Eerste kindje

Hallo

Allereerst sorry voor de lange tekst.

ik ben liesbeth en 34 jaar. Momenteel zijn we bezig voor ons eerste kindje. Zaterdag 20 april voor het laatst ongesteld geweest. 4 mei de ovulatie (dacht ik). Laatste cyclus was 28 dagen. Hebben vanaf eind april tot 4 mei aardig “geoefend”. 

Vanmorgen beetje krampen/steken rechts onderin de buik trekkend richting mijn been. Op het toilet bij het afvegen bloed aan het papier. Weet niet wat dat betekend. De zeurderige pijn in mijn buik is er nog steeds. Zit ook wel eens links maar meer rechts. 

18 mei zou mijn eerste NOD zijn. Ben heel erg benieuwd. 

Zijn er dames die dit herkennen?? 

Groetjes 

@ellytje ik snap wat je bedoeld ja. Het is inderdaad zoveel beter om het los te laten! Maar ook zo lastig, maar ik denk dat er vanzelf een moment komt dat die knop omgaat en dat je kunt denken van 'ik zie het allemaal wel'. Als de therapie werkt in 'je hoofd' werkt dan wil ik hem ook graag weten hoe haha! Misschien kunnen we elkaar allemaal wel een beetje helpen ?

@sharronn gefeliciteerd! Mogen er hier nog vele volgen! Heb je al last van kwaaltjes? 
Mijn menstruatie die 3 dagen uitbleef was heel kort maar wel heftig. Totaal niet wat ik gewend ben. De misselijkheid die ik een paar dagen voor mn memstruatie kreeg blijft aanhouden, wel iets verminderd. Maar vandaag moeten overgeven.
Collega die mij in vertrouwen heeft genomen en haar geheimpje vertelde heeft tijdens het werk vandaag een bloeding gekregen. Afgelopen weekend is ze al bij de verloskundige geweest vanwege een beetje bloedverlies. Volgens de gynaecoloog kon het geen kwaad. Straks toch het bericht gekregen dat ze een miskraam heeft. Heb erg met haar te doen. Sorry voor het minder leuke bericht maar moest het even kwijt!

@mommy-to-be dankjewel!! ? kwaaltjes (nog) niet borsten die blijven af en toe zeer doen verder nergens last van! Wel het idee dat het daar beneden wat dikker is allemaal, beetje gek alsof het opgezet is?
Wat heftig van je collega hoe ver was ze ? Lijkt me verschrikkelijk! Dat gun je niemand! 

Hi Meiden! Een hoop berichtjes weer haha.
@Emillyy dat was mij overkomen haha, maar het was niet de caissière maar een vrouw achter mij in de rij haha. De caissière die zei alleen dar ik beter een andere test kon pakken ipv de 2v5? 
@Ellytje ik snap je echt heel erg goed. Ik merk aan me zelf dat ik er 24/7 mee bezig ben. En dat ik wil dat alle dagen zsm voorbij zijn zodat het mijn nod is, met als gevolg dat je alle dingen die je normaal doet en leuk vindt idd met minder plezier beleeft. Alles lijkt nu hier om te draaien. Ik had het rond mijn ei soort van los gelaten toen ik geen ovu testen meer had. Dacht ach we gaan gwn zo veel mogelijk klussen. Ik zag al dat ie opliep. Nu denk ok weer pfff zo stom! Maar elke dag probeer ik mezelf in te praten dat ik het los moet laten. Het komt wanneer het komt. 
Ik weet niet meer wie her vroeg maar mijn NOD is 9 mei. Als ik terug klik is het hele berichtje weer weg?
@mommy to bee oow wat vreselijk nieuws zeg voor je collega? Hoe ver was ze? Het was nog erg pril toch? Gek dat jij nog die klachten hebt na je menstruatie! Heb je een test gedaan? 

@gebruiker welkom!! ?
Trekkend gevoel in onderbuik herken ik wel (ik kreeg soms steekjes in me bil/stuitje leek het wel) maar nog niet zo vroeg na ovulatie eigenlijk (pas na een week) Al had ik wel steekjes rechts de avond na het klussen en ik dacht dat het me ovulatie was die dag maar weet het niet zeker heb nooit getest. Zou misschien wel iets kunnen zijn maar je darmen kunnen misschien ook beetje van slag zijn ? 
Bloedverlies zou je zeggen innesteling misschien maar dan lijkt het me te vroeg als 4 april je ovulatie was ? Zou gewoon gaan testen op NOD als het niet doorzet dan weet je het zeker !! ??
Ik heb er verder geen verstand van, blijft bijzonder ons lichaam! ?

He verdorie.. dat krijg je er dus van als je overal op wilt antwoorden.. had een heel bericht getypt en dat is nu weg. Geen idee meer wat er allemaal in stond?
Pff mommy-to-be dat is wel heftig. Gelukkig komt er voor haar wel een eind aan de onzekerheid maar het is zeker wel een klap.
@emilyy nee ik heb ze niet gebruikt en wil ze ook liever niet gebruiken als het niet nodig is. De eerste maanden voelde voor ons al als een soort verplichting en dat werkte averechts. Nu hebben we dat een beetje los gelaten en dat is veel prettiger. Ben bang dat het met testen weer een verplichting gaat worden en dat ik er te veel mee bezig ga zijn. Maar in jou geval met wisselende cycli is het wel fijn om te weten hoe het zit en waar je vanuit moet gaan. En daarbij denk ik dat ik t veelste veel een gedoe vind? zoals ik het wel eens op het forum voorbij zie komen. Ben bang dat ik daar ook niet zo secuur in ben?
@ellytje ja zoiets beinvloed je leven aardig. Maar probeer wel te genieten. Ook van vakanties en andere uitjes. Zou straks zonde zijn als het wat langer duurt en je hebt het gehele traject niet genoten van alle andere dingen. Zoek juist wat afleiding. Mijn vriend zegt altijd: kunnen we samen nog even met z'n tweetjes genieten van de leuke dingen
@gebruiker welkom! Zoals Sharon zegt kan het volgens mij nog niet zo snel. Als je ei bevrucht raakt duurt het nog een x aantal dagen voordat hij zich innestelt (geloof pas na een week ofzo) dus de kans lijkt me klein dat het al iets is. Kan natuurlijk wel een eisprong zijn die misschien wat later is dan 4 mei. Ben je allang gestopt met anti conceptie? Is je cyclus altijd 28 dagen?
@sharon knap dat je zomaar bent gestopt! Scheelt dat je nu wel een hele goede redem hebt natuurlijk! Nu nog een excuusje voor de drank en dan komt het helemaal goed!?

@klaasjee ik ben sinds 17 maart gestopt met de pil. Dus dit was mijn eerste echte menstruatie na mijn ontrekkingsbloed. 

We moeten maar gewoon afwachten. Slaap wel minder vast als anders. 

Terug
Bovenaan