Derde kindje deel 3

Even een rare vraag tussendoor. Wij hebben vanmiddag aardappeltjes uit eigen tuin geoogst. Maar ik ben helemaal geen kenner. Was meer een educatief momentje in het voorjaar toen mijn piepers uitliepen, haha. Maarre, zou je die nu kunnen eten? Ik weet helemaal niet wanneer die eetbaar zijn. Ze zijn wel groot en zien er eerlijk gezegd prachtig uit: helemaal gaaf en zonder beestjes enzo. En natuurlijk zeker weten onbespoten.
Zouden jullie ze gewoon koken en opeten?

jeetje Greet, van aardappelen heb ik geen verstand...
Mijn gezonde verstand zegt dat het best kan.
Iemand met meer agrarische achtergrond?

Chris,
ik vroeg me af: is er chromosoomonderzoek op je kindje verricht?
Bij mij gaan ze dat dus wel doen.
krijg a.s. dinsdag de uitslag. Best zenuwachtig voor.
Raar misschien. Komt meestal niet veel uit.
maar dan hoor ik wel misschien of het een jongetje of meisje was.
vind ik ook wel weer emotioneel...

Hi Edith,

Ja, ze doen inderdaad een chromosoomonderzoek. De vk zei echter dat ik er rekening mee moest houden dat hier echter niets uit komt omdat door de curretage het weefsel van het kind teveel beschadigd kan zijn om nog nauwkeurig te onderzoeken. De gyn zei hier echter niets over, ben ook wel benieuwd. Ik mag volgende week maandag terugkomen - nog even spannend dus. Weet ook niet of ze het geslacht bepalen. Zou wel fijn zijn als dat bekend zou zijn. Ik zal aan je denken morgen. Laat je nog even weten wat er uit komt?

@ Loes, welkom terug van vakantie! Ik duim voor je dat je een vakantiekindje met je mee terug genomen hebt!

@ Debby, hoe is het met jou? Ik las dat je nu lekker even varen bent tot woensdag. Heb je je mk al een beetje een plekje kunnen geven?

Gisteren voor het eerst na de curretage ongi geworden. Precies 14 dagen nadat ik mijn eisprong meende te voelen dus dat is wel weer een opluchting. Alles lijkt dus nog te werken!

Mijn volgende eisprong krijg ik dan als het goed is vrijdag over een week (heb een cyclus van 27 dagen) in Italië. Maar eens goed over nadenken of ik het dan al aandurf om opnieuw voor en 3e te gaan of liever nog maar even te wachten. De afgelopen week gaat het eigenlijk best wel weer goed met me. Alleen soms even minder. Moest toevallig vandaag met mijn zoontje op de KNO-poli zijn en als ik dan het terrein van het ziekenhuis op kom rijden.....brrrr... ik voel me dan gelijk weer zó akelig! De curretage en alles eromheen komen dan gelijk weer terug. Maar misschien dat een nieuwe zwangerschap nou juist die verdrietige momenten zou wegnemen. Moeilijk hoor.....

Liefs, Chris

Hoi Chris, Spannend dat ze het nog onderzoeken. Het lijkt me voor de verwerking misschien wel helpen als je zou weten welk geslacht het had. Maar wel ook confronterender.
Prettig dat je cyclus weer op gang is. En wat is er mis met nog een maandje, of nog ietsjes langer, even tot rust te komen en dan alsnog weer proberen zwanger te raken. Tja, zo'n ziekenhuis is een tegenstrijdig gebouw; er worden kinderen geboren, maar ook misgelopen zwangerschappen afgebroken. Zelf werk ik met zorg rond het levenseinde, terwijl ik nu nieuw leven in me draag. Ook zo tegenstrijdig. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.

PS: de aardappeltjes heb ik gewoon lekker opgegeten. Mijn zoon helemaal trots en ze smaakten prima! Volgens jaar weer.

Greet, fijn dat de aardappeltjes lekker smaakten! Wij hebben een aantal fruitstruiken, ook erg leuk.

Chris, toch prettig om te weten dat je cyclus weer op orde is.
hoelang heeft het nu geduurd tussen je curettage en deze ongesteldheid?
Bij mijn eerste mk duurde het bijna 6 wkn na de curettage.

wacht nu maar af. Vandaag zw test gedaan. het HCG is bijna uit mijn lijf. Ga me ook fitter voelen hierdoor.
Vloeien was bijna weg, maar na een leuke klus begon het weer. Nou ja, was vorige keer ook zo. het is gelukkig heel weinig...

laat morgen nog wel weten wat de gyn heeft gezegd.

Edith

Hi Edith, mijn 1e ongesteldheid nu na de curretage is na 30 dagen. Normaal heb ik een cyclus van 27 dagen. Ik kan de klok erop gelijk zetten dat precies 13 dagen na de 1e dag van mijn menstruatie ik een eisprong heb (stekende pijn in mijn onderbuik) en precies daarna 14 dagen tot mijn nieuwe ongesteldheid. kennelijk duurde het maar 3 dagen na de curretage voordat mijn lichaam "begreep" dat er weer een nieuwe cyclus van start ging.

Al nieuws van de gyn?

@ Greet, leuk dat je eigen oogst aardappeltjes hebt kunnen eten! Wij hebben sinds vorig jaar een kersenboom(pje) in de tuin. Hij zat nu helemaal vol met vruchten maar ik zat ook te twijfelen of ik ze wel moest eten (was toen ook nog zwanger en dan heb je dat soort dingen haha...) maar uiteindelijk hoefde ik me dat niet meer af te vragen. In één nacht waren alle kersen opgegeten door de vogels. Alleen de pitjes lagen nog rond de boom....

Je hebt gelijk, wat maakt een extra maandje eigenlijk uit om te wachten. Ik merk dat ik emotioneel in de stijgende lijn zit maar de oude ben ik nog niet helemaal. Beter maar niet forceren nee.

Dat van dat dubbele rond leven en dood had ik beide zwangerschappen overigens ook heel sterk toen ik een begrafenis moest bijwonen in die perioden. Tijdens mijn eerste zwangerschap overleed mijn overgrootoma en tijdens de tweede de vrouw van een collega. Het voelde heel vreemd om met een dikke buik op een begraafplaats te staan. Vond het heel emotioneel.

Liefs, Chris

hoi allemaal,

hier even een berichtje van mij ik heb vandaag gestest en ben zwanger!!!

na 10 rondes is het dus raak

het is natuurlijk nog erg pril dus je weet maar nooit we moeten eerst maar even afwachten maar ook alvast een beetje genieten

doei

Terug
Bovenaan