Derde kindje???? 2

Hi Edith,

Volgens zowel mijn vk als de dame van het  echocentrum kan men het hartje zien met 5 weken, 3 dagen. Beiden zeiden dat het bij een slank postuur het zelfs uitwendig kan, bij iets stevigere dames alleen inwendig. Bij het echocentrum hier doen ze alleen uitwendige maar volgens de vk en de dame die de echo doet zou het bij mij wel moeten lukken, anders  mag ik alsnog naar het zh voor een inwendige. Als ik a.s. dinsdag ga ben ik 6 weken, SPANNNNNNNNNNNEND!!!!!!

Balen dat het bij jou nog zo lang moet duren. Wat een stom echobureau!

Liefs, Chris

Christina, ik moest heerlijk lachen om je "testen-verhaal". Wij hadden een streepjestest gedaan en die was heel licht positief. Ik vond het voldoende bewijs, maar manlief niet. Dus heb ik de volgende dag zo'n digitale gekocht en toen was hij ook overtuigd. Toen hij nog een dag later de eerste snauw van me kreeg, was hij helemaal overtuigd, haha. Sorry, maar mijn humeur wordt niet beter van zwanger-zijn, helaas.

Wat een gedoe trouwens met wanneer je voor een echo mag. Ik snap wel dat ze het een beetje binnen de perken willen houden, maar die apparatuur is er toch niet voor niks?
Zelf weet ik nog niet wanneer ik een echo krijg. Ik zit een beetje onhandig met de vakantie, maar ik zie het wel. Ze doen het bij ons op de vk praktijk, dus dat is makkelijk.
Groeien jullie trouwens ook zo enorm snel??? Ik ben pas 7 weken en begin al een buikje te krijgen. Slappe hap, dat wel. En de kleine is nog nauwelijks een cm groot, maar mijn buik al veel groter. Ik ben er eigenlijk niet eens zo heel blij mee, want ik wil het op het werk nog niet vertellen. Nu sta ik bij de koffie-automaat steeds mijn buik in te houden. Ik ben nogal slank, zeg maar, dus het valt snel op.

groetjes
greet

Nogal een verschil tussen echoburo's dus, helaas...
Nou ja, ik leg me er maar bij neer.
Vind het verspilde energie om me daar de hele tijd druk over te maken.
Sowieso voelt deze zw schap beter. Ben supermoe. Wel balen. Maar gelukkig nauwelijks misselijk.
Vandaag wat onrustige dag. De hele dag buikpijn, dus steeds naar de wc of ik bloedverlies zag. Gelukkig niets hoor.
waarschijnlijk m'n darmen. Goed teken, ik raak altijd heftig verstopt tijdens zw schappen, haha!

Hahaha Greet, nou dat met die buik herken ik wel! Normaal ben ik vrij plat (zowel qua buik, als qua boezem ) maar van de week werd ik door een collega al gefeliciteerd! Ik was toen net iets meer dan 5 weken en zat met hem en een paar anderen in een overleg. Na het overleg liepen de andere collega's de deur uit riep hij me terug. Zegt hij, tja het is misschien een heel brutale vraag maarre....mag ik je soms feliciteren??? Ik schoot in de lach (rooie kop van hier tot Tokio) en heb mijn zwangerschap dus maar "bekend". Ik vertelde dat hij na onszelf de enige nu is die het weet (op de vk na natuurlijk) en hij zei dat hij het natuurlijk ook stil zou houden. Ik geloof dat hij dat ook wel doet overigens. Hij zei dat ik normaal juist zo'n superstrakke buik heb en dat dat kleine bolletje dus echt wel opvalt (en misschien ook wel mijn ontplofte bovenkantje maar dat zei hij niet haha). Vrijdag dus maar meteen een supersized shirt aangedaan maar mijn broek kan al niet meer dicht. Gepiel dus met veiligheidsspelden enzo!

Overigens gister weer een CB zwangerschaptest met indicator gedaan . Ja,ja, ik schaam me....... Maar wilde zo graag weten of de indicator nou wel goed aan zou geven. Vorige keer, ruim 3 weken na de bevruchting gaf hij aan 1-2 weken. Dat was waarschijnlijk omdat het vruchtje al afgestorven was (maar dat wist ik toen nog niet) en mijn HCG ging zakken. Nu gaf hij na 10 seconden al aan "Zwanger" en tegelijkertijd 3+ dus dat ziet er goed uit!

Morgenochtend echo, hoop dat ze het hartje snel kan vinden anders schiet ik natuurlijk meteen weer in de stressssssssssss........

