Derde kindje deel 3

Hallo allemaal!

Af en toe voel ik een krampje/steekje maar gelukkig ook weer niet zoveel dat ik me dááár dan juist weer zorgen om ga maken (grrrr) maar ik heb besloten dat ik me niet gek ga laten maken, we wachten rustig (...) af en gaan vooral niet lopen tobben...

@Suus, wat heerlijk dat je het hartje hebt horen kloppen! Lekker gerustellend wel, is het niet? Over een week of 5 de 20-weken echo. Als je dan de kleine goed rond ziet zwemmen moet dat helemaal een goed gevoel geven! Ook altijd lekker als je zoals jij nu de baby voelt bewegen - ik herinner me dat ik dat ook altijd gerustellend vond. Kan niet wachten tot het eindelijk bij mij ook zo ver is. Maar goed, eerst maar even rustig afwachten tot ik 7 weken ben, pas dan ga ik een afspraak maken bij de gyn voor een echo. Ik wil hem dit keer echt niet te vroeg om de stressy momenten dat het hartje (nog) niet gevonden kan worden ditmaal te vermijden. Trouwens, vorige keer had ik met 8 weken een echo met hartactie en toen ging het een week later alsnog fout. Stressmomenten heb ik toch wel....pfffff

@Estelle, welkom terug van vakantie! Prachtig land hè Zwitserland. Ben er zelf ook regelmatig op vakantie geweest. Fijn dat met jou en de baby alles goed is en dat die bloedingen zijn gestopt. wauw, alweer 26 weken - super. Is inderdaad en hele mijlpaal. Als de baby nu geboren zou worden (wat natuurlijk niet de bedoeling is) maakt-ie een goede kans. Vond ik altijd een gerustellende gedachte tijdens mijn zwangerschappen - alhoewel mijn kinderen gelukkig uiteindelijk allebei rond de uitgerekende datum zijn geboren.

Liefs, Chris

Estelle,

Fijn dat je er weer bent.
26 weken al weer? Wat gaat dat snel.
Voel je je goed? Nog geen kwaaltjes?
Of rare eetgewoontes?

Zwitserland is erg mooi. Zat je aan de de duitse kant of meer richting italie?

Ik ben donderdag 35 weken.
Nog even en dan is het al weer zover.
Ben nu wat ziekjes. Buikkrampen. Dat is vervelend zeg als je zwanger bent. Ik zou het liefst in elkaar kruipen op mijn zij, maar dat gaat niet meer. Hoop dat het snel over is.

Groet, Janien

Hee meiden.
Gisteren bij de gyn.
Uitslag van het chromosoomonderzoek: het kindje had Down!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat was echt heel dubbel.
Ik had eigenlijk niet verwacht dat er iets uit zou komen.
Maar dit verklaart de miskraam.
Het was toch ook een opluchting. Ik had niet gekozen voor combinatietest, want ik zou een kindje met Down ook laten komen. Maar natuurlijk zou dat heel zwaar worden. Nu heeft de natuur het uit zichzelf opgelost.
Dit voelt toch als enorme mazzel. Alhoewel het verdrietig blijft.
Wel van mijn schuldgevoel af of ik iets verkeerds had gedaan.
Nou ja, mijn enige "fout": ben bijna 39, dus meer kans op kind met Down. Maar nu heb ik geen extra risico bij een volgende zw schap. Risico is alleen verhoogd door mijn leeftijd.

Het was trouwens een jongetje....

Hoi

Janien: Zwitserland is inderdaad supermooi! Ook voor kinderen een echte aanrader!

Wij zaten in de provincie Wallis. In het dorpje Fiesch. Dit lag dichtbij Italië. We zijn ook een dagje in Italië geweest.
Ja, alweer 26 weken. Het gaat inderdaad erg snel. We hebben nog zoveel werk.....we moeten onze nieuwe slaapkamer op zolder nog klaarmaken, mijn zoon verhuist dan naar onze kamer, dan kan ik de babykamer wat gaan opleuken...
We moeten de kaartjes nog uitzoeken en .....de naam....
Mijn man heeft de namen van onze oudste twee bedacht. Deze keer is het mijn beurt. Pffff, ik ben zo besluiteloos. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Onze kinderen hebben geen doorsnee namen, dus de derde naam moet er wel bij passen....
Nou ja, ik heb nog drie maanden!

