DERDE KINDJE DEEL 5

hoi,

ik wou even laten weten dat ik bij de vk ben geweest.ik ben nu 12,6 weken en ze dacht het hartje wel te kunnen horen,maar bij de andere 2 was dat ook pas na 17 en 15 weken,dus ik ging er al niet van uit.En inderdaad ze hoorde in de verte wel wat maar niet goed.Dus kreeg ik ter geruststelling een echo en die was goed.De baby was lekker aan het spartellen en zelfs koppeltje duikelen!!!!!

Groetjes Sandra.

Hallo allemaal!

Wat is het rustig hier....iedereen druk met de komende feestdagen?

Sandra, wat fijn dat je op de echo je kleintje hebt zien spartelen.... geeft weer wat meer rust hè?

Swiepie, geniet lekker van je verlof. Tja, die kleine kleertjes die de deur uit gaan, blijft toch even moeilijk. Dat had ik ook. Ik heb alle kleertjes van mijn zoon en ook een deel van mijn dochter verkocht. Mijn dochter is in mei geboren, dus de eerste maatjes van haar zijn echte zomerkleertjes, heb ik nu niet zo veel aan. Ik heb er wel een paar bewaard. De kleertjes die ze het eerste aanhadden enz...kan ik echt niet wegdoen.

Hier alles goed. Vandaag de laatste dag kraamzorg gehad. Ik had i.v.m. het bloedverlies twee dagen verlenging gekregen. Nu moet ik het echt zelf doen.
Ik voel me lichamelijk nog niet super, maar ook geestelijk net een vaatdoek....Janine en Lies, herkennen jullie dit?
Ik ben natuurlijk ontzettend gelukkig en blij met mijn kleine meisje erbij. Ze is zo ontzettend lief en mooi. Maar ik kan opeens ook heel verdrietig zijn....
Dan mis ik het zwanger zijn en de dikke buik (ja, echt waar!!!) verdrietig dat ik die eerste momenten gemist heb, verdrietig dat de eerste week al voorbij is....., verdrietig dat ik nu echt nooit meer zwanger zal zijn...nerveus of ik het wel allemaal geregeld ga krijgen.....pffffff. Ik word echt gek van mezelf...
Ik maak me vooral zorgen om de ochtenden....
Gelukkig zal mijn schoonmoeder tot aan de vakantie de kinderen naar school brengen en halen, maar daarna...ik vraag me af hoe ik het met de voedingen enz. moet gaan doen. Als Lone net gevoed moet worden op een tijdstip dat ik naar school moet...
Hoe doen jullie dat??

Hahahaha, het is ook nooit geod bij mij! Ik voel me echt een ontzettende zeurkous. Tijdens de zwangerschap alleen maar klagen over allerlei pijntjes, slecht slapen en weet ik veel en nu is het weer niet goed!
Over het algemeen ben ik gelukkig vooral heel gelukkig met mijn mooie gezinnetje!

Zo, tot zover mijn klaagzang....ik ga weer eens naar mijn mupke kijken....

Groetjes Esther

He Esther,

Dat verdrietig zijn hoort er volgens mij gewoon bij en de onzekerheid ook.

Ik heb de 1e week ook last gehad van kraamtranen. Ook verdrietig dat je niets meer voelt in je buik. Ook verdrietig toen de kraamhulp wegging. Niet om de kraamhulp zelf, maar omdat je het dan echt weer alleen moet doen. Ik was ook bang dat ik een niet aan zou kunnen.

Nu loopt alles op rolletjes. Amarens draait gewoon mee in ons ritme. We hebben haar ritme iets aangepast aan die van ons en dat gaat nu prima.
Ik geef haar om 11.00 de fles. Om 12.00 uur ligt ze weer in bed. Dan komen de andere 2 van school om te eten en hebben we rustig de tijd voor ze. Om 15.00 uur krijgt Amarens een fles, om 15.30 uur komen de andere 2 uit school. Enz Enz...

Je vindt vanzelf een ritme met zijn 5en.

Hoe gaat het met de kleine? Drinkt en slaapt ze goed?

Groet,
Janien

Hoi Janien

Klinkt veelbelovend allemaal. Bij de tweede kwam het ritme ook vanzelf, maar toen hoefde ik nog niemand naar school te brengen en hadden we dus geen vast schema.....we zullen het even zien.

Met Lone gaat alles prima! Ze was op dag 4 al boven haar geboortegewicht!!!! Na 1 week woog ze al 3400 gram. (bij de geboorte was 3250)
Dus drinken doet ze prima!!!!
Ze is ook echt heel lief. Als ze honger heeft begint ze een beetje te knorren in haar wiegje, ze wacht geduldig af.....na haar voeding slaapt ze weer en kunnen we haar weer meteen in bedje leggen. Over een tijdje zal ze wel wat meer wakker zijn, nu is het nog vooral eten en slapen.
`s nachts rekt ze de voedingen wel wat langer. Dan ben ik vaak ruim een uur bezig met voeden. Als ze genoeg gegeten heeft, kan ik haar tot nu toe wel meteen neerleggen en slaapt ze weer verder. Ik hoef nog niet met haar te gaan lopen.....heel fijn. Eens kijken of het zo een makkelijk kindje blijft. We hebben nu in ieder geval niets te klagen!

Groetjes Esther

Hoi Esther

Ik ben 6 weken erg depri geweest en dan vooral omdat ik lichamelijk heel erg zwak was en bleef.
Nu gaat het eindelijk beter. Een ritme vind je vanzelf het hangt van jezelf af je wordt steeds makkelijker en dan gaat het ook makkelijker. Laatste stond bij school dacht ach weet je wat ik neem die maxi cosi niet mee ik neem hem op de arm en Julian aan de hand en dat ging prima. Wat ik zeg je gaat steeds meer proberen en dan komt het goed.

Ik vind het heel erg dat hij al 7 weken is en ik wil hem klein houden maar aan de andere kant geniet ik van elk moment en ben ik me bewust van het geluk dat ik heb. Ook ik ken de tranen maar het wordt minder die hormonen zitten zo lang in je lichaam.

Mijn leven is nu met drie kinderen en het loopt alsof het nooit anders is geweest dus echt meid het komt wel.

Liefs
Lies

Volgens mij kan dat depri gevoel ook komen door de vermoeidheid, zeker na fors bloedverlies. Ik had er na de tweede ook heel veel last van. Emotioneel om werkelijk alles, terwijl ik heel goed wist dat ik geen post-partum depressie had. Ik was alleeen zo intens moe als ik nog nooit was geweest. En toen de vermoeidheid verdween, verdween het depri gevoel ook. Maar of dat bij jou ook o werkt, weet ik natuurlijk niet.

Fijn dat alles verder goed gaat. Maar pas op je zelf.

Hier alles prima. Ik heb afgelopen week heel veel gedaan, waardoor ik nu eignelijk er bijna helemaal klaar voor ben, haha. Vanochetnd de ziekenhuistas ingepakt. Ik hoef volgens mij alleen nog klossen en een postoel van de thuiszorgwinkel te halen. Maar dat komt nog wel: ik heb nog 5 weken tot de uitgerekende datum.

Ik ben alleen mijn huis en de stad niet meer uit te krijgen. Ik durf grote reizen niet meer aan. Ik ben zo bang dat deze zo snel komt, dat ik het ziekenhuis niet haal. De Vk stelde me wel een beetje gerust. Derde kids komen vaak in de helft van de tijd van de eerste, net als tweede kinderen. DUs dat zou weer 3 uur zijn. Dan moet het lukken.

En de opvang van de andere kids vind ik een logistieke puzzel. Ik hoop ontzettend dat de bevalling weer snachts is, dan kunnen de andere 2 naar de buren. Lekker makkelijk.

hoi allemaal,

soms is het even erg rustig op het forum ook van mijn kant maar ik lees wel altijd mee.

deze week hebben we het ook weer erg druk bijna elke avond wat en ook overdag volgepland en daar hou ik niet zo van.

verder gaat alles goed ik ben nu 24 weken en het gaat prima ook slapen en werken nog goed wel ben ik op woensgad erg moe omdat ik dan 2 dagen achter elkaar werk (kinderdagverblijf dus veel tillen en bukken) maar dan doe ik woensdags ook niet veel alleen wat aan rommelen.

swiepie wat gaat dat toch weeer snel wanneer was jou uitgerekende datum precies?

veel suuces en ook de anderen en vooral degenen die nog op een zwangerschap zitten te wachtten ik duim voor jullie

groetjes loes

oja esther ik denk dat je jezelf even rustig de tijd moet geven en vooral al die hormonen die nog door je lijf gieren en het ritme komt met een tijdje vanzelf wel .

maar als je echt denkt dat het meer is dan dat dan moet je aan de bel trekken!!

doe het rustig aan !!

Terug
Bovenaan