Derde kindje???? 2

quote: debstars reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-05-2009 19:02:49'));

Haihai,

Suus: ik heb ook clomid gebruikt ( voor iui ) maar ik begreep dat dat was om je eitjes te laten groeien en er meerdere zouden zijn. Ik moest 1,5 dag voor inseminatie pregnyl spuiten om de eisprong in gang te zetten maar als ik jouw verhaal zo lees doet clomid dat dus ook. Ach  ja, als het maar helpt voor ons beide.

Ik heb nu nog geen clomid gebruikt hoor. Clomid is inderdaad om je eitjes te laten rijpen (groeien) en hopelijk springt ie dan vanzelf.
Als je clomid gebruikt kunnen er meerdere eitjes rijp worden, maar dat is niet per definitie de opzet geloof ik. Om jouw eitje te laten springen moet jij dus pregnyl spuiten.
Maar goed, nu dus gewoon 'uit mezelf' een eisprong gehad (wel pas na 7 weken, maar goed).
Dus mocht het deze ronde niet zo zijn, dan kan clomid mijn cyclus korter maken door ervoor te zorgen dat mijn eitje sneller rijp (gegroeid) is. Zodat ik in ieder geval iets meer dan 4-6 kansen per jaar heb (ivm mijn lange cyclus).
Maar ik hoop natuurlijk van harte dat ik de clomid niet meer nodig heb! Nog 1 week en 2 dagen wachten.......pppffffff!
Hoe vergaat jou het spannende wachten?

Suus: wat duurt dat wachten lang, als je weet dat je voor het eerst in lange tijd een echte kans hebt. Succes met wachten.

Christina: niet elke dag hoef je hetzelfde te voelen, volgens mij. Ik had dat niet bij mijn zwangerschappen en ook niet bij de "gewone" cuclussen. Dus wie weet. Zou wel mooi zijn als je snel weer zwanger wordt.

Tamar: wat fijn dat je een goede echo had! Gefeliciteerd. Lijkt me toch heerlijk om dat weer te zien. Wordt het ook echter van, of niet.

Even een gek nieuwtje: mijn zoontje van 3,5 jaar kan sinds vorige week koprollen, en dat doet hij nu de hele dag door. En wij moeten mee doen. Wie van jullie heeft er onlangs nog een koprol op een houten vloer gemaakt?! Nou, dat is weinig subtiel kan ik je vertellen. Lekker confronterend dat je zo stijf wordt, haha.

groetjes
greet

hoi hoi,

Ik ben nieuw hier, ik zal mij even voorstellen. Ik ben Truus (tenminste deze naam gebruik ik maar even, ben bang dat ik "bekenden" tegenkom. Wij hebben 2 zoontjes (4 en 2 jaar) en misschien ben ik zwanger van de 3e. Erg spannend! Maandag is mijn NOD. Ik voel vanaf vrijdag wel wat onderin mijn buik, ben af en toe wat beroerd, maarja, dat kan ook van de "spanning" komen. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest om een blaasontsteking (heb ik wel vaker) uit te sluiten. Heb geen blaasontsteking, dat is mooi.

Ik heb vandaag een zwangerschapstest van Clearblue gekocht, weet iemand toevallig of je die ook al eerder  kunt gebruiken? Hoe zit dat eigenlijk met het HCG hormoon, ben je daardoor bijvoorbeeld misselijk?

Groetjes
Truus

Hi Truus, welkom.

Ja je kunt misselijk worden van het HCG - al bij een kleine  concentratie in je bloed (dus ook al voor je NOD). Of de test al positief aangeeft voor de NOD is afhankelijk van de vraag of de concentratie in je urine ook hoog genoeg is om te regaren met de teststaaf. Sommige testen schijnen al 4 dagen voor de NOD een lage concentratie vast te kunnen stellen maar mijn persoonlijke ervaring is dat dat vaak niet zo is (helaas.....). Heb op die manier al verschillende testen verspild - negatief resultaat - terwijl een test op de NOD dan wel positief bleek te zijn. Geld kun je dus beter in je zak houden - hoe moeilijk dat ook is.... Weet er zelf alles van pffffffff - nog 5 dagen.......

