Derde kindje deel 3

Hoi Astrid

Mijn moeder heeft mijn dochter, dat is de oudste, wel gekend. Zij heeft daar echt enorm van genoten. Mijn dochter werd twee maanden na haar overlijden 5. Het is voor mij ook bijzonder dat ik met haar over oma kan praten omdat zij mijn zoon nooit heeft gekend. Ik heb haar wel verteld dat ik een zoon zou krijgen en hoe hij ging heten omdat zij net als jouw moeder ziek was en de geboorte niet zou halen.
Dubbel is wel dat ik haar heb gezegd dat ik het hierbij zou laten en nu komt toch de derde. Ik vond het ook heel lastig om te zeggen dat ze een kleinzoon zou krijgen omdat ze zelf 3 meisjes heeft gekregen en heeel graag een jongetje in de familie wilde. Nu komen er zelfs twee jongens en ik weet dat ze dat geweldig had gevonden. Mijn tweede zoon krijgt straks een naam waar van ik ook zeker weet dat zij dat een hele leuke naam vond omdat ik dat bij mijn eerste zoon al wilde maar mijn partner wilde dat niet. Mijn moeder was helemaal enthousiast over die naam weet ik nog maar ze vond Julian (zo heet mijn eerste) ook leuk.

Jouw moeder 3 weken voor de bevalling dat is toch vreselijk heftig hoor! Moeilijk om die kraamtijd blij te zijn althans dat had ik heel sterk. Ik mis haar om dingen te vragen en steun te zoeken want dat is echt anders bij je vader vind ik. Het blijft een gemis.

Sterkte

Lies

Lies: idd geluk en verdriet staan heel dicht bij elkaar dan. Fijn dat ze toch je eerste heeft mogen mee maken. Mijn moeder deed heel erg haar best nog te 'blijven' tot mijn dochter werd geboren, maar helaas toen ik 39 weken zwanger was is ze overleden. Had mijn dochter nou gekomen met 37 weken... denk ik wel eens... Wij hebben op haar sterfbed zeg maar, ook verteld dat we een dochter kregen en de naam, eerder wilde ze het niet weten want ze zou het toch wel zien! En daar sta je dan met je dikke buik met condoleren, dat zul je ook wel gekend hebben...

Suus:ik voel me vergelijken de eerste en de tweede heel goed. (zou dat komen omdat het van een andere man is???) Ik ben gekgenoeg voornamelijk in de avond misselijk, maar mag niet klagen hoor. Over 2.5 week weer een echo, de 4e al!
Fijn dat het bij jou allemaal goed ging, dat was wel even schrikken van de zomer, 3 van de 3 bijna weer een mk! Maar je bent alweer 14 weken, gaatlekker, heb je al een buikje?

Astrid

Hoi Suus,

Eigenlijk mag ik zodra het kan een echo. De vk zei dat ik haar moest bellen zodra ik zwanger was zodat ik met minimaal 5w3d bij de echografiste een echo mag laten maken. Ook de gyn heeft bij de nacontrole gezged dat ik hem moest bellen zodra ik zwanger was zodat hij (ook) even mocht kijken.

Maar ik weet nog goed hoe onzeker ik me voelde toen bij de vorige zwangerschap telkens het hartje nog niet te vinden was dus ik heb besloten nu toch maar even te wachten. Ik ga in week 7 wel bellen.... (zeg ik nu ;) )

Klinkt heel verstandig, Chris. Maar of je je gevoel in bedwang kunt houden tegen die tijd?

Hallo allemaal!
Ik ben weer terug van weggeweest!

Dacht "even" snel bij te lezen en te reageren, maar dat wordt nog een hele klus.

Eerst ik weet niet hoelang moeten zoeken voordat ik jullie weer vond. Daarna een kwartier bij gelezen. Wilde snel reageren.....moest ik me eerst inloggen, vervolgens weer gaan zoeken....in combinatie met mijn zwangerschapsdementie...ben ik bang dat ik de helft weer vergeten ben. Dus vergeef me als ik niet op iedereen reageer.....

Chris: gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me voorstellen dat je onzeker bent omdat je nog weinig voelt. Dat is volgens mij echt niet gek hoor. Ik had dat deze keer ook heel erg. Pas bij ongeveer 6 / 7 weken begon ik me misselijk te voelen.....
En het kan natuurlijk ook zo zijn dat je gewoon niet misselijk wordt. Lekker toch?

Astrid: Welkom op dit forum. Natuurlijk is het leuk als je hier mee komt kletsen. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Even mezelf kort voorstellen: ik ben Estelle, 34 jaar.
Ik heb een dochter van 5 en een zoon van bijna 3. Op 8 december ben ik uitgeteld van nummer 3. Ik ben nu 26 weken zwanger.

Janien en Lies: wat vervelend dat de laatste loodjes zo zwaar zijn. Probeer toch een beetje te genieten van deze zwangerschap. Ik had het op het einde ook altijd wel gehad. Maar toen de bevalling eenmaal achter de rug was had ik altijd een beetje "heimwee" naar het zwanger zijn.....

Zo, ik mis waarschijnlijk een heleboel. Maar dit is momenteel even het enige wat ik me nog kan herinneren....

Hier is verder alles ok. Hebben 2 heerlijke weken in Zwitserland gehad. Ben toch wel blij om weer thuis te zijn... Na het bloedverlies bij 16 weken, merk ik dat ik toch wel onzeker ben. Stel je voor dat er op vakantie iets zou gebeuren....is niet gebeurd. Ik voel me goed. Kleintje trapt er vrolijk op los.
Ik heb nu nog een week vakantie. Volgende week werken. Maar over 7 weken begint ook mijn verlof.....

