Derde kindje???? 2

Jolanda
32
27 mei
3
3
2dochters, 7jr en  1jr

Debby
39
15 juni
10 na mk
3
2 zonen, 14 en 10 jr

Loes
30
7 juni
8
3
2 zonen,  5 en  3 jr

Suusie
35
? ligt aan eisprong

3na mk

3
dochter 5 jr, zoon 3 jr

Poppedijntje
31
1 juni
`1
3
zoon 8jr, dochter 7 jr

Roselien
38
8 mei
??
3
zoon 10jr, dochter 8 jr

Linda
28
26 mei
1
3
2 zoons, 3 en 2 jr

Zwangeren
Leeftijd  
Uitgerekend op
Kids
Vk/gyn
Echo

Janien
36
8 oktober
2 dochters, 7 jr
13 mei
26  mei

Lies
38
25 oktober
1 dochter, 1 zoon

10 mrt

Joosie
33
31 oktober
1 zoon 7 jr, 1 dochter 4jr
11 maart

Dreamer        
33
29 november
1 dochter van  5 en 1 dochter van 3
21  april
2 mei

Estelle
34
10 december
dochter 4jr
zoon 2 jr

Tamar        
33
15 december
2 dochters 2,5 en 1 jaar
4 mei
12 mei

Wendy
24
16 december
2 zoontjes, 2 en 1 jr

Nicole
33
20 december
2 zoontjes, 2 en 3 jr.
4 juni

Crazy Girl
29

2 dochters van 3 en 1 jaar.

28 mei

Greet
35
15 januari
zoon, bijna 4, dochter, 2
7 juni
?

Christina
36
26 januari
dochter 8jr, zoon 6jr
15 juni
vlg wk

Edith
38
31 januari
2 dochters, 3 en 5
22 juni

Yesssssssss,
dit gaat goed met de zwangeren zo!
Christina, hahahahaha, geweldig verhaal over dat testen.
Ik heb "slechts" 5 tests verspilt
En nu ligt nog een ongebruikte in de kast, want ze hadden alleen de duoverpakking, de losse bij de Etos waren op.

Ik heb ook de vk gebeld. Mag bij ruim 8 wkn voor de 1e controle. Vroeg ze hoeveelste zwangerschap dit is. Tja, de 4e dus al! Wat klinkt dat veel he?
Maar ja, de mk telt ook mee.
Ik moet bij een andere praktijk de afspraak voor de vroege echo maken, dus dat komt nog.

Hallo allemaal!

Wauw, de stand is al 12 - 7 voor de zwangeren!!!! Het gaat goed zeg!

Christina, schaam je maar niet dat je zoveel tests verbruikt hebt. Hahahaha
Ik ben op een gegeven moment   de tel kwijt geraakt! Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik kon het maar niet geloven en heb volgens mijn gevoel wel elk merk drie keer geprobeerd!
Ik ben zelfs zo stom geweest om een dag voordat ik de eerste echo kreeg nog gauw even een testje te doen. (die had ik toch nog liggen) Toen schrok ik me opeens te pletter, want het streepje leek opeens wel lichter! Ik durfe het niet eens hier te vertellen. Zoiets stoms kun je toch niet openbaar maken! Heb ik dus een hele dag én nacht vreselijke zenuwen gehad. Natuurlijk had ik op een forum vanalles hierover gelezen en bijna altijd met slechte afloop!
De volgende dag een prachtig hartje gehoord!!!!! Vanaf dat moment heb ik met mezelf afgesproken dat ik de gang met zwangerschapstesten bij het kruidvat voorlopig even oversla.....

Vandaag weer met toch de nodige zenuwen voor de nekplooimeting. Zoontje van 2 ging mee. Wauw, wat was het weer geweldig!
Ik zag hem/haar direct meteen vrolijk spartelen en wist dat het goed zat. Wat een verschil met 4 weken geleden. Toen zag je alleen een stil boontje. Alleen het kloppen van het hartje gaf je een fijn gevoel. Nu is het al een echt kindje. Alles erop en eraan. Hij was druk bezig! Heerlijk om te zien. Mijn zoon reageerde direct toen hij het hartje hoorde.

Net hebben we mijn dochter van school gehaald. Ik had een voorleesboek gekocht over de baby in mama`s buik. Samen hebben we het boek gelezen. Daarna liet ik haar de echo foto zien. Ze was totaal verbaasd! Vond het geweldig. Begon meteen mee te denken over waar de baby mocht gaan slapen, begon kusjes te geven aan de buik. Mijn man en mijn dochter zijn nu de kleine van de crêche halen op de fiets. Ik stond vanachter het raam te zwaaien. Hoor ik haar keihard over straat gillen: DAAAAG baby in mama`s buik!!!!!!!
Nou, is dat meteen voor de hele straat duidelijk!

Gisteren las ik een heel leuk idee in een tijdschrift om de wachttijd een beetje te verduidelijken voor de broers/zussen. Een afknipkalender maken. Een strook waarop je van iedereen die jarig is voordat de baby geboren wordt een foto plakt. Iedere keer als er een verjaardag voorbij is, kan de foto eraf geknipt worden. Zo wordt de strook steeds kleiner. En zien de kinderen duidelijker dat het niet meer zo lang duurt. Ik denk dat ik dat ga maken. We hebben alleen niet meer zoveel verjaardagen.....die vallen bijna allemaal in jan. - maart!

