Een verhaal vanuit het ziekenhuis

Jeetje wat erg zeg,zolang weeen!!!
Ik hoop dat het toch wel heel snel doorzet voor je,ik kan me voorstellen dat je hier niet vrolijker van word!! Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat we heel snel kunnen lezen dat er een kindje geboren is!!!
Groetjes Mikkie

Hoi Liesbeth,
Porbeer goed uit te rusten, dan kun je die bevalling wel aan! Sterkte!
Patricia

Hoi Keita, Mikka, Patricia,

Bedankt weer voor jullie lieve mails.Hoop inderdaad dat ik jullie binnenkort goed nieuws kan geven.
Had vandaag wel enorm veel slijm met oud bloed. Hier zeggen ze dat het gewoon van het curreteren komt. Ik weet het niet. Misschien toch de slijmprop? ach en dan nog kan het dagen tot weken duren. Maar we blijven positief en hoop dat er voor het weekend een klein wormpie op mijn buik ligt.

Hoi Liesbeth,
Ik hoop dat je de nacht goed bent doorgekomen en dat je je lichaam wat rust hebt kunnen geven. Het is positief dat ze niet niet direct doorgaan met jou "helpen" met de bevalling. Dat betekent dat de heren en dames doktoren vertrouwen hebben in jou en jouw lichaam. Dat moet je zelf ook hebben hoor!!
Als ik het goed onthouden heb krijg jij een zoontje (uit eersere berichtjes). Jouw kleine mannetje vind het nog prettig bij jou en hoe langer hij bij jou is, hoe een betere start hij kan maken. Probeer dat steeds in gedachten te houden, hoewel dat niet makkelijk is natuurlijk. Maar binnenkort ben jij mama en je partner papa!
Veel sterkte vandaag weer!
Patricia

he patricia.

Weet je, je hebt volkomen gelijk. Zolang het kindje het nog goed in mijn buik heeft, dan zal men ook niet zo gauw actie ondernemen.
Maar vanochtend zat ik er wel weer eens doorheen. Ik heb echt weer eens lekker geslapen. Wel twee keer wakker geworden om te plassen, maar dat mag.
Maar rond 6 uur werd ik weer wakker. Allemaal vlekken voor mijn ogen. Had een onderdruk van 115. Veeeeel te hoog. Direct bloed geprikt. Dienstdoend gyneacoloog is geweest. Ze zullen nog steeds wachten tot maandag. Hopend dat de bevalling zelf op gang komt. De bloeddruk daalde ook weer na een half uur naar 103.
Ik word er gewoon zo moe van. En de gedachte dat men mij straks weer gaat inleiden, en ik weer die pijn moet hebben, zie ik erg tegen op moet ik je zeggen.
Ik hoop gewoon dat het allemaal straks op een natuurlijke manier  opgewekt word want al die troep in je lichaam is ook niet fijn.
Vanmiddag komt mijn eigen arts. Ben benieuwd wat zij te zeggen heeft.
Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes lies
oh ps, vertel eens wat overjullie. altijd maar over mij praten is ook saaaaai

