Derde kindje deel 3

Ha Janien,

We hebben de kids niet verteld dat we "voor een derde gaan". Sterker nog, iedere keer als ze smeken of ze nog een broertje of zusje mogen zeggen we dat we het al druk genoeg vinden met twee kindertjes (wat ze dan ook wel begrijpen haha). Mijn vorige twee zwangerschappen eindigden in een mk - gelukkig hebben ze nooit van mijn zwangerschappen geweten en dus ook niet van de mk's. Nu wil ik ook echt tot 12 weken wachten voor we ze wat gaan vertellen, zeker omdat ik toch continue ongerust ben of het ditmaal wel goed gaat....

Heerlijk dat je verlof bijna aangebroken is. Lekker "uitbuiken" en de laatste dingetjes in huis doen. Wat een bijzondere tijd is dat toch!

Liefs, Chris

Ja Christina,
Ik geniet er zeker wel van hoor! Maar dan echt alleen om dat groeiende kindje in mijn buik, die ik gelukkig ook al met enige regelmaat voel kriebelen in mijn buik.
Daar geniet ik met volle teugen van!
Die misselijkheid hoort daar helaas bij en dat maakt het soms wel zwaar. Maar ja, wat zijn nou 9 maanden op een heel mensenleven denk ik dan maar. Daarnaast heeft het een gunstige invloed op mijn gewicht. Ben nu zo'n 6 kilo kwijt. Dus met een beetje geluk ben ik aan het einde van de zwangerschap net zo zwaar (of hopelijk lichter) dan voor de zwangerschap ;-)
Tja, moet er ook maar gewoon de voordelen van gaan zien he ;-)

Ik geniet er ook heel erg van dat de kids zo blij zijn en bijna niet kunnen wachten tot hun 'zusje' geboren wordt (dat is dan wel weer wat lastig, er is een sterke voorkeur voor een zusje bij mijn dochter, een broertje heeft ze al en wil ze niet meer hebben, oeps!)
Maar ik kan er zo van genieten hoe zij er mee bezig is. Ze is nu al een heel moedertje aan het worden. Wil straks ook voor de baby zorgen, luier verschonen enz. Daarnaast wil mijn zoontje steeds mijn buik kussen en zegt tegen iedereen die het maar horen wil dat mama een baby in de buik heeft. (hoewel ik het idee heb dat hij het toch nog niet helemaal beseft wat dat inhoud) Geweldig!

Deze baby is meer dan welkom!
(zoals bij jullie allemaal natuurlijk!).

Groetjes Suus

Ha Suus,

Dan maar hopen dat het een meisje wordt haha! Ik herken het wel hoor, mijn dochter roept ook altijd dat ze een zusje wil en mijn zoontje dat hij een broertje wil hebben. Tja, er kan er maar één haar/zijn zin hebben! Ach, waarschijnlijk als je toch een jongetje krijgt zal je dochter toch wel apetrots zijn op haar broertje (want natuurlijk is die veel liever dan haar andere broertje want hij pakt haar spulletjes (nog) niet af haha). Nou ja, vooralsnog weten onze kids nog niet eens van het feit dat ik zwanger ben, eerst maar eens die 12 weken afwachten.......... Ben vandaag "al wel" 6 weken en één dag (de tijd kruipt voorbij) dus we hebben nog wel even te nagelbijten.

Wil jij straks weten wat het wordt? Wij wisten het met onze eerste twee niet (vooral mijn man wilde het niet weten) maar bij deze wil ik het toch wel graag tevoren weten. Volgens de Chinese kalender moet het een meisje worden. Bij de eerste twee had de Chinese kalender het goed voorspeld dus wie weet??? Nou ja, ben niet zo bijgelovig hoor, maar in mijn omgeving klopt het wel opmerkelijk vaak!

Ik ga nu maar aan mijn slaapneiging toegeven (de enige zwangerschapskwaal die ik tot nu toe heb) ik kan 's middags niet wakker blijven.......zzzzzzz

Liefs, Chris

Lies: wat dapper dat je ondanks de zware zwangerschappen toch een derde aandurfde. Eerlijk gezegd zag ik zelf heel erg tegen deze zwangerschap op. Maar ik vind mezelf een geluksvogel, deze keer.

