Derde kindje deel 3

Oh lieve Suus, ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen! Hoopte vanochtend op een goed bericht van jou omdat je eigenlijk gisteren een echo zou krijgen en nu dit.... Wat een verdriet en de confrontatie met je nog zwangere lichaam is kei en keihard, ik weet hoe dat is..... Ik wens je alle kracht toe om dit verlies te verwerken en hoop dat je snel geholpen kan worden by de gyn.

@Edith, vandaag heb jij de curretage, ik duim voor je dat je er nu minder fysieke klachten van hebt. Emotioneel blijft het zwaar maar je staat er niet alleen voor. Veel meiden van dit forum weten (helaas...) hoe het voelt en leven intens met je mee.

Met mij gaat het op en neer. Een paar dagen geleden (16 dagen na de curettage) voelde ik mijn eisprong weer. Aan de ene kant een opluchting (het werkt nog) maar aan de andere kant werd ik er ook verdrietig van. Zelfs mijn eigen lijf vindt dat het leven doorgaat terwijl ik het liefst de tijd stil zou zetten.... Het klinkt waarschijnlijk raar, maar ik voel me ook raar......

Vanwege de medicijnen mag ik nu niet eens zwanger raken en vanwege mijn emotionele toestand is het ook niet verantwoord. Ik hoop zo dat ik me snel wat beter ga voelen (psychisch, fysiek gaat het goed), ik ben in de war en ben hyper emotioneel. Maar de dokter zegt dat het beter wordt, ik moet "gewoon" moed houden...

Maar ik heb ook goede momenten, ik ervaar veel steun uit mijn omgeving en ook de lieve woorden van jullie op dit forum doen me goed.

Dikke knuffels voor iedereen, ook voor degegen die wel een goeie zwangerschap hebben! Het is jullie echt wel gegund!

Liefs, Chris

Hai meiden,

Neeeeee, Edith en Suus, niet ook bij jullie. Wat verschrikkelijk allemaal. Weet niet wat ik moet zeggen maar weet precies hoe jullie je voelen.

Chris, shit zeg dat je je zo slecht voelt. Hopelijk voel je je snel weer wat beter en kan je het een plekje gaan geven. We gaan met zijn allen moed houden. Ben zelf afgelopen donderdag naar de gynaecoloog geweest en bij mij was alles schoon van binnen. Wij gaan voorlopig niet meer de MM in omdat we in nog geen jaar toch zelf 2 keer zwanger zijn geworden. Ik probeer ( wel moeilijk ) toch positief te blijven en denk maar 3 keer is scheepsrecht. Wordt wel erg naar van al die nare berichten, gatver. Meiden, misschien kunnen we elkaar wat steun bieden maar ik snap het volkomen als je even niet meer wil schrijven hier.

Voor de zwangere onder ons. voor jullie zal het ook best wel lastig zijn om die vervelende berichten te lezen maar voel je je niet schuldig en blijf gewoon schrijven over jullie dingetjes want hopelijk gaan wij die ook snel meemaken.

Gr. Debby

Hoi Debby,

Gelukkig hoef je geen curretage, hopelijk knap je ook emotioneel goed op. Zo is het...3 keer is scheepsrecht. Laten we inderdaad moed houden. Voor mij is dit forum toch ook een uitlaatklep. Ik hoop dat de anderen en jij dat ook zo ervaren. Maar i.d.d. wil ik ook tegen de zwangeren zeggen; blijf vooral jullie gezellige verhalen vertellen. Schroom niet om je geluk met ons te delen, het geeft ons vertrouwen dat het meestal wél goed gaat!

Liefs, Chris

Hallo allemaal,

even een paar dagen geen computer gehad. Hij had het begeven.
Nu lees ik het verdrietige bericht van Suus....
Wat erg alweer.....weet niet wat ik nog moet zeggen. Hoe kan dit nu????
2x achter elkaar misgegaan. Hoe groot is die kans?? En nu alweer de derde waarbij het gebeurt.
Ik word er bijna bang van.

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.
Ik zou het fijn vinden als jullie toch nog af en toe op het forum komen. Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie verder gaat.....ik zou zo graag willen meemaken dat jullie straks ook "gewoon" zwanger zijn.
Ik blij in ieder geval aan jullie denken én voor jullie duimen!

Mij valt wel op dat het verder erg stil is rondom de zwangeren....komt dat door dit nieuwe, niet zo fijne, forum?
Of door de vervelende berichten van de laatste dagen??? Ik vind het zelf ook niet echt prettig om over mijn zwangerschap te praten, terwijl anderen zo verdrietig zijn.
Komt wel weer...

