eerste kindje in augustus 2009

Hallo,

hier nog een nieuweling; 23 jaar (even de gemiddelde leeftijd laten zakken ), en 13+2 weken zwanger van 1e kindje. In november gestopt met de pil en gelijk raak! Heeeeeeeeeel erg blij mee en heeeeeeeeeel benieuwd hoe alles zal gaan straks.
Hebben op 2 feb eerste echo gehad, waanzinnig gaaf; heel snel kloppend hartje en beweeglijk kindje (hoewel ik daar nog niks van voel. Denk ik.).
Kan me nog steeds nauwelijks voorstellen dat dit zich allemaal afspeelt in mijn lijf!

Volgende belangrijke afspraak is op 17 maart bij de VK.

Liefs!

Hallo allemaal
wel grappig om te lezen dat het met jullie zo goed gaat.
met ons daarin tegen gaat het niet zo goed.
het is nog wel ongelofelijk dat ik een 2de miskraam had en dat terwijl ik nog maar
22 bent. had ik eigenlijk niet verwacht. vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis geweest. 12 buisjes bloed moeten inleveren. ze gaan een stollingsonderzoek doen, en daarnaast moest mijn mannetje ook een buisje bloed afleveren om een chromosomen onderzoek te laten doen maar het duurt wel even voordat je daar uitslag van krijgt, dus we gaan weer proberen om zwanger te worden. hopen dat het nou wel goed gaat.
ik wens jullie veel succes nog
liefs nicky

Hoi Allemaal,

Ik ben nu zestien weken precies, jippie! Ik mag nu ook eindelijk stoppen met MvM, daar ben ik wel blij om, want dat maakte mijn leven er niet makkelijker op...
Ik ben inmiddels wel minder snel misselijk, maar als ik het ben, ben ik het gelijk goed en kan ik opnieuw lunchen ofzo ;-)
Ik ben nog wel moe en heb ook vaak pijn in mijn bovenbenen en billen, beetje vaag allemaal, maar ja, zal er ook wel bij horen. Als het erger wordt dan neem ik wel contact op met de vk, want wil geen risico's nemen!

Gisteren ben ik naar de huishoudbeurs geweest, ook even gekeken op de negen maanden beurs, maar helaas waren de dames waar ik mee was niet zo gecharmeerd van al die bolle buiken, waardoor ik alleen die dingen heb gehaald die ik echt wilde hebben! Heb wel hele leuke lamslederen slofjes gekregen, zijn nog wel veel te groot als het geboren wordt, maar ja, waar vind je dat soort dingen anders nog! Hij/zij groeit er wel in!
Ik was gisteravond wel helemaal kapot! En om het nog even erger te maken, heeft de kleine ook nog de halve nacht de polka gedanst op mijn blaas! Ik ben er vannacht vier keer uitgeweest om drie druppels te plassen, haha, ja dat hoort er ook bij...

Zo, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte! Hoe gaat het bij jullie?

Liefs Sas

Hey Nicky,

Wat goed om wat van je te horen. Kan me voorstellen dat het moeilijk voor jullie is om al zo "klinisch" mee bezig te zijn. Je bent nog zo jong en ja.. als je eraan begint ga je er toch wel voornamelijk vanuit dat het gewoon zal lukken.
Aan de andere kant is het wel goed om te laten onderzoeken of er een aanwijsbare reden is waardor je al 2 miskramen hebt gehad.
Ik wens jullie heel veel sterkte en natuurlijk dat je snel weer zwanger mag raken en dat jullie een gezond kindje krijgen.
Ik zal in elk geval voor je duimen!
Groeten Nanda

Hoi allemaal,
Allereerst Nicky: wat goed dat je nog een keer wat schrijft hier. Ik kan me voorstellen dat je een moeilijke periode doormaakt. Heel veel sterkte!
Verder las ik dat iemand schreef dat ze al van een aantal meiden een poos niks had gehoord. Daar hoor ik denk ik ook bij. Ik ben twee keer een weekje op wintersport geweest en toen had ik geen internet. Ik heb heerlijk geskied. dat kan ik iedereen aanraden!
Alles gaat goed. Ik las ook in meerdere stukjes dat de babykamers al bijna klaar zijn en dat de hele lijst met benodigdheden al is ingeslagen. Ik moet bekennen dat ik nog moet beginnen met dat alles! Ik ben uitgerekend op 10 augustus, dus ik denk dat ik nog wel tijd genoeg heb.. Ik weet echt nog niet welke wieg, welke kinderwagen etc. etc. We willen hebben. iemand een tip waar we moeten beginnen met orienteren op internet?
Ik heb op 5 maart weer een afspraak. Dan ben ik 18 weken.

Hallo Allemaal
Nou wij waren vrijdag naar het ziekenhuis het enige onderzoek wat we nu krijgen is alleen een bloedonderzoek. bij mij werden er 12buisjes bloed afgenomen:S dat was wel een beetje minder. mijn vriend hoefde maar een buisje af te staan. dus een buisje van alle 2 wordt gebruikt voor een chromosomenonderzoek alleen de uitslag daarvan duurt ongeveer 2 tot 3 maanden maar kan zelfs 6 maanden duren, dit komt omdat deze onderzoek geen prioriteiten bevat. dus alle andere onderzoeken zoals bijv. een vlokkentest gaan dan voor. mijn andere 11 buisjes worden gebruikt voor een stollingsonderzoek om toch na te kijken of mijn bloed niet te snel stolt, daar krijgen we de uitslag van na 2-3 weken, dus dat is wel wat sneller. verder gaat het geestelijk wel wat beter. stapje voor stapje kom je bij dat plekje wat je het gaat geven. ook ik ben nog wel naar de huishoudbeurs geweest en we zijn zelfs even naar de negenmaandenbeurs geweest en ik vond het leuker dan dat ik gedacht had, tuurlijk loop je daar met gemixten gevoelens rond. maar toch was ik wel blij om daar even te staan. baby's blijven  gewoon heel leuk.. liefs nicky

Hallo allemaal,
met mij gaat het momenteel allemaal wat minder. Vanaf zaterdag griepering en veel hoesten. Houd ook niet veel binnen en heb ook weinig honger. Vervelend hoor ziek zijn als je zwanger bent en helaas mag je dan ook maar weinig medicamenten hebben.

Hoi!
Ja Kwebbel, er heerst nu van alles, iedereen lijkt moe te zijn en te hoesten en te proesten en als we dan ook nog eens zwanger zijn, dan valt dat niet altijd mee! Ik ben dus flink aan het snotteren, oorpijn, keelpijn..maar wel gewoon aan het werk en s'avonds vroeg naar bed.
Ik ben dit weekend ook naar de 9 maandenbeurs geweest, het was echt helemaal niets voor mij. Veel te druk, weinig nieuws of interessants, trolly's en buggy's over je enkels en voeten, dus na 3 kwartier stond ik buiten om vervolgens gewoon lekker in de stad te gaan shoppen, blijkt toch meer mijn ding te zijn.
Draag nu alleen nog meer positiekleding, broeken gaan niet meer dicht en truien gaan niet meer over mijn buik. Heb 2 leuke broeken, een rok, blousje, jurkje en 2 truitjes gekocht. Zelfs vreemde mensen vragen of ik zwanger ben, je kan er nl echt niet meer om heen! Groeien jullie ook zo hard?
Fijne avond! Morgen lees ik weer bij (lees nl bijna iedere dag even maar reageer eigenlijk te weinig)

Terug
Bovenaan