Suus: lachen met die voorkeur. En heb je zelf een voorkeur, na een jongen en een meid? Mijn zoontje wilde graag nog een zusje, want dat kende hij al. Mijn dochter is er te klein voor om er iets zinnigs over te zeggen (2,5 jaar).

Chris: lastig he, die vermoeidheid. Ik had er bij de eerste juist heel veel last van. Maar ja, dan heb je er nog niet 2 ukkies naast lopen. Sterkte. Hopelijk gaat het na de eerste 2 maanden weer over.

Hier alles prima verder. Zaterdag met mijn zoontje wezen vliegeren in de harde wind. Dat trek ik toch niet helemaal meer, haha. Maar geweldig is het wel.

Hoi Chris,

Dat weet ik wel zeker hoor, dat mijn dochter d'r eventuele nieuwe broertje toch wel lief zal vinden. Dat probeer ik haar nu ook wel te vertellen. Idd, omdat die (nog) niks kan afpakken enz.
Wij willen wel weten wat het wordt. Ik wilde het de eerste 2 keren niet weten. Maar de eerste keer wilde manlief het zo ontzettend graag weten, dat we het wel hebben gevraagd. Bij de 2de had ik hem zover dat we het niet zouden weten. Maar zoonlief dacht daar naders over, hahahaha. met de 20 weken echo lag hij pontificaal met zijn kontje voor de echo kop. Tja....
En nu willen we het wel gewoon weten. Ook om dochterlief enigszins voor te bereiden als het een jochie blijkt te zijn ;-)
Ben wel erg benieuwd, want bij de andere 2 'wist' ik gewoon wat het werd. Nu kan ik alleen de zwangerschappen vergelijken en daardoor 'denken' dat het misschien een meiske wordt. Maar ben er niet helemaal niet 'zeker' van.

Overigens klopte de Chinese kalender beide keren niet bij mij.

Wat duren die eerste 12 weken toch lang he!
Heb je inmiddels gebeld voor de echo?

Liefs Suus

Hoi Greet,

Nee, ik heb niet echt een voorkeur. Het ligt er maar net aan hoe lief of hoe vervelend de kinderen zijn. De ene keer denk ik, doe mij nog maar een meisje en de andere keer denk ik doe mij nog maar een ventje ;-)
Nee hoor, alle gekheid op een stokkie. Ik heb gewoon, net als iedereen hier een voorkeur voor een gezonde baby. Ik vind beide geslachten super!
(ook omdat ik allebei al heb natuurlijk;-) )

Groetjes Suus

Nou, hier snap ik het niet meer hoor.

Afgelopen vrijdag ongi geworden, dacht ik. Maar na 2 (!) dagen al weer over!
Nu dus twee bloedingen gehad na de curettage, maar echt heel minimaal.
ook veel last van re eierstok. Heb van ellende maar zw test gedaan. Was bang voor buitenbaarmoederlijke zw schap. Negatieve test.

Nu heb ik nog eens wat info nagekeken. Een zeldzame complicatie van curettag is Asherman.
Dan verkleeft je baarmoeder.
en ik ben binnen 4 mnd twee keer gecuretteerd.
Begin me toch wat zorgen te maken.
Durf gyn niet te bellen. Bang dat ik naar onderzoek moet of zo...
Weten jullie hier iets vanaf?
Volgens mij menstrueeer je bij Asherman helemaal niet..
Ik dus alleen heel licht.

Edith

Hoi Edith,

Meis wat naar nou! Kan me voorstellen dat je ongerust bent en bang om de gyn te bellen maar ik zou het wel doen hoor! Ze kunnen een contrastfoto maken of een echo - dat valt allebei wel mee en je hebt in elk geval een antwoord. Misschien heb je niet eens verklevingen maar is je lichaam nog hormonaal van slag door die curretages. Bij mij duurde zowel de 1e als de 2e cyclus na de curretage langer (raakte wel zwanger tijdens de 2e maar mijn ei was later). Is toch niet niks wat je lichaam hormonaal te verduren heeft gehad. Lieverd, ga toch maar bellen, waarschijnlijk maak je je zorgen om niks en dan heb je in elk geval snel duidelijkheid. Niet teveel zorgen maken, waarschijnlijk is het niks. Ik ga heel hard voor je duimen dat alles snel weer ok is met je.

Liefs, Chris

Terug
Bovenaan