Dag,
Ik kan even niet bij houden wie wat gestuurd heeft (mentaal is het een beetje pittig nu). Mijn excuus dat mijn reactie dus even niet persoonlijk is maar wat algemener
Fijne dat jullie Nipt en 13 weken echo's allemaal goed zijn.
Gefeliciteerd ook met het ontdekken van het geslacht, leuk dat je nu weet dat je een dochter verwacht
Qua kinderwagen hebben we de bugaboo (ik dacht monkey maar weet niet meer zeker). Hier heb ik vorig jaar bij onze zoon adapters voor maxi cosi bij gekocht zodat je de maxi cosi op het onderstel van de wagen kan klikken. Daarnaast hebben we de familyfix base van maxi cosi en daar hadden we de cabriofix maxi cosi autostoel op. Dit is een ouder model dus die zouden we deze keer verzekerings technisch niet kunnen gebruiken. De maxi cosi pebble stond dit keer op mijn verlanglijstje maar gaan we nu dus toch niet aanschaffen omdat ons kindje niet levensvatbaar is. De cabriofix is een basic autostoeltje maar wel goed. De pebble heeft net iets meer functies (in principe zijn de riempjes zo dat ze niet onder je kindje komen als je het kindje er in legt wat het dus makkelijker maakt om je kindje vast te zetten).
Via de NUB theorie is gekeken naar het geslacht van de baby (door de aandoening is er geen geslachtsbepaling echo mogelijk). Hier kwam uit dat we een zoon verwachten. We gaan dus wederom een zoontje verliezen.
We hebben inmiddels ook besloten wat zijn naam wordt.
Het was veel regelwerk afgelopen week maar de meeste dingen zijn in gang gezet. Dit zoontje mag bij onze andere zoon begraven worden. Dit is zowel moeilijk als mooi en fijn. Ook is er wat begeleiding in gang gezet en dingen qua verzekering geregeld.
We hebben vorige week een gesprek en echo gehad. Het was fijn dat onze dochter mee kon. Ze vond het erg leuk. We hebben de datum die we wilden besproken en deze is ook geaccepteerd door het ziekenhuis. Ik mag dus op de door mijn gekozen dag bevallen (omdat mijn lijf eigenlijk nog niet helemaal klaar is om te bevallen wordt het opgewekt maar kan het daardoor 2 dagen duren).
Ik ben nu vooral zoekende naar waar heb ik energie voor en waar niet. Binnenkort gaan we nog op vakantie. Ik ben blij dat de arts in principe geen risico's ziet om weg te gaan en we dus "gewoon" op vakantie kunnen. Dat heb ik ook wel nodig denk ik om de bevalling aan te kunnen.
@twd
Ik heb de uitgerekende datums van iedereen even uitgezocht, deze zal ik deze week even als lijstje sturen
Nog veel plezier met alle geplande echo's, het uitzien naar dingen kopen/uitzoeken (van bijv. Naam en/of geboortekaartje) en de komende zomervakantie