ZO, weer een heel (euforisch) verhaal mijn kant. Sorry voor het vele lezen, maar ik MOEST het even met jullie delen....

tot gauw
Estelle

(oh ja, over 10 dagen de uitslag van de bloedtest. Op de echo waren nu in ieder geval geen vreemde dingen te zien)

Jolanda
32
27 mei
3
3
2dochters, 7jr en  1jr

Debby
39
15 juni
10 na mk
3
2 zonen, 14 en 10 jr

Loes
30
7 juni
8
3
2 zonen,  5 en  3 jr

Suusie
35
? ligt aan eisprong

3na mk

3
dochter 5 jr, zoon 3 jr

Poppedijntje
31
1 juni
`1
3
zoon 8jr, dochter 7 jr

Roselien
38
8 mei
??
3
zoon 10jr, dochter 8 jr

Linda
28
26 mei
1
3
2 zoons, 3 en 2 jr

Zwangeren
Leeftijd  
Uitgerekend op
Kids
Vk/gyn
Echo

Janien
36
8 oktober
2 dochters, 7 jr
13 mei
26  mei

Lies
38
25 oktober
1 dochter, 1 zoon

10 mrt

Joosie
33
31 oktober
1 zoon 7 jr, 1 dochter 4jr
11 maart

Dreamer        
33
29 november
1 dochter van  5 en 1 dochter van 3
21  april
2 mei

Estelle
34
10 december
dochter 5 jr
zoon 2 jr
23 juni gyn.

Tamar        
33
15 december
2 dochters 2,5 en 1 jaar
4 mei
12 mei

Wendy
24
16 december
2 zoontjes, 2 en 1 jr

Nicole
33
20 december
2 zoontjes, 2 en 3 jr.
4 juni

Crazy Girl
29

2 dochters van 3 en 1 jaar.

28 mei

Greet
35
15 januari
zoon, bijna 4, dochter, 2
7 juni
?

Christina
36
26 januari
dochter 8jr, zoon 6jr
15 juni
vlg wk

Edith
38
31 januari
2 dochters, 3 en 5
22 juni

@Christina. Van harte gefeliciteerd. Leuk verhaal. Ik heb er dit x 3 gebruikt. Ik dacht dat ik al erg was. De vorige keren steeds maar één. Nu was ik ook ongeduldiger.

@Estelle. Fijn dat het er goed uitziet. Erg grappig hoe je dochter gedag zei. Goed idee van die kalender. Met weinig verjaardagen moet je ook maar denken aan andere feestdagen, zoals Sinterklaas en Kerst, herfstvakantie of iets dergelijks. Misschien pik ik dat idee nog wel!

Bij mij werken de medicijnen gelukkig. Moet wel nog even volhouden.

Groetjes,
Tamar

Estelle: leuk verhaal van je kinderen!
Ik zit ook al te dubben hoe ik het mijn dochters ga vertellen en wanneer.
Eerst de echo maar afwachten.

Ik krijg op 26 juni de eerste echo.
Dat is pas bij ruim 8 weken. Ze zei aan de telefoon dat het pas vanaf 8 wkn kon.
Maar het hartje kun je toch eerder zien kloppen?
Sh*t, vindt het zo tuttig om nog eens te bellen...
Meiden die ook een mk hebben gehad: bij welke termijn hebben jullie de eerste echo gehad?
Is zo dubbel om te wachten. Ik heb ook geen zin om voor "niks" te komen. Dus dat je nog geen hartje ziet, omdat het te vroeg is.
Getver, wat ben ik toch onzeker geworden door die mk. Past niet zo bij mij....

Edith bij mij was het na met 7+2 dat ik de eerste echo kreeg ook met de reden dat 6 weken te vroeg kan zijn en dat alleen maar onrust geeft dan.

Estelle fijn dat alles goed was zo op het eerste gezicht!

Janien heerlijk he dat je echo helemaal in orde was. Toch weer een heel goed gevoel geeft dat! Ik heb Eline ook meegenomen bij de pretecho en toen hebben ze haar alles uitgelegd. Ik weet dat ik een zoon krijg en Eline wilde natuurlijk de bewijzen daarvan op een foto hebben en dat levert voor haar (8 jaar) dan enorme hilarische momenten op. Ik moet daar dan ook wel weer om lachen.

Nou veel zwangeren erbij! Dat is heel goed een vruchtbaar groepje!!

Succes voor alle mensen die nog bezig zijn met klussen maar als het in dit tempo doorgaat dan ziet het er goed uit!

Liefs
Lies

Heb toch nog even gebeld naar echocentrum, want ik krijg die vroege echo nu dus 4 dagen NA mijn eerste bezoek aan de vk. leek mij handiger om ervoor te doen.
Maar goed, dat doen ze dus niet.
Weet je wat die secretaresse aan de telefoon zei: "dat heeft niets met elkaar te maken. En sowieso zijn wij geen voorstander van vroege echo's. Want dat geeft nog geen garantie."
Nou ja!!!!!!!!!!!!
Ik ben helemaal verbouwereerd...........
Tuurlijk geeft dat geen garantie. Maar na een mk is het toch wel prettig om een kindje te zien, al is het ook meer een   garnaaltje. En niet een leeg vruchtzakje.

Stom dat de vk en het echocentrum niet op een lijn zitten.
De vk biedt het aan, maar het centrum waar ze naartoe doorverwijzen is het er dus eigenlijk niet zo mee eens.

Terug
Bovenaan