eerste kindje in augustus 2009

Hoi allemaal,

hee Suus, ik ben ook gestopt met roken! het gaat wel goed. 's Avonds heb ik soms moeilijk, maar toch lang niet zo moeilijk als ik van te voren had gedacht. Ik heb met oudjaar om 12 uur 1 sigartje gerookt en op mijn verjaardag ook 1. En dat was het, verder al 2 maanden gestopt nu.

ik heb verder maar weinig kwaaltjes. Zo weinig dat ik soms ga twijfelen of ik wel echt zwanger ben hahaha! maar goed, dat is toch echt zo!
ik heb alleen wat last van vermoeidheid. ook als ik gewoon een goede nacht heb, van minstens 8 uur slaap, ben ik 's middags of vroeg in de avond heel moe, en wil ik het liefst een dutje doen! Soms doe ik dat ook haha!
Af en toe heb ik ook een soort ongi-buikpijn. Dat schijnt te komen omdat je baarmoeder aan het groeien is. Zolang het geen echte krampen worden, is er niets aan de hand volgens mijn verloskundige.

maandag 2e echo, spannend!!!!

@ SanPap, nou, ik was niet echt onregelmatig. Dat was nou juist het vreemde. Waarschijnlijk is het kindje gewoon wat langzaam aan het groeien (dat kon verder geen kwaad gelukkig) en daarom gaan ze dus met een tweede echo kijken of het dan wat van zijn acterstand heeft ingehaald. Zo niet, dat heeft mijn eisprong dus op een andere dag plaatsgevonden als dat ik zelf dacht... of het groeit echt niet goed...
Nou ja, we gaan maar van het beste uit toch?

Wij willen het geslacht zeker wel weten! is toc veel makelijker met kleertjes kopen en namen bedenken!? Wij hebben de jongensnaam al, de meisjesnaam is nog iet zeker, maar er zijn wel wat leuke opties :)

liefs Eefje

Hallo allemaal!

Hier nog een gestopte roker. Het valt mij heel erg mee. Had bijvoorbeeld wel toen mijn man vrijdag het auto-ongeluk had gehad daarna de neiging om een sigaret op te steken. Maar zodra ik me dan bedenk dat ik zwanger ben is dat wel over.

Verder heb ik ook weinig lichamelijke kwaaltjes; en ben dus af en toe ook onzeker of het allemaal nog wel goed gaat daarbinnen! 's Avonds ben ik erg moe, maar vervolgens slaap ik 's nachts slecht. Ben een buikslaper en vind dat niet meer lekker liggen (waarschijnlijk door de opgezette darmen). En die "groeipijn" heb ik ook gevoeld. Al heb ik de laatste dagen (ik ben nu iets langer dan 8 weken zwanger) wat minder. En merk dat ik wat sneller geïriteerd ben. Ik probeer daar echt op te letten want hou er niet zo van als vrouwen zich achter hun hormonen verschuilen, maar merk gewoon wel wat aan mijzelf. Net zat een collega terwijl hij zat te bellen met zijn pen te tikken. Normaal zou ik het niet eens horen, maar nu had ik de neiging om die pen uit zijn handen te trekken! En mijn reuk is ook anders. Word nu misselijk als ik een frikadel ruik; terwijl ik die echt wel heel lekker vind! Gisteren was de belastingadviseur bij ons en heb anderhalf uur zitten vechten tegen zijn aftershavelucht (mijn man had het niet eens geroken!). En dronk altijd veel cola maar dat vind ik nu niet meer lekker. Oeps... als ik het zo beschrijf heb ik toch wel wat "bijwerkingen"...

En moet ook bekennen dat ik een soort verslaafd aan het internet/forum ben geraakt. Komt denk ik omdat ik er nog met weinig mensen over kan praten (we gaan het vertellen als we 4 feb een goeie 11-weken echo hebben gehad). En dan kan je hier toch lekker kletsen!

Wij willen wel graag weten of het een jongetje of een meisje wordt. Ik begreep dat dat ook kan met de vruchtwaterpunctie als je die laat uitvoeren? Weet iemand dat? En we hebben al namen, maar nu ik dan echt zwanger ben ga ik daar toch aan twijfelen... Maar daar hebben we gelukkig nog tijd zat voor!

Herkennen jullie die emotie/irritatie-schommelingen ook?

Doeiii!

Hallo Allemaal
Ik ben om de zoveel dagen harstikke beroerd. Dinsdagnacht de hele nacht aan het spoken geweest, ik heb ook wel last van mijn borsten soms is het net alsof ze met naalden erin aan het steken zijn, echt gevoelig.
wij willen zeker het geslacht weten. het is toch makkelijker qua namen zoeken en qua kleding..
volgende week eindelijk naar de verloskundige, maar daarna nog langer wachten op de echo. denk ook echt wel dat ik pas rust heb als ik zie dat het goed is.
wij hebben in augustus een miskraam gehad. en zijn ook twee keer daarna maar ongesteld geweest, dus het kan ook zijn dat onze datum nog wordt gewijzigd, nou zijn we uitgerekend op 28 augustus maar het zou dus later kunnen worden. ik hoop wel dat ik me na een tijdje een stuk beter ga voelen.
groetjes nicky

hallo

@ kammie

bij een vruchtwaterpunctie kan je inderdaad komen te weten wat het geslacht is, dit weet ik omdat mijn moeder dit had gedaan tijdens haar zwangerschap van mij.

groetjes

Hallo dames,

zooooooo ppffffffff het moet nog even landen hier....
Zijn vanmiddag voor de intake bij de VK geweest. Ik hoopte dat ze wilde proberen om het hartje te luisteren maar ja .. ging er niet vanuit.
Tegen de verwachtigingen in zeiden ze ineens we gaan ook proberen een echo te maken. Dus ik helemaal blij... maar ook heel spannend! Gaan we een hartje zien of is het toch foute boel.
Gelijk was mijn baarmoeder goed te zien en toen.... een foetus met een kloppend hartje.... maar toen.... nog 1..... JA HOOR EEN TWEELING!!!
Echt ongelooflijk! We zijn echt in shock! (het zit wel in mijn fam maar had er niet serieus rekening mee gehouden)
Ze hebben nog even geprobeerd te meten en ze kwamen op 7,5 week ipv 8,5.
Het schijnt wel bijzonder te zijn dat je al zo vroeg wat kan zien dus WOW!!!
6 feb moeten we weer terug voor een 2e echo. Als het er dan nog steeds 2 zijn krijgen we een verwijzing voor de gyneacoloog. Echt heel onwerkelijk allemaal!
Moest het even kwijt!

Groeten Nanda

@ Nanda: WOW, wat is dat een verrassing! Het is inderdaad iets waar ik ook geen rekening mee zou houden, maar wat natuurlijk altijd mogelijk is. Mijn vriend is één van een tweeling, dus bij ons zit het ook in de familie. Ik zou zeggen: geniet er vooral lekker van! Het is toch wel iets heel bijzonders.

Groetjes,
RdV1984

Terug
Bovenaan