Derde kindje???? 2

Lieve meiden,

Had van de week al gelezen dat Suusie nu ook zwanger was en wilde haar natuurlijk al uitgebreid feliciteren maar ik had nog geen tijd gehad. Maar natuurlijk, alsnog van harte gefeliciteerd!

Van hier echter heel slecht nieuws....
Eergisteren kreeg ik opeens een soort angstig voorgevoel. Natuurlijk ben je na een mk nooit meer zo onbezorgd zwanger als eerder maar nu kon ik het echt niet van me afzetten. In paniek het echocentrum gebeld. Ik mocht gelukkig langskomen en toen bleek dat het hartje gestopt was met kloppen. Waarschijnlijk afgelopen weekend, aan de grootte van het kindje kon ze zien dat sinds de vorige echo (met kloppend hartje) nog flink gegroeid was maar dat het dus toch fout is gegaan.

Het voelt heel dubbel. Mijn hele lijf schreeuwt nog dat het zwanger is maar het kindje is dus dood. De vk is meteen langsgekomen eergisteren en zometeen moet ik naar de gyn die nog een echo gaat maken voor de zekerheid. Natuurlijk hoop ik dat de echografiste het mis had maar in mijn hart weet ik wel beter. Ze heeft echt uitgebreid gekeken en ze is heel ervaren en heeft goede apparatuur. Ook ik kon zien dat waar eerst een kloppend hartje te zien was en nu akelig stil is.

Omdat ik lichamelijk niets voel, geen pijn, geen bloedverlies voelt het allemaal zo onwerkelijk. Ik ben heel verdrietig en wanhopig en andere momenten kan ik even van me afzetten. Ik weet ook niet of ik opnieuw voor een derde kindje durf te gaan. Ik heb met de vk en de ha gesproken en die zeggen dat het heel bitter is maar beide keren waarschijnlijk "gewoon" pech. Omdat we al twee gezonde kinderen hebben denken ze niet dat er meer aan de hand is. Waarschijnlijk is dat ook zo maar ik denk dat ik de spanning van nog een zwangerschap aan durf. Mocht ik ooit weer zwanger raken dan durf ik waarschijnlijk de eerste 12 weken niet eens adem te halen. En als het dan weer mis zou gaan kun je me helemaal opvegen. Een keer een mk is vreselijk verdrietig, twee keer is nog hartverscheurender en het idee dat me dit nog een keer zou kunnen overkomen.....ik durf er niet eens aan te denken. We hebben twee gezonde kinderen en misschien is het beter het daar bij te laten en te genieten van wat we wel hebben.

Misschien denk ik er over een tijdje wel anders over, natuurlijk is er nog steeds het verlangen naar een baby, maar voorlopig moet ik eerst dit zien door te komen. Terwijl ik dit typ stromen de tranen over mijn wangen, ik ben echt zo verdrietig. Neemt niet weg dat ik nog steeds blij ben voor alle zwangeren op dit forum en hoop en bidt dat bij jullie alles goed mag gaan. De kans dat het goed gaat is altijd veel groter dan dat het fout gaat, denk eraan! Het laatste dat ik wil is jullie bang maken.

Lieverds, ik ga me voorbereiden op het bezoek aan de gyn. Ik laat nog wel weten hoe of wat. Misschien niet meer vandaag, maar dan toch in de komende dagen.

Liefs, Chris

Christina ik weet niet wat ik moet zeggen, ik weet dat dit vreselijk is. Je voelt je nu zo enorm ongelukkig. Ik heb het ook gehad meerdere malen en het is echt hel en je bent zoooo bang de keren erna.

Ik kan je alleen maar zeggen dat het bij mij uiteindelijk na de miskramen twee keer goed is gegaan (althans dit kindje is nu 22 weken en ik hoop natuurlijk dat het goed afloopt). Het was pech ook bij mij maar dat neemt de angst niet weg.

Ik hoop zo voor jou dat je nog een gezond kindje krijgt want dat heb je zo verdiend

Liefs
Lies

Lieve Christina,

Wat een hel voor je.

Ik heb ooit in een heel vroeg stadium een miskraam gehad, dus kan ik mijzelf absoluut niet met jou vergelijken. Ik vind het wel heel logisch dat allerlei gedachten door je heen gaan. Ik zou dat waarschijnlijk ook wel denken. Je kunt dat ook niet stop zetten. Wel moet je je eerst hier op richten en jezelf en je twee gezonde kinderen. Dan kun je in toekomst altijd nog zien of je eventueel toch nog een derde kindje wil krijgen.

