Eerste kindje

Haha, ik las hier even mee en het ‘hoe zou ik vertellen als het raak is’, ‘klussen’ en ‘testen kopen’ is zo herkenbaar! Al heb ik (gelukkig) nog niet gehad dat mensen er een opmerking over maken! Snap die mensen dan ook niet, zou dat zelf toch niet zo snel doen bij anderen...  
Ik heb nu laatst een hele zooi ovulatietesten bij zwanger en kids gekocht, dus ik hoef voorlopig niet meer naar de winkel! Vond die van de action altijd lastig af te lezen (streepje was altijd lichter dan de controlestreep), dus ben heel erg benieuwd met deze nieuwe! Ik ben nu nog heel erg een nerd met die dingen, vind het op 1 of andere manier zo leuk om te doen en op een kalendertje te plakken, Haha! 
Wat betreft het vertellen ben ik ook al telkens (vnl als de NOD eraan komt) te denken hoe we het origineel en leuk kunnen vertellen. Bij ons in de ene kant van de familie zijn al heel wat baby’s geboren, dus met een echt ‘nieuwtje’ van “jullie worden opa en oma”  komen we niet...
Zag wel online eens een tekstje voorbij komen voor je man: ‘roses are red, violets are blue. Inside me, there are two Hearts beating for you’. Lijkt mij zo leuk om je man daarmee te verrassen tijdens een romantisch etentje! (Ja, ik ben heel cliché daarin Haha) Maar voor nu eerst: testjes en conceive plus uitproberen, ‘knuffelen’ en hopen dat het binnenkort raak is! 

Goeiemorgen dames! :)
Ik lees nu (tijdens mijn kantoorbaan haha) jullie berichten van gister avond terug. 
Hahaha moet er om lachen (laten we de humor er maar van inzien) en zie hier en daar dat ik niet de enige ben die er af en toe (nu al!) mee bezig is. Als ik uit ga van een "normale cyclus" heb ik aankomend weekend mijn NOD.  Van alles gevoeld en gemerkt deze afgelopen 3 weken mijn lichaam is goed van slag geweest (ontpillen wellicht). 
Als het klopt dat ik twee weken na mijn (pil)menstruatie (geen echte dus) mijn eisprong heb gehad, dan zitten we met het "klussen" goed, ik denk ook dat ik hem flink even gevoeld heb! Majaa ik ga nergens van uit en probeer het zo veel mogelijk los te laten (lukt nog niet helemaal, bijna onmogelijk lijkt het wel haha). 

Hoop dat we allemaal snel een positieve test in handen hebben!! 

Hahaha mooi hè hoe we allemaal in eerste instantie denken alleen te zijn met onze gekke gedachten, frustraties en obsessies, maar dat dan blijkt dat 99% van de vrouwen hetzelfde denkt en voelt ?. We slepen elkaar er wel doorheen!

Haha net wat Sharonn zegt, zit het ook even tussendoor te lezen en moet er toch wel erg om lachen?
En ontzettend veel herkenningspunten.. ik heb nu via sensitest 3 testen besteld. Komen lekker anoniem binnen en zijn ook goedkoper dan 1 gewone test. Had eerst kruidvat testen, maar daar komt een kruisje in te staan en dat vond ik niet fijn. Toen de etos gehaald en daar komt gewoon een streepje als je zwanger bent en dat doet die sensi test ook.
Ik werk in het ziekenhuis maar heb weinig onregelmatige dienstem gelukkig. Z'n echo plakken op een kaart is ook wel heel leuk! Je hebt van 30 seconds ook speciale kaartjes voor zwangerschap dacht ik. Dat lijkt me ook wel heel grappig. Heb ook nog in mn hoofd zitten om zelf een keer een toetje of taart te maken met blauw en roze erin en gewoon op tafel zetten. Maar stap voor stap?
Het "klussen" (het in elkaar zetten van een eitje met een zaadje?) moet eerst maar eens lukken haha. 
Weet iemand trouwens wat DPO betekent? Is dat Days Post Ovulation? Zie naast NOD ook regelmatig DPO tegen komen en ben nu toch wel nieuwsgierig..

Nog een vraagje voor jullie.... normaal heb ik altijd wel een beetje (of heel erg :p) zin om te "klussen", rond me eisprong was het niet normaal trouwens (had ook last van wat slijm, dus had er voor me gevoel heel de dag zin in hahha) droog werd het daar beneden niet (sorry haha) maar nu..... ik denk er al zo'n 1,5 niet aan (dit is niets voor mij!).
Komt ook denk ik doordat ik heel erg last heb en gehad van een opgeblazen gevoel dus ik voel me al 3kg zwaarder en dan heb ik er ook vaak niet zo'n zin in.... 
Meer die dit herkennen?

Zelf gebruik ik clearblue, handig dan weet je het meteen zonder te turen. Wel wat duurder, maar dat was in de ronde dat ik dacht we doen het wel ff haha.
Leuk tekstje AnnesYres, die ga ik onthouden? 
@Klaasje DPO staat voor Days Past Ovulation, dus de dagen na je ovulatie. Wordt vaak gebruikt voor wanneer testen. Sommige testen bv 8 DPO al positief?
@Sharonn. Herkenbaar toen ik gestopt was met de pil en dan rond mijn eisprong zat dacht ik ook alleen maar aan klussen haha. Nu heb ik dar nog steeds ik merk daardoor en door cervixslijm (sorry voor details haha) dat mijn eisprond er aankomt. Als mijn ei is geweest dan wordt die zin ook stuk minder. Dus eigenlijk hoef ik die 30e voor cb testen niet eens te gebruiken? Maar toch doe ik het voor de zekerheid. Mocht het dit keer niet raak zijn dan haal ik ze weer. Ik probeer dan wel 1x per dag te testen ipv obsessief 2x?

@Noorr Blijf het toch bijzonder vinden hoe zo'n vrouwenlichaam dan werkt en "aangeeft" hoe of wat... Ik las veel over slijm tijdens de eisprong en je eigen lichaam leren kennen maar vond het altijd maar een vaag verhaal, totdat ik het nu zelf heb meegemaakt en gezien (sorry haha)! Daarnaast staan mijn tepels ook 2 dagen in vuur en vlam haha!
Wat hebben wij dames dan toch een mooi (maar raar) lichaam af en toe :) 
Ik gebruik geen ovulatietesten mocht het langer gaan duren wellicht wel, voor nu zien we het allemaal wel.

Terug
Bovenaan