eerste kindje in augustus 2009

Hallo meiden,
Bedankt voor de reacties. Ik heb net even gewerkt maar was er niet helemaal bij met mijn koppie....
Het blijft nog erg onwerkelijk. Ik wist verstandelijk wel dat het kon gebeuren (mijn mama is tweeling, haar tweelingzus heeft een tweeling en ik was eigenlijk ook tweeling.) (Vroeg tijdens de zwangerschap verkeerd gegaan met mijn wederhelft).2-eiig allemaal hoor.
Maar ik was zo bezig met... "als ik maar een echo krijg en een hartje zie kloppen" Omdat het zo onwerkelijk leek, dat ik dus helemaal niet had gedacht aan.. misschien zijn het wel 2 hartjes!
En ja, hadden ook geen echo verwacht dus we gingen met zoveel meer kennis de deur uit dan we maar hadden durven hopen. We liepen als 2 sukkels daar de deur uit!
Nou genoeg gekletst, ff schema aanpassen en dan proberen te slapen.
Groeten Nanda

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        
 volgende belangrijke afspraak

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              
 28
 11 aug
 19 jan;  2e echo

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

VlinderB
27
21 aug
26 jan; Echo

Krien

23 aug
14 jan; Intake VK

Nan
 29
 24 aug
06  feb; 2e echo  

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

Kammie
 30        
 25 aug
07 jan; echo gehad

RvD1984        
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

SanPap
25
27 aug

Nicky        
 22
 28 aug
 22 jan; Intake VK

Net even snel jullie verhalen doorgelezen.
Ik rookte gelukkig niet echt... ja af en toe voor de gezelligheid. Dus daar geen moeite mee. Maar kan me voorstellen dat het in het begin wel goed te doen is maar dat je zeker nog wel moeilijk momenten gaat krijgen. Sterkte aan de stoppers! Wel echt goed dat jullie het doen!

Mijn vriend wil wel weten wat het is en ik zei steeds dat ik het niet wil. Maar ja.. nu zo met een tweeling... misschien toch ook wel praktisch. Moet er nog maar even goed over nadenken. We houden het echt bij twee, dus kan niet zeggen nu niet en bij de volgende wel. Dus ja.. krijg 1 kans nu.

Verder weinig klachten, mag niet klagen. Lichtelijk misselijk, meer weeeig gevoel en gevoelige borsten. En minder eetlust... maar gezien ik inmiddels wel 4 kilo ben aangekomen is dat maar goed ook! Haha anders zou ik nog meer aankomen ben ik bang. Ik lach wel maar vindt het echt wel frustrerend..... Als het nu al zo gaat hoe gaat het dan verop. Maar goed... moet het maar accepteren en gezond eten/bewegen.

We hadden al 2 meiden namen die we leuk vonden, maar jongensnamen nog niet. Haha we wisten nog niet welke naam eerst maar ja.. nu hebben we ze beiden nodig!
Nou nu ga ik ECHT slapen!
Groeten Nanda

Nanda; kan me voorstellen dat je er helemaal vol van zit en dat concentreren/slapen e.d. lastig gaat! Echt heel erg leuk hoor; en je hebt idd veel tweelingen dichtbij in de familie! Even een praktische vraag; heb je wel ruimte voor twee?? Wij hebben maar een klein huisje dus bij ons had dat wel een "gepuzzel" geworden. Niet dat we het van zulk soort praktische "problemen" af laten hangen hoor, want voor alles is een oplossing (zeker als ze nog zo klein zijn). Maar had toch even passen en meten geworden! Vind het hartstikke leuk voor jullie! En dat wordt dan nog hard verzinnen voor twee jongensnamen!

@Suus: Ook goed dat je gestopt bent met roken. Ik heb het er ook nog wel eens moeilijk mee, helemaal omdat mijn man nog wel rookt. Hij doet het niet in mijn buurt,maar het blijft lastig. Het is voor een goed doel, dus het lukt me nu ook wel. En Suus je buik, hahah die van mij groeit ook al iets. Boven het schaambeen zit een harde brede soort van bal. Dat zal de baarmoeder zijn denk ik. Aan het einde van de dag, zitten veel broeken te strak en doe ik de knoop los. En of het nu komt van het vele eten of van de BEEB, zullen we over een paar weken weten, de echo.

Over het geslacht, ik wou het eerst wel, en toen weer niet en toen weer wel, weer niet, weer wel. Mijn man precies hetzelfde, dus nu hebben we besloten om het niet te willen weten. MIsschien veranderd dat wel op de echo, dat zien we dan wel weer.

Een meiden naam hebben we al wel. Een jongens naam hebben we meerdere, en allebei gaat de voorkeur uit naar een andere naam, dus misschien moeten we helemaal van die namen afstappen en wat nieuws zoeken, hahaha. We hebben nog even de tijd.

@EEfje: ook gestopt met roken, hahaha we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Ik heb ook heel weinig kwaaltjes en vraag me of of ik echt wel zwanger ben, maar het is echt zo, heb van de week nog even een test gedaan, stom he, maar gewoon even voor de zekerheid, hahhaa.

