Derde kindje deel 3

@Chris, wat vreselijk dat je zolang moest wachten!! Dat is toch niet te doen??
Ik hoorde op zondag dat de echo niet goed was, kon maandagochtend al bij de gyn terecht. En op woensdag al gecuretteerd.
Ik wist meteen dat ik gecuretteerd wilde worden. Vorige keer twee weken afgewacht en alsnog cur. Nu keek de gyn ook al moeilijk. Vruchtzakje en alles nog intact, kindje al anderhalve week dood...dat kon nog wel weken duren volgens hem. De vorige keer was ik lichamelijk helemaal stuk na twee weken wachten, dus nu echt geen zin in. Zag er ook tegenop het kindje thuis te verliezen. Bang voor weeenachtig idee en veel bloedverlies enzo.

@Suus, fijn dat jij er ook weer bent. Gek he, dat je toch vrij snel over de eerste extreme ellende heen bent?
Nu een kleine week later, ben ik al redelijk gewend dat ik niet meer zwanger ben. Het verdriet is er nog, maar toch al snel geschakeld naar de nieuwe situatie. Kon me dat eerst niet voorstellen....

@Debby, heee, gelukkig, nog zo'n controlefreak! Durfde soms bijna niet te vertellen hoe ik over dingen denk of hoe ik het wil, omdat ik denk dat het nogal vreemd is...
En inderdaad ben ik ook wat ouder (38). Dus ja, dan stijgt de kans op een mk. Maar gelukkig doet de gyn daar niet bot over. Hij vond het toch ook beroerd dat het weer mis was.
En zo extreem oud is het ook weer niet. Pas boven de 40 gaat het nog harder tellen. Ik heb 20% kans op een mk.

Hoe gaat het straks bij jullie als jullie weer zwanger mogen worden? De vk zei dat ik de volgende keer wschl in het begin bij de gyn blijf en vaak een echo krijg. Dan later event naar haar terug.
Dat zou ik wel heel prettig vinden. het voorkomt natuurlijk niet een volgende mk, maar toch...

Zal nog wel even duren voor ik weer zwanger word. HCG is nog lang niet uit mijn lijf. Na vorige cur was de dag erna de zw test al neg. Nu echt nog knetterpositief. Ga eens per week testen. wil toch een keer een neg test zien, anders weet je nog niks bij een volgende pos test.

Vannacht heel veel buikpijn gehad. Begon ervan te zweten. Stond al bijna op het punt om het ziekenhuis te bellen, maar ben toch in slaap gevallen en vanochtend was het weg. Pfffff. Ben nogal nerveus dat ik complicaties krijg van de cur en weer naar het ziekenhuis moet. Heb wel last van wat bizarre angsten hoor..
Heb ook nog herbelevingen van het moment van de foute echo. Brrrrrrr, krijg dat beeld moeilijk uit mijn hoofd. Nou ja, het is toch een rouwproces waar we doorheen moeten, he?

Liefs,
Edith

Fijn Suus, dat je ook weer mee komt praten. Tis al vaker gezegd, je hebt steun aan elkaar, je staat er niet alleen voor.

Belachelijk Christine, dat je in eerste instantie zolang moest wachten. Gelukkig hebben de vk dan toch wel invloed op die gyn.

Edith: bij mij ook nog steeds de hormonen in mijn lichaam. Test was wel al lichter maar dan denk ik misschien heb ik alweer een eisprong en heb ik net het stukje gemist dat het hormoon uit mijn lichaam was. Test ook nu elke week maar eigenlijk weet ik nu dus nog niets. Heb nog wel wat pijnlijke borsten maar dat zijn de enige kwaaltjes die ik nog heb. Het is bij mij nu toch alweer 2,5 week geleden. Inderdaad, je bent weer snel aan het idee geraakt dat je niet meer zwanger bent. Ik ben natuurlijk nu ook voor mijn gevoel maar 2 weken zwanger geweest dus dat scheelt natuurlijk ook. Emotioneel blijft het moeilijk maar het lijkt of ik er de eerste keer meer moeite mee had. Ook misschien wel weer omdat ik toen al verder was.
Volgende maand lekker op vakantie naar Italie. Daar heb ik wel echt zin in. Lekker relaxen en proberen me niet bezig te houden met het zwanger worden. Na de vakantie heb ik zo van dan gaan we er weer echt voor. Mocht het nu gelijk raak zijn, prima natuurlijk maar ik laat me deze maand even niet meer gek maken. We zien het wel.
Ik blijf bij een evt volgende zwangerschap bij de vk maar voor echo's wel naar het ziekenhuis ( wij hebben een echokliniek hier maar die is niet in het zkh). Dus ik zal waarschijnlijk dan de laatste weken naar de gyn terug gaan i.v.m. weer een keizersnede. Mijn kans op een miskraam is ook zo'n 20%. Is misschien iets hoger dan normaal maar het is toch altijd zo dat 1 op de 5 vrouwen een miskraam krijgen? Nogmaals, 3 maal is scheepsrecht voor ons ( moet wel met een varende man, moet toch in het schipperswereldje blijven).

Liefs Debby

@ Edith, gek hè dan opeens zo'n buikpijn. Ik had het ook af en toe en dan was ik bijna bang dat er iets achtergebleven was (ik bedoel een gaasje ofzo) want een paar dagen na de curretage kwam er tot twee maal toe onder de douche iets "wattigs" uit (sorry voor de details...). Maar nu is het helemaal over sinds een week.

