Hoi meiden,
Dimka, ik ben er nog niet uit of ik het wil weten, maar ik weet dat mijn vriend dat we graag wil zodat we onze inkopen er een beetje op kunnen richten. Maar zo veel maakt het toch niet uit aangezien de kamer al groen is. Wat fijn dat je weer gewerkt hebt. Het zal vast erg zwaar geweest zijn en flink wennen zijn. Heerlijk idee dat je volgende week maar 2 ochtenden hebt en niet 5. Haha.
Yvonne, ja het komt vrij vaak in de familie voor. Mijn opa had broers die 2ling zijn en mijn moeder heeft 2 zussen die 2ling zijn. Ik ben zelf ook een 2ling geweest, maar dat is met 14 of 15 weken toch fout gegaan en ben alleen ik blijven zitten. Een nicht van me was ook zwanger van een 2ling, maar dat werd een volledige miskraam. Het is dus nog steeds erg spannend. Vervelend van de misselijkheid, maar mocht het nog erger worden, die zwangerschapsgranules werkten goed bij mij. Bij de trekpleister waren ze wel 60% goedkoper dan bij de gezondheidswinkel.
Mijn bezoek aan de gyn vanmiddag was weer erg overdonderend. Zo’n lading aan info en dingen die fout kunnen gaan. Maar goed het is allemaal voorzorg en er hoeft niks mis te gaan maar het is nog wel ff verwerken van alles. Toen het tijd was voor de echo. Zegt ze opeens: “volgens mij zit er nog ietsâ€!!!! wij schrikken natuurlijk, dat is ook net iets te veel van het goede zou je kunnen zeggen. Maar “gelukkig†was het een schaduw en zijn het er echt 2. Niet dat een 3e niet vertroeteld zou worden, maar pfff dat zou wel heeeeel erg druk zijn. De placenta zit ook goed en is mooi groot. Ik ben op 5 mg foliumzuur gezet met ijzertabletten. Verder moet ik elke 14 dagen langs komen voor een echo om te kijken dat ze allebei gelijk groeien en niet een te veel voedsel neemt van de andere. De combinatie test kan niet meer uitgevoerd worden, alleen de nekplooi-meting. Om de bloedtest te combineren is geen grafiek van waarden voor zwangeren van meerlingen dus ze nemen wel bloed af om mee te nemen in hun onderzoek. Dan hebben er over een tijdje anderen profijt van. De betrouwbaarheid van de test is nu in plaats van 85 tot 90% gedaald tot 72%. Maar aangezien niemand in onze familie het heeft laat ik het maar gewoon op me afkomen en ga ik me niet onnodig zorgen maken.
Nou meiden, ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie. Ik ga weer naar huis om te slapen.
Liefs,
Sara