Derde kindje???? 2

Jeetje, Greet, jij ook zwanger! Gefeliciteerd! Super zeg!

Inderdaad Esther, als er iedere maand 3 zwangeren zijn, dan duurt het nog maar 3 maanden en dan zouden we allemaal zwanger zijn! Dat is een fijne gedachte!
Ik hoop van harte dat dat uitkomt!

Ik ben woensdag 20 mei voor het eerst bij de gyn geweest. Die deed een beetje lullig vond ik. Maar goed, ik heb de stoute schoenen aangedaan en net gebeld voor een nieuwe afspraak. Dit keer bij mijn eigen gyn (die andere was een nieuwe en een man). Mag daar 8 juni heen. Ik heb nog zoveel vragen. Waarom ik pas mijn volgende cyclus met de clomid mag beginnen (ben nu al wel te laat voor deze cyclus hoor, maar wil toch even nuitleg) waarom er niet in is gegaan op mijn buikpijn. Daarnaast blijf ik nu na de menstruatie dus ide buikpijn houden en heb ook nog iedere dag een heel klein beetje bloedverlies. Ik heb dus zelf het idee dat er sinds de miskraam iets niet helemaal lekker zit in mijn buik. Dus wil dat ze daar even naar kijkt. De gyn van vorige week wilde verder nog helemaal geen onderzoeken doen. Vond dat we daar nog helemaal niet thuis hoorde. Want ik was immers 3 maanden geleden zwanger (hoe pril ook) en dan begint de telling van 1 jaar opnieuw. Op de manier waarop hij te werk wil gaan gaat het misschien nog wel een jaar duren inderdaad. Afgelopen cyclus duurde 9 weken, dus als ik weer zo'n cylcus af moet wachten ben ik al bijna een half jaar verder.
Ben het daar dus niet mee eens.
Wil nu dus even de afspraak met mijn eigen gyn afwachten en kijken of ze het een en ander wil onderzoeken (waar de pijn vandaan komt vooral) en of mijn baarmoeder er verder goed uitziet (echo).
Ik ga er dus zelf vanuit dat het deze maand (of 2 maanden) nog niet bij de zwangeren zal gaan horen.
Maar goed, ik heb de hoop nog niet verloren hoor! Komt echt vast nog een keertje!

Groetjes Suus

hoi!

Greet gefeliciteerd hoe ver ben je nu?

debstars bedankt voor het aanpassen van mijn nod

janien wat fijn dat je echo weer goed was het begint aardig op te schieten he

Suusie je hebt groot gelijk hoor om een andere afspraak te maken want dat afgescheept worden kan echt niet! ik hoop dat je eigen gyn wel je echt gaat helpen

voor de rest ik ''spreek'' jullie nog wel eerst even mijn zoon ophalen nu

doeg

Wat kunnen die gyneacologen soms toch horken zijn. Natuurlijk moet er beleid zijn, maar ze mogen toch ook wel een beetje rekening houden met dat al dat wachten ontzettend zwaar is. En dat het leeftijdsverschil tussen de kinderen ook wel erg groot kan worden. Ik hoop dat je straks met je eigen gyn een beter gesprek hebt. Succes alvast. En inderdaad zou ik ook willen weten of alles wel oke is, als je nog steeds buikpijn hebt en iets van bloed verliest. Dat klopt toch niet helemaal, dus moeten ze er gewoon even naar kijken.

groetjes
greet

PS: ik ben trouwens 6,5 weken en half januari uitgerekend. Ik weet niet meer wie dat vroeg.

Vandaag gewoon vette streep   bij Etos test, dus durf me wel bij de zwangeren te zetten en glitters te strooien, komen ze:

Jolanda
32
27 mei
3
3
2dochters, 7jr en  1jr

Debby
39
15 juni
10 na mk
3
2 zonen, 14 en 10 jr

Loes
30
7 juni
8
3
2 zonen,  5 en  3 jr

Suusie
35
? ligt aan eisprong

3na mk

3
dochter 5 jr, zoon 3 jr

Christine
36
19 mei
2e na mk
3
dochter van 8jr, zoon van 6jr

Poppedijntje
31
1 juni
`1
3
zoon 8jr, dochter 7 jr

Roselien
38
8 mei
??
3
zoon 10jr, dochter 8 jr

Linda
28
26 mei
1
3
2 zoons, 3 en 2 jr

Zwangeren
Leeftijd  
Uitgerekend op
Kids
Vk/gyn
Echo

Janien
36
8 oktober
2 dochters, 7 jr
13 mei
26  mei

Lies
38
25 oktober
1 dochter, 1 zoon

10 mrt

Joosie
33
31 oktober
1 zoon 7 jr, 1 dochter 4jr
11 maart

Dreamer        
33
29 november
1 dochter van  5 en 1 dochter van 3
21  april
2 mei

Estelle
34
10 december
dochter 4jr
zoon 2 jr

Tamar        
33
15 december
2 dochters 2,5 en 1 jaar
4 mei
12 mei

Wendy
24
16 december
2 zoontjes, 2 en 1 jr

Nicole
33
20 december
2 zoontjes, 2 en 3 jr.
4 juni

Crazy Girl
29

2 dochters van 3 en 1 jaar.

