Hallo dames,
Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Saskia, ik ben 29 jaar jong, op 4 april 2008 ben ik getrouwd en sinds juli ben ik gestopt met de pil.
Ik ben inmiddels 15 weken zwanger van ons eerste kindje en ben uitgerekend op 07-08-09.
Op 29 december heb ik mijn intake gehad bij de vk. Zij hebben zelf een echo-apparaat, dus gelijk het hartje kunnen zien. We konden het toen nog niet horen, aangezien dit het vruchtwater in temparatuur zou kunnen doen stijgen en dat kan schadelijk zijn. Op 29 december zou ik volgens de echo 8wkn3dgn zijn en zou ik twee dagen achterlopen op het schema, maar in mijn dossier staat nog wel 7 aug als datum, dus daar hou ik me aan vast.
Op 5 feb ben ik met mijn moeder samen naar de vk geweest en hebben we het hartje horen kloppen. Aangezien ik niet voor de uitgebreide prenatale screening heb gekozen, heb ik pas weer met 21 weken een echo (weekje later ivm vakantie). De vk heeft wel aan mijn buik gevoeld en vond dat het allemaal goed groeide, flinke rode grapefruit in mijn buik, haha! Nu een week verder lijkt het inmiddels alweer anderhalf keer zoveel! Je begint het ook wel te zien nu!
12 maart mag ik weer op controle, even kijken of alles goed is, dan twee weken later de 21 weken echo! Allemaal erg spannend!
Mijn bloeddruk is heel stabiel 120/80, op zich dus heel goed. Ik ben tussen 29 dec en 5 feb twee ons afgevallen, maar dat is op zich niet erg, aangezien ik van mezelf niet de slankste ben. Ook is het ivm diabetes zelfs beter dat je als volle vrouw iets afvalt in de eerste drie maanden, aangezien je kindje dan leeft van jouw reserves!
Ik hoop dat ze 26 mrt wel kunnen zien wat het is, want daar ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar! Niet dat het iets uitmaakt, maar lijkt mij gewoon praktischer om het te weten, zeker aangezien ik zelf de geboorte kaartjes ga maken! Is toch practisch als je vast de voorkanten allemaal kan printen!
Goed, dit is een beetje mijn verhaal, eventuele kwaaltjes en andere dingetjes komen vanzelf ter sprake...
groetjes
Sas