Eerste kindje

Noorr wat vervelend dat jou schoonouders zo 'pushen' he. Ik herken dat wel, bij mijn schoonfamilie zijn twee nichtjes op komst en krijg ook regelmatig de vraag 'jullie toch ook wel snel'. Vind dat ook een hele confronterende opmerking gezien we niks liever zouden willen. Ik zelf zeg altijd ja ik hoop dat het me ooit gegund is maar voor nu wil ik me eerst nog even focussen op mijn baan en het leven met zn tweeen. Meestal stoppen ze dan wel weer voor een tijdje. 
En ellytje ik zou geen maand overslaan, maar ik zou gewoon lekker vakantie nemen zoals je dat altijd doet. Ik ben van mening dat een glaasje alcohol ook niet veel kwaad kan in het begin (baby is pas na een paar weken verbonden met jou lichaam; hoorde ik van mijn zwangere schoonzus die gehoord had van de verloskundige dat het geen kwaad kan in de eerste paar weken). Maar gewoon wat met mate drinken. Ik denk dat als je gewoon lekker ontspannend vakantie houdt en af en toe een glaasje drinkt en het bed in duikt je veel meer ontspant en het wat meer los kan laten! (Ook dat is goed voor de vruchtbaarheid ?) Wanneer ga je op vakantie en waar gaat de reis naartoe? ?

@ellytje ik ben het helemaal met Emily eens, gewoon lekker op vakantie gaan, geen maand overslaan en doen wat je normaal ook doet.
Hier heb ik gewoon de afgelopen weken gedaan zoals elk jaar (nacht van oranje en koningsdag) gewoon een glaasje gedronken ? gewoon genieten zou ik zeggen! Onder het mom "we zien wel" (Althans dat heb ik gewoon gedaan en pas bij twee streepjes besloten niks meer te drinken).
Zou dus zeggen geniet van je vakantie (geniet van elkaar ?) en als je trek hebt in een wijntje geniet er lekker van ? 
Je moet het natuurlijk zelf weten, doen wat goed voelt maar ben het met Emily eens hoor :) lekker je zinnen even verzetten ?

@Ellytje oow maar miss is dat juist goed nieuws als je normaal nu nog geen bruine afscheiding zou hebben?! En ik ben het met de rest eens, zou niet een maandje overslaan. Maar gwn van je vakantie genieten en blijven proberen. Lijkt me tijdens vakantie juist alleen maar leuker haha. Maar vooral doen wat voor jullie beide goed voelt! Maar wellicht is het raak?

@Emilyy het is niet echt pushen maar zij wil het zelf heel graag denk ik? Ik heb een lieve schoonmoeder maar soms merkt ze niet dat ze sommige dingen niet zo moet vragen. Grappig dat jullie ook ervaren vanuit de omgeving dat er naar gevraagd wordt. Persoonlijk doe ik dat nooit bij mensen, vragen wanneer ze kinderen willen oid, je weet nooit wat er allemaal speelt. 

Dankjewel lieve dames voor de reacties. Ik zal idd gewoon doorgaan en als ik er écht zin in heb gewoon een biertje nemen. 

@noor inderdaad ik vraag er bij andere mensen ook niet naar, alleen met vriendinnen heb ik het daarover. Ik heb ook een lieve schoonfamilie en denk altijd maar 'het is vast lief bedoeld' ookal is het irritant soms. 
Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die aan sporten doen? Ik doe zelf 3x pw aan crossfit en ik vraag me tijdens het sporten wel is af of dit niet slecht is, met name bij buikspieren en touwtje springen ? Dat door de druk een bevrucht eitje moeilijk kan innestelen ofzo, me vriend zegt dat ik teveel nadenk?

Emilyy ja ik! Ik sportte 4x per week, 1x powerliften en de rest wat lessen (bodypump etc). Sinds ik bezig ben om zwanger te worden is dit echter dramatisch verminderd. Voel me er op een of andere manier niet prettig bij, hoewel het helemaal niks uitmaakt. Ik kan me geestelijk ook niet meer goed focussen ofzo, heel gek. Doe nu 2x in de week nog wat, maar merk dat ik al enorm aan het aankomen ben. #foodbaby ??

@ Emilly Ik sportte 2x in de week, verschillende groepslessen. Maar ik sport nu al 2 a 3 maanden niet meer? Ook omdat ik gelezen had dat te veel en intensief sporten niet goed blijkt te zijn als je zwanger wil worden. En Ellytje ik ben ook al aangekomen? Waar ik echt niet blij mee ben pff?

Terug
Bovenaan