Dreumes september 2019

Gefeliciteerd Anne Nas. Dat je maar een voorspoedige zwangerschap mag hebben. 


Juffielies, kan me voorstellen dat je daar van schrikt. Mijn collega zegt altijd: het is al erg als ze wat over je hond zeggen, laat staan over je kind ?. 


Hier zie ik ineens weer heel duidelijk dat er op motorisch vlak van alles gebeurt maar qua woordjes ligt het dan weer stil. Hij babbelt wel enorm maar er zitten momenteel weinig herkenbare woorden tussen. Blijkbaar gaat de aandacht nu naar het los lopen. Hij stapt nu ook zelf af van zijn bakfietsje haha, zo schattig. 
 
Juffielies hier hetzelfde gehad zo'n 5-6 weken achter elkaar. Nu lijkt het weer iets de goede kant op te gaan. Op afgelopen week na bij de opvang, maar thuis merk ik al verbetering. Heb veel gelezen op interner over deze sprong/fase er zijn best wat tips te lezen. Ik zeg nu bijvoorbeeld heel duidelijk wanneer ze zelf gaat spelen of wanneer we samen gaan spelen. Of als ze continu aan m'n been hangt in de keuken dat ik haar niet continu terug zet is ook vorm van aandacht bijvoorbeeld, maar denk dat dit allemaal niet de reden is dat ze weer wat beter kan spelen, maar het gewoon de tijd uitzitten is! Kdv gaf bij ons ook aan dat ze oog contact probeerde te maken, omdat tellen niet continu kan. Ach alles is een fase! Heb je nog nuttige tips gehad?
 
@Juffielies, dat lijkt me ook even schrikken. Ik ben wel benieuwd of je nog handige tips hebt gekregen. Bij ons begint het claimen/hangen sinds een paar dagen een beetje. Ik dacht ook dat het een fase is!
@Anne Nas van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat het zo snel raak was ☺️
 
“Blij” om te lezen dat het meer voor komt. Niet echt bruikbare tips. Wel zien we hetzelfde gedrag bij de opvang en thuis. Dat was vooral de vraag van de leidster: is hij wellicht "bang" bij het kdv en zoekt hij daarom zo de aandacht of past het bij de fase waar hij nu in zit en vertoont hij hetzelfde gedrag thuis. We denken voor nu het laatste. Over 2/3 weken stemmen we weer even af. Ik ga wel proberen een aantal momenten in de dag te bouwen dat hij alleen speelt zoals jij benoemt Anemoontje. Maar ga me er ook niet te druk om maken; komt vanzelf denk ik zoals jij ook zegt. Lang leve de fases ;-)
vannacht ook een hele slechte nacht gehad; van 23.00 tot 1.00 en van 3.00 tot 5.15 heb ik geslapen. Ook toen we bij een vriendin vandaag op visite waren niets als huilen. Ons mannetje lijkt even de weg kwijt.. misschien nieuwe tandjes of is er iets anders op komst... we wachten maar even af. 
 
Gefeliciteerd Anne Nas!
Hier is het ook 'feest' met slapen. Volgens het Oei ik groei boek zitten we precies in de donderwolk, ik hoop maar dat dat het is. Al 3 dagen achter elkaar inmiddels. Niks helpt, ook flesje geven niet. Ik zit nu ook met hem beneden, boven is het echt brullen in bed.
Wij vieren met zn 3en Sinterklaas. We hebben voor elkaar 1 cadeautje gekocht en hij krijgt een loopauto en een speelgoed dierenboot. En ik zag vandaag iets leuks bij de action, kleuren met water. Verder geen schoen zetten oid. 
Vaccinaties krijgt hij volgende week. Ook ik ben benieuwd naar hoe dat gaat zijn en ben benieuwd naar jullie ervaringen. 
Het valt ons op dat hij tegenwoordig vaak knakt, als wij hem bijvoorbeeld oppakken, maar ook wanneer hij zelf beweegt. We gaan daarvoor 10 december weer naar de osteopaat. Ze raadde bij ons toen we daar met 5 maanden klaar waren aan om weer een keer terug te komen als hij liep. 
 
 
Hier een positieve ervaring na de 14 maanden prikken. Behalve wat vlekjes eigenlijk niets gemerkt. Wellicht iets meer moeite met lopen maar verwaarloosbaar en ook snel weer over. Geen koorts of iets dergelijks. Het zit er voor ons dus voorlopig gelukkig op met de prikken. 


Was ook een redelijk uitgebreide controle door de kinderarts, ze concludeerde direct dat hij liever fysiek lekker bezig is dan met spreken. Met 18 maanden moest hij wel drie woorden kunnen volgens haar. Ik maak me nergens druk om aangezien dat nog 4 maanden duurt en hij doet het lekker op z’n eigen tempo. Sloopte daar wel meteen een spiegel van de muur (wie hangt er dan ook een spiegel in de vorm van een beest op ooghoogte van een 1-jarige ??), dus we hebben weer een geweldige indruk achtergelaten ?. 
 
Leuk om weer even bij te lezen. Gefeliciteerd Anne Nas met de zwangerschap! 

Fijn Marieke dat de 14 maanden prik zo mee viel. Ik was er beetje huiverig voor geworden na al die verhalen die je leest. Wij moesten donderdag maar vanwege flinke verkoudheid verplaatst naar twee weken later. Haha sloopkogeltje, wel beetje stom om een spiegel op die hoogte te plaatsen ja? 
@juffielies even schrikken ja als ze zo'n gesprek willen. Volgens mij hebben heel veel kindjes zo'n fase. Bij ons trekt ze vaak richting een leidster, helemaal als ze opeens weer een eenkennigheidsfase heeft.
Wat gaat de ontwikkeling snel sinds de eerste verjaardag. Eerst lopen, toen opeens heel heel begrijpen en allerlei woordjes kunnen zeggen. Poes, woef, baby (heel de dag sinds neefje geboren is), fiets (fies), dicht van deur dicht, hap, op als het eten op is, aai, zwaai. Zo leuk die communicatie opeens. Ons meisje wordt vooral blij van andere kindjes en poezen, ze heeft nu alleen het gillen ontdekt. Echt heel hard gillen... En 's avonds na 18 is ze doodmoe en is niks meer goed. Sinds ze loopt lijkt ze echt snel moe. Af en toe even een kleine voorloper van de terrible two's te zien, woede aanval als ze de sleutels niet krijgt. ? 
 
Majom: is dat de speelgoed dierenboot van vtech? Onze dochter heeft die voor haar verjaardag gehad van familie. Ik vond hem vrij duur, maar jeetje gouden aankoop dat ding! Ontzettend veel plezier van. 
 
Terug
Bovenaan