Derde kindje????

Janien,
Wat vervelend toch van je schoonbroer.....nou ja, maar niks van aantrekken dan. Het probleem ligt meer bij hun dan bij jullie? Willen zij soms ook nog een kindje en lukt het niet zo 1, 2, 3???? Het verhaal komt een beetje over als jaloezie....

Ik werk ook nog. In eerste instantie fulltime. Afgelopen december is het ouderschapsverlof van mijn man afgelopen en ben ik parttime gaan werken. Ik werk nu 3 dagen. Mijn man en ik werken beiden in het onderwijs. Dat betekent dus dat we al om 8.15 op ons werk moeten zijn en niet voor half 5 naar huis kunnen. Wij kunnen op werkdagen dus geen kinderen naar school brengen of halen. Op dit moment komt mijn moeder 3 dagen in de week oppassen. Wel heel handig, aangezien we dan niet `s morgens ook nog 2 (of 3) kinderen weg moeten brengen.
Hoe het gaat als er een derde bij komt, dat weet ik niet. Ik heb al eens voorzichtig gepolst bij mijn moeder........
Zij wil niet meteen stoppen, eerst maar eens kijken hoe het met 3 gaat. Ze zou het wel heel leuk vinden als er een derde zou komen, maar wist niet zeker of haar dat niet te druk zou zijn! Begrijpelijk natuurlijk.
Wij hebben pas sinds een klein jaar mijn moeder een oppas....
We hadden eerst een gastouder. Daar brachten we de kinderen op werkdagen naar toe en dat ging `s morgens ook prima. Sinds Fedra naar school gaat moesten we een andere oplossing zoeken. We hebben een jaar naar een geschikte gastouder gezocht, maar dat bleek toch erg moeilijk. Een KDV was met Fedra`s darmziekte geen optie, dus toen zijn we het met mijn moeder gaan proberen....gaat nog steeds goed......
Mocht het voor mijn moeder te druk worden, zoeken we weer een andere oplossing!

Estelle

@Suus en janien: bedankt voor jullie lieve woorden. ik vloei nog steeds, grrrr, nu al dag 11! het wordt wel steeds minder bloed en ook steeds lichter van kleur. maar geen weefsel volgens mij. Op zich is er een sliertje blijven zitten van 2 cm lang, dus dat is niet zoveel. Misschien heb ik het gemist. Maar echt snel stoppen doet het nog niet...
Stel me maar in op de curettage. Nu heb ik ook alles ervoor geregeld: vervanging op werk, opvang kinderen. Niet dat ze over 5 weken zegggen: tja, misschien toch beter om alsnog te curetteren.kan ik weer alles lopen regelen.
En dan kan ik het achter me laten. Heb een soort van berusting nu. Wist alleen niet, dat een miskraam ook lichamelijk zo zwaar is. Het gevoel dat ik onder een olifant heb gelegen. Moe, elke spier in mijn lijf doet pijn en kan maar niet warm worden. Sta elke avond onder een warme douche. Een bad durf ik niet ivm infectiegevaar.

Janien: wel fijn dat het dit keer geen tweeling is he? Volgens mij heb je nu veel meer tijd om van je kindje te genieten.
Veel succes met je zwangerschap!

liefs aan iedereen!!!

Edith

Volgens mij heeft iedereen wel twijfels ik ook nog steeds. Maar aan de andere kant weet ik ook dat alles uiteindelijk wel een ritme krijgt ook met 3. Ik ben alleen zo ziek nu en dat maakt het genieten wel even moeilijk. Ik tel meer de weken af dat ik me weer wat beter voel.

@Janien voel jij je al wat beter? Fijn dat je echo goed was!

@Edith ja dat vloeien dat is killing ik hoop voor je dat het stopt maar zo niet dan ben je er dinsdag echt vanaf! Na de curretage was bij mij alles binnen no time weer normaal.

Liefs
Lies

Hai

Fijn Janien dat de echo goed was, en maar eentje. Gefeliciteerd. Ik zou heel graag een tweeling krijgen. Lijkt ons erg leuk. Ik heb vanaf 1 mei mijn werk als medisch secretaresse opgezegd dus ik heb straks tijd genoeg voor mijn kindjes nu en hopelijk straks nog een ander kindje. Mijn ouders en ex-schoonouders hebben altijd opgepast en mijn moeder vind het verschrikkelijk dat het bij mij nu niet meer nodig is. Mijn neefje is vorige week ook 4 geworden dus het oppassen voor haar is bijna voorbij.
Hier voor de rest weinig nieuws, voel me nog steeds normaal met af en toe een kwaaltje maar hou me er niet teveel aan vast.

Succes weer voor iedereen en Lies ik hoop voor je dar de misselijkheid snel over mag zijn.

Gr. Debby

@ Edith:
Ik zou dan ook gewoon het zekere voor het onzekere nemen hoor als ik jou was. En maar gewoon die curretage ondergaan. Weet je zeker dat het schoon is van binnen.
Zeker nu alles al geregeld is!
En ja, dat lichamelijke gedeelte van de MK had ik ook zwaar onderschat hoor! Vooral die vermoeidheid!
Ik dacht dat ik me weer lichamelijk weer snel de 'oude' zou voelen, gewoon net als na een menstruatie. Maar helaas.
Sterkte dan maar met die curretage en met het herstel daarna!

@ Debby,

Wat ontzettend spannend moet dat zijn he!
Wanneer mag je gaan testen als je nog niet ongi bent geworden?
Nu maar hopen dat het gewoon meteen raak is he!
Ik duim voor je!

Ik ben een paar dagen niet hier geweest en het is teveel om op iedereen te reageren, maar ik lees wel mee!

Ik twijfel ook wel eens of we er nu echt wel slim aan doen om een derde te willen. Ons huis is te klein, mijn man heeft geen baan op dit moment, dus verhuizen zit er nu ook niet in, we hebben nu 2 gezonde kids, maar wordt de derde ook weer een gezond kind, tarten we het lot niet op deze manier.... En ga nog maar even door. Maar we hebben nog plek in ons hart en dat geeft de doorslag. Het is een gevoel en niet echt rationeel te beredeneren.

groejtes
greet

Terug
Bovenaan