@ Kammie: Ook gestopt, heel goed en dat je er weinig moeite mee hebt, is een voordeel. Cola drinken, dat deed ik ook wel regelmatig, maar ik doe dat nu niet meer. 1 keer per week een glaasje ofzo. Ik mis het niet, maar houd ook graag van sapjes, en dat is nu wel iets gezonder denk ik. Ik heb nog niet gehoord, dat je het aan een vruchtwaterpunktie kan zien of het een jongen of een meisje is... ZOu jij na kunnen vragen. emotie/irritatie-schommelingen ojeeeeee, dat is op zere (.)(.) en veel plassen na de enige factorer om te zien, dat mijn hormoonhuishouding van streek is. Ik kan om de kleinste dingen kwaat worden, huilen om een dode vogel, arme man van mij, hahaha. Hij weet gelukkig waardoor het komt.

Nanda: WOWOOWWOWO Een tweeling, geweldig leuk!! Dat is wel helemaal een verrassing toch!! Hoe vinden jij en je man het zelf? Mijnmoeder is ook van een tweeling en mijn tante ook, dus bij ons zit het ook in de familie. Al ga ik gewoon van eenling uit hoor. Geniet er even van, en laat het lekker over jullie heen komen. Spannend allemaal hoor. Oja en als eht een tweeling is, zou ik het denk ik ook wel willen weten, dat is wel iets praktischer allemaal. Voor alllllllllll die spullen die je nodig bent, hahaha.

Nou dames, ik ben vandaag heerlijk vrij. ik ga aan de poets in huis en dan lekker op de bank hangen. Morgen ook helemaal niets op de planning staan, dus heerlijk vooruitzicht.

Tot snel.

Liefs SanPap

P.s. waar komen jullie vandaan? Of willen jullie dat liever niet zeggen?

Sanpan; huilen om een dode vogel! Wat een voorbeeld maar zó herkenbaar! Je vroeg waar we vandaan komen. Ik kom uit Puttershoek. Dat is een dorpje in gemeente Binnenmaas, op het eiland Hoeksche Waard. Wij zitten dichtbij Rotterdam en Dordrecht. Ken je het? Waar kom je zelf vandaan?

jeetje Nanda, gefeliciteerd!!!
Echt heel speciaal om een tweeling te krijgen!

Mijn vriend is ook deel van een tweeling, maar een-eiige. ten eerste zijn een-eiige tweelingen niet erfelijk belast en ten tweede wordt het gen via de moeder doorgegeven en niet via de vader. Dus de kans dat wij een tweeling krijgen is niet groter dan die van iemand anders. Soms wel jammer hihi!

@ SanPap
ik heb ook van die moeilijke momenten bij films of liedjes of zelfs om niets. ik moet gewoon veel sneller huilen dan normaal. Zelfs bij gtst

ik ben trouwens begonnen met een dagboek, doen jullie dat ook? Lijkt me leuk voor later, als je een tweede kindje wil bijvoorbeeld. Kun je kijken hoe alles ook alweer ging!

liefs Eefje

Hallo.

@Nanda van harte gefeliciteerd met je tweeling. wel leuk twee kleintjes. ben benieuwd hoe het verder gaat.ik wens je heel veel succes

ik ben wel zelf een van een tweeling, maar de andere was afgelopen in een miskraam, dus twee-eiige tweeling, maar verder komen er in onze directe familie geen tweelingen voor, dus zo wie zo vonden mijn ouders het al apart dat er twee zaten, ben ook erg benieuwd of ik dat zelf ooit zou meemaken.

wij zijn natuurlijk erg voorzichtig na de miskraam, dus we hebben het er weinig over en mijn vriend is een beetje afstandelijk er tegenover, hij is banger als ik voor dat het opnieuw mis zou gaan. dus namen hebben we nog niet, nou zijn we ook nog maar 8 weken dus zo erg is het nog niet, en ik weet dat we er veel van gaan genieten.

maar nou ben ik vanmorgen van de trap gevallen, ik heb geen idee wat er gebeurt. ik besefte het pas toen ik de op de grond lag. ik moet zeggen ik heb erg last alleen van mijn linker bil.(die ondertussen ook al een dikke bult heeft) en mijn linker been. ook wel een beetje last van de linkerkant van mijn rug. maar wel blij dat ik zo gevallen ben en niet over de kop. maar zou dit erg schadelijk kunnen zijn voor je kindje. misschien klinkt dit wel heel onzeker maar dat ben ik ook wel een beetje.

ik hoop dat het verder met iedereen en de kleintjes goed gaat.
verder gaat het met mij allemaal goed.

ik was een niet roker maar heb wel heel veel respect voor de mensen die gestopt zijn met roken. maar een ding is zeker je doet het voor een goede reden. en als je het volhoudt is dat super. ik wens jullie in ieder geval veel succes ermee(ik heb ooit ook gerookt:p)

groetjes nicky

Terug
Bovenaan