Hoi Liesbeth,
Het is ook heel logisch dat je er doorheen zit!! je had gehoopt dat die gel iets met je zou doen en dat heeft het ook wel gedaan, maar helaas niet genoeg. En het is zo'n onzekere situatie!!
Dus heel normaal dat je het effe niet meer ziet zitten en dat moet je ook aan anderen spuien.
Je vroeg of we iets over onszelf wilden vertellen.....heb je even?
Oke, ik ben dus Patricia en ben 36 jaar. Ik ben nu voor de derde keer zwanger, maar wel van ons tweede kindje. Mijn eerste zwangerschap is helaas geëindigd in een miskraam. Eigenlijk was het een missed abortion zoals ze dat noemen. Daat kwamen we achter toen we met 13 weken een echo lieten maken. Het kindje was toen met 9 weken gestorven.
Dat is inmiddels bijna 5 jaar geleden. Daarna kwam een hele onzekere periode. Ik maakte enkele keuzes (rationele) zoals eerst nog even niet opnieuw zwanger (ik dacht geen twee keer in een half jaar dat verdriet aan te kunnen) en ook koos ik ervoor om een heel schooljaar te werken (ik sta voor de klas). Ik had toen groep 8 en die kinderen gaan van school af. Die zou ik dus niet meer zien als ik met zwangerschapsverlof zou gaan. Maar toen wilde ik wel weer zwanger worden, maar het lukte niet.
Inmiddels werd een nichtje van mij zwanger en die beviel na 40 weken precies, maar had wel het HELLP-syndroom. Dat maakte mij bang, en onwillekeurig blokkeerde mijn lichaam een nieuwe zwangerschap.
Toen werd Amalia geboren. De hele dag hoorde je op het nieuws dat Maxima lag te bevallen en ik zei tegen mijn man: "Dat wordt een meisje". Nou dat werd het ook. Maar....tijdens mijn eerste zwangerschapje had ik ook gezegd "dat wordt een meisje". Die avond stortte ik in. Ik bleef maar roepen dat ik het toch gezegd had dat het een meisje werd. Ik bedoelde natuurlijk mijn eigen kindje wat ik verloren had met die miskraam. De dag erna gaf ik taalles en toen kwam de oudercommissie binnen met beschuit met muisjes. Verdorie dacht ik, nou moet ik zelf mijn lessen onderbreken voor "dat kind". Vervolgens ben ik bijna de rest van het schooljaar overspannen thuisgeweest. Blijkbaar deed het niet zwanger worden mij meer dan ik had willen zeggen. Ikkreeg goede psychologische hulp en na eent ijdje kon ik de wereld weer aan. Het werd zomervakantie en we kochten nieuwe fietsen. Er zaten van die stickers op dat er geen kinderzitjes op gemonteerd kunnen worden. Nou ja, geeft niet, ik was toch niet zwanger.
MAAR, dat was ik wel. Ik kreeg al heel snel een echo, omdat de VK wel doorhad dat ik erg gespannen was en alles bleek goed te zijn. Maar van een onbezorgde zwangerschap was geen sprake. Ik geloofde het gewoon niet.
Met 20 weken nog eens een echo. Er komen klompvoeten in de familie voor en dat is eenreden voor een medische echo met 20 weken. Weer was alles goed, maar weer geloofde ik het niet.
Met 26 weken voelde ik max pas voorhet eerst. Hij was in mijn buik erg rustig, maar als hij bewoog genoot ik er volop van. En toch geloofde ik niet dat ik die zwangerschap goed kon volbrengen.
Met 39 weken steeg bij mij de bloeddruk ookzodanig dat ik doorgestuurd werd naar het ziekenhuis. Nog net geen zwangerschapsvergiftiging, ga maar naar huis en neem goed rust.
Ik moest elke 2 dagen terug voor een CTG en een echo. Met 41 weken 2 dagen was er sprake van verminderd vruchtwater en met 41weken en 5 dagen had ik het niet meer. Ik wilde dat kind vasthouden (schreef jij dat ook niet). Maar mevrouw de gyn vertelde dat ik gewoon naar huis moest.
De dag daarna kreeg ik een andere gyn en die nam mij gelukkig op in het ziekenhuis. Ook gel ingebracht (om 8 uur 's ochtends) en om 3 uur 's middags had ik 3 cm ontsluiting. Toen hebben ze mijn vliezen gebroken en kreeg ik infuusvloeistof omde weeën op te wekken. Dat was geloof ik om 4 uur 's middags.
En toen kwam alles in een superstroomversnelling....Om 8 uur 's avonds had ik volledige ontsluiting en om 18 over 8 werd mijn gezonde jongetje geboren. En pas toen geloofde ik in mijn eigen lichaam! max is inmiddels 17 maanden en een heerlijk ventje!!!!
Nu ben ik 32 weken en 4 dagen zwanger. Ik voel dit kindje al sinds ik 11 weken zwanger was en eigenlijk gaat alles goed, hoewel ik ook mijn bloeddruk en urine goed in de gaten moet laten houden. Dinsdag was ik onderweg en werd overvallen door een enorme hoofdpijn, zoals ik dat ook wel eens tijdens een migraine aanval had. Ik moest onwillekeurig wel aan jouw verhaal denken. Ik mocht bij de vk langskomen en mijn bloeddruk was verhoogd, maar geen reden tot paniek. Wel moest ik gisteren terugkomen. Ik voelde me weer veel beter en de bloeddruk was voor mij ook weer goed.
Dus nu gaat het eigenlijk allemaal prima. Ik had dinsdag waarschijnlijk een soort hongerklopje en omdat ik me druk ging maken steeg de bloeddruk (mn de bovendruk was heel hoog). Nou ja, het devies is weer: RUST houden. Dat lukt niet zo goed met een peuter over de vloer, maar ik doe mijn best. Ik ben heel zwaar, veel meer dan bij Max (die toch bijna 8 pond woog), dus ik hobbel wel wat aan. Ik plan 1 ding op een dag en de rest van de tijd vul ik met slapen, voor max zorgen en aan de computer wat dingetjes doen.

Ik hoop dat ik je niet te veel vermoeid heb met mijn verhaal, rust lekker uit (dat ga ik nu ook weer doen) en geloof in je eigen lichaam en de kracht die je als vrouw kunt opbrengen.
Liefs,
Patricia

Hoi Liesbeth,

Meid, het lijkt wel of er geen eind aan komt hè? Hou vol, en weet dat we allemaal ontzettend met je meeleven!

Groetjes en veel liefs,

Troetje

He patricia,

Waarom zou ik jou verhaal saai vinden. Weet je wat het is. Iedereen beleeft zijn verhaal op zijn eigen manier. Maar als ik jou dan hoor over je eerste kindje. Het verlies en wat voor emotionele schade dat heeft. Wie ben ik dan om te klagen over pijn en zwangerschapsvergiftiging. Ik heb een kindje in mijn buik. Ik hoor mij gezegend te voelen, want ik zal dit kindje hoe dan ook in mijn armen krijgen.
Mijn vk was hier net. Erg aardig mens. Vertelde haar van de zeurende pijn die ik momenteel in mijn onderbuik voel. Echt irritant. Mijn vk zei dat ik blij moest zijn. Blij dat er in iedergeval wat gaande is in mijn buik.
Ze is straks op vakantie. Over anderhalve week is ze terug. Ze heeft gewed dat mijn kindje er dan is. Ben benieuwd hahahahahahhaha
Er zijn er namelijk al meerdere die het fout hadden.
He maar wel helemaal super dat je alweer zwanger bent zeg. Je laat er geen gras over groeien haha.

Ik ga even eten, en kom straks weer ff terug

Oh en troetje bedankt he

Terug
Bovenaan