eerste kindje in augustus 2009

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        
 volgende belangrijke afspraak

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              
 28
 11 aug
 19 jan;  2e echo

Daan26                    
27
15 aug
02 feb; 2e echo

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

Boefje6        

17 aug
15 jan; Echo , 9 feb; afspr VK

VlinderB
27
21 aug
26 jan; Echo

Krien

23 aug
14 jan; Intake VK

Nan
 29
 24 aug
06  feb; 2e echo  

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

Kammie
 30        
 25 aug
07 jan; echo gehad

RvD1984        
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

SanPap
25
27 aug
13 februari; Controle en hardje luisteren

@Boefje6; Ja het is toch een spannend moment maar heel blij voor je dat het een goede echo was.   Op naar de volgende.... 9 feb weer een echo?
Ik pas al even voor Moeders voor Moeders en toen ik die bussen kreeg heb ik echt nog geroken. Vond het niet lekker maar ook niet vies....
Maar nu...pfffff echt kokhalzend en puffend boven de bussen. Hoe meer urine erin zit hoe meer het ook gaat stinken hoor. Maar mijn reuk is sterk veranderd al hoor..
Hoop voor je dat je er minder last van hebt dan ik.

@SanPap; Ja misschien heel gek maar wij hebben het al heel snel aan familie en close friends verteld. Als het fout zou gaan zouden we dat ook met hen delen dus waarom niet vertellen. Onze families hebben we het op 1e kerstdag al verteld. Toen waren we 5 1/2 week zwanger. We vonden het ook wel erg vroeg maar het moment was gewoon zo mooi. Iedereen bij elkaar... En de fam vond het ook wel extra bijzonder zo. Met  de echte vrienden  hebben we iets langer gewacht maar de meeste weten het nu ook al.
Voor ons  is het argument, mocht het fout gaan dan delen we dat ook met hen.
Maar wij zijn heel open, kan me goed voorstellen dat anderen daar niet voor kiezen.

Succes!
Groeten Nanda

@sanpap, wij hebben ook de 1e echo heel laat (vind ik) dan ben ik bijna 13 week.
Dan zullen we ook voor het eerst het hartje gaan horen... Duurt lang he?
Maar dat is hier dus ook het protocol.. Heb al wel een intake gesprek gehad bij de VK.
Nog ff geduld hebben....pffff

Wij hebben het ook heel snel verteld aan de naaste familie dat we zwanger zijn.
Aangezien we al een poosje bezig waren,konden we het wel van de daken schreeuwen!
Ook onze vrienden hebben we het heel snel verteld, net wat jij zegt Nanda, je verteld het ze ook als t niet goed zou gaan..Dat was ook onze reden.
Maar ieder voor zich natuurlijk he?

Wij hebben het vrijwel meteen aan familie verteld! ik was gewoon zo onzeker over die stomme testen  was dit nu een duidelijke streep??? haha, ik moest het gewoon navragen!

ik heb vandaag mijn tweede echo... vind het zo spannend! De vorige keer bleek de datum niet te kloppen of zou het kindje niet goed genoeg gegroeid zijn. Hoop vandaag dat alles gewoon goed is blijkt te zijn.
Mijn moeder gaat trouwens mee, dat is wel gezellig!

liefs Eefje

Hallo allemaal!

Eefje; spannend, je tweede echo! Laat je weten hoe het was??

Wij hebben het alleen nog maar verteld aan de ouders, (schoon)zussen en broer/zwager, onze leidinggevenden op het werk en een vriendin (die ook met IUI bezig is). Wij hadden ons voorgenomen om na de 11-weken echo (4 februari) het verder bekend te gaan maken. Maar dat plan is nu bijgesteld, want mag morgen voor een extra echo!!

Ik belde vanmorgen naar het ziekenhuis om te vragen of er voor mijn intake-gesprek (incl. echo) toevallig eerder een plaatsje was. Omdat ik helemaal geen zwangerschapskwaaltjes heb en vorig weekend ook een beetje bloedverlies had, maak ik me best een beetje zorgen of alles nog in orde is. De intake vervroegen kon niet, maar de assistente zei dat er morgen een gaatje vrij was voor een echo, of ik die misschien wilde (extra, dus de andere afspraken voor de volgende echo's blijven gewoon staan). Nou, heel graag!!