In eerste instantie wilde ik gevoelsmatig afwachten tot de miskraam spontaan op gang zou komen maar de gyn zei dat dat wel een aantal weken kon duren omdat, net als bij jou, alles nog intact was. Bovendien was ik ook wel bang dat ik iets herkenbaars zou zien - denk niet dat ik dat aangekund had.... Ben dus erg blij dat ik uiteindelijk een curretage heb gekregen.

Ik snap je wel met die zwangerschapstest. Stond zelf al verschillende keren bij de Kruidvat met het voornemen om een test te halen omdat ik ook "het bewijs" wilde dat het hcg uit mijn bloed was. Maar op de één of andere manier durf ik dan geen test te kopen omdat ik dan bang ben dat dat meisje denkt dat ik waarschijnlijk zwanger ben (weetut slaat nergens op...). Maar voor de verwerking is het denk ik wel goed voor mij om het toch te doen. Misschien dan volgende week één kopen?

Liefs, Chris

Hi Debby en Edith,

Bij een volgende zwangerschap mag ik volgens de vk gewoon bij de vkpraktijk blijven maar sturen ze me (voor mijn eigen geruststelling zeiden ze) in het begin regelmatig voor een echo naar het ziekenhuis.

Ik kijk ook al uit naar mijn vakantie. Wij gaan over twee weken ook naar Italië. Lijkt me heerlijk even mijn hoofd leeg te maken...

Liefs, Chris

Chris, ik bestel mijn zw testen bij sensitest.nl. Ik kies voor de xtra gevoelige. Goedkoop en worden in een witte envelop verstuurd.
ik ben er erg tevreden over. Woon in een dorp en heb geen zin om bekenden tegen te komen.
Misschien een tip voor jou?

Gisteren een goeie dag. Vandaag weer erg moe en buikpijn.
Vloei gelukkig maar heel weinig nog.
Ga a.s. dinsdag weer met halve dagen werken. Mijn zinnen verzetten en kijken hoe het gaat. Word vast depressief als ik de hele dag thuiszit.
Gelukkig veel steun van mijn man. Heel anders dan de vorige mk. Nu ook veel emoties bij hem. het leefde voor hem nu ook meer. We zijn weer veel closer.
ben ook weer superverliefd op hem. Leuk he? na 8 jaar huwelijk...

Edith

@ Edith, superverliefd, dat klinkt goed! Mijn man heeft het ook wel moeilijker met deze mk dan de vorige. Maar vooral met het feit dat ik het zo moeilijk heb. Sinds een paar dagen bouw ik af met de medicijnen en het gaat goed. Maar zowel de ha als de bedrijfsarts vinden dat ik pas na de zomervakantie weer mag gaan beginnen met werken. Had ik het ook weer moeilijk mee maar ik vrees dat ze gelijk hebben. Ik ben erg emotioneel en makkelijk overstuur te maken. Zeg een keer "boe" tegen me en ik spring een meter in de lucht.....

Ga ook testen bestellen bij sensitest. Bedankt voor de tip!

Liefs, Chris

Hier vandaag weer een k*t dag. Er zijn wat strubbelingen rond het pand voor de bedrijfsovername volgend jaar. Merk dat ik weinig kan hebben.
Maar Chris, hoop dat het bij jou emotioneel weer snel bijtrekt. Klinkt heftig bij jou.

Vandaag weer een zw test gedaan, kon het niet laten. Het streepje vervaagt al. HCG begint dus al flink te dalen. Dat kan mijn labiele gedoe ook wel verklaren.
Vloeien is bijna gestopt gelukkig.

Edith

Nou meiden, jullie zullen dit niet geloven!
Gaan we naar de gyn om een curettage af te spreken, wil zij (logisch) nog even zelf kijken.
De gyn heeft een klein schermpje alleen voor zichzelf en even later zegt ze: 'ik wil niet vervelend zijn, maar ik zie een vruchtje met hartactie!'
Heh?!?
En het is ook te groot voor bv 5 of 6 weken, dus ze zouden toch echt iets gezien moeten hebben afgelopen dinsdag!
Nou, niet dus!
Zij wilde dat we meteen een echo lieten maken bij de echoscopiste in het ziekenhuis, waren meteen aan de beurt, zij kijken en ja hoor!
Nu hebben we het zelf ook gezien!!!
Een kloppend hartje!
Ik was erg benieuwd naar de termijn, omdat die andere echoscopiste (van een verloskundigencentrum, overigens niet van onze eigen verloskundigen) zei dat zelfs het vruchtzakje te klein was voor de duur van de zwangerschap. Komt ze op 8 weken en 1 dag, terwijl ik zelf weet dat ik morgen 8 weken ben.
Niks te klein dus!!!!!!
Ze heeft wel 2x het vruchtje en het zakje moeten meten van mij, maar steeds kwam er hetzelfde uit!
(ik zat een beetje met het verhaal van Christina in mijn achterhoofd, dat de termijn niet klopte enz).

Echt, we hebben wel 2 uur zitten shaken!
Gelukkig hebben we foto's meegekregen, zodat we steeds weer even kunnen kijken.
Wat is dit ongeloofelijk!

Meiden, wat had ik dit jullie ook gegunt!
(niet de week verdriet die er aan vooraf is gegaan, maar het bericht dat het dus toch goed was).

Ik hoop van harte dat het voor jullie ook weer snel is weggelegd!

Liefs Suus

Terug
Bovenaan