Een goede vriendin van ons heeft ooit drie miskramen gehad. Vervolgens heeft zij een gezond kindje gekregen. Ze dacht toen dat het wel ok was, maar kreeg weer een miskraam. Gelukkig is ze net bevallen van een tweede gezonde dochter. Zij hebben ook gedacht het er anders bij te laten, maar met hun was ook " niets mis". Het kan je emotioneel wel te zwaar worden. Dat weten jij en je partner het beste.

Heel veel sterkte meis.

Liefs,
Tamar

Ik had net een heel verhaal getypt, laat ik het verdwijnen  

@Suusie, ik weet niet of ik je al had gefeliciteerd, maar voor de zekerheid bij deze: GEFELICITEERD!

@Estelle. Ik weet al niet meer wat ik nou precies had geschreven, maar wel dat ik ook eerst naar de vk ging en dan apart naar echoscopiste. Vk heeft de apparatuur niet. Vk doet alleen maar administratieve intake. Ze checkt bij mij de eerste keer nooit iets, zelfs niet bloeddruk. Nu de 3e keer bij haar ging erg snel, want meeste staat al in de pc. Verder had ik een verwijsbriefje nodig.

@Lies. Fijn al 22 weken. Wij zijn nog niet zover dat we aan de kinderkamer kunnen beginnen. Wel aan het opruimen. Wij gaan een kamer in onze studeer/pc-kamer maken. Dat betekent dat er moet worden opgeruimd, weggegooid en naar de kringloop gereden. Wij bedenken met de komst van elk kind wel iets groots om te gaan klussen. Tot nu toe altijd tevreden over het resultaat, maar vaak pas de kinderkamer 1-2 weken voor de uitgerekende datum klaar. Zal nu wel niet veel anders zijn. Eerste was ik trouwens 8 dagen over tijd en 2e 2 dagen. Succes in ieder geval.

Zelf begin echt weer meer energie en zin te krijgen. Dat is lekker.
Mijn dochter van 2,5 jaar begint nu ook eindelijk zindelijk te worden wat poepen betreft. Ze kon het vorig jaar augustus al, maar dan toch weer psychische barrières. Nu al een week elke avond op de pot. Overdag draagt ze geen luier meer. 's Nachts nog wel, maar poept dan niet. Wel een mijlpaal zeg.
De jongste van ruim 14 maanden heeft haar eerste losse stapjes gezet. Ook een leuke mijlpaal.

Groeten,

Tamar

PS: hadden jullie gelezen dat dit forum gaat verhuizen naar www.zwanger.nl ?
Dan komt er ook een mamaclub voor december 2009. Ik geloof dat ze met 2010 nog niet zo opschieten. Jammer.

Tamar

Chris, och wat erg, wat erg.
Eerst die stress dat bij de vroege echo het hartje niet te zien was en nu is het alweer gestopt met kloppen.
O, wat hoop ik dat de echoscopiste het mis heeft. Maar je had er zelf ook al geen goed gevoel over...
Dit is te bizar. had net geschreven dat Knutseljuffie dit ook had. Eerst een goed echo en dan dit...
zij zit op het zwanger na een miskraam forum...mocht jeje verhaal willen delen...

je schrikt me niet af. Ik zit sowieso al in de stress voor mijn eerste echo morgen.
Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Als deze zw schap bij mij mis zou gaan denk ik dat ik niet meer voor een derde zou gaan. Dit  is allemaal zo heftig wat jij meemaakt.
En ja, waarschijnlijk gewoon domme vreselijke pech.  
En dan hebben we allemaal mooie  echo's, nekplooimetingen en prenatale testen, maar als het mis gaat gaat het gewoon mis en daar houden we met z'n allen niets aan.
Wel heel bizar dat jouw gevoel klopte!
Ik weet verder niet wat ik moet zeggen. Ik denk aan je, stuur veel virtuele knuffels.

Hoe gaat het nu verder? Moet je nog gecuretteerd worden?

Lieve Christina:

Ik las jou berichtje zojuist met tranen in mijn ogen!! Ik heb hier gewoon géén woorden voor!! Wat vreselijk dat je dit allemaal door moet maken!!

Ik denk aan je meis!!

Een hele dikke knuffel!!

Liefs crazy girl

O nee, Christina, wat verschrikkelijk!
Ik heb het zo ontzettend met je te doen!!!!!
Zit hier gewoon met kippevel op mijn lijf.
Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Liefs Suus

Terug
Bovenaan