28 mei

Greet
35
15 januari
zoon, bijna 4, dochter, 2
7 juni
?

Edith
38
31 januari
2 dochters, 3 en 5
22 juni

Pff, weer een hoop om op te reageren:

@Suusie, goed van je dat je een afspraak bij andere gyn hebt gemaakt. Houd die vastberadendheid vol en blijf totdat je nader onderzoek wordt beloofd. Hartstikke goed!

@Debby. Heel veel plezier en succes. Maken jullie er wat moois van !

@Janien. Wat een mijlpaal weer. Fijn dat alles goed is. Ik begin zelf ook al wat nieuwsgierig te worden, maar ik ben nu nog maar 11 weken. Wel spannend om je kinderen bij de bevalling te hebben, hoor! Dapper. Ik zou er zelf niet aan moeten denken. Tja, misschien omdat beide keren bepaald niet soepel waren en ik sowieso naar het ziekenhuis moet. Bovendien zijn kindjes nog wel erg klein. Wel mee naar de pretecho in augustus.

@Estelle. Heel veel succes morgen en vooral veel plezier. We horen het wel!

@Greet en Edith: van harte gefeliciteerd! Super. Het idee van 3 zwangeren per maand erbij spreekt mij ook wel aan. Misschien krijgen we nog wel nieuwe aanwas ook?!

@Nicole. Volgens mij hangt het ook een beetje van de lengte van je cyclus af. Mijn eerste dag laatste ongi was 10 maart. In het lijstje sta ik dan ook als uitgerekend op 15 december. Dat lijkt mij te kloppen met jouw berekeningen. Bij de echo kan het natuurlijk iets afwijken. Bij mij liep ik één dag achter (of voor), maar ze hebben niet de uitgerekende datum aangepast, omdat 1 dag niets zegt. Verder had ik getest op 6 april (1 dag voor mijn NOD).
Volgens mij kun je ergens op deze site een berekening uitvoeren waarbij je ook je cycluslengte invoert, maar misschien is het een andere site.
Succes verder.

Ik begin zelf wat minder moe te worden, maar wil dat eigenlijk nog niet geloven. Minder prettig is dat ik een schimmelinfectie heb gekregen. Nu medicijnen. Gelukkig geen anti-biotica. Verder goed hier.

Groetjes,
Tamar

Oh Edith, wat ben ik blij voor je meis!!!!!!! Ik heb op de één of andere manier een heel speciaal gevoel bij je, misschien omdat onze miskramen zo dicht op elkaar zaten. Heb zo met je meegeleefd. En dan is het nu weer zo ver!!! Ga genieten hoor, en probeer de onzekerheid los te laten!

Greet, ook jij GEFELICITEERD!!!!!!!
Jeetje, wat een mooie lijst is dat aan het worden!

jeetje Suusie, wat een eikel die gyn. Wat ben je toch afhankelijk van wie je treft he...
Blijf voor jezelf opkomen hoor!

Janien, wauw, je kids bij de bevalling. Stoer hoor!
Gaat hier niet gebeuren, maar krijg dan ook een keizersnede... Komt voor de
 "planning" trouwens wel goed uit. Ben nl. 26 nov uitgerekend en het wordt 1 tot 2 weken eerder gehaald, wordt het in ieder geval geen Sinterklaas-kindje, haha!

Tamar, fijn dat je je alweer wat beter voelt (op de K infectie na dan...). Is gelukkig wel goed te behandelen he?

Ben nu zelf 14 weken. Heb een beginnend buikje dat er nu wel voor gaat zorgen dat één en ander wat strakker zit. iedereen weet het nu zo'n beetje en doordat ik me heel goed voel kunnen we er ook echt van genieten.
Voel me alleen 's avonds erg moe, of eigenlijk al vanaf 17.00 uur... De kids gaan ook steeds vroeger naar bed, haha.
Soms opeens ook zo'n dag dat je al moe wakker wordt en niet weet hoe je de dag door gaat komen met twee kids.
Maar ik klaag niet. Ben erg blij dat ik niet misselijk ben etc.
Kijk ook erg uit naar de 20 weken echo. Maar eerst volg week voor de 2e keer naar de vk, hartje horen!
Ik kan ook niet wachten om het weer te gaan voelen bewegen.......

