Janien,
Wat vervelend toch van je schoonbroer.....nou ja, maar niks van aantrekken dan. Het probleem ligt meer bij hun dan bij jullie? Willen zij soms ook nog een kindje en lukt het niet zo 1, 2, 3???? Het verhaal komt een beetje over als jaloezie....
Ik werk ook nog. In eerste instantie fulltime. Afgelopen december is het ouderschapsverlof van mijn man afgelopen en ben ik parttime gaan werken. Ik werk nu 3 dagen. Mijn man en ik werken beiden in het onderwijs. Dat betekent dus dat we al om 8.15 op ons werk moeten zijn en niet voor half 5 naar huis kunnen. Wij kunnen op werkdagen dus geen kinderen naar school brengen of halen. Op dit moment komt mijn moeder 3 dagen in de week oppassen. Wel heel handig, aangezien we dan niet `s morgens ook nog 2 (of 3) kinderen weg moeten brengen.
Hoe het gaat als er een derde bij komt, dat weet ik niet. Ik heb al eens voorzichtig gepolst bij mijn moeder........
Zij wil niet meteen stoppen, eerst maar eens kijken hoe het met 3 gaat. Ze zou het wel heel leuk vinden als er een derde zou komen, maar wist niet zeker of haar dat niet te druk zou zijn! Begrijpelijk natuurlijk.
Wij hebben pas sinds een klein jaar mijn moeder een oppas....
We hadden eerst een gastouder. Daar brachten we de kinderen op werkdagen naar toe en dat ging `s morgens ook prima. Sinds Fedra naar school gaat moesten we een andere oplossing zoeken. We hebben een jaar naar een geschikte gastouder gezocht, maar dat bleek toch erg moeilijk. Een KDV was met Fedra`s darmziekte geen optie, dus toen zijn we het met mijn moeder gaan proberen....gaat nog steeds goed......
Mocht het voor mijn moeder te druk worden, zoeken we weer een andere oplossing!
Estelle