eerste kindje in augustus 2009

Hoi Meiden,

Ik zou het erg leuk vinden als ik hier mee mag komen kletsen omdat ook ik zwanger ben van ons eerste kindje. Lees met plezier al jullie verhalen en Nanda, een tweeling! Ik kan me voorstellen dat je dat even moet verwerken, maar super!
Ik heb mijn eerste echo al gehad en bij mij is het er echt maar 1tje. Ik leef nu al uit naar de tweede echo op 02 februari.
Ik ben nu 10 weken zwanger en ben al wat aangekomen (1 kg) en je ziet ook al echt dat ik zwanger ben, daar ben ik eerlijk gezegd wel een beetje van 'geschrokken' dat je dit al zo snel ziet....hoe is jullie ervaring hiermee?

Lees dat veel meiden gestopt zijn met roken, knap hoor! Fijn weekend,

X Danique (daan26)

Hallo Meiden,
Het begint hier al aardig te zakken maar zien ook een hoop beren op de weg. 2x kinderopvang, een grotere auto nodig enz...
Maar daarnaast vinden we het wel heel erg leuk! Mijn vriend is allang blij dat het er nu 2 zijn en niet eerst een daarna nog eens 2! Wij vinden 2 kids namelijk genoeg..(hij vond 1 zat). Het jammere is dat ik maar 1 keer zwanger zal zijn in mijn leven.. voordeel, maar 3 jaar korte nachten ipv 6!

@SanPap; haha ja zo dacht ik ook.. het zit in de fam maar ik zal wel gewoon 1 kindje krijgen. Ik bedoel, reken er niet op maar hou het wel in je achterhoofd.  You never know!

@Kammie; Gelukkig kunnen we 2 kinderen makkelijk kwijt. We wonen sinds afgelopen april in Barendrecht. Daar hebben we een eensgezinswoning .. bewust op de groei gekocht. We moeten wel een vliering laten maken want gebruiken nu de achterkamer(s) als rommelkamer en kledingkamer. Voorlopig dan samen op de "rommelkamer" en als het echt moet dan kan de kledingkast bij ons op de kamer of verbouwen we de zolder tot 2 kamers... Dus genoeg mogelijkheden.

@xeefjex; haha ja vrienden van ons kregen een tweeling (1 eiig) en wilden er nog 1. Maar was gewoon zelfde kans als bij ieder ander stel. Nou mooi dat ze nog een 1 eiige teeling kregen. Haha....alweer you never know!

@Nicky; Ik duim echt voor jullie dat het goed gaat deze keer! Dat je bent gevallen is wel even schrikken idd. Maar je schijnt een baarmoeder te kunnen vergelijken met een grote volle pot met water met een ei erin. Probeer dan maar eens dat eitje kapot te krijgen. Lukt je niet. En zeker omdat ons vruchtwater iets gelei-achtiger is dan gewoon water.
En gelukkig ben je niet op je buik gevallen. Zou het zeker wel even noemen bij de VK of desnoods even bellen als je je echt zorgen maakt. Maar denk dat een blauwe bil  je grootste probleem is.

@Danique; Gefeliciteerd en welkom! Ik ben al behoorlijk stevig van mezelf dus ik zie nog geen verschil qua buik. Ondanks dat ik nu heel weinig eet ben ik toch al flink aangekomen. Denk dat als je slank bent je het toch wel eerder zal zien over het algemeen. Ik voeg je gelijk even toe aan de lijst. Wanneer ben je uitgerekend?

Groeten Nanda

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        
 volgende belangrijke afspraak

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              
 28
 11 aug
 19 jan;  2e echo

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

VlinderB
27
21 aug
26 jan; Echo

Krien

23 aug
14 jan; Intake VK

Nan
 29
 24 aug
06  feb; 2e echo  

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

Kammie
 30        
 25 aug
07 jan; echo gehad

RvD1984        
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

SanPap
25
27 aug

Nicky        
 22
 28 aug
 22 jan; Intake VK

Daan26        
26?

02 feb; 2e echo

@ Krien; Jij had de 14e je intake bij de vk. Ben benieuwd hoe het is gegaan!
Duim voor je!

Groeten Nanda

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              
 28
 11 aug
 19 jan;  2e echo

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

Boefje6        

17 aug
15 jan; Echo

VlinderB
27
21 aug
26 jan; Echo

Krien

23 aug
14 jan; Intake VK

Nan
 29
 24 aug
06  feb; 2e echo  

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

Kammie
 30        
 25 aug
07 jan; echo gehad

RvD1984        
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

SanPap
25
27 aug

Nicky        
 22
 28 aug
 22 jan; Intake VK

Daan26        
26?

02 feb; 2e echo

Hallo Boefje6,
Ik zag jou ineens nog tussen de berichten staan, dus je ook nog even toegevoegd in ons lijstje. Hoe is gister de echo gegaan? Duim voor je!

Gr Nanda

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              
 28
 11 aug
 19 jan;  2e echo

Daan26                    
27
15 aug
02 feb; 2e echo

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

Boefje6        

17 aug
15 jan; Echo

VlinderB
27
21 aug
26 jan; Echo

Krien

23 aug
14 jan; Intake VK

Nan
 29
 24 aug
06  feb; 2e echo  

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

Kammie
 30        
 25 aug
07 jan; echo gehad

RvD1984        
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

SanPap
25
27 aug

Nicky        
 22
 28 aug
 22 jan; Intake VK

Goedemorgen,

Heb mijn uitgerekende datum even toegevoegd in de tabel. En nu snel...op naar de sportschool, goed he!

Danique

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              
 28
 11 aug
 19 jan;  2e echo

Daan26                    
27
15 aug
02 feb; 2e echo

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

Boefje6        

17 aug
15 jan; Echo

VlinderB
27
21 aug
26 jan; Echo

Krien

23 aug
14 jan; Intake VK

Nan
 29
 24 aug
06  feb; 2e echo  

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

Kammie
 30        
 25 aug
07 jan; echo gehad

RvD1984        
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

SanPap
25
27 aug
13 februari; Controle en hardje luisteren

Nicky        
 22
 28 aug
 22 jan; Intake VK

Hey dames,

Gisteren ben ik langs de huisarts gegaan om een vervolgafspraak te maken voor het luisten van het hardje. Dan staat nu gepland op 13 februari, dan ben ik 12 weken. Ik wou eerder, omdat ik dan een formulier mee krijg voor een echo, omdat onze huisarts (die ook mijn verloskundige man!! is) geen echo's maakt. Maar van de assistente mocht ik niet eerder. Ze zei: Ons protocol is, met 12 weken een eerste controle.... Niet eerder. Pfff het zal wel zo zijn, maar dan kan ik pas met 13 wk mijn eerste echo krijgen (als ik bel op maandag, zal ik wel niet gelijk dinsdag terecht kunnen)... Tjeee ik balen, was eigenlijk een beetje pissig, omdat je het graag wil vertellen aan iedereen met 12 weken... Wat doen jullie? De meesten hebben al een echo gehad,maar ik wil het dus niet vertellen voordat  ik een echo heb gehad of het hardje heb gehoord... Helaas pindakaas. Had helemaal ingedachten het 6 februari (11 wk en 1 dag) het aan vrienden/vriendinnen te vertellen, omdat wij (mijn man en ik) samen onze verjaardag vieren en sommige vrienden van ver moeten komen. Ik zie ze allemaal niet elke week. Dus nu moet ik het goede nieuws over de telefoon vertellen, vind ik helemaal niet leuk. Hoe zouden jullie het doen??? Zouden jullie het durfen vertellen met 11 wk, als je nog geen hardje hebt gehoord en nog geen echo hebben gehad. Of zouden jullie gewoon wachten.... grrr ik denk gewoon wachten of niet... Moeilijk..

Ik hoop dat jullie nog iets snappen van mijn gebrabbel

@ tabithamondial: Jeetje jij zult wel geschrokken zijn. Zere billen, dan moet je je maar lekker laten verwennen door je mannetje, hahha. doe maar rustig aan. Oja en het kindje zit echt nog veilig hoor. Ik mag gewoon volleyballen, springen, rennen en bewegen (alleen duiken mag niet meer), dus ik denk dat je je niet te veel zorgen hoeft te maken.

Vanavond uitgenodigd bij vrienden om te komen. Zomaar...( maar ondertussen wel iedereen  nabellen of ze komen enzo)  ze hebben alle vrienden gevraagd te komen... Dus ze zullen wel een nieuwtje hebben... spannend. Zelf denk ik dat zij gaan trouwen. et is nog niet echt een stel dat voor de kids zou gaan, maar je weet maar nooit natuurlijk. Ik denk dat veel mensen van ons het ook niet verwachten... hahah.

Nou dames fijn weekend en tot snel.

Liefs SanPap

Oja ik kom zelf uit overijssel, het dorpje Heeten... Gemeente Raalte. Misschien ken iemand het..

De 1ste echo is achter de rug. Het hartje klopt. Wat een opluchting zeg. Nu kunnen we echt gaan genieten. Uitgerekende datum klopt ook helemaal. 9februari moeten we weer terug naar de verloskundige.
Er is trouwens ook een vrouwtje van moeders voor moeders langs geweest. Heb de flessen al binnen, vind ze trouwens niet zo stinken als ik  verwacht had. Maar ik heb er dan ook  bewust niet echt aan geroken.  
Verder heb ik niet zoveel nieuws te vertellen.

Groetjes en een fijn weekend.  

Hoi San,

Ik hoef niet naar de ha en mag meteen naar de vk. Die doen al met 8 wk een intake gesprek en dan krijg je meteen een formulier mee voor een echo. Dit is dan rond 12wk en dan bij vk rond 13wk hartje luisteren.

Vind het wel laat dat de ha jou pas rond 12wk wil zien. Dan heb je het cruciale al gehad en je mist al een hoop informatie. Wat je wel mag eten, wat niet. Als je vragen hebt ed. Vind dat wel een beetje raar. Ik kon niet uit je verhaal halen of er ook een vk in de buurt zit? Anders zou ik die gewoon opbellen, je hebt geen verwijzing van de ha nodig. Je mag dat zelf kiezen.

Ik zou wel wachten met vertellen tot je de 1ste echo hebt gehad, je weet maar nooit. Wel vervelend dat je het grote nieuws dan over de telefoon aan je vriendinnen moet vertellen.

Succes.

Groetjes, Yvonne

Terug
Bovenaan