December 2022

Gefeliciteerd mamatobe!
Hoe is het met iedereen? Hier gaat het goed! Nu 17 weken en voel de baby nu voor het eerst. Bij mijn eerste was dat ook rond deze tijd en bij de tweede iets sneller. Bij nummer 2 en bij deze zwangerschap de placenta aan de voorkant, maar blijkbaar maakt dat dan niet zoveel uit! Zo fijn om nu af en toe zo'n klein schopje te voelen. Kijk al uit naar over een paar weken als het ook aan de buitenkant te voelen is, zo bijzonder!

Hier nu 19 weken, behoorlijk wat getrappel en gedraai. Iedere dag iets duidelijker en ook papa mocht net een klein duwtje voelen.
Altijd weer bijzonder.
Ik had bij de derde de placenta voor liggen en voelde hem wel echt een stuk later dan de eerste 2.
Nu weet ik het eigenlijk niet. Maar ook niet zo vroeg als de twee oudsten.

Over 9 dagen de 20 weken echo en dan weten we ook wat het wordt. Kunnen we de zolder uitzoeken en kijken wat we nog nodig hebben.

Hier alles goed! Morgen ben ik 16 weken en voel de baby al duidelijk. We hadden vanochtend een geslachtsecho en toen was ZE ook heel druk haha. Dus yessss wij krijgen een 2e dochter! ❤ En dan vlak voor we op vakantie gaan de 20 weken echo. 

He meiden,
Goed om te lezen dat er weer een aantal goede NIPT uitslagen binnen zijn en goede 13-weken echo's! 
Ik ben nu 18+2 en beetje stiekem een beetje jaloers op iedereen die de baby al voelt hihi. De placenta ligt voor en de verloskundige heeft me al "gewaarschuwd" dat het daardoor wat langer kan duren. Ik voel heel af en toe wel "iets" waarvan ik denk; zou het? Maar dat voelt nog zo verweg dat te veel twijfel. Laat dat getrappel maar komen. 
Vanmorgen nog een reguliere controle gehad bij de verloskundige en hebben de kleine weer eventjes kunnen zien (was flink actief!) en het hartje gehoord. Altijd weer even fijn. 
Volgende week de 20-weken echo. Wij kiezen ervoor om het geslacht pas tijdens de geboorte te ontdekken. 

Aaah Bo-Belle, weer een meid, wat leuk!! En wat heerlijk dat je haar al zo vaak voelt.
Ik herken wel wat TWD schrijft, tenminste dit keer heb ik de placenta voor en hoewel ik haar echt al heeeel vroeg voelde (rond 12 weken) is het wel beduidend minder dan bij mijn eerste. Maar ik voel haar elke dag wel even en sinds 17 weken ook de eerste schopjes. Hopelijk snel hard genoeg dat mijn man het ook kan voelen.
Juliass ik snap jouw gevoel helemaal! Denk dat het mazzel is voor mij dat het mijn tweede is daardoor herkende ik het gevoel al eerder. Maar zou willen dat ik haar vaker voelde, vind dat zó gezellig! Wat leuk en spannend om jezelf te laten verrassen bij de geboorte, ik kon het niet haha, té nieuwsgierig! 

Hier inmiddels 18+5 en donderdag de 20 welen echo. Ben niet zo extreem zenuwachtig als de vorige keer maar het begint toch wel weer een beetje te komen. Hoop gewoon zó dat alles goed is met ons meisje (en dat ze nog steeds een meisje is ??). Mocht van mezelf 1 roze pakje kopen, maar als alles straks goed is ga ik los en wil ik ook een begin maken aan haar kamer. 

Hier juist andersom, bij de eerste lag mijn placenta aan de voorkant. Ik voelde haar wel al snel (zat toen thuis door corona en kon veeeeeel aandacht besteden aan rusten en voelen) maar wel op andere plekken en stukken minder dan nu. Ik voelde haar toen vooral als ik op mijn zij lag, en voelde het dus ook voornamelijk daar. 
Nu ligt mijn placenta achter en de baby ligt met haar rug naar mijn rug en voeten recht naar voren. Die voel ik dus ook regelmatig schoppen. Al is het nog erg zacht en niet heel vaak op de dag. 
En toch altijd spannend runbabyrun! Ik moet nog even wachten maarrr heb er dit keer wel echt vertrouwen in. Ook door de 13 wekenecho, vind ik echt een mooie aanvulling op de nipt! 

Leuk om te lezen allemaal! Goede verhalen, en grappig het verschil met de schopjes en wanneer. Heb nog geen vergelijkingsmateriaal dus ben benieuwd wanneer ik haar ga voelen! Vandaag de geslachtsecho gehad, en een meisje!! Zo leuk?

Vandaag hier ook de geslacht echo gehad! Met een hele kleine slag om de arm: een meisje! Ik vind die slag om de arm een beetje lastig maar ze zei: 95% een meisje. Ze gaf ook aan dat ze maar 95% zekerheid geven met 16 weken maar tot nu toe dus nog geen jurkjes en roze inkopen haha! Al zijn wij oom niet van het roze maar toch, jullie snappen mijn idee vast wel. 4 augustus de bevestiging met de 20 weken echo. Volgens mij zie ik aardig vaak meisje voorbij komen hier trouwens. Toevallig! ?

Terug
Bovenaan