Derde kindje deel 3

He Edith

Jeetje wat een schrik. Ik weet dat jij het sowieso had laten komen maar het is wel een enorme verantwoording. Ja het kan, natuurlijk kan het, maar je denkt dat het jou niet overkomt.
Heel dubbel maar ik zou wel blij zijn dat de natuur en je lichaam dit zelf hebben opgelost. Ja en dan een jongetje na twee meiden was natuurlijk erg leuk geweest.
Een hoop mensen kiezen ook voor de combinatietest en houden het kindje in elk geval maar willen daarop voorbereid zijn. Ik ben ook zo dat ik overal op voorbereid wil zijn al heb je nooit zekerheid! Nou ik weet niet goed wat ik moet zeggen heel vreemd maar zelf zou ik best opgelucht zijn dat ik weet dat dit de mk veroorzaakt heeft en ook dat je lichaam dus heel goed door heeft als er iets afwijkends is. Het blijft een heel dubbel gevoel!
Sterkte
Lies

Suus: wat heerlijk dat je het hartje gehoord hebt. En daar kun je inderdaad wel even emotioneel van worden. Wat leuk trouwens dat jij de kleine nu ook al zo vroeg voelt. Volgens mij voelt iedereen het hier best heel vroeg. Ik had het ook met 14 weken.

Edith: wat een dubbel bericht dat dat kindje Down had. Lijkt me wel dichtbij komen dat je ook weet dat het een jongetje was. Het is misschien maar goed dat de natuur zelf beslist en dat je dit niet hoefde te kiezen. Maar verdriet om een verloren kindje zal natuurlijk blijven. En de onzekerheid bij de volgende ook wel, denk ik.

Ha Estelle; heerlijke vakantie gehad zo te horen. Voor ons toch ook weer leuk dat wer terug bent. Altijd zo'n magische, dubbele grens, 26 weken. Je weet dat je kindje dan een kans maakt, maar eigenlijk wil je absoluut niet dat het dan geboren wordt.

Ik heb vanochtend een tweede 20-weken echo gehad. Die van vorige week was goed, maar een vk moest leren 20-weken echo's te maken en had proefkonijnen nodig! Nou, dat wil ik natuurlijk wel. Deze keer lag ons kruimeltje er wat beter voor en deze vk is leuker! Ik kreeg nu ook prachtige fotootjes mee van handjes, voetjes, rug, het geslacht natuurlijk. Dat kreeg ik vorige allemaal niet. Alleen 4 keer het hoodfje in dezelfde houdign... tja.

Het is natuurlijk geen pretecho, dat weet ik heel goed. Maar een beetje genieten mag toch wel als blijkt dat alles in orde is? Of denk ik er nou te luchtig over?

Tuurlijk mag je er ook van genieten Greet!
Juist als blijkt dat alles goed is!
Leuk dat je nu ook mooie foto's hebt gekregen. Kan je ook nog lekker nagenieten.
Wordt nu toch ook wel nieuwsgierig naar het geslacht hoor ;-)

Groetjes Suus

@ Greet, en ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoor! (En ook naar het geslacht van je oudste kindertjes overigens...haha) Maar fijn dat je nog een 20-weken echo kon krijgen met de wetenschap dat het toch wel goed zit. Lig je daar toch veel meer ontspannen denk ik zo!

@Edith, meid wat een verhaal! Moest echt wel even slikken. Tja, ik had al eens van de vk gehoord dat de meeste Down-zwangerschappen in een mk eidigen en dat maar een procentueel laag aantal kindjes werkelijk geboren worden. Maar ja dat horen en er met jouw verhaal werkelijk mee geconfronteerd worden is toch wat anders! Ik denk dat het goed is dat de natuur ingrijpt als het echt fout is maar het blijft natuurlijk wel een echt leventje waar het om gaat. En het vedriet dat ermee gepaard gaat als dat leven eindigt is heel groot. Gelukkig weet je wel nu dat er verder niets anders mis was en dat je bij een volgende zwangerschap weer een grote kans hebt dat het goed gaat. meis ik duim voor je dat je nu snel zwanger mag worden van een gezonde baby die lekker z'n tijd uit zit tot die geboren mag worden. Sterkte in elk geval!

