Derde kindje????

Heidie, welkom.
Leuk zoveel kids.
Vinden ze het leuk dat er nog een broertje of zusje bij komt?
Trek je van de rest niets aan. Zij hoeven het kind niet op te voeden.
Het is jullie leven.
Gr. Janien

Hoi Janien

Wat leuk dat je dochters zo reageren. Ze hebben ook al de leeftijd dat ze het allemaal heel bewust meemaken..
Hebben ze nog een voorkeur voor een broertje of een zusje???

Tja, mijn schoonzus is ook nogal egoïstisch ingesteld. Zoals zij dingen doet is het perfect meent ze zelf. Zo is ze ook opgevoed...zij was het (zogenaamd) perfecte kindje en mijn man was de lastpost. Terwijl zij juist heel stiekem was/is en dingen doet achter mensen hun rug. Heel schijnheilig naar de buitenwereld toe.
Als we op bezoek zijn, zijn zij (schoonzus en man) constant aan het woord.
We hebben noodgedwongen nog contact......
Mijn man is gelukkig ook niet zo close met zijn zus...

Waarom zij vond dat we een jaar moesten wachten????geen idee. Waarschijnlijk omdat ze het niet fijn vond dat ze zelf eens niet in de belangstelling stond.
Hahahaha

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe ze dit keer gaat reageren.....
Zij heeft zelf 2 dochters, toen mijn zoontje pas geboren was, zei ze tegen mij dat ze blij was dat ze twee meisjes had en niet één meisje en een jongetje.
Want dat was veel leuker, dan konden ze tenminste leuk met elkaar spelen....
Werkelijk!
Haar twee kinderen hebben voortdurend ruzie. Haar oudste is net zoals zij vreselijk stiekem en achterbaks.......is er constant op uit om haar kleine zusje straf te bezorgen en krijgt meestal haar zin ook!

Zo, voor zover mijn geklaag over mijn perfecte schoonzus! hahaha
Het lucht wel op hoor, om eens ongegeneerd te klagen......

Sorry dat jullie hier naar moeten "luisteren"......
Volgende keer een vrolijker bericht

Estelle  

Jeetje Janien, wat een verhaal!! Wat lopen er toch een vreemde mensen rond he op deze aardbol..
Maar ga er maar vanuit dat de meeste mensen vreselijk blij voor jullie zullen zijn. En tja, zwangerschappen gaan nou eenmaal altijd gepaard met grote jaloezie gevoelens vanuit andere dames...

Ik kreeg ook te horen 'oh, echt??' jeetje, dacht dat jullie wel klaar waren... En dan na veel vragen etc. de zin horen "misschien gaan wij ooit ook nog wel voor een derde".
Ik denk dat stieken iedere vrouw nooit helemaal klaar is met zwanger worden en kinderen krijgen...

Estelle (en andere meiden), ik vroeg me af, heb jij ook op de dagen dat je er zó mee bezig bent, dat je je afvraagt waar begin ik aan?? Ik merkte dat ik de dag toen ik nega testte, gewoon chagerijnig was en kortaf deed tegen man en kids. Toen dacht ik wel even, dit klopt niet helemaal....... Daar doe je het toch juist allemaal voor??

Ik wou dat ik ze kon kopen.... Of toch ook weer niet. Dit traject maakt dat tweede streepje straks nóg specialer....

Hi,
Ik lees al even met jullie forum mee. Maar wil toch iets vragen. Ik denk namelijk ook heel hard na over een derde kindje. Ik heb al een zoon (5) en dochter (2), en twijfel over die derde.... en die twijfel is best groot. Ik vroeg me af, en in sommige berichten heb ik het ook wel terug gelezen, of die twijfel bij meer van jullie bestaat of heeft bestaan. En waarom is bij jullie dan toch gekozen om het wel te doen??

Ik twijfel vooral over of ik het zelf aankan drie kids, ik zie me 's ochtends al tekeer gaan om alles op tijd op school, kdv en mezelf op het werk te krijgen. Ons huis is eigenlijk dan te klein, maar perspectief op een groter huis is er niet, ik vind dat ik oma die 1 dag in de week oppast niet met drie kids (+1 van m'n zus) kan achterlaten, gaan we het financieel trekken als ze later groot zijn en allemaal op sport willen, en als ik denk aan de kosten voor kinderopvang en buitenschoolse opvang, pfff.
Maar ja, allemaal praktische dingen. Want als ik eerlijk ben wil ik wel graag een groot gezin ... maar ik weet van mezelf ook dat ik aardig kriebelig kan worden van al die praktische ongemakken en dat ik een eerste jaar met zo'n kleintje zwaar ga vinden.
Is dit herkenbaar of is dit gewoon stom geneuzel waar je achteraf om moet lachen?
 Eigenlijk weet ik het antwoord wel als ik dit zo zit te tikken, maar hoor graag wat jullie ervaring is.
groetjes twijfelkont!