Eindelijk, daar ben ik weer! Ben vanochtend teruggekomen van Turkije en heb zojuist alle berichtjes gelezen van de afgelopen week. Kom ik zo op terug, eerst even mijn eigen stomme testenactie opbiechten.....

Zoals vorige week geschreven had ik maandagavond een digitale CB test gedaan maar zonder indicator. Die was dus positief maar ik kon het niet geloven. Voelde me nl helemaal niet zwanger. Daarom dinsdagochtend in een potje geplast en naar de apotheek én de DA gerend voor een gewone "streepjestest" en een digitale van CB met indicator. De streepjestest gaf een heel-heel-heel vaag streepje en gaf me dus nog geen gerust gevoel. De CB test deed ik keurig volgens de gebruiksaanwijzing, krijg ik een foutmelding! Ik balen, test verprutst! Maar keek na een paar minuten opnieuw op de test (wilde hem in de kliko gooien stond er "zwanger" en 1-2 weken!!!! Tja, wat nu????? Moest naar mijn werk dus snel naar kantoor gereden, in de pauze bij een andere apotheek (anders zien ze me weer aankomen haha) TWEE "streepjestesten" gehaald en bij de ETOS een Predictor. Stiekem op de wc op kantoor de Predictor gedaan, duidelijke streep! Als je nou dacht dat ik toen gerustgesteld was - welnee......(!!!!), ik in Turkije op donderdag één van de twee apotheektesten gedaan (had ik dus meegenomen) en die gaf gelukkig een vette streep. Zondag ook maar de andere apotest gedaan, nog dikkere streep!!! Tenslotte vanochtend nog een engelse CB test gekocht in Turkijke (met indicator) en die gaf aan "Pregnant" 2-3 weeks!

Goed, 7 testen later durf ik eindelijk te geloven dat ik zwanger ben - wat een muts ben ik hè! Maar waarschijnlijk komt dat omdat toen ik 2 maanden geleden een miskraam kreeg met 6 weken 4 dgn,  uit de echo bleek dat het al kort na de NOD misgegaan moest zijn.....

Meteen bij thuiskomst de VK gebeld, ze moest lachem om mijn testverhaal en ik mag volgende week al een echo! Ben dan  6 weken en dan moet er wel een hartje te zien zijn. Helaas kan je alleen 's ochtends bellen voor een afspraak dus morgen weet ik pas wanneer ik precies mag komen. Met de VK staat wel alvast een afspraak 15 juni!

Overigens, was heerlijk een weekje Turkije tussendoor. Kids zaten bij mijn zus en hebben we wel vreselijk gemist hoor maar even bijtanken met z'n tweetjes kan ik iedereen aanraden.

Iedereen heel erg bedankt voor jullie lieve reacties op mijn zwangerschap!!! Hier komen de glitters:

*************************************************************************************************

Oja, nog een grappig weetje: van mijn oudste was ik uitgerekend op 27 januari, van mijn 2e op 28 januari en nu op 26 januari. Het lijkt wel of we het maar 1 keer per jaar doen haha!

@Suus, goed dat je terecht kan bij je eigen gyn. Het lijkt me al ingrijpend genoeg om in de MM terecht te komen en als je niet het idee hebt dat je zorgen en klachten serieus genomen worden is dat helemaal frustrerend en pijnlijk. Ik zal voor je duimen dat je snel aan de Clomid mag beginnen en dat je kansen keren. Ik wens je alle goeds voor een zwangerschap!

@ Loes, goed idee om te starten met ovutesten. Lijkt me prettig te weten waar je aan toe bent als je een onregelmatige cyclus hebt.

@ Edith,  GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat ben ik ook blij voor jou! Het is gelukkig ook bij jou weer snel raak na je mk. Ik begrijp je voorzichtigheid wel haha, hoeveel testen heb jij verspild???

@ Debby, echt jammer dat het vorige  maand niet gelukt is maar nieuwe ronde nieuwe kansen! Maak er wat moois van op zee!

@ Estelle, goed te lezen dat alles met jou wel z'n gangetje gaat en dat je kunt genieten van je zwangerschap.

@ Dreamer, inderdaad, je had superglitters!

@ Greet, ook jij van harte gefeliciteerd meid!

@ Janien, heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten van je 20 weken echo! Alles zit er nu natuurlijk op en aan. Moet een goed gevoel geven!

@ Tamar, balen van je infectie. Tja, typische zwangerschapskwaal maar je zit er natuurlijk wel mooi mee! Hopelijk is hij snel weer over!

Ga zo nog even de lijst aanpassen, ik mag naar de zwangerenlijst hoeráááá'!!!!

Liefs, Chris

Terug
Bovenaan