Chris

hoi!!!

edith het lijkt me inderdaad erg dubbel aande ene kant fijn dat de natuur het geregeld heeft maar ook moeilijk om te weten dat er iest mis was ik hoop dat jullie het zo alleen nog maar beter kunnen verwerken

estelle leuk dat je er weer bent en al weer olang zwanger

ik heb vrijdag de 18 e om 12 uur mijn eest echo dan ben ik 11 weken en een paar dagen ik kan het niet meer afwachtene ik wil zo graag eindelijk een kloppend hartje en de beeb zien, mijn buik begint nu al redelijk te groeien ben nu 9 wekwn en 3 dagen maar ja de derde zwangerscap he dat wil wel lukken

groetjes

Lieve meiden,
fijn, jullie berichtjes
Doet me zo goed dat jullie meeleven.
het blijft idd emotioneel.
@Estelle: ze kunnen aan het vruchtje zelf niet zien dat het een jongetje was. Het was maar 2 cm. Met chromosoomonderzoek kijken ze naar het aantal chromosomen. Down heeft er eentje teveel van nr 21. ook kunnen ze zien of het XX (meisje) of XY (was).
@Janien: ik ben wel wat anders over de combinatietest gaan denken. Ookal zou de volgende weer een Down worden, dan laat ik het niet weghalen. Dan kan ik echt niet hoor, en zeker niet na twee mk, met twee curettages....
Maar ik wou nooit een combitest omdat ik dan me de hele zwangerschap zorgen zou maken.
Nou, na twee mk zal ik sowieso geen onbezorgde zw schap meer hebben. Dus wat dat betreft denk ik er wel over na om het de volgende keer wel te doen. Ook is die test behoorlijk betrouwbaar op mijn leeftijd. Hoe ouder je bent, des te zekerder de test...
Maar goed, ik denk er nog over na. Mijn man weet het nog niet zo goed. Blijft ook lastig.
Dan zou ik me wel voor kunnen bereiden op wat komen gaat.
Maar ik heb nu ook de enorm naieve instelling: de volgende wordt geen Down, want die heb ik al gehad! hahaha, ja ik lach er zelf om. Slaat natuurlijk nergens op...
Ben niet dieptriest of zo hoor, het voelt ook wel heel erg of het cirkeltje rond is. Goede afsluiting.

Edith
PS Nog 5 dgn tot mijn wschl NOD. Ben al paar dagen wat misselijk en gisteravond van moeheid op de bank in slaap gevallen....dus wie weet...

Zwanger:
Janien -36jr -2(kids) 8jr- uitgerekend 8 okt
Lies - 39jr - dochter (8), zoon (3) uitgerekend 25 okt
Loes -30.jr - 2 zoons 3 en 5 - uitgerekend 5april
Greet - ...jr - .... - uitgerekend 15 jan
Estelle- ...jr
Astrid - 24jr - zoontje (5), dochter (2.5) - uitgerekend 28 maart
Suus - 35 jr - dochter (5), Zoon (3)- uitgerekend 26 feb
Chris - 36jr - dochter (8), zoon (6) - uitgerekend 2 mei

Wachtbankje:
Edith - 38 jr - 2 dochters (4 en 6) - NOD 2 okt- ronde 3 na 2 mk
Jolanda- ...jr - .... - nog ff bijkomen van OK!
Debby- ...jr

Hm, vandaag ongi. 4 dagen te vroeg. Cyclus van maar 24 dagen. Boel is nog lekker van slag dus...
Heb lijstje aangepast. Nieuwe NOD is 2 okt..
Vandaar mijn knallende koppijn de laatste paar dagen.
Vind het ook wel even goed. Zo snel weer zw zijn vind ik ook wel weer eng....

Jammer Edith! Gelukkig heb je er zelf wel vrede mee. Komt nu misschien ook weer iets beter uit ivm je zaak straks.
Maar ik hoop echt van harte dat je ook weer snel zwanger mag zijn!

Liefs Suus

Terug
Bovenaan