Oh ja Edith: jouw onzekerheid over wel of niet voor een derde gaan kan ik me heel goed voorstellen.
Ik heb ook zooooo lang getwijfeld. Vandaar ook uiteindelijk het starten van dit topic.....
Ik dacht ook alleen maar over allerlei practische dingen na. Redden we dat financieel? Hoe gaat het met drie kindjes? Het loopt nu lekker, misschien wordt het wel veel te zwaar. Maar uiteindelijk heeft ons gevoel toch gewonnen. Het feit dat je zoveel bezig bent met DENKEN over een derde zegt eigenlijk wel genoeg. Je bent nu 38. Zoveel tijd heb je niet meer.....(bedoel ik niet verkeerd)
Volgens mij kun je nooit spijt krijgen van een kindje maar wel als je het niet doet!

Die beslissing zul je echter zelf moeten maken....
Misschiem moet je de dingen maar gewoon laten gebeuren....

Zo, ik ga eens slapen.....weer veel te laat geworden.
Ik zag dat er trouwens een lijstje was gemaakt.....heb even geen energie meer om het nog bij te vullen....doe ik de volgende keer wel!

Welterusten

Estelle

Hoi Greet,

Ik hoor het idd wel meer van mensen die al 2 kindjes hebben, dat ze onzekerder zijn bij de 3de. Wat is dat toch eigenlijk he?
Mijn jongste zusje had dat ook. Voor haar 1ste kindje een miskraam gehad, daarna in een razend tempo (3 kids in 3,5 jaar tijd ;-) ) 3 kids gekregen. En ook zij was ontzettend onzeker de laatste keer.
En er is toch weer een heel gezond meiske ter wereld gekomen 4 mnd geleden.

Strakjes naar de VK. Hopelijk is alles in orde. En dan ga ik proberen ook alleen nog maar te genieten van het gekriebel in mijn buik.
Want ik denk idd dat ik ook vanaf vrijdag de kleine voel bewegen (14 wk).

Astrid; Dat is wel heel fijn, dat je zoveel echo's krijgt! Kan je steeds even in je buik spieken of het allemaal nog goed gaat!
Fijn dat jij je zo goed voelt! Wie weet heeft het met de nieuwe situatie te manek. Daarnaast ben je natuurlijk ook nog lekker jong. Dat heeft (denk ik) ook zo z'n voordelen.

Christina; ik kan me goed voorstellen dat je niet meer zo'n vroege echo wilt.
Ik weet wel dat ze vanaf 6 weken een hartactie moeten zien. Ik vond zelf de termijn van 7 weken wel een erg prettig idee.
Het is dan goed of fout en niet van dat omslachtige gedoe. Ik ben beniewd of je het red zo lang te wachten dat je pas met 7 weken een afspraak gaat maken.
Worden je zwangerschapsklachtjes al meer?

Estelle: welkom terug!
Ja wat een geblader hier op het forum he, ik moet ook iedere keer weer zoeken, zijn we weer zo een pagina verder.
Mooi dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. En geen bloedverlies meer, dat is een goed teken. heb je nog een echo gehad om te kijken hoe de placenta nu ligt? 26 weken alweer. Dat vind ik altijd een belangrijke mijlpaal in de zwangerschap.

Groetjes Suus

Zo, ben ik nog even.
Net bij de VK geweest en het hartje gehoord! Wat een heerlijk moment weer!
Er liep een traan uit mijn oog en mijn dochter vroeg waarom dat was. Tja, van blijdschap natuurlijk ;-)
Wel verteld dat ik me dit keer veel meer zorgen maak.
Nu mag ik over 3 weken alweer terug komen.
Aanvraagformulier voor de 20 weken echo meegekregen. Ze gaf wel de tip echt pas met 20 weken af te spreken omdat de structuren dan pas echt goed te zien zijn volgens haar, omdat de kleine tot die tijd nogal op een rolletje ligt.
Maar denk dat ik toch lekker eerder ga, want mochten ze niet alles goed kunnen zien, dan mag ik lekker nog een keer ;-)
Buik was goed gegroeid. Baarmoeder zit nog maar net onder mijn navel (nu 14w4d). Hadden de zwangeren onder ons dat ook zo snel? Volgens de VK is dat redelijk normaal bij een 3de zwangerschap. De kleine heeft dus echt alle ruimte.
Ook verteld dat zelfs mijn man de kleine al gevoeld heeft en dat kan ook volgens de VK, juist doordat de kleine overal heen kan zwemmen.

Zo, dat was weer even mijn jubelberichtje.

Groetjes Suus

Zo, ben ik nog even.
Net bij de VK geweest en het hartje gehoord! Wat een heerlijk moment weer!
Er liep een traan uit mijn oog en mijn dochter vroeg waarom dat was. Tja, van blijdschap natuurlijk ;-)
Wel verteld dat ik me dit keer veel meer zorgen maak.
Nu mag ik over 3 weken alweer terug komen.
Aanvraagformulier voor de 20 weken echo meegekregen. Ze gaf wel de tip echt pas met 20 weken af te spreken omdat de structuren dan pas echt goed te zien zijn volgens haar, omdat de kleine tot die tijd nogal op een rolletje ligt.
Maar denk dat ik toch lekker eerder ga, want mochten ze niet alles goed kunnen zien, dan mag ik lekker nog een keer ;-)
Buik was goed gegroeid. Baarmoeder zit nog maar net onder mijn navel (nu 14w4d). Hadden de zwangeren onder ons dat ook zo snel? Volgens de VK is dat redelijk normaal bij een 3de zwangerschap. De kleine heeft dus echt alle ruimte.
Ook verteld dat zelfs mijn man de kleine al gevoeld heeft en dat kan ook volgens de VK, juist doordat de kleine overal heen kan zwemmen.

Zo, dat was weer even mijn jubelberichtje.

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan