Dreumes september 2019

Ha Dames, ik was daar ook al benieuwd naar! Hier ook het beleg van de kleine keuken, appelstroop, pindakaas, zuivelspread, hummus. Af en toe avocado, banaan of vis. Gewone kaas of worst heb ik nog nooit gedaan. Ik ga eens kijken naar van die vegetarische smeerworst. Soms denk ik dat ik te weinig varieer maar daarentegen eet ik zelf ook elke dag hagelslag op mijn beschuitje haha. 
 
Bedankt voor alle reacties. Inderdaad een beetje hetzelfde als hier. Hij krijgt hier ook nog af en toe jam als aanvulling op de rest. Naar de vegetarische smeerleverworst ga ik ook eens kijken. Smeerkaas wou ik binnenkort ook eens proberen. 
 
hier al het bovenstaande Haha en soms een plakje kipfilet. En heel soms ook alleen boter. Vind hij ook prima en kan soms makkelijk zijn ;-)
 
Hier inderdaad ook 100% pindakaas/appelstroop, avocado, mango/pompoen spread, ei, soms een klein beetje kaas (30+) en soms alleen boter vindt ze ook prima.
Gisteren gehoord dat een hele goede vriendin van mij zwanger is van haar 2e kindje. Onze kindjes schelen maar 4 weken; zijn dus nagenoeg tegelijk zwanger geweest, allebei lang borstvoeding geven, ontwikkeling loopt veel gelijk dus we hebben zo enorm veel aan elkaar (gehad) en snappen elkaar volledig. Heeft onze vriendschap enorm versterkt. En nu vliegt het me ineens naar de keel; ik ben uiteraard super blij voor haar en gun haar de hele wereld, maar ineens word ik bang; zullen we niet uit elkaar groeien omdat wij straks nog geen 2e hebben? Ik heb echt nog geen behoefte aan een 2e kindje, hoe fantastisch het me ook lijkt, op dit moment geniet ik vooral nog van mijn 1e en ben ik vooral even blij wat 'rust' weer te hebben. Ook dat vind ik ineens een slechte gedachte van mezelf; ben ik een slechte moeder omdat ik dat denk? Ons dochtertje is een makkelijk kind, maar ik heb het 1e jaar veel moeite gehad met loslaten en ik heb het gevoel dat ik nu echt in balans kom omdat dat me nu iets makkelijker af gaat. 
Sorry voor het gezeur maar ik moet het gewoon even kwijt... misschien herkent iemand zich hierin?
 
Hoi Mientjeeee.
Mijn zoontje is van oktober 2019, maar lees hier ook even mee. Ik herken mezelf helemaal in jouw verhaal. Een 2e zou ik ook graag willen, maar door precies dezelfde redenen ben ik hier nog helemaal niet aan toe. Ik heb nu al het gevoel dat ik me dan schuldig voel tegenover mijn zoontje, heel stom. Geniet gewoon nog veel te veel van dit mannetje.
Ook hij is een super makkelijk kind, maar er zit nu zeker wat meer rust in waardoor ik ook weer kan genieten van andere dingen en meer innerlijke rust heb
 
Mientje, geen gezeur hoor. Kan me het gevoel goed voorstellen. Als je zoveel samen doorgemaakt hebt voelt het alsof je nu achter de feiten aan loopt door zelf nog niet te willen. Ik ben na een jaar ook echt nog niet toe aan een volgende zwangerschap. Ik voel me echt nog niet mezelf (geef ook nog bv dus dat zal zeker meespelen) en ben er lichamelijk nog niet klaar voor. Daarnaast herken ik ook jouw gevoel dat ik nog zo vol ben van dit kindje, en hij me nog zo in beslag neemt (positief) dat ik nog geen ruimte heb om aan een volgende te denken. Dit alles absoluut niet negatief tegenover de dames die al wel zwanger zijn. Alleen maar leuk als je er wel snel klaar voor bent, maar voor mij geld dat niet. 
 
Mientje, ik herken het ook hoor!
Hebben ook een heel makkelijk meisje en zou graag een tweede willen maar het is nu nog 'te vroeg', mocht het meteen lukken ?
Alle vriendinnen en familie om me heen zijn zwanger en voel dat wat jij hebt ook wel. Stiekem weet ik wel dat het niet zo is en dat ze me als niet newborn mama straks misschien wel nodig hebben haha. 
Alhoewel het merendeel doorslapen is, is ze nog steeds eens in de anderhalf a twee weken wel een keer snachts of sochtends vroeg wakker(dan een aantal dagen achter elkaar wel). Weet dat ik niet mag zeuren maar kan niet wachten tot alle kiezen door zijn 
 
Hoi dames,
ik kwam na langere tijd ook weer even bijlezen. Komt er wat minder van en afentoe ben ik telefoon/internetmoe.
Wij zijn in de herfstvakantie een weekje op vakantie geweest (in eigen land) en was zo fijn! Genieten van ons gezinsleven met die kleine druif er nu bij. Ze krijgt wel automatisch veel aandacht van ons vieren (bij wijze van elk geluid of grappige move zijn er 4 paar ogen op haar gericht, vooral aan tafel) dus ik zei al tegen de oudsten 'niet meteen op alles reageren', want ik wil ook niet dat het teveel om haar draait. Maar het is me een komiek hoor. Mijn hemel, wat een gekke bekken parade.. ?.. vooral nu met dat gebit! Haha. Overdag zijn de oudsten naar school, dus valt het qua aandacht wel weer mee.
Mevrouwtje heeft verder gelukkig geen enkele last van het doorkomen van haar gebit, maar wel beetje van de 13/14 maandensprong. Schijnt dat ze nu ook weer hele mentale ontwikkeling doormaken. Dat merken wij wel. Ze begint heel veel na te doen, snapt meer van oorzaak-gevolg en praten komt behoorlijk op gang. Ze begrijpt echt steeds meer. Wij hebben dan ook weer regelmatig momenten dat we 1 a twee uur naast het ledikant liggen. Dan wil ze perse iemand bij zich. Ligt intensief te dromen heb ik het idee, de dag te verwerken, en wordt daar dan wakker van. Ze gaat wel altijd goed slapen. Maar meestal tussen 0:00 en 01:00 uur wordt ze onrustig. En dan weer twee dagen een normale nacht. Je kan er niet echt een pijl op trekken.
Echt een kleine kabouter is het. Want groot is ze nog steeds niet, maar wel prima in verhouding. En het is een goede en dankbare eter. Mijn neefje van 4 maanden is nog maar 8 cm korter dan haar..! Maar maak me totaal geen zorgen, het is echt haar bouw.
Qua beleg bij ons op brood: roomboter, pindakaas, boterhamworst oid, wel gewone smeerpaté (maar niet te vaak, beetje gespreid), kruidenboter/kruidenkaas/zuivelspread etc. Geen zoet (alhoewel pindakaas wel onder zoet geschaard wordt dacht ik) en ze drinkt alleen water. 
Weet je wat ze trouwens leuk vindt?? Dat programma The Masked Singer! ? Vaste prik hier vrijdagavond met hele gezin. Als ze nog niet omrolt van de slaap kijkt ze ook nog even kwartiertje mee. Staat voor de tv te klappen en soort van te twerken.. haha! Vooral die zebra vindt ze geweldig. Natuurlijk in haar ogen een hele grote knuffel.
Verder gaat het hier zijn gang en voelen we zakelijk de coronaklap wel, maar lijden er privé niet onder. Dankbaar voor heel veel kleine dingen en wat nog wel kan. ? Ben ook helemaal niet bang voor dat virus eerlijk gezegd (maar houdt me wel aan de regels hoor).
Oh ja, mevrouw had deze week de wattenstaafjes gevonden (de gewone variant) en alvast 1 oor schoongemaakt (aan de bruine kleur te zien.. jemig je kan elke dag wel die oren uitborstelen zoveel oorsmeer) en dat ding er dus ingestopt! Sokken van de opvouwwasberg komt ze brengen en legt ze op je voet. Begrip van de wereld neemt toe, aan dit soort dingen merken we dat.
@Marieke: hoe gaat het met jouw zwangerschap? En Minni, jij was toch ook zwanger? Mooi he.. voor iedereen voelt die kinderwens en eventueel gaan voor een tweede of derde weer anders. Ik droomde deze week dat er bij ons ongepland nog een vierde kwam.. help! Nee, het is nu mooi geweest.
@Prilgeluk: wat een zware tijd voor jullie. Denk bijna niet voor te stellen. Fijn dat hij ook bij jullie ouders afentoe is, zodat er hopelijk bijtankmomenten zijn. Maar het blijft natuurlijk doorgaan. Zitten jullie niet tegen eem depressie aan of erin? Dit wil.ik je niet aanpraten, maar denk dat waar jullie mee te maken hebben echt een gigantische wissel trekt op lichaam en geest. Zorg goed voor julliezelf waar het kan en ik hoop dat er uit onderzoek antwoorden komen! Wat zegt je eigen gevoel dat er kan zijn, iets fysieks..? Sta maar op je strepen qua hulp! Alle sterkte!
Groetjes iedereen,
Eefje
 
Terug
Bovenaan