Eerste clomidkuur

Hoi Caroline,

In alle hevigheid is het nog niet doorgebroken, wel is het wat meer dan gisteren.
Had het vanmorgen weer even helemaal gehad (collega was bevallen) terwijl ik me net had voorgenomen dat ik me dit keer niet te druk ging maken. 2006 nieuwe rondes nieuwe kansen. Maar ja er hoeft maar dit te gebeuren of je ziet het weer even niet meer zitten hè. Ik wordt af en toe echt niet goed van mezelf. Bedacht gisteren dat ik nog nooit zoveel heb lopen huilen als  het laatste jaar.  
Heb vandaag in ieder geval wel alvast mijn nieuwe dosis clomid opgehaald. Ze hadden het daar niet goed gelezen op het recept, want ik kreeg 15 tabletten mee in plaats van 5. Ik hoop dat we die 15 allemaal niet meer nodig zullen hebben.....
Hoe is het nu met jou? Nog een weekje zeker hè?

Groetjes,

Sanne

Klinkt niet lekker sanne... Hoop dat het hierbij blijft.

Ik begin ook al wel wat krampjes te krijgen. Heb ik meestal week voor de ongi. Nog een weekje wachten en dan weet ik ook meer

Groetjes Caroline

hoi meiden,

jeetje joh wat een verhaal.

ik zal me even voorstellen, ben nathalie 26 jaar oud en wij zijn bezig voor het eerste kindje. We zijn nu 1 jaar bezig, loop vanaf het begin al bij de gynaecoloog maar ze richten zich eerst op mijn prolactinegehalte die te hoog bleek, maar nu sinds twee maanden zijn we er achter dat mijn prolactinegehalte inderdaad te hoog is maar ik heb ook pcos. Ik heb deze maand mijn tweede clomidkuur gehad, en nou heb ik wat vraagjes:

- bij de eerste kuur had ik 8 dagen na mijn laatste tabletje clomid mijn ei, en dat zou deze maand dan gister zijn, maar helaas nog niks....kan het zijn dat ondanks de clomid je toch een heel wisselende cyclus heb of dat je de tweede keer niet goed op de clomid reageer?

- en bij mijj is alleen voor de eerste kuur een   echo gedaan verder niet en ze hebben na mijn eerste eisprong bloed geprikt om te kijken of het een eisprong ook inderdaad was (dit bleek gelukkig wel het geval) geen metingen dus of iets dergelijks, nou moeten we 16 Januari weer heen, denken jullie dat ik moet vragen of mijn follikels niet gemeten moeten worden?

ohh ik wordt soms gek van mezelf, herkennen jullie vast wel.

heel veel succes meiden verder, en ik hoop dat jullie antwoord op mijn vragen hebben?

groetjes Nathalie.

Hallo Naat,

Ik ben nu bezig met mijn tweede kuur. Heb ook geen idee of je cyclus dan met clomid regelmatig is. Bij mij wordt inderdaad wel een folikelmeting gedaan d.m.v. inwendige echo. De assistent zei dat de gyn meestal 2 cyclussen onder echocontrole willen doen ben dus benieuwd hoe het nu zal gaan.
Ik begrijp niet dat het beleid van gynaecologen zo verschillend is. Ik zou inderdaad eens aan je gyn vragen of er geen echo's gedaan kunnen worden en als hij dat niet wil dan eens vragen waarom niet. Misschien is er wel een goede reden voor. Ik vind het wel prettig dat er echo's gemaakt worden. De gyn kan dan je eisprong zo'n beetje voorspellen dus weet je welke dagen je aan de slag kunt.
Ik hoop dat je gyn het geen probleem vind. Dan heb je in ieder geval niet meer de onzekerheid of je eisprong nu wel of niet geweest is. Succes verder.

Groetjes,

Sanne

Hoi Natali

Toen ik voor mn eerste kindje zwanger wilde worden heb ik 4 kuren gehad. En toch nog wel wat onregematig geweest, ongeveer tussen de 28 en 35 dagen. Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Bij ons in het ziekenhuis wordt gewoon iedere cyclus met echo's je eisprong vastgesteld. Vind ik wel heel prettig. Misschien kan het wel gewoon als je het vraagt. Hou je je temperatuur bij? Dan kan je ook goed zien of je een eisprong hebt gehad.

Succes
Caroline

Hallo,
Ik heb mijn verhaal op pagina 1 gezet.
Ik heb vorige cyclus voor het eerst Clomid gebruikt en raakte meteen zwanger.
Helaas na  6 weken miskraam. Ik kreeg ook inwendige echo voor folikelmeting en bloedprikken. Zelf gebruikte ik ook ovulatietesten. Zo weet ik ook wanneer m'n eisprong eraan komt. Met de Clomid voelde ik het ook heel goed.
We moesten een gewone menstruatie afwachten voordat ik weer verder kan met Clomid. Dus nu hebben we geprobeerd om zwanger te worden zonder Clomid.
Ik had nu ook weer een pos ovulatietest en ook de eisprong voelde ik weer net zo sterk als met de clomid.
Maandag heb ik mijn NOD..........
Maar als ik de volgende keer weer verder ga met Clomid hoef ik niet weer iedere keer terug voor een follikelmeting of bloedprikken. We weten nu dat het werkt, en door ovulatietesten hou ik het zelf in de gaten.
Gr van marieke

hoi meiden,
bedankt voor jullie reacties,
nou bij mij nog niet veel veranderingen, nog steeds geen eisprong en ik zit nu op dag 19, ik weet dat het natuurlijk misschien ook een hele lange cyclus kan zijn maar ik ben zo bang dat ik gewoon niet meer op de clomid 50 mg. reageer!
verleden maand ( dus de eerste maand clomid) voelde ik echt heel goed mijn eisprong en zag je het ook aan mijn temperatuur en een positieve ovulatietest, maar deze maand van alle drie de dingen dus niks.
ik ben al zes dagen de ovulatietesten aan het doen, en ik baal echt.
maar ja, maandag naar de gynaecoloog en dan zal ze denk wel een echo doen, en dan krijgen we ook de uitslag van het zaadonderzoek van mijn vriend!

groetjes nathalie.

Hoi Caroline,

En heeft de eerste kuur het gewenste resultaat gehad of ga je net als ik door voor de tweede kuur. Ik moet woensdag weer voor een meting.

Groetjes,

Sanne

Terug
Bovenaan