eerste kindje in augustus 2009

toen ik gister op m'n werk was, is mijn man gebeld door de verloskundige praktijk. De uitslagen van het bloedprikken waren binnen en nu blijkt dat ik een verhoogd suikergehalte in mijn bloed heb. Vandaag (straks) moet ik een formulier ophalen en daarmee moet ik morgen naar het ziekenhuis. Ik moet dan nuchter bloed laten prikken, dan eten en twee uur later weer prikken.

ik natuurlijk meteen op internet gekeken en daar lees ik vanalles over zwangerschapdiabetes... klinkt zo eng!
Ik hoop maar dat het meevalt allemaal...

@eefje,
Ja kan me voorstellen dat je even schrikt ja.
Maar goed, hopelijk vallen de uitslagen van het volgende onderzoek weer mee.
Ik heb eigenlijk niet echt een beeld van de gevolgen van zwangerschapssuiker. Maar op internet zie je voornamelijk de horror verhalen volgens mij. Ik duim voor je dat het een uitschieter was....

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel blij ben dat een zwangerschap 9 maanden duurt.
Al denk ik dat ik over een tijdje wat minder geduldig zal zijn hoor. Maar zeker nu met een tweeling komt er toch wel meer op ons af. Andere auto ook bv...
Maar goed, aan de andere kant ook erg benieuwd wat voor geslacht ze zijn, of alles goed is.. hoe ze eruit zullen zien.
Maar goed... eerst maar eens de volgende echo afwachten.....Niet te ver vooruit lopen.
Groeten Nanda

@ Nicky. Veel sterkte!!!!

@ eefje: maak je niet al te druk. Ze hebben tegenwoordig veel middelen om dit goed in bedwang te houden. Ik heb er zelf ook veel kans op aangezien bij ons suiker in de familie zit en mijn   moeder zelf ook zwangerschapssuiker heeft gehad. Vroeger was dat allemaal niet zo prettig, maar tegenwoordig gaan ze daar heel anders mee om.

Verder heb ik gisteren een combinatietest gehad en daarbij ook mijn 2de echo. het zag er tot nu toe allemaal goed uit. Je kon echt heel goed alle vingertjes en teentjes e.d. zien. Ben benieuwd op de rest van de uitslagen.
Ben nog steeds erg moe, misselijk en soms braken. Ik hoop stiekum dat dat vanaf volgende week echt beetje minder wordt.

Meiden zet hem op!!

Hoi Kwebbel,

Pffff een opluchting zeker dat de test er goed uit zag!
Maar nog even afwachten voor de andere uitslagen dus... Zal wel goed komen denk ik!
Vervelend dat je soms moet braken, ik hoor vaker dat het zo rond de 13e week minder wordt. Maar goed ken ook verhalen van mensen die tot de 16e week of zelfs tot het einde misselijk waren.... Wil je niet ontmoedigen....
Laten we uit gaan van het positieve.. het is bijna voorbij!
Nou sterkte met wachten op de laatste uitslagen!
Groeten Nanda

Hoi meiden,

hier even een echo berichtje... sorry.
Vanaf afgelopen donderdag heb ik helemaal geen zere borsten meer. Het vele naar de WC gaan is helemaal weg en ik ben gewoon mijn hele zwangerschapsgevoel kwijt..... Ik maak me zo'n zorgen dat het niet goed is. Je hoort vaker van mensen waarbij de klachten ineens verdwijnen een miskraam op gang is.... Ik heb nog geen krampen en ook niet gevloeid... dus.... Woensdag moet ik naar de verloskundige voor controle en gaan ze proberen het hardje te luisteren. Vrijdag moet ik voor een echo... maar ik heb er dus een heel hard hoofd in... Heb echt een naar weekend achter de rug, van alleen maar een verdrietig gevoel..... Grrrr wat is het toch shit allemaal.
Maar goed ik hoor ook wel eens uitzonderingen, waarbij iemand het hele gevoel kwijt is en gewoon alles goed is... Ik wou even mijn "ei" kwijt.... Sorry voor mijn echo bericht, maar ik heb geen goed gevoel.

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs SanPap

Hoi SanPap,
He getsie, kan me voorstellen dat er nu van alles door je hoofd spookt!
Het is steeds zo onzeker allemaal.
Ik hoop gewoon echt voor je dat je klachten ineens weg zijn maar dat alles nog goed is met je zwangerschap. Ik heb ook vaker gehoord dat men van de ene op de andere dag bv niet meer misselijk is. Ik  hoop dus  voor je dat je gevoel niet klopt!
Zal aan je denken en voor je duimen!
Nanda

Terug
Bovenaan