Derde kindje???? 2

Suusie, je staat erbij hoor!
De lijst begint er wel heel mooi uit te zien zeg! Zoveel zwangeren!

Nou, hier is de onzekerheid nog niet helemaal weg.
Gistermiddag en avond weer opnieuw wat last gehad van bloedverlies. Niet meer zoveel en dit keer alleen als ik moet plassen of poepen.....
Vanochtend gelukkig (nog) helemaal niks gehad.

Heb natuurlijk meteen op internet gezocht. Het meeste dat ik vond was gelukkig geruststellend. In het tweede trimester kon het een doorbraakbloeding zijn. Omdat de baarmoeder nu extra goed doorbloed is, kon er makkelijk een  adertje knappen.
Hopen dat het snel  over is en mijn eigen gyn. me straks ook kan geruststellen.
Ik meen wel dat ik de kleine alweer een paar keer gevoeld heb...

Afwachten tot vanmiddag dus!

Suus, ik wens je een fijne trouwdag toe. Gaan jullie nog iets speciaals doen?

Groetjes Estelle  

Jippie Suus, echt te gek. Gefeliciteerd. Kunnen we elkaar gek maken deze komende spannende weken. Ik krijg ook een keizersnede dus die van mij komt ook 2 weken eerder. Februari volgend jaar wordt gewoon onze maand. En heb je al klachtjes en kwaaltjes. Ik nu wel, lijk iets misselijker te worden en nu heb ik het in mijn hoofd gehaald dat of het lijkt dat mijn borsten minder pijnlijk worden. Kan ik me daar weer druk om maken. Herken iemand dit? Ben gelijk bang dat de zwangerschap op zijn einde is terwijl ik bij de 1e 2 nooit geen last van mijn borsten had. Mijn buik is nu ook niet zo aanwezig. Kortom, ik voel me anders dan bij de laatste zwangerschap.

Estelle: dat is schrikken zeg. Ik hoor tegenwoordig niet anders van zwangere in mijn omgeving dat ze ineens bloed verliezen. Gelukkig is bij iedereen de zwangerschap goed afgelopen. Fijn dat je gewoon een hartje zag kloppen en je je mini ook voelt. Hopelijk stopt dat bloeden snel.

Vrijdag ga ik weer naar mijn mannetje en ik denk dat ik dan nog maar een test meeneem, kunnen we samen nog een test doen. En dan eindelijk volgende week woensdag gaat hij voor 2 weken mee naar huis. Hopelijk mogen we in die 2 weken voor echo alleen moet ik dan wel een afspraak maken maar dat durf ik nog niet. Ben zo bang dat er niets te zien is op de echo. Dat zullen jullie wel misschien herkennen.

Het gaat nu heel hard met de zwangere. Nog 5 niet zwangere toch? Hard duimen dat ze ook snel zwanger raken en Jolanda hopelijk heb jij als je voor controle bent geweest ook goed nieuws over een eventuele zwangerschap. Snap dat je er nu nietzo mee bezig ben en gelukkig komt je dochtertje nu weer naar je toe. Dat is ook zeer belangrijk.

Gr. Debby

Estelle: jeetje, wat schrikken zeg. Gelukkig stuitert je beebje nog vrolijk nog rond.
Pfff, wat een stress. Zou er ook niet gerust op zijn.

Suus: Jippieieieie, hahahaha, geweldig!!!!!! lekker een lange neus naar de MM maken hoor! Gewoon spontaan zwanger.mooi.
Nu nog even een stuk of 10 testen erdoorheen jagen  en dan maar wachten tot de eerste echo...

ik ben gisteren voor het eerst naar de vk geweest. Was weer gezellig. Oude bekenden he? Hartje luisteren heeft ze niet eens geprobeerd, want dat is niet mogelijk bij 8 wkn. Maar zij gaf me wel weer wat vertrouwen. Het gaat toch goed? zei ze. En ik heb toch maar de tas met reclame en gratis knuffel aangenomen. Het eerste knuffeltje is binnen....
A.s. vrijdag de eerste echo bij het echocentrum...dan weten we meer.
Maar volgens de vk ben ik gewoon hartstikke zwanger, want ze moest me drie keer vertellen wanneer ik mijn volgende afspraak heb, voor ik het goed op kon schrijven in mijn agenda, hahahaha. Ik ben een zeef met dingen onthouden.

het lijkt dat de vermoeidheid iets minder erg wordt. s Ochtends kan ik absoluut niet mijn bed uitkomen, maar na een douche en ontbijt gaat het al wat beter.

Hoi Edith,

Dus jouw eerste VK bezoekje zit er alweer op. Op naar de echo vrijdag!!!
Spannend en leuk! Dan krijg je voor het eerst het kleine wurmpie te zien. Gaat echt helemaal goed komen hoor!
Fijn dat de VK dat ook tegen je heeft gezegd en dat ze je een beetje heeft weten gerust te stellen.
Nog 2 nachtjes slapen en dan heb je lekker helemaal een zeker gevoel over de zwangerschap!
(wat kan wachten toch lang duren he, alweer!)

