Derde kindje???? 2

Goedemorgen

Lies. Voor zulke reacties ben ik dus ook heel bang. Wij hebben het nog niemand verteld. Iedere keer als ik mijn schoonmoeder zie, wordt ik al nerveus...
Mijn man heeft al voorgesteld om het alleen aan zijn moeder te gaan vertellen...

Belachelijk dat mensen zo reageren. Ik vind dat echt a-sociaal.
Ik kreeg die vraag (of het gepland was) ook al één keer bij mijn tweede zwangerschap!!!!!
Toen stond ik echt met mijn mond vol tanden!!!! Zoiets vraag je toch niet????

Iedereen heeft wel een mening. Dat heb je zelf ook. Ik heb me ook wel eens bij sommigen afgevraagd, is dit verstandig???? Maar dat houd je dan voor jezelf. Iedereen moet zelf het recht hebben om te kiezen voor een aantal kinderen.
Helaas heb ik het idee dat tegenwoordig twee kinderen nu eenmaal "normaal" is.
Heb je er maar 1, dan krijg je steeds de vraag: waar blijft de tweede???
En als je er twee hebt, denk iedereen zomaar dat je gezin compleet is.
Belachelijk.

Vervelend voor je. Dat is toch een domper op je vreugde, als mensen niet gewoon blij kunnen zijn. Probeer het je niet te veel aan te trekken.

Ja, dat zeg ik dan. Ik lig nu al wakker van alle meningen van anderen en we moeten het nog vertellen. Ik wil gewoon heel graag van deze laatste zwangerschap gaan genieten en heb geen zin in vreemde reacties van anderen.

Sterkte meid. Hier op dit forum zijn we in ieder geval héééééél blij voor je!!!!!!

Groetjes Estelle

Lies,

Bij ons is dat ook  regelmatig de eerste vraag.
Of ze vragen of het gepland is of ze zeggen; "ongelukje?".

Ik trek me daar niets van aan.
Wij zeggen dan heel stellig dat het onze eigen keus was.
Verder geen nare reacties gehad. Het boeit me eigenlijk ook niet zo wat een ander er
van vindt. Misschien scheelt dat ook.
Ik erger mij ook niet aan deze vragen. Ik zou het erger vinden als ze je vervolgens  veroordelen.

Ik denk dat Estelle gelijk heeft. Mensen zien 2 kinderen als "normaal" en als je er 1 hebt heb je gezeur, maar als er meer dan 2 komen ook.

Of ze denken dat we graag een jongetje willen!!!
Ook zo'n typische vraag.

O, ja. Er zijn ook veel die zeggen: "Nou, ik moet er niet meer aan denken".
Dat vind ik toch wel wat vervelender.

Groet,
Janien

Hoi

Ik heb die angst voor reacties ook wel eenbeetje tussende eerste en de tweede zit 22 maand bijna 2 jaar dus en daar kreeg ik al reacties op van nu al en is dat wel debedoeling ik vond dat niet leuk maar kon er wel boven staan

Het is nu eenmaal ieders eigen keus en mocht het wel een " ongelukje" zijn dan brengen we dat niet naar de buitenwereld toe misschien alleen mensen die heel dicht bij ons staan en het voor zich houden. Maar wat klets ik nu bij ons is de derde erg gewenst.

Groetjes

Hai,

Het gister al mijn afscheid op het werk gehad omdat veel van mijn naaste collega's maandag vrij zijn. Was weer janken natuurlijk. Heb ik daar de laatste 4,5 jaar al zo veel gedaan. Het is net of je afscheid neemt van familie. Ik heb daar toch ruim 13 jaar gewerkt maar soms moet je aan jezelf denken en moet je beslissingen nemen die zeer doen maar wel verstandig zijn. Ik heb een heel mooi fotoalbum gehad met heel veel foto's en persoonlijke teksten. Ben er erg blij mee.

Estelle: mijn mannetje zit nu voor 3 maanden op zijn bootje en het is dan niet zeker of hij dan zijn zaad kan inleveren dus dan was het handiger en minder zenuwslopend om het 2 maanden uit te stellen. Hopelijk in juli nieuwe kansen en misschien kan ik in mei en juni wel af en toe naar boord of kan hij thuis komen en doet moeder natuur gewoon goed haar best. Was wel weer balen, kan nu inderdaad wel eens goed nieuws gebruiken. Heb net heel mijn huis schoon voor de bezichtiging van vandaag, gaat het niet door want er is iemand ziek. Wordt nu een nieuwe afspraak gemaakt, grr. Maar we hebben nu ook een 2e bezichting van een ander stel volgende week. Kunnen ze misschien tegen elkaar op gaan bieden. Zo heb je een half jaar niemand en dan 2 in 1 week. We proberen maar weer positief te blijven maar ik heb toch regelmatig een huilbuitje hoor, zeker als manlief op zee zit en mijn mannetjes een week bij hun vader zijn. Dan ben je wel eens heel alleen. Maar ja, het is mooi weer en dat helpt dan ook wel weer.

