eerste kindje in augustus 2009

Nou vanmiddag echo gehad!
Wat is dat bijzonder zeg!! Echt geweldig!
Geen tweeling  

Ben nu 12 week en 2 dgn zwanger. En de uitgerekende datum is nu 25 augustus.
Zat er zelf dus maar 1 dag naast!
Loop de hele dag al met een big smile rond...Nu kan ik t pas echt bevatten...

Ja sinds die twaalf weken echo !! Constante smile!! Dinsdag ben ik alweer 15 weken wat gaat het heerlijk snel!! Ben nog wel af en toe misselijk... Zijn er meer meiden die hier last van hebben?! En vooral..... Hebben jullie tips?!?
Ik moet trouwens het schema ook nog eens aanpassen.... Was bij de twaalf weken echo al wat verder en ipv 17 is het 11 augustus geworden!!
xx Fee

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        
 volgende belangrijke afspraak

Nanda
29
24 juli
25 feb; echo/contole gyn

Lyke        
25
9 aug
27 jan 2e afspr. VK

Biefstukbende
27
9 aug
17 feb???; vk

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              
 28
 10 aug
 2 echo's gehad,  week 7 controle VK

Dollygirl        

10 aug
22 jan; Echo

Daan26                    
27
15 aug
02 feb; 2e echo

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

Feetje
24
11 aug
7 jan: Echo ; 27 jan. 12 weken echo

Boefje6        

17 aug
15 jan; Echo , 9 feb; afspr VK

VlinderB
27
21 aug
26 jan; Echo

Krien
33
23 aug
Echo gehad , 9 feb; weer echo

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

RvD1984                  
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

Hallo allemaal,

Afgelopen maandag een nekplooi meting gehad en alles was goed. 1 op 6000 nog wat. Dus dat is weer goed nieuws. En volgens de meting ben ik nu 18 aug. uitgerekend ipv 23 aug. Dus een leeuwtje i.p.v. een maagdje :). Alleen hoorde ik van de verloskundige dat mijn bloedgroep A-Negatief is, niets aan de hand op zich. Maar toch ff schrikken dat je daardoor wel een paar prikken moet krijgen. En ik heb het mijn moeder nagevraagd en ze is er heilig van overtuigd dat ik positief bloed moet hebben. Nu is ze het bij haar huisarts aan het navragen of hij de mijne weet, want mijn eigen huisarts weet het niet. Ach ja anders maar weer opnieuw bloedprikken om zeker te weten dat ik toch echt A-Negatief heb.

Voor de rest loopt alles soepeltjes. Gisteren de babykamer opgehaald bij mensen via Marktplaats en mijn man en ik (een beetje geholpen) met het in elkaar zetten.
Nu ben ik morgen jarig en willen we het aan iedereen vertellen, daardoor wil mijn man het kamertje al een beetje op orde hebben. Helemaal niet erg natuurlijk, des te minder hoeft er gedaan te worden als het zover is.

Veel plezier en succes met de zwangerschappen,
Corina

Hallo dames,

Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Saskia, ik ben 29 jaar jong, op 4 april 2008 ben ik getrouwd en sinds juli ben ik gestopt met de pil.
Ik ben inmiddels 15 weken zwanger van ons eerste kindje  en ben uitgerekend op 07-08-09.
Op 29 december heb ik mijn intake gehad bij de vk. Zij hebben zelf een echo-apparaat, dus gelijk het hartje kunnen zien. We konden het toen nog niet horen, aangezien dit het vruchtwater in temparatuur zou kunnen doen stijgen en dat kan schadelijk zijn. Op 29 december zou ik volgens de echo 8wkn3dgn zijn en zou ik twee dagen achterlopen op het schema, maar in mijn dossier staat nog wel 7 aug als datum, dus daar hou ik me aan vast.
Op 5 feb ben ik met mijn moeder samen naar de vk geweest en hebben we het hartje horen kloppen. Aangezien ik niet voor de uitgebreide prenatale screening heb gekozen, heb ik pas weer met 21 weken een echo (weekje later ivm vakantie). De vk heeft wel aan mijn buik gevoeld en vond dat het allemaal goed groeide, flinke rode grapefruit in mijn buik, haha! Nu een week verder lijkt het inmiddels alweer anderhalf keer zoveel! Je begint het ook wel te zien nu!
12 maart mag ik weer op controle, even kijken of alles goed is, dan twee weken later de 21 weken echo! Allemaal erg spannend!

