Je zegt toch ook niet tegen iemand die zijn been gebroken heeft en ontzettend veel pijn heeft.... bij iemand van wie zijn benen zijn geamputeerd heeft het erger.Nee, je neemt gewoon je bosje bloemen mee omdat je op dat moment begaan bent met diegene die zijn been heeft gebroken.Vergelijken heeft helemaal geen zin...ieder heeft z ´n eigen leed. Tuurlijk als het toch zo moet zijn kun je beter je kindje zo vroeg mogelijk tijdens je zwangerschap verliezen. Voor dat ik iedereen over me heen krijg...ik heb vorig jaar met 13 weken te horen gekregen dat ik een Mola-zwangerschap had. Dit houdt in dat je Hcg hormoon torenhoog is en je kindje niet levensvatbaar is of blijft. Er volgt altijd een curretage om de blaasjes die de stijging van het hormoon veroorzaken schoon te zuigen. Ik ben daarbij 1 liter bloed verloren. Na de operatie zijn de hormonen aanzienlijk minder, maar je hebt nog steeds dezelfde hormonen in het lichaam als dat van iemand die 4 maanden zwanger is...raar..wel moe van de hormonen en bloedarmoede maar geen kind...gelukkig had ik zoals meestal wel het geval is geen andere zwangerschapsverschijnselen meer.De hormonon moeten binnen 4 maanden uit je lichaam zijn of mogen tussentijds niet stijgen anders kan het zich omzetten in kwaadaardige cellen dit is nl een voorbode van kwaadaardige kankercellen. Gaan de hormonen niet zelf uit je lichaam dan gooien ze er ligte chemokuren tegen aan. Dit laatste was in mijn geval zo. En als klap op de vuurpijl moet je 1 jaar wachten tot je het weer mag proberen om zwanger te worden. Toch hebben we het al snel een plekje kunnen geven had altijd al een gevoel gehad dat het niet zo mocht zijn, maar dacht steeds ik moet me stil houden anders zeur ik zo. Het verdriet steekt af en toe wel de kop op, maar dat mag ook en het is ook goed om af en toe ontzettend hard te huilen zolang het daar bij blijft en je gewoon weer verder gaat met waar je mee bezig was...dan denk ik dat je het goed hebt verwerkt. Iedereen die een kindje heeft verloren tijdens of na de zwangerschap of mensen die ongewenst kinderloos zijn....heeeel veeeeeel sterkte en ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en verder kunnen gaan.