Edith: hoop voor je dat je nu snel eens duidelijkheid krijgt. Dan misschien maar gewoon ongi worden want dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Nou meiden, dit was het weer voor vandaag

Gr Debby

oh ja, laat iedereen toch lekker kletsen over hoe ze denken over een 3e kindje. Bij mij waren ze gelukkig wel positief ( na juist ook heel erg bang te zijn geweest dat het niet zo was). Belachelijk gewoon, sommige mensen. Het is juist geweldig zo'n lief klein mensje erbij. Ik vond het na mijn miskraam juist moeilijk. Toen zei mijn schoonmoeder van "je hebben toch al 4 gezonde kinderen samen". Net of dit kindje dan minder welkom is als je 1e kindje. Daar kan ik me dan weer kwaad om maken. Voor de rest vond ze het wel erg hoor en was ze ook blij met dit kindje. Ik moest dit nog even kwijt. Gewoon lekker genieten van je zwangerschap en laat iedereen gewoon doen.

Gr. Debby

Hoi meiden,
Hier weer even een reactie van mij.
Ik heb vandaag dan eindelijk de knoop weer doorgehakt en naar de huisarts gebeld. Wilde een afspraak voor vrijdag maken, maar dan was mijn huisarts er niet en de vervanger had ook al geen plaats meer. Toen gevraagd voor woensdag, maar voor die dag mochten ze nog niks plannen. Dat mocht pas vanaf vrijdag. Tja... lekker dan!
Dus ik maar gezegd dat het om een kinderwens ging en dat ik een verwijzing naar de gyn wilde hebben. Dat de huisarts al op de hoogte was.
Belde hij zelf een uurtje later terug. Moet zeggen, hij heeft weer een puntje gescoord bij mij! Hij vroeg hoe het met me was en nadat ik mijn verhaal had gedaan zei hij dat hij meteen de verwijzing naar de gyn zou faxen en dat hij hoopte dat zij wat voor ons kon betekenen. Erg attent!
Nu dus even wachten op de afspraak (krijgen we hier altijd per brief). Spannend dus, die medische mallle molen in. Maar de wens is zo groot, dat ik dat er zeker voor over heb!
Nu maar hopen dat ze ons echt kan helpen en er voor kan zorgen dat ik weer een eisprong krijg. Want ja, zonder eisprong, geen zwangerschap.
Ik blijf gewoon netjes tempen, zodat ik in ieder geval dat al kan laten zien.
Hoop maar dat ik een beetje snel terecht kan. Manlief zit al te geinen over potjes die hij moet gaan inleveren (dat zijn de zenuwen). Maar goed, ik verwacht dat het aan mijn ontbrekende eisprong ligt dat het nog niet zo wil lukken
Dus kan hij zijn angsten een beetje laten varen.

Wordt dus nog vervolgd!

Groetjes Suus

Debby; wat jammer! IUI nr 2 ook niet gelukt. Heeft de ongi zich doorgezet dus?
Nu maar hopen dat je je mannetje n de komende 2 maanden af en toe eens ziet en dat moeder natuur nog een verassing voor jullie in petto heeft! Ik duim in ieder geval voor je!
Ik kan me goed voorstellen dat na 13 jaar ergens gewerkt te hebben, het emotioneel is om afscheid te nemen, ook al is je beslissing goed geweest!

Lies; wat een stomme reacties zeg! Alsof een 3de niet gepland kan zijn???? Hoe komen die mensen daarbij????? Probeer je er niet te veel van aan te trekken hoor!
Ik kan me voorstellen dat je er van baalt, maar die mensen zijn gewoon niet wijs! Toch?!?

Esther; balen van die misselijkheid in combinatie met een virus! Je weerstand is een stukje lager als je zwanger bent he! Beterschap!

Debby: helaas deze maand geen goed nieuws omtrent een zwangerschap. Dan duim ik maar hard voor je dat jullie het huis verkocht krijgen. Lijken me ook wel extra zorgen, zeker in deze tijd. Hebben jullie al een nieuwe woning gekocht?

Suusie: wat een dappere stap om de huisarts te bellen. Wij hebben blijkbaar heel veel geluk om iedere keer "zomaar"vanzelf zwanger te raken en iedere keer ook vrij snel. Het lijkt me ontzettend moeilijk om die medische stap te nemen. Respect hoor!

Janien: ik kan me voorstellen dat je steeds de vraag krijgt of jullie soms een jongetje willen. Het lijkt wel alsof dat de enige  aanvaardbare reden is om een derde kindje te willen. ALs bij ons wel eens  het onderwerp ter sprake kwam en iemad ons vroeg of we soms nog een kindje wilden, zeiden we meestal dat weten we nog niet. Toen kregen wij juist altijd de reactie????? Waarom??? Je hebt toch van elk soort al iets???
Alsof het alleen daarom mag. Wij willen niet nog een meisje of nog een jongetje. Wij willen heel graag nog een KINDJE!!!! Het maakt niet uit WAT het is. Beide is geweldig!

Grappig dat iedereen toch zo tegen die meningen van anderen aanlopen. Belachelijk eigenlijk dat we ons daar zo druk over maken. Die meningen zijn er trouwens waarschijnlijk alleen maar in het begin. Straks leeft iedereen toch met je mee, als ze eenmaal eraan gewend zijn en willen ze vast ook allemaal naar het kleine wondertje komen kijken!

Maar ja, zover zijn we nog lang niet!!!!

Groetjes Estelle  

Terug
Bovenaan