Eerste kindje

@Noorr voordat ik uberhaupt menstrueerde hebben ze een cycste gevonden op zowel mijn eileider als mijn eierstok.
Mijn eerste menstruatie is dan ook met veel gebak en gejuich gevierd door mijn moeder ( "het werkte!").

Nooit meer last of iets dergelijks van gehad hoor :) ik weet wel 100% zeker dat steekjes links geen eisprong kan zijn ;) haha

@Sharronn volgens mij ben je de 1e ja. Hihi snap wel dat jullie dat gevierd hebben. Ergens is menstruatie verschrikkelijk maar moeten toch maar blij zijn dat we een menstruatie hebben! Is de kans dat jij op een natuurlijke manier zwanger wordt even groot als bij iemand met 2 eierstokken? (Misschien een vreemde vraag, maar normaal heb je eisprong vanuit een van 2 eierstokken)

@Klaasjee geen gekke vraag hoor :) Ja er is geen enkele reden waarom dit niet zo is (zei het ziekenhuis na mijn menstruatie). Mits het natuurlijk wel normaal werkt (zonder verstoppingen oid).

Mijn eitjes zullen alleen maar gemaakt worden aan de rechterkant, waar het bij een ander bijvoorbeeld om en om zal zijn. Als het goed is zullen mijn hersenen de linkerkant (die ik niet meer heb) als het ware negeren, en alle signalen voor het voorbereiden van een eisprong, naar de rechterkant toe sturen. En die moet dan elke maand even een eitje loslaten hihi.
Tuurlijk ben ik soms wat angstig hierover mee hé dat vrouwen lichaam van ons kan o zo veel, ik vertrouw op me lichaam! :)

@sharronn fijn dat het lichaam het zo zelf oplost! Hoop dat die rechterkant ff goed z'n werk gaat doen?
Inderdaad heel bijzonder hoe ons lichaam werkt!
@Ellytje ik kijk ook stiekem wel heel erg vaak hier op de topic.. ? vind het leuk dat het voor ons allemaal nieuw en spannend is ? 

@mommy to bee Wat een heftig verhaal ja! Gelukkig heb je zelf wat dingen opgezocht. Snap dat je nooit meer een spiraal wil! 
@sharonn Bijzonder ja hoe het lichaam werkt! Ik hoop dat je er geen last van ondervind maar als ik zo lees wat je zegt zal dat gelukkig niet het geval zijn!!
Pff vandaag op het werk vertelde mijn collega dat ze deze week erachter is gekomen dat ze zwanger is 5 weken. Terwijl ze nog twijfelde wanneer ze voor een derde kindje wilde gaan. Super blij voor haar maar ik schrok wel, aangezien wij de enige twee zijn met dezelfde functie en eigenlijk wij liever niet beide (deels) weg kunnen vallen mocht een zwangerschap mij snel gegund zijn (waar ik niet vanuit ga maar toch, kan altijd). Daarnaast vond ik het ook weer frustrerend dat het daar dan gewoon lukt zonder 'te proberen'. Ik heb haar ook eerlijk gezegd dat wij ook bezig zijn, luchtte toch wel op. Ik wilde dit gewoon graag even met jullie delen omdat ik denk dat jullie mijn gevoel hierin wel begrijpen en het fijn vind om t even te zeggen ? 

Terug
Bovenaan