Jij alweer 35 weken! Wauw! Wie weet heb je over twee weken al een klein mupke in je armen!

Ik voel me overigens prima hoor! Op de gebruikelijke kwaaltjes na. Toch wel veel rugpijn, laatste tijd weer wat meer last van maagzuur....verder gaat alles super! Geen vreemde eetgewoonten! Ik kreeg op het einde van het schooljaar van een kindje een pot augurken cadeau, die staat nog steeds in de kast! Hahaha

Edith: pfff, wat een dubbel verhaal zeg! Ik krijg er echt een beetje kippenvel van! Een kindje met Down.......da`s een hele verantwoording. Dat zijn kinderen natuurlijk altijd, maar een kindje met Down heeft toch een heel andere toekomst dan een gezond kindje....
En een jongetje.....
Goh, dat ze al zoveel konden zien. Hoever was je eigenlijk bij de miskraam? Bij mij is het bij 9 weken misgegaan, toen konden ze niks ontdekken bij het onderzoek, ook niet het geslacht. Vond ik wel jammer, ik had graag geweten wat het was. Niet dat het veel uitmaakt.
Je hoeft je natuurlijk niet schuldig te voelen dat het aan jou lag, maar automatisch doe je dat toch wel.
Nu zie je maar, dat de natuur vaak echt zijn gang gaat.....

Ik hoop maar dat je snel een gezond kleintje in je buik zult dragen....
Ik duim heel hard voor je!

Groetjes Estelle

Hoi hoi allemaal,
Suus wat een mooi bericht dat alles goed is! En lekker snel al weer terug dat is altijd fijn!

Ik ga hier op dit forumpje toch afhaken, hoewel ik het leuk vind dat iedereen hier ook al twee kids heeft ik heb een beetje moeite er "in te komen" want het is ook best een grote groep en ik schreef bij jongegezinnen.nl op nog twee anderen al mee en het word gewoon een beetje te veel...

Ik wens iedereen iig heel veel zwanger worden/ zijn geluk en Suus, ik pijl af en toe wel bij edith op het andere forumpje hoe het gaat bij jou, vind ik toch wel leuk af en toe te horen!

Liefs astrid.

Edith; Is inderdaad erg dubbel om te horen.
Aan de ene kant nog steeds heel verdrietig en aan de andere kant misschien maar goed.
Geeft deze uitslag jouw misschien wel meer kans om het allemaal een plekje te geven.
Lijkt me wel heel bijzonder te weten dat het een jongetje was.

Sterkte met het verwerken!
En hopelijk snel weer zwanger en dan het nu dan blijft zitten!!!

Liefs Suus

Jemig Edith,

Ik word daar toch wel een beetje stil van.
Voor mij was zo'n klein "dingetje" nog niet een echt mensje.
Het was een mensje in ontwikkeling. En als het niet goed zou gaan zou het je lichaam wel verlaten.
Maar dat zie ik nu anders. Jij weet nu dat het een jongetje was en dat hij Down had.
Dat is wel heftig.

Ben je nu ook anders gaan denken over een combinatietest?

Janien

Zwanger:
Janien -36jr -2(kids) 8jr- uitgerekend 8 okt
Lies - 39jr - dochter (8), zoon (3) uitgerekend 25 okt
Loes -30.jr - 2 zoons 3 en 5 - uitgerekend 5april
Greet - ...jr - .... - uitgerekend 15 jan
Estelle- ...jr
Astrid - 24jr - zoontje (5), dochter (2.5) - uitgerekend 28 maart
Suus - 35 jr - dochter (5), Zoon (3)- uitgerekend 26 feb
Chris - 36jr - dochter (8), zoon (6) - uitgerekend 2 mei

Wachtbankje:
Edith - 38 jr - 2 dochters (4 en 6) - NOD 8 sept - ronde 2 na 2 mk
Jolanda- ...jr - .... - nog ff bijkomen van OK!
Debby- ...jr

Even het lijstje in de buurt.

Terug
Bovenaan