Liefs, Chris

Jolanda
32
27 mei
3
3
2dochters, 7jr en  1jr

Debby
39
15 juni
10 na mk
3
2 zonen, 14 en 10 jr

Loes
30
7 juni
8
3
2 zonen,  5 en  3 jr

Suusie
35
? ligt aan eisprong

3na mk

3
dochter 5 jr, zoon 3 jr

Poppedijntje
31
1 juni
`1
3
zoon 8jr, dochter 7 jr

Roselien
38
8 mei
??
3
zoon 10jr, dochter 8 jr

Linda
28
26 mei
1
3
2 zoons, 3 en 2 jr

Zwangeren
Leeftijd  
Uitgerekend op
Kids
Vk/gyn
Echo

Janien
36
8 oktober
2 dochters, 7 jr
13 mei
26  mei

Lies
38
25 oktober
1 dochter, 1 zoon

10 mrt

Joosie
33
31 oktober
1 zoon 7 jr, 1 dochter 4jr
11 maart

Dreamer        
33
29 november
1 dochter van  5 en 1 dochter van 3
21  april
2 mei

Estelle
34
10 december
dochter 5 jr
zoon 2 jr
23 juni gyn.

Tamar        
33
15 december
2 dochters 2,5 en 1 jaar
4 mei
12 mei

Wendy
24
16 december
2 zoontjes, 2 en 1 jr

Nicole
33
20 december
2 zoontjes, 2 en 3 jr.
4 juni

Crazy Girl
29

2 dochters van 3 en 1 jaar.

28 mei

Greet
35
15 januari
zoon, bijna 4, dochter, 2
7 juni
?

Christina
36
26 januari
dochter 8jr, zoon 6jr
15 juni
2 juni (6wkn)

Edith
38
31 januari
2 dochters, 3 en 5
22 juni        

Chris. Spannend, morgen de echo!!! Maar gelukkig stijgt je HCG nog. toch handig die CB indicator test, he?
Snap je wel hoor, met al die testen. Kost veel geld, maar ja, vind het niet weggegooid geld hoor.
Die onzekerheid is killing.

Dus jij mag al met 6 weken een echo? mazzelaar.....
Ik moet dus tot 8 en halve week wachten...
Balen dat hier de vk niet zelf de echo's doet.
Ik zal al blij zijn als ik over de termijn van 6 wk + 2 ben. De dag dat het vorige keer misging.
Vandaag 5 wk +1 dag. Het schiet al op..... (DUS NIET!!!)

O, en het gevoel je buik in te moeten houden ken ik.
Ben niet superslank en na twee bevalling toch wel zo'n vetribbeltj over gehouden op mijn buik.
Sinds de mk 6 kg afgevallen!!!
Van alle ellende niet veel zin in eten en ook geen slok alcholol meer durven nemen, dus dat scheelde wel met mijn voorheen bourgondische levensstijl,haha.
Maar ik had het gevoel dat mijn moeder en schoonmoeder maar steeds naar mijn buik zaten te staren, dus liep krampachtig mijn buik in te houden, ook toen ik nog NIET zwanger was, hihi.
Nu wat opgeblazen gevoel.
En ja, bij een 3e (4e) zw schap groei je toch sneller, zeggen ze.
Ik draag niet extreem strakke kleding van mezelf, dus het kan nog wel iets meerekken.
Maar toch maar weer eens mijn positiekleding van zolder trekken. Zal na 4 jaar wel redelijk uit de mode zijn helaas....

Christina: hoe is je echo afgelopen? Ik hoop goed. En bedenk maar dat 90% van de zwangerschappen wel goed gaat.

Hier alles prima. Vandaag voor de eerste ker weer naar de VK geweest. Leuk en bekend. Ze kon me gelukkig een beetje geruststellen, want ik mag met een VK uit mijn eigen praktijk in het ziekenhuis bevallen. Gewoon zoals dat thuis zou gaan, zonder medische toeters en bellen, tenzij het nodig wordt. Maar geen band om mijn buik en meerdere witte jassen in mijn kamer. Ik ben daar echt heel erg blij mee.
Maar mijn hb is wat laag: 6,6. Nu al. Dus dat worden weer staalpillen, denk ik. En daarmee ook weer verstopte darmen, die so wie so al weinig zin hebben in een zwangerschap, haha.

En die buik inhouden; ik vrees voor donderdag op mijn werk; hij lijkt me de dag te groeien. Gelukkig hebben ze het bij mij nog niet geraden en ik ben "al" 7,5 weken.

groetjes
greet

Terug
Bovenaan