Dreumes september 2019

Hier gaat alles goed. Vandaag een nieuwe autostoel voor de kleine grote man gekocht. Hij groeit nog als kool en bunkert alles naar binnen wat hij voorgeschoteld krijgt. Hij eet met ons met de pot mee, alleen wat minder zout. Verder alles, zoals vandaag bijvoorbeeld Indiase curry madras. 
Verder een heel vrolijk ventje. Kan goed alleen spelen, maar ook prima samen. Ik geniet er echt van. Alleen 's nachts moet ik er dus nog steeds een paar keer uit, maar daar heb ik mij bij neergelegd. Het is elke keer nog geen minuut en ik doe het half slapend. Komt vanzelf een keer.
Hoe gaat het daar? En met de andere dames?
 
Wij hebben ook een ander autostoeltje. Zo een die je kunt draaien. Heel handig om hem er nu makkelijker in te kunnen zetten en zo kan ik hem nog een tijdje achterwaarts vervoeren. 
De nachten zijn hier momenteel echt niet top haha. Maar het is een heerlijk kind ?
 
Hier gaat het nog steeds niet goed. We zijn wel aardig aan het eind van ons Latijn moet ik zeggen. Er wordt nu sochtends 20 minuten geslapen en smiddags 40. Elke dag vanaf 14.00 uur verlang ik naar de avond. Bedtijd en rust. Dat is niet hoe we het ouderschap voor ogen hadden. We brengen hem veel naar mijn ouders te logeren want ook snachts lopen we uren rondjes met hem om hem stil te houden. Ook dan slaapt hij niet, maar anders krijst hij. Of hij nou in zn bed ligt, in je armen of bij ons in bed. Hij krijst. Dag en nacht. We zijn het zat. 
Sorry. Even geen positivo hier. We zitten er doorheen.
 
Zazou zo'n auto stoel hebben wij ook. Ideaal He! Super fijn dat je niet helemaal in de auto hoeft te hangen.
Prilgelukseptember wat ontzettend heftig om te lezen :-( Ik kan me niet voorstellen hoe jullie het moeten ervaren. Wat enorm heftig. Gelukkig dat jullie wat ondersteuning hebben van jouw ouders. Lijkt me bijna noodzakelijk op deze manier...
Hier gaat het goed. Onze zoon loopt nu volop. Ik moet er nog aan wennen dat hij vaak ineens naast me staat Haha. Volgende week gaan we maar eens voor schoentjes kijken. Verder kabbelt hier alles voort, door Corona maken we vrij weinig mee, maar ach we hebben het fijn samen. 
 
Ach Prikgelukseptember wat heftig voor jullie zeg! Fijn dat hij kan logeren. Lopen jullie ook bij het ziekenhuis oid om te achterhalen waar het vandaan komt? Ik kan mij voorstellen dat je er doorheen zit en je radeloos voelt. Hopelijk kun je er met vrienden over praten en kunnen ze wie weet ook af en toe bijspringen?
Inderdaad ideaal een ander autostoeltje. Hij was die andere ook zat. Nu wat rechterop.
 
 
@prilgelukseptember wat ontzettend zwaar. Kan mij heel goed voorstellen dat je er doorheen zit. Zo weinig slaap voor zo'n kleine dreumes, hij zal net als jullie ook wel doodop zijn. Sterkte!! 


Wij hebben ook zo'n draaibare maxi cosi, zo fijn. Zijn best vroeg overgegaan omdat ze de baby maxi cosi verschrikkelijk vond. Nu zit ze vaak heerlijk naar buiten te kijken of in de spiegel die voor haar hangt tegen zichzelf te kletsen. 


Hier gaat het eigenlijk heel goed. Het is echt een makkelijk kind, speelt zo uren zonder piepen. Komt dan alleen af en toe een knuffel halen of boekje meeslepen. Een aantal dagen quarataine gint met thuiswerken daardoor soepel heel fijn. Ze loopt nog steeds vooral op haar knieen, stapjes zet ze ook maar vaak als ze er niet bewust mee bezig is. Echte lopen laat nog even op zich wachten, ik kijk er inmiddels wel naar uit? gaat wel zonder ergens aan vast te houden van zit naar staan, dus wie weet.. Het loopfietsje is echt een succes hier, we gaan vaak een rondje door de buurt samen. Geweldig vindt ze het. 

Ik heb trouwens ook de eerste voorzichtige driftbui mogen aanschouwen. Viel nog mee maar denk wel een voorteken voor 2 is nee haha. Op de grond liggen en drama doen. Ze heeft een duidelijke wil en als ze iets niet wil gaat ze ook echt krijsen? 
Qua ontwikkelingen valt mij wel op dat ze echt zo veel meer begrijpt. Woordjes probeert ze na te zeggen maar echt het juiste woord zeggen doet ze nog niet. Papa blijft wel het favoriete woord hier, mama heeeel af en toe haha.
 
Wat ontzettend pittig Prilgeluksept.. ik kan me helemaal voorstellen dat jullie doodop zijn en hem af en toe uit logeren doen om ff tot rust te komen. Gaat het bij je ouders dan wel goed? Wat naar dat je helaas niet kan genieten van het ouderschap?
Hier gaat het goed.. Madame (13.5 maand) loopt sinds vorige week, zo leuk! Kruipen is nog haar favoriet en gaat het snelst, maar ze kan inmiddels de hele kamer door lopen en regelmatig staat ze ineens midden in de kamer en komt ze naar je toe. Ze eet en drinkt gelukkig heel goed (ff afkloppen), alleen losse groenten zijn niet haar favoriet. Door de aardappels of pasta oid heen prima maar een los roosje bloemkool belandt bijv snel op de grond. Maar daar maak ik me niet meer druk om; volgens mij doet ieder kind dat zowat en ze eet heel gezond. Daarnaast nog steeds 2x borstvoeding per dag... kom er nog niet vanaf denk ik, hihi. Maar hoeft van mij ook niet per se nog, het zijn ochtend/avond nog echt ff fijne rustmomentjes voor haar en tis sowieso natuurlijk heel goed? 
Met verzetten van de klok had ze wel wat moeite en afgelopen week was ze rond 5/6 uur klaarwakker ? Dat was even wat minder... gelukkig was het vanochtend weer 6.45u dus hopelijk wordt het nu gewoon weer rond 7 uur. 
 
Ja hier ook een loper, ze liep paar keer van ene kant naar de andere kant van de kamer. Tot nu toe was het max 10 stappen, maar opeens een heel stuk. Ook nog steeds kruipen en op knieën maar dat zal vanzelf minder worden? 
Oh die wintertijd is hier helaas niet zo'n succes. Wakker tussen 5 en half 6. Gelukkig blijft ze rustig met knuffels tot uur of half 7, maar horen haar dan wel. Hoop dat ze zo rustig blijft steeds haha.
 
Terug
Bovenaan