Mijn bloeddruk is heel stabiel 120/80, op zich dus heel goed. Ik ben tussen 29 dec en 5 feb twee ons afgevallen, maar dat is op zich niet erg, aangezien ik van mezelf niet de slankste ben. Ook is het ivm diabetes zelfs beter dat je als volle vrouw iets afvalt in de eerste drie maanden, aangezien je kindje dan leeft van jouw reserves!

Ik hoop dat ze 26 mrt wel kunnen zien wat het is, want daar ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar! Niet dat het iets uitmaakt, maar lijkt mij gewoon praktischer om het te weten, zeker aangezien ik zelf de geboorte kaartjes ga maken! Is toch practisch als je vast de voorkanten allemaal kan printen!

Goed, dit is een beetje mijn verhaal, eventuele kwaaltjes en andere dingetjes komen vanzelf ter sprake...

groetjes
Sas

Ik las bij een van de meiden dat ze het gevoel had dat ze het kindje al kon voelen en dat ze zich afvroeg of dit echt wel kon.
Ik heb zelf al vanaf 12 weken af en toe een vlindertje ronddwarrelen in mijn buik, en volgens de vk kan dit best wel! Nu voel ik het ook als mijn man zijn hand over mijn buikje beweegt, dat het naar zijn hand zwemt! Ik vind het wel jammer dat ik de enige ben die dat voelt, want ik zou zo graag willen dat hij het ook al voelt!

Verder heb ik de eerste 8 á negen weken nergens last van gehad, beetje winterdipje, maar verder niet extreem. De problemen kwamen in week 10, ik begon misselijk te worden, moe en gewoon ronduit depri. Ik wist het gewoon niet meer, wist niet wat ik ermee aan moest. Ik ben toen door mijn man en mijn moeder heel goed opgevangen, dat was wel fijn, daardoor ben ik me wel beter gaan voelen.
De vermoeidheid neemt nu beetje bij beetje af, geen nachten meer van 12 uur slaap, 10 is nu genoeg. Ook de misselijkheid begint wel minder te worden, alleen de geur van de flessen van MvM kan ik nog steeds niet verdragen! Gelukkig duurt dat niet lang meer!
Sinds ik trouwens het hartje heb gehoord ben ik helemaal happy, nu is het helemaal echt!
Ook de baby-uitzet is bijna rond, alleen nog een kinderwagen... Dat is dan ook het enige dat we nieuw kopen, maar dat vanwege dat mijn schoonouders graag iets willen bijdragen hieraan en mijn eigen ouders ook en we de rest allemaal krijgen of voor een prikkie kunnen kopen!

Zo, weer even alles verteld...
groetjes
Sas

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        
 volgende belangrijke afspraak

Nanda
29
24 juli
25 feb; echo/contole gyn

Lyke        
25
9 aug
27 jan 2e afspr. VK

Biefstukbende
27
9 aug
17 feb???; vk

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              
 28
 10 aug
 27-02 controle VK

Dollygirl        

10 aug
22 jan; Echo

Feetje
24
11 aug                

Daan26                    
27
15 aug
02 feb; 2e echo

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

Boefje6        

17 aug
15 jan; Echo , 9 feb; afspr VK

VlinderB
27
21 aug
26 jan; Echo

Krien
33
23 aug
Echo gehad , 9 feb; weer echo

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

RvD1984                  
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

zo, weer even het schema naar voren gehaald. Mijn volgende afspraak bij de VK is op 27 feb. Dan gaan we luisteren naar het hartje. geen echo helaas...

Misschien kunnen we proberen het schema wat meer up-to-date te houden wat betreft de afspraken en echo's en zo? Ik vind het wel leuk om te zien wie al bijna de 20-weken echo krijgt bijvoorbeeld. Ik heb mijn eigen afspraak alvast gewijzigd!

verder gaat alles z'n gangetje hier, hopelijk bij jullie ook alles goed!

Terug
Bovenaan