dat de uitslag van het vervolgonderzoek van het blaasje ons anders doet besluiten). We hebben a.s donderdag de 13 weken echo in combinatie met extra vervolgonderzoek naar het blaasje van de baby. Er was al besloten dat mijn echo's in principe allemaal GUO's zouden zijn ivm opbouw van dossier in het ziekenhuis nav het overlijden van ons zoontje vorig jaar (guo = medische echo in het ziekenhuis)

Ook ben ik weer gestart met aspirine slikken (op recept via gyn). Dit krijg ik omdat dit waarschijnlijk positieve effecten heeft op de groei. Deze tabletten zorgen ervoor dat de bloedvaten in de navelstreng wat wijder open gaan staan waardoor het kindje een iets grotere toevoer heeft aan voedingstoffen via de navelstreng. Dit krijg ik omdat onze dochter, 1e zwangerschap, dysmatuur was (te klein en laag geboortegewicht ten opzichte van zwangerschapstermijn). Hierdoor krijg ik dan ook groeiecho's (bij 24-28-32-36 weken). Deze dus waarschijnlijk ook via ziekenhuis.

Ten opzichte van mijn klachten is er iets verbetering. Ben iets minder en minder snel misselijk. Wel nog vaak last van pijnlijke/gevoelige borsten en vermoeidheid.

Bij mij is er ook al een buikje te zien. Wij hebben in principe tegen iedereen die we het zelf wilde vertellen ook verteld. Nu gaat ons nieuwtje langzaamaan rond.
Ik draag wel al een tijdje voornamelijk zwangerschapskleding.

Voor de baby had ik al een pakje gekocht met Born in 2022. Nu waren we op een markt hier in de buurt en was er een kraam met super leuke baby/kinder kleertjes. Ik zag gelijk een pakje wat ik zo onwijs leuk vond maar ging even verder kijken bij die kraam. Werd net de kleinste maat van dat pakje verkocht. Ik wil het graag als eerste pakje gebruiken en heb tot nu toe kleine baby's op de wereld gezet (zijn zelf ook niet erg groot). Dit pakje wordt nu dus speciaal voor mij gemaakt. Ze maakt normaal geen mutsjes maar op mijn verzoek maakt ze een bijpassend mutsje. Echt super lief

Gelukkig ondanks de lastige periode (nieuws over blaasje en sterfdag zoontje) ook 2 mijlpaaltjes.. ik heb de baby gevoeld (heb ze allemaal vroeg gevoeld maar daar wel veel commentaar op gekregen dus hou het wel een beetje voor me) en gisteren 12 weken zwanger dus nu in het tweede trimester. Ik probeer ondanks alles toch bewust stil te staan bij mijlpaaltjes

Even nieuwsgierig omdat sommige al 14 weken zijn: " willen jullie het geslacht weten en zo ja hoe pakken jullie dit aan (via pretecho of wachten tot 20 weken, wel weten maar voor jezelf houden of juist iedereen vertellen/gender reveal feestje)"
Wij hebben bij de 1e met 20 weken echo ontdekt maar tot geboorte stil gehouden. Bij de 2e gewacht tot 20 weken echo en het iedereen verteld. Nu willen we via pretecho omdat we dan zeker weten dat onze dochter dan mee kan en mag. Ik wil deze ervaring heel graag met haar delen. Hoe we het dan vertellen weten we nog niet.

Ik hoop voor diegene die wachten op 13 weken echo en/of uitslagen dat deze allemaal positief mogen zijn

Voor diegene die deze topic gestart heeft: is het misschien een idee om de data bovenaan aan te passen want volgens mij zijn nu bij iedereen wel de definitieve data bekend (mijne staat bovenaan op 18/19 dec maar is uiteindelijk 24 december). Ik zal even kijken of ik een lijstje kan maken met de data en die even te plaatsen zodat je kan updaten. Ook omdat er volgens mij ook nieuwe bij zijn gekomen (nog welkom voor diegene die wat later aangesloten zijn)

Hier vandaag weer een goede echo gehad. Nu toch weer terug gezet naar 29-12-2022. We houden het spannend wordt het 2022 of 2023 ;). Alles zag er goed uit. Waar ons zoontje bij de 12 weken echo al heel druk was, was dit kleintje dat niet wel grappig om dat verschil te zien.

Terug
Bovenaan