Groetjes, Chris

@Christina, ik begrijp dat je jezelf bij voorbaat al een beetje wil behoeden voor een teleurstelling, maar dan duurt de teleurstelling alleen maar langer als het mis is. Niet dat ik mezelf daarop kon sturen hoor. Heel veel sterkte
Ook Suus en de rest (heb niet alle namen paraat terwijl ik reageer) heel veel sterkte. Ik blijf duimen.

@Truus, welkom. Als je de digitale van CB hebt (zwanger/niet zwanger en zoveel weken) dan kun je die voor je NOD gebruiken, maar bij sommigen zal die negatief zijn omdat het langer duurt voordat diegenen hcg aanmaken. Ik heb 1 dag voor NOD getest en was heel duidelijk, want gewone zw.sch.test gaf heel licht streepje. Was dus ook goed, maar voor mij niet duidelijk genoeg.
Of je nu direct misselijk wordt v.d. hcg betwijfel ik. Volgens mij 50-50 of je misselijk wordt of niet, maar iedereen heeft hcg. Ik was en ben niet misselijk door de zwangerschap (1 weekendje ivm oververmoeidheid en duizeligheid v.e. hersenschudding). Kan wel zijn dat het hormoon andere dingen in werking zet, maar daar heb ik me onvoldoende in verdiept.

@greet2 Leuk verhaal. Wij hebben laminaat. Het zou mij niets verbazen dat we er over een jaar ook aan moeten geloven. Hoe ouder ze worden, hoe meer een eigen wil en dus soms ook lastiger, maar over het algemeen leuker. Mijn dochter van 2,5 moet ik een paar keer zeggen stil te blijven staan als ik staart moet maken in haar haar. Uiteindelijk doet ze het dan (ze weet dat ik anders stop). Vraagt ze terwijl ze stil staat: "lukt t mama?"

Ja, een goede echo, maakt het weer wat werkelijker en betekent op naar de volgende stap.

Groetjes,
Tamar

Truus, gezellig dat je erbij komt. Leuk he, die "bekenden" die mee kunnen lezen. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik hier herkend zou worden.

Ik zelf heb nooit voor nod getest, omdat het me zonde lijkt en als het raak is, dan is het een dag later ook nog wel. En met een beetje mazzel 8 maanden later nog, haha. Maar ongeduld, ja, dat ken ik wel ja.

nou ben bijna 17 weken volgende week nog een pretecho samen met mijn dochter dan gaan ze haar alles uitleggen en vertellen. Leuk is dat omdat ze al 8 is begrijpt ze alles heel goed. Mijn zoon snapt er helemaal geen bal van maar dat is ook wel leuk, hij voelt dan aan mijn buik en zegt dan baby echt heel vragend zo van waar dan?

@ Greet ik had geen voorkeur heel cliche als het maar gezond is. Ik voel me bevoorrecht dat het zo snel raak was want ik had mezelf alleen dit jaar gegeven en dan zou ik stoppen. In mijn hoofd had ik al rekening gehouden met helemaal geen derde kindje omdat het bij mijn zoon  anderhalf jaar heeft geduurd.

@Edith hoe gaat het met jou?

@ Janien heb jij je 20 weken echo al gehad?

@ Alle zwangeren succes ik hoop dat jullie je beter voelen dan dat ik me voel.

@ Alle wachtenden sterkt!!
Liefs
Lies

He Lies,

Wanneer heb jij te horen gekregen dat je een zoon krijgt?
Heb jij een pretecho gehad?
Ik heb mijn 20 weken echo op 26 mei.
Ben dan ruim 20 weken. Als het goed is weten we dan ook wat het gaat worden.
Voor de zekerheid nog wel een afspraak gemaakt voor een pretecho op 17 juni.
Dan gaan mijn dochters ook mee. Die vragen aldoor wanneer ze mee mogen.
Groet,
Janien

Terug
Bovenaan