Groetjes Estelle

Hallo lieve meiden.
nou ja...zover dus mijn vertrek van het forum. Hier ben ik alweer.
Jullie leven zo enorm mee, dat doet me zoveel goed.
Gisteren de curettage gehad. Met een ruggenprik. Viel echt 200% mee. Ben s middags gewoon zelf het ziekenhuis uitgelopen terwijl ik de vorige keer twee weken naar ben geweest van de narcose.
vond het ook heel fijn dat ik geen stukje van de film kwijt was. Heb alles heel bewust meegemaakt. Dat zal niet iedereen prettig vinden, maar voor mij persoonlijk wel. Gyn weet nu ook wel hoe ik in elkaar zit, dus we hebben zelfs nog met elkaar gekletst tijdens de ingreep. Ik was wel bang voor nare zuiggeluiden of zo,maar hoorde alleen heel in de verte een zacht stofzuigertje.
Ik zit misschien een beetje raar in elkaar dat ik het zo wilde, maar jullie kennen me nu wel een beetje. Heb zo het gevoel dat ik de boel onder controle heb en ben er ook wel redelijk nuchter onder. Hoe verdrietig het ook is. Vandaag weer een verwerkingsdag...ben alleen thuis, is wel goed. Nu van alles aan het afbellen. Kraamzorg e.d. Voel me fysiek veel beter dan de vorige keer, dus dat maakt het wat makkelijker. Niet zo labiel.
Gyn laat nog chromosoomonderzoek doen op het vruchtje en een stukje moederkoek. vind ik fijn. Komt waarschijnlijk niks uit, maar dan toch het gevoel iets te hebben geprobeerd.

We gaan nog steeds voor een derde, hoor. In het begin twijfelden we: wel of niet een derde. het gekke is, na deze 2 miskramen is het overduidelijk dat we nog graag een kindje willen.
Deze keer heb ik heel veel steun van mijn man. Ook hij heeft nu meer het idee van een kindje verloren te hebben. Daar was het de vorige keer te vroeg voor.
En hoe raar het ook klinkt, ondanks dit verdriet ben ik toch heel gelukkig, want ik heb een geweldige man, twee schatten van dochters en de rest van mijn leventje loopt ook gesmeerd. Dan kan ik best deze tegenslagen aan merk ik....

Liefs,
Edith

Edith ik ben blij te horen dat het is meegevallen en dat je er zo sterk en dapper onder bent. Gelukkig dat je nog wel voor de derde wilt gaan want het is je zo gegund.

Ik ben ook te horen dat die ruggeprik meevalt want dat ga ik deze bevalling ook doen en daar ben ik zooooo bang voor. Ik denk dat de zwangeren inderdaad door alle nare berichten niet over de zwangerschap schrijven. Bij mij gaat het eindelijk beter na een vakantie van 10 dagen. Ben zondag 26 weken, nog twee weken en dan het laatste trimester alweer in gaat nu best snel merk ik. Ik voel hem goed hij schopt regelmatig en dat gevoel is wel weer heeel bijzonder. Ik hoop gewoon dat jullie dat allemaal mogen meemaken!

Suus en Christien en Debars ook heeeel veel sterkte voor jullie en ik hoop dat jullie ook nog hier blijven schrijven en ik hoop snel te lezen dat ook jullie een derde kindje krijgen!

Estelle hoe gaat het met jou en Janien die heb ik ook als lang niet gehoord? Hoe gaat het?

Liefs
Lies

Hoi Lies,

goh, ben jij al 26 weken! Dat gaat echt snel.
Weet je eigenlijk wat het wordt?
Jammer dat het lijstje weg is. Ben nu even kwijt wanneer iedereen uitgeteld is.

Met mij gaat het goed. Ik ben dinsdag 20 weken.
Woensdag hebben we een uitgebreide echo.
Begin weer heel zenuwachtig te worden....als maar alles goed is...
Ik voel de kleine ook steeds beter. Vooral `s morgens vroeg en `s avonds laat...
Ik voel me goed, ben alleen erg moe. Nog één week keihard werken en dan lekker 6 weken vakantie...
Dus als ik niet zo veel reageer....zal wel door de drukte komen. Ik laat woensdag wel weten hoe de echo was.

Groetjes Estelle

Och, wat een verschrikkelijk nieuws!! Meiden, ik wil jullie heel veel sterkte toewensen en een hele dikke knuffel!!

Liefs crazy girl

P.s. Bij mij komt het door het vernieuwde forum dat ik hier niet zo vaak ben. Ik vind het 10x niks!! *oeps!*

Terug
Bovenaan