Zo, wat is er veel geschreven. Ik kan niet helemaal meer op iedereen reageren.
Maar een paar lukt wel.
@ Heidi, welkom. Derde kindje is bij jullie niet helemaal van toepassing, maar wees welkom hier hoor, haha. Hopelijk lukt het snel en kunnen de kleinkinderen straks leuk spelen met je eigen kleine!
@Estelle, wat een gedoe toch met je familie. Kon je het maar je ene oor in en je andere oor uit laten gaan. Maar ja, familie he, dat raakt je toch.

groetjes
greet

Naam
Leeftijd
NOD
Ronde
Kindje
Kids

Nicole
33
16 maart
2
3
2 zonen bijna 2jr en bijna 4jr

Estelle
34
10 maart??
2
3
1dochter, 1 zoon, 4 en 2 jr

Wolletje
29
13 februari
?
3
2 zonen, 8 en 5 jr

Dreamer
33
20 maart
4 na mk
3
2 dochters, 4 en  2 jaar

Joosie
33
21 februari
1
3
1 zoon 7 jr, 1 dochter 4 jr

Jolanda
32
22 februari
2
3
2dochters, 7jr en 8 mnd

Debby
38
24 februari    
6 na mk
3
2 zonen, 14 en 10 jr

Annemiek
26
27 febr

3
2 zonen, 7 en 2,5

Loes
29
4 maart ?
5
3
2 zonen, 4 en 2 jr

Kanellie
32
6 maart
1
3
2 zonen, 4 jr en 18 mnd

Greet
34
5 maart?
2
3
zoon 3,5 jr, meid bijna 2

Linda
28
?
?
3
2 zonen. 3 en 2 jr

Christine2009
36
8 maart
1
3
dochter 8jr, zoon 6jr

Annegien
29
?
1?
3
dochter 4 jr, zoon 2 jr

Grazygirl
29
5-9 maart
5
3
2 dochters 3 en 1 jr.

Wendy
24
1 maart
1
3
2 zoontjes 2 en 1 jr

Heidi
38
21 maart
1
5
3 +3 en 1 zoon 6

Zwangeren
Leeftijd
Uitgerekend op
Kids
Vk/gyn
Echo

Tess
25
?? september
1zn, 2jr en 1 d 9 mnd

Janien
35
8 oktober
2 dochters, 7 jr

Chrissie
35
8 oktober
zoon 4jr, dochter 3 jr

Edith
38
25 oktober
2 dochters, 3 en 5
23 maart

Lies
38
25 oktober
1 dochter, 1 zoon

10 mrt

Naam
Leeftijd
NOD
Ronde
Kindje
Kids

Nicole
33
16 maart
2
3
2 zonen bijna 2jr en bijna 4jr

Estelle
34
10 maart??
2
3
1dochter, 1 zoon, 4 en 2 jr

Wolletje
29
13 februari
?
3
2 zonen, 8 en 5 jr

Dreamer
33
20 maart
4 na mk
3
2 dochters, 4 en  2 jaar

Joosie
33
21 februari
1
3
1 zoon 7 jr, 1 dochter 4 jr

Jolanda
32
22 februari
2
3
2dochters, 7jr en 8 mnd

Debby
38
24 februari    
6 na mk
3
2 zonen, 14 en 10 jr

Annemiek
26
27 febr

3
2 zonen, 7 en 2,5

Loes
29
4 maart ?
5
3
2 zonen, 4 en 2 jr

Kanellie
32
6 maart
1
3
2 zonen, 4 jr en 18 mnd

Greet
34
5 maart?
2
3
zoon 3,5 jr, meid bijna 2

Linda
28
?
?
3
2 zonen. 3 en 2 jr

Christine2009
36
8 maart
1
3
dochter 8jr, zoon 6jr

Annegien
29
?
1?
3
dochter 4 jr, zoon 2 jr

Grazygirl
29
5-9 maart
5
3
2 dochters 3 en 1 jr.

Wendy
24
1 maart
1
3
2 zoontjes 2 en 1 jr

Heidi
38
21 maart
1
5
3 +3 en 1 zoon 6

Zwangeren
Leeftijd
Uitgerekend op
Kids
Vk/gyn
Echo

Tess
25
?? september
1zn, 2jr en 1 d 9 mnd

Janien
35
8 oktober
2 dochters, 7 jr
4 maart
16 maart

Chrissie
35
8 oktober
zoon 4jr, dochter 3 jr

Edith
38
25 oktober
2 dochters, 3 en 5
23 maart

Lies
38
25 oktober
1 dochter, 1 zoon

10 mrt

@Heidi, welkom! heb je in de lijst gezet,Ben maar creatief omgegaan met je kinderaantal in de tabel. Hopellijk vind je dat niet erg. Maar goed, het zou toch wel je 5e zwangerschap worden?

@Lies. O wat mag jij al snel een echo!!! Of ga je voor prenataal onderzoek? Ben ook ff kwijt waarom je naar de gyn moet?

@Janien en Estelle: mijn ogen rollen uit mijn hoofd!!! Ik heb nl een heel fijne familie en kan me hier niets bij voorstellen...Ik zou er om moeten lachen als mijn kind denkt dat het een feestkaartje is en dan hevig teleurgesteld is dat zijn tante zwanger is. Raar, dat mensen daar de humor niet van in kunnen zien....Hm, wel een domper, of niet Janien? Meid, geniet er lekker van hoor!! Het is  jullie keuze! Sorry, dat ik klaag dat ik niet misselijk ben, maar het is zo dubbel. Ben superblij dat ik nog lekker koffie kan drinken, maar moet op feestjes heel hard eraan denken dat ik geen wijn mag of een toastje met filet americain...het gevoel komt vanzelf...

Terug
Bovenaan