Dreumes september 2019

Vandaag werd hier voor het eerst het ochtenddutje geweigerd, dus nu 1 slaapje, ben benieuwd of we nu weer in zo'n periode komen van wel/niet slapen, chagrijnigheid etc. ?
Ik heb van het CB gehoord dat kindjes wel heftig op deze vaccinatie kunnen reageren, vaak een week na de prik, dus daar hebben wij ons maar gewoon op ingesteld, paar over twee weken aan de beurt. Fijn om te lezen dat het ook zonder klachten kan.
@Zazousept, hier worden ook nog steeds geen losse stapjes gezet. Er worden wel steeds vaker brokken gemaakt, ze trekt zichzelf zo overal op en klimt zo op hoge kasten, in de vensterbank etc. Ik moet echt goed opletten! Wat grappig dat die tanden bij jouw zoontje zo snel gaan. Bij die van ons komen net pas de twee boventanden door, en komen we dus op een totaal van 4 tanden. Ze heeft echt nog een babybekkie ☺️
@Eefje, het gaat goed met de zwangerschap! Nu bijna 12 weken. Het is toch weer zo bijzonder, echt genieten! Ons meisje ligt ook al vaak met haar hoofdje op mijn buik, het valt haar wel op dat die dikker is haha. Ze begrijpt niet dat er een baby in zit, ben benieuwd of ze dat gedurende de zwangerschap beter gaat snappen of dat dat nog te vroeg is. Ik vind het begrip namelijk ook zo snel groeien!
@Prilgeluk, fijn dat er nu ook iemand anders met jullie gaat mee denken. ??
 
Wat een grappig verschil Minni. Hier heeft hij onder vier tanden en twee kiezen. Boven vier tanden en is hij bezig met twee kiezen en een hoektand. Die kiezen onder zijn zo groot! Dan is het babybekkie er echt wel af! 


Ik kijk inderdaad ook een beetje tegen deze vaccinatie op dames. Hoor van meer mensen dat ze van deze echt ziek kunnen worden. Vind dat toch wel heftig eerlijk gezegd. Hopelijk valt het mee. Wij gaan in december pas. (Een van de jongere kindjes hier uit de groep). 
 
Hier al een maand op 1 (lang) dutje. Wij merkten het met name aan het vroeg wakker worden sochtends en 1 van de dutjes lastig vinden.
Tussen 06.30 en 07. 00 wakker(Door de week, weekend vaak pas 07.30/07.45)
Fles (vind dat nog zo'n lekker momentje en weet dat beker beter is)
In pyama naar beneden en dan boterham eten
Even spelen en dan in bad  of aankleden
Rond half 10 fruit 
Even wandelen, spelen etc
1130 boterham en dan tussen 12 en half 1 naar bed
Duurde wel een 10 dagen tot 2 weken voordat ze er aan gewend was en echt 2,5/3 uur slaapt 
 
En de prikjes dinsdag gehad, meningokokken niet zo veel last (hooguit wat meer slapen, die dinsdag van 12 tot 4) maar ben benieuwd komende week 
 
Fijn dat de prikken meningen zo verdeeld zijn. Wij hebben hem moeten verzetten ivm een andere afspraak dus begin december zijn we aan de beurt. Het schijnt echt dat ze een lichte vorm kunnen krijgen van bijvoorbeeld de mazelen. Bah! 


Prilgeluk wat fijn hulp! Heb je wel eens contact gehad met snuggles and dreams? Wij hebben wel goede ervaring qua slapen er mee. Maar ik denk dat jij wellicht niks meer hebt aan een slaapcoach. 


Wij zitten momenteel ook in een lastige sprong oid duurt al 3 weken. De hele dag huilen huilen en alleen mama. Ze hangt de hele dag aan me been tot ik bij dr zit. Heel vermoeiend en aardige discussies thuis over negeren wel/niet. 
 
Hello,
3 maanden alweer @Minni! Voel je je goed? Misselijk? Of valt het mee? Bijzondere tijd!
Ik sta zelf kritisch en bewust in het hele vaccinatiegebeuren sinds onze oudste dochter 5 dagen na de BMR-meningokok vaccinatie een zeer heftige koortsstuip heeft gehad die leek op een hartstilstand (nu 10 jaar geleden). Ze werd ook blauw en begon te schuimen om haar mond. Wij hebben 112 moeten bellen en de ambulance is aan huis geweest. Met ogen open tussen ons in, etend in de kinderstoel, viel ze ineens om en raakte buiten bewustzijn. 
Dit alles heeft mij op scherp gezet m.b.t. vaccinaties en heb ik mij daar verder in verdiept. Ik ben niet tegen vaccinaties, maar wij maken voor onszelf hele bewuste keuzes hierin. Weet i.i.g. dat je zo'n enting ook uit kunt stellen (voor langere tijd), bijvoorbeeld bij mindere weerstand of net ziek te zijn geweest. 
@Prilgeluk: wens dat deze psycholoog jullie echt gaat/kan helpen!! ALLE STERKTE! 
 
Terug
Bovenaan