Eerste bezoek gyn

Hey meiden,

Ik zal me dan ook eerst maar even voorstellen he!
Ik ben Susanne, ben 25 jaartje jong en woon samen met Marco die zondag 27 word. Wij zijn nu 10 maanden bezig voor ons eerste kindje. 5 juni volgend jaar gaan wij trouwen!
De laatste maanden heb ik mijn temperatuur bijgehouden en die steeg maar niets.... ook ben ik nu al bijna op dag 60 en nog steeds niet ongesteld of temperatuurverhoging, vandaar de huisarts gebeld, nou die vond het niet nodig om langer te wachten met gyn, omdat mijn cyclus altijd al onregelmatig is en ze vermoed dus inderdaad dat ik geen eisprong heb, ze zei er wel bij dat we ons nog totaal geen zorgen hoeven te maken en ik moet zeggen dat ik er wel een beetje opgelucht door ben..... Heb weer wat meer moed gekregen nu!
Õok zie ik hier heel veel meiden met hetzelfde als ik..... in het dagenlijkse leven rust er denk ik toch nog een beetje een taboe op, want zo hoor je het bijna nooit! Fijn om met jullie ervaringen te kunnen delen!
Nou Marco moet dus vrijdag naar het ziekenhuis zn zaad inleveren en dan moeten we dus 2 weken (lang!) wachten op de uitslag en dan stuurt de HA dit door naar gyn, en wij krijgen dan inderdaad ook een brief in huis met daarop de afspraak... ik houd het zelf zo ongeveer op eind februari!

Ik heb ook besloten om pas eventueel na de eerste afspraak bij de gyn mn leidinggevende in te lichten, dit ligt er een beetje aan wat de verdere procedure gaat worden, als ik onder controle kom, dat ze gaan kijken of mijn eitje al rijpt en ik dus elke week naar het ziekenhuis moet, dan zit er echt niets anders op om het te vertellen, want zoals ik al zei, ik moet een eindje rijden naar werk, dus kan niet even zo weg....

Nou mijn verhaal is eerst wel weer lang genoeg zo dacht ik haha!
Ik maak trouwens geen banner, want ik heb geen idee wanneer mijn NOD is, want die is eigenlijk al lang geweest.....

Liefs, Susanne

hoi russel,
bedankt voor je antwoord. maar ik heb dus nu denk ik mijn eisprong, volgens de ovulatietest, dus ik hoef nog even niet die provera te slikken. dus ik wordt over 2 weken ongesteld, nou ja eigenlijk liever niet........ het zou super zijn als ik natuurlijk zwanger wordt!!!

dag dames!
ik ga morgenochtend vroeg weg dus tot over 2 weken!! ben helemaal happy dat ik eindelijk een eisprong heb!!

susanne,
heb je dan ook bloed laten prikken?? misschien kan de huisarts dat dan ook regelen, dan heb je die uitslag ook als je naar de gyn kan. spannend he, dat het balletje nu aan het rollen is!
succes en hou ons op de hoogte!!

Hoi meiden,
Zo er is veel gescheven in eens leuk.
Leuk om te lezen wie wie een beetje is.
Grappig dat we kwa leeftijd dicht bij elkaar zitten.

DeeDee: leuk idee om een lijstje bij te houden wie waneer naar de gyn gaat,met knippen en plakken onder elkaar.

Pipstip: je vroeg of ik terug moet komen voor echo ja inderdaad op de eerste dag van me ongi,en dan dag 5 beginnen met clomid,en dan houden ze het in de gaten tot je goed bent ingesteld.
Uit bloedprikken kunnen ze veel uithalen je hormonen schildklier eisprong.
25 feb afspraak ja het duurt even maar beter dan nog later wat ik wel is hoor.

Sylvia; Ook bij mijn vriend kwam er uit dat het sperma te weinig beweging had,en ze zij al dat het zo moeilijk kan worden om zwanger te worden en inderdaad ivf dan de oplossing is.
Maar ze zij ook het is een kans spel het kan ook zo raak zijn er hoeft er maar een door te komen,je weet het niet.
Bij mij zijn ze er achter komen dat ik geen eisprong had door dagen te proberen me eisprong te volgen met een echo daar kwam uit dat ie wel was maar niet goed ook bloed wees uit dat ie er niet was ,ik was wel ongi maar de laatse 2 maanden bijnga niet ongi meer!

Bootje: Ik weet niet of ik het moest neerzetten maar wil je geen valse hoop geven
Ik heb een slechte /geen eisprong maar wel altijd een positieve ovulatie test dat komt dat er dan een hormoon wel sterk aanwezig is welke weet ik niet meer,en die voor de eisprong niet om daadwerkelijk de eisprong te laten komen.
Sorry ik hoop dat het niet bij het geval is en dat je ovulatie strip echt is en goed.

Nou ik zit op me ongi te wachten en dan voor echo naar het z.h om me eisprong te volgen spannend,kan een deze dagen gebeuren .

gr Nina

Nina : 4 feb gyn,uislag echo + kijken of ik goed ben ingesteld voor de clomid.
                2 e uitslag zaad test.+ bloeduislagen.

Hallo Allemaal,

Ik kom nu net af van het ziekenhuis: de arts heeft een inwendige echo gemaakt. Het bloedonderzoek was goed alleen op de echo zag ze alleen maar kleine eiblaasjes en geen grote. Dat betekend dat mijn eisprong al geweest moet zijn wat me zeer sterk lijkt daar het vandaag dag 13 is en de vroegste LHpiek ooit gemeten was dag 13, dus lijkt me zeer sterk dat ik nu een hele korte cyclus heb met op dag 12 een eisprong. Ik vrees dat mijn eiblaasjes zich niet goed rijpen en dus ook geen eisprong. Volgende week moet ik weer bloedprikken waaraan ze dan kunnen zien of er inderdaad een eisprong is geweest. Over 3,5 week moeten mijn man en ik terug voor alle uitslagen en dan horen we hoe of wat. Afwachten dus.

Ik lees van diverse meiden hier dat ze Clomid gebruiken.
Zijn er hier ook meiden die wel eibaasjes hebben maar die niet willen  rijpen en dus ook niet kunnen springen ?
Ik heb zelf het gevoel dat ik Clomid ga krijgen om de eiblaasjes te laten rijpen en dat ze dan weer een maand mijn cyclus volgen om te kijken of ze inderdaad groter worden en springen. Hoop alleen dan niet dat er geen sprong kan plaats vinden wegens verklevingen: dan krijg ik een kijkoperatie.....
Ik zou graag meer willen weten van meiden die ook Clomid gebruiken.

Groetjes, Silvia

Hallo allemaal,

Ik zal me zelf ook nog eens voorstellen een goed idee trouwens nina.

Ik ben Belinda 24 jaar we hebben al een dochter van 20 mnd.
Ik ben 2 jaar getrouwd met Martijn die is 26.
En we zijn nu 5 maand bezig voor een 2e wonder.
En ik ben al 4 maand niet meer ongi geweest.
Maandag krijgen we uitslag van het bloed en gaan we veder
bespreken wat we gaan na aanleding van de uitslag.

Ierdereen heel veel suc6.

Groetjes Belinda

Terug
Bovenaan