DERDE KINDJE DEEL 8

Debby, nou gelukkig wat duidelijkheid nu...
Ik duim enorm voor jou en Roos dat jullie ook snel zwanger zijn. Het wachten heeft lang genoeg geduurd.

Hier nog erg onzeker. En ook onwerkelijk. Moet echt goed nadenken wat ik wel en niet mag eten. Enorm opgeblazen darmen, dus dat is een goed teken...
4w2d.

Hey Edith!!!
Super meid!!! Gefeliciteerd!!!! Natuurlijk ontzettend spannend nu, maar probeer er ook van te genieten....je bent gewoon lekker zwanger!!!!!!
Hoe reageerde je man???
Leuke verrassing denk ik.
Ik vond koffie ook nooit lekker...maar gek genoeg begon dat bij mij pas rond een week of 6. Toen wist ik dus wel al altijd dat ik zwanger was. Nu heb ik eindelijk weer reuze-zin in koffie, maar als ik maar 1 kopje neem, heeft Lone er al last van! Dus toch nog maar even van afblijven.

Geniet lekker van alle aankomende kwaaltjes, en klaag hier maar lekker raak...hebben wij ook gedaan! We zullen nog 36 weken voor je duimen!!!!!
En natuurlijk ook voor Roos en Debby!!!! Jullie zijn vast ook snel aan de beurt. Dat het bij Edith raak is, moet jullie toch ook een beetje moed geven....

Hey Swiepie.
Pffff, die spruw....om gek van te worden....het is iets vreemds. Lone heeft eigenlijk nergens last van en ik ook niet. Maar haar tongetje is wel wit.
Ik ben al drie keer bij de huisarts geweest met de vraag of ik niet ook behandeld moest worden....en of ik nog iets speciaals moest doen. Nee hoor, was zijn antwoord. Alleen de kleine behandelen.
Vorige week op het CB. De arts daar zei dat ze idd nog wat spruw op haar tongetje had. Hij schreef ons een gel voor....en zei erbij dat ik ook behandeld moest worden en dat we de speentjes iedere keer moesten uitkoken.
Ik vroeg of die gel wel goed was, want een andere arts had me juist gezegd dat ik geen gel moest gebruiken...was volgens hem geen probleem. Die gel was veel beter.
Ga ik de volgende dag naar de apotheek om het recept op te halen...krijg ik twee verschillende dingen!!!! De gel die ik gevraagd had en hetzelfde goedje wat ik al twee keer eerder gebruikt had. Volgens de apotheker mocht die gel absoluut niet voor kleine kinderen. Toen heb ik de huisarts maar eens gebeld met de vraag wat en hoe ik het nu precies moest gaan behandelen.....die kon me dat niet vertellen, dan moest ik maar even de arts van het CB bellen!!!! Die is er pas vandaag weer....dus straks maar even bellen. Gek genoeg heb ik het idee dat het tongetje al wat beter is.....één groot raadsel dus....
Maar ik begrijp dus van jou dat je ook alle kleding enz. moet wassen?????

Hebben jij en Renske er dan ook echt last van?
Wij dus niet...
Lone drinkt gewoon en ik heb ook helemaal niks.

Esther, weet je zeker dat het spruw is? Zo'n wit tongetje kan ook gewoon een melktongetje zijn. Spruw is wat brokkeliger. Kun je ook niet wegvegen, geloof ik. Ik dacht bij mijn dochterjes ook vaak dat het spruw was,maar was het gewoon een melktongetje!!

Bij Renske zit het op de zijkant van haar tongetje. Het zijn kleine witte vlekjes. En echt schimmel. ZOals je ze ook op een boomstam of op kaas tegenkomt. Van die iets dikkere witte kwarkachtige plekjes. Ze worden wel kleiner, maar ze zijn nog niet weg. Ze had ook zo'n plekje op haar onderkaakje, maar die is al weg. Ze heeft wel soms een witte tong, maar volgens mij is dat van de melk.

Zelf had ik sinds de kraamweek last van mijn tepels. Ook doordat er kloofjes in kwamen (had ik bij alle 3 de kids). Na een paar dagen genazen de kloofjes, maar bleef mijn linker tepel erg gevoelig tot pijnlijk. Inmiddels doen mijn tepels niet meer zeer, op een enkele keer na. EN dan niet meer zo heftig als eerder. Wel jeuken ze inmiddels gigantisch. Volgens mij komt dat van de zalf.
Maar echt last hebben we dus niet meer, maar weg is het ook niet. EN dan ben ik veel te bang dat het weer terugkomt, als ik nu stop met die antispruw middelen.

Ik heb trouwens geen gel, maar een suspensie voor Renske en een creme voor mijn tepels. Het heet Nystatine en ketoconazol. En ik ga straks ook mijn derde kuurtje ophalen.... zucht.

Ik had op internet een beetje lopen zoeken naar info en daar kwam ik die enorme hygiene regels tegen omdat het nogla besmettelijk is. Wel gek dat ze dat er dan bij de arts niet bij vertellen. Bij mij heeft de assistente wel iets in die richting gemeld, maar verder ook niet.

Maar ook goed nieuws hier: Renske heeft vanacht voor het eerst doorgeslapen! Van 22.30 uur tot 6.15! Helemaal lekker. Beetje jammer dat ik om 2.45 mijn andere dochter verdwaasd op de overloop tegenkwam. Die was een beetje de weg kwijt, haha. Toen ik haar terug in bed legde, gaf ze ook geen kik.

Heb ik net een heel stuk zitten typen, zit mijn zoon ineens aan de muis en klikt zo de site weg, ggrrrrr.....

Maar goed, even opnieuw.

Edith, hartelijk gefeliciteerd meid! 3x is vast scheepsrecht! Het gaat nu helemaal goedkomen. Wel een hele spannende tijd nu he! Ik duim voor je dat de eerste 12 weken voorbij vliegen!

Debby, balen voor jou, maar wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Snap goed dat je nu je ovulatie niet meer wilt missen. Is tempen niet iets voor jou?
Op freya.nl vind je een curve die je kunt gebruiken.
Mij leek het altijd een hele belasting, maar is mij reuze meegevallen. Uiteindelijk maar 3 cycli hoeven doen, want toen was ik eindelijk weer zwanger. Fijne is dat je dan in ieder geval zeker weet wanneer je je eisprong hebt gehad als je een onregelmatige cyclus hebt.

Roos; balen van die cyste! Nu maar hopen dat hij morgen verder geslonken is en dus echt vanzelf verdwijnt. Kan me voorstellen dat je niet op een operatie zit te wachten.
Nu maar hopen dat straks de hormonen je cyclus weer op gang kunnen krijgen en je maar snel weer zwanger mag zijn!

Ik lees dat de forumbaby's allemaal lekker groeien. Wel balen van de spruw. Dat hebben mijn eerste 2 ook allebei gehad. Ik hoop maar dat dat Luuk bespaard blijft, want het is altijd zo hartnekkig. Beterschap voor jullie!

Mijn verhaal van de eerste dagen van Luuk staat op mijn hyves. Wil het ook best wel hier plaatsen, maar het is uiteindelijk een erg lang verhaal geworden.
Maar als degenen die niet op hyves zitten het willen, wil ik het wel proberen te plaatsen.
Nu was het op een ander forum niet gelukt, dus durf niet te zeggen dat het hier wel gaat lukken (vandaar dat ik het op hyves heb gezet).

Luuk doet het nu in ieder geval super! Hij is tot nu toe onze rustigste en meest tevreden baby en we genieten volop van hem. Hij heeft natuurlijk wel wat last van krampjes, maar dat is goed te verhelpen met de cinababy.
We zijn hem afgelopen donderdag gaan wegen op het CB en hij was al boven zijn geboortegewicht. Hij groeit dus erg lekker ;-) drinkt nu ook steeds beter zijn fles.

Nou meiden, ga weer even aandacht besteden aan de kids (toch een stuk minder tijd voor internet nu, maar dat geeft niet).

Groetjes Suus

Hallo allemaal

Wat vervelend spruw, ik heb dat met mijn kinderen nooit gehad maar het lijkt me erg vervelend!

Roos ik hoop dat je snel beter bericht hebt.

Esther jouw Lone groeit echt als kool! Goed man!
Swiepie ben benieuwd hoe zwaar Renske is.

Janien eurodisney met 3 kinderen was heel druk maar echt enorm leuk. Die auto zat helemaal stampvol werkelijk. Vooral voor Julian die 3 is was het geweldig. Eline was er al vaker geweest en ik merk wel dat ze nu in al die enge dingen wil. Zij wordt nu sowieso ouder merk ik ze is echt de grote zus over haar twee kleine broertjes. Ik heb echt enorm veel gelopen en enorm veel gegeten (haha ik kon het niet laten!) Niels vond die poppen daar allemaal heel indrukwekkend. Zo zoet om te zien echt! Maar s'nachts met zijn allen op een kamer was wel veel, het was er echt bloedheet en Niels had krampen dus dat was wel even balen want die gilde iedereen wakker, gelukkig had hij dat maar 1 nachtje.

Nou jongens hij huilt ik ga hem fruit geven!

liefs
Lies

Terug
Bovenaan