Eerste kindje

@nies zijn ook lastige dingen. Maar wij hebben niemand om ons heen die een beperking heeft. Dus ik weet niet of ik er bij de geboorte pas achter zou willen komen. Maar het zijn hele lastige beslissingen. Komt namelijk heel wat bij kijken mocht er iets zijn wat afwijkends is.
Die buikpijn heb ik de laatste dagen ook. Ik probeer in mn achterhoofd te houden zolang ik geen bloedverlies heb is het goed. Er gebeurd natuurlijk ook vanalles daar binnen. Het begint te groeien en te doen
 Bij twijfel mag je altijd de verloskundige bellen! Die zijn er ook voor dit soort dingen.
De afgelopen nachten gelukkig wat beter geslapen. Heb nu een paar keer een paar lepels vanille vla gegeten en dat gaat best goed. Nog wel veel warm 's nachts maar daar is weinig aan te doen. Fijne zondag allemaal!

@Klaasje @Nies ik heb er nog niet zo over nagedacht over die prenatale screeningen. Ik heb 4 juni de 1e afspraak bij de VK voor een 9 weken echo. Dat is voor mij de 100% bevestiging dat we daadwerkelijk een babytje gaan krijgen. Daarna zullen we gaan nadenken over welke screening enzo en het er alvast over hebben stel er is iets afwijkends hoe we daar dan mee omgaan. Ik denk dat het idd fijn is als je zoiets vroeg weet zodat je je erop kunt voorbereiden.

@joanna ik ook eigenlijk pas door Nies haha. Ik heb 3 juni echo en 11 juni intake. Dus zal dan ook wel besproken worden denk ik. Vind het best een lastig iets..
Ben nu aan het bekijken of ik mee ga doen aa moeders voor moeders. Jullie daar toevallig over nagedacht??

Hoi meiden! 

Ik ben nu 5 weken zwanger en vind het behoorlijk spannend! In januari een miskraam gehad...
Ik heb nog niet echt symptomen wat het nog spannender maakt..

Wanneer begon dat bij jullie? 

?

Hoi Gebruiker! Oh spannend allemaal hè. Och wat vervelend dat het mis is gegaan maar fijn dat het nu weer raak is! Met hoeveel weken had je een MK? Ik heb hele zere borsten, het voelt net alsof er een steen in zit. Pijn onderrug, met vlagen misselijk, heel veel honger en moe. Oja en erg warm elke keer ? plus dan die onderbuik pijn maar las dat dat ook van de baarmoeder kon komen die groter wordt. 
@Klaasjee en @joanna klopt het is en blijft er gewoon goed over nadenken. En het blijft een hele lastige keuze... Ja ik heb de 21e (juni) een intake gesprek met een vroege echo om te kijken of t een goede vrucht is en of het op de goede plek zit en ze had me die info alvast gestuurd dus vandaar dat ik erop kwam! 
Klaasjee fijn dat het met vanillevla nu wel goed lijkt te gaan! En die onderbuikpijn... inderdaad geen bloed heeft moed. Heb t ook elke keer pas tegen 6 uur 's avonds heel apart. Ben nu 2 dagen "overtijd" dus ik denk dat het gewoon goed gaat :) gaan we gewoon vanuit. Ik las ook dat je deze onderbuikpijn alleen kent van menstruatie pijn, dus het gelijk gaat koppelen aan menstruatie en daar dus angstig van kan gaan worden. Logisch natuurlijk. Het hoofd zit raar in elkaar. 
Ik heb het gisteren mijn ouders verteld, ik ontloop mn moeder al de hele week en dat kan niet zo doorgaan ? ze had al een vermoeden waarom ik zo krenterig was vorig weekend ze zei die kan wel zwanger zijn. Oeps. Maar ze waren dolblij. (Eerste kleinkind) 
Ik heb mij aangemeld voor moeders voor moeders 3 juni komt hier een vrouw voor gesprek en urine controle :) kleine moeite en je helpt er anderen mee. 

@Niess bij 4 weken dus het was nog wel heel pril en toen ik positief testte had ik eigenlijk al gelijk bloed maar toen dacht ik nog misschien van een innesteling.
Nu gelukkig nog helemaal geen bloed gezien alleen tijdens de innesteling een beetje bruine afscheiding...

Maar vind het zo super spannend.. had liever kotsend boven de pot gehangen toch voor die bevestiging hihi

Ik inderdaad ook wel last van moeheid en trek in alles!! Die zere borsten heb ik eigenlijk totaal niet alleen voor mijn NOD beetje gevoelige tepels maar dat is nu al weer weg...
Wat goed dat je je op hebt gegeven voor moeders voor moeders!!! Je helpt zeker andere ermee, ik ga er ook even naar kijken. 
?

Ah ja dat was dan idd wel nog heel pril! Haha ja, maar of je daar vrolijk van gaat worden :p
Bij mij begonnen de "kwaaltjes" (wat je kwaaltjes kan noemen) al 1.5 week voor NOD maar de laatste paar dagen is het erger geworden. Er zit niets anders op dan afwachten. Er komen waarschijnlijk vanzelf wel wat dingetjes opzetten! Ik heb voornamelijk trek in wortels appels en bananen... waarom geen idee, maar snoep taal ik niet naar ?

Zo te lezen gaat het goed hier ! ?
Volgende week hebben wij echo nummer 2 (kan niet wachten!). Verder gaat alles goed hier, ben nog lekker aan het sporten heel af en toe een beetje misselijk maar dat trekt snel weer weg. Die borsten blijven wel heel gevoelig (en groeien lekker door). Ik merk dat ik af en toe trek heb in dingen waar ik normaal niet eens aan denk... smeerkaas met kipfilet? 
Begin steeds meer aan dit avontuur te wennen... ?
PS: de