Groetjes Suus

Hoi hoi

Edith: nog twee nachtjes en dan kun je lekker genieten van een kloppend hartje...
Wat raar eigenlijk dat je eerst bij een verloskundige komt. En pas later voor een echo. Met wat voor doel is die eerste afspraak eigenlijk bij de verloskundige?
Ik heb hier geen ervaring mee. Ik ben dus altijd onder controle in het ziekenhuis.
Daar krijg je juist eerst een echo om te kijken of alles  wel goed uitzit en daarna pas een gesprek bij de gyn.

Debby: maak je maar geen zorgen over wel of geen pijnlijke borsten. Ik had dat ook.
Ik was in het begin ook zo vreselijk gefocust op wat ik wel of niet voelde. Als ik dacht dat ik me beter voelde, maakte ik me gelijk zorgen....
Mijn borsten voelen ook nu nog de ene keer prima, de andere dag zijn ze gevoeliger. Geen reden voor paniek.

Hier is de onrust nog niet weg.
Gisteren nergens last van gehad. Voor controle weer  naar de gyn. geweest. Kleintje (alweer) gezien.  Volgens de gyn. kon dat bloedverlies wel eens komen. Was waarschijnlijk een gesprongen vaatje. Mocht het nog eens gebeuren, moest ik het maar weer laten nakijken. Voor alle zekerheid maar een beetje rustiger aandoen.
Gerustgesteld naar huis......word ik me vanochtend om kwart voor 6 wakker...alweer alles onder het bloed!!
Dus om half 7 in de auto richting ziekenhuis.
Alles nagekeken.....volgens deze arts lag mijn placenta onderin de baarmoeder, waarschijnlijk iets voor de baarmoedermond.....of ik niet al eerder een echo gehad had. Dat ze het neit gezien hadden......
Dit zou dus  de reden van het bloedverlies zijn. Het schijnt voor de baby niet erg te zijn. Deze lag overigens alweer vrolijk te zwaaien.
 Alleen schijnt een natuurlijke bevalling dan niet te kunnen. Als de placenta voor de opening zit, kan het kind er dus niet uit en zou tijdens de bevalling de placenta scheuren......keizersnede dus.
Later in de zwangerschap zou beter bepaald kunnen worden in hoeverre de uitgang geblokkeerd wordt.
Een ander nadeel was, dat deze bloedingen de hele zwangerschap kunnen en zullen aanhouden en ik bij iedere keer weer richting ziekenhuis kan. Heel fijn......ik zie mezelf  de komende 24 weken al iedere dag  richting Maastricht rijden.  
Nou ja,  als met mini alles goed is.....
Toch maar hopen dat deze bloedingen minder frequent gaan voorkomen....

Dit was mijn soap weer voor zover....

Estelle

Jeetje Schotje wat heftig en wat een pijn vreselijk! Ben blij voor je dat het goed is afgelopen.

Esther wat enorm vervelend die bloedingen! Ik heb zelf ook een wat voorliggende placenta en toen werd dat gelijk al gezegd dat moet een verloskundige eigenlijk wel weten en ook bedenken dat dat een mogelijk rede kan zijn. Gelukkig dat je het nu weet als blijft het natuurlijk enorm K.

Edith spannend bijna echo. Hoe gaat het met je overslag hebben ze je daar nog wat mee kunnen helpen want dat is natuurlijk enorm vervelend!

SUUSIE ENORM GEFELICITEERD wat heerlijk dat jou en Debstars de MM worden bespaard.

Janien hoe gaat het met jou??

Ik ga volgende wek vrijdag met vakantie. Ben alweer ruim 22 weken ben nog steeds bij vlagen ziek en veel last van mijn maag. Maar goed het gaat wel nu. Ben druk met de babykamer bezig en dat is erg leuk.

Iedereen die zwanger is geniet en hopelijk hebben wij straks helemaal geen NOD lijstje meer

Liefs
Lies

Lies, alweer 22 wkn....

gaat het snel he?

Na een week zonder cafeine heb ik minder overslagen van mijn hart. vk zei ook dat dit komt omdat je lichaam anderhalve liter extra bloed rond moet pompen, zelfs als je net zwanger bent!
mis mijn ochtenbakkie koffie wel. Ben geen ochtendmens en een kopje thee kan mij niet zo opbeuren helaas.
Heb het een keer geprobeerd met een klein kopje koffie en dat heb ik de rest van de dag moeten bezuren met een overslaande hartslag.

Dacht gisteren nog dat de vermoeidheid minder werd, maar kon vanochtend nauwelijks mijn bed uitkomen, kreun. Maar ja, de plicht (werk) roept....

Ben wel even in de stress geschoten. Kijk erg uit naar de echo van vrijdag. Maar hoor net op een ander forum het verhaal van Knutseljuffie Jen, die na een goed eerste echo nu een echo heeft bij ruim 10 wkn zonder hartactie en met een kindje dat gestopt is met groeien.
Vreselijk verhaal. Dan ben je zo gerustgesteld na die eerste echo..Op zich gaat het dan in 98% van de gevallen goed, maar je zult maar bij die 2% zitten zoals Jen.
Weet wel dat ik een ander geval ben, maar trek het me toch aan.

Estelle, inderdaad, wat een soap. Voorliggende placenta is goede verklaring. Maar om nu om de haverklap naar het ziekenhuis te moeten racen is ook niet ideaal....

Nou ja, zolang beebje het maar lollig vindt....

Terug
Bovenaan