Hebben nu dus besloten dat als het morgen goed is, we het morgen gaan vertellen... Ben er helemaal zenuwachtig voor! Wel heel erg leuk!!

@ xeefjex,
Duim voor je dat het goed is gegaan vandaag! En dat de baby goed is gegroeid!

@  kammie,
Je hebt groot gelijk, pakken die kans. Je  kan maar weer gerustgesteld zijn. Het blijft toch steeds weer zo spannend en onzeker he.
Succes!

Groeten Nanda

Hey aanstaande mama's!!!

ook ik wil me graag meeschrijven (als jullie dat goed vinden)

Zal me ff voorstellen....
Mijn naam is Inge, 27 jaar en ik woon in Amstelveen, Noord-Holland.
Ben zwanger van de eerste uk, heb alleen wel afgelopen zomer een miskraam gehad. Dit was echt een 'traumatische' ervaring, zal de details besparen...
Gelukkig zijn we na 3 rondes weer zwanger en ben ik nu 11w2.
Heb al 2 echo's gehad   omdat ik zo onzeker was, vandaar ook dat ik niet eerder durfde mee te schrijven op dit forum. Maar vanavond hebben we bij de VK met een doptone naar het hartje geluisterd, nou die kleine gaat flink tekeer, het leek wel een treintje!
En nu lijkt het wel of er een last van mijn schouders is afgevallen....
Vrijdag nog een echo voor de combinatietest en dan ga ik helemaal genieten!

Verders voel ik me elke dag anders, dan weer misselijk (kan niet overgeven), dan weer moe (vooral het weekend doe ik zoveel tukkies) en dan weer overal jeuk, dat is trouwens om gek van te worden!
Ook eet ik als een bouwvakker, veel brood en fruit, meer avondeten. Moet gewoon om het uur wat eten anders word ik helemaal naar!
Hebben jullie dit ook???
En zijn jullie al aangekomen of buikjes zichtbaar?
Bij mij begint het wel te komen, sommige spijkerbroekeren zitten echt te strak, maar dan doe ik wel een jurkje of nette broek aan!

Nou ik ga me eens verdiepen in alle andere verhalen in deze topic en dat zijn er nogal wat!

liefs Inge

Naam                
 Leeftijd
 Uitg. datum        
 volgende belangrijke afspraak

Kwebbel              
29
10 aug
Echo gehad

x eefje x              
 28
 10 aug
 2 echo's gehad,  week 7 controle VK

Daan26                    
27
15 aug
02 feb; 2e echo

BenB        
27
16 aug
21  jan; Echo

Boefje6        

17 aug
15 jan; Echo , 9 feb; afspr VK

VlinderB
27
21 aug
26 jan; Echo

Krien

23 aug
14 jan; Intake VK

Nan
 29
 24 aug
06  feb; 2e echo  

Suus
 27
 24 aug
13 jan; Intake VK

Kammie
 30        
 25 aug
07 jan; echo gehad

RvD1984        
24
27 aug
23 jan; Intake VK & echo

SanPap
25
27 aug
13 februari; Controle en hardje luisteren

welkom Inge!
Ik heb eigenlijk nergens last van... alleen vermoeidheid dan. Maar niet misselijk of eetbuien of zo (gelukkig). verder heb ik ook nog geen buikje, terwijl ik precies evenver ben als jij! Wanneer ben jij uitgerekend?
Mijn eerste echo kwam op 11-08 en mijn tweede op 09-08. De VK zei dat ze nu 10-08 aanhield :)

Goed, mijn tweede echo dus, wat was hij mooi! ik moest er gewoon van huilen! Mijn baby was echt zo hard gegroeid joh, bijna verdubbeld in 1,5 week: van 23 mm naar 4,2 cm!!!! Alles is dus hartstikke goed, het hartje klopt lekker snel, en het kindje was de hele tijd aan het bewegen. Wat was dat mooi om te zien! het heeft een supergroot hoofd haha, echt al een foetus (de vorige echo was toch meer een boon haha) en we hebben al twee armen en 2 benen gezien.
ik was echt zo opgelucht! Nu mag ik begin februari pas weer op controle. En in april is mijn 20-weken echo. dat duurt nog zo lanG!!!!

Hey Eefje!

Super dat de echo zo goed was zeg! Hele opluchting zeker..

En welkom Inge, ik herken me echt in jou verhaal, helemaal van dat eten als een bouwvakker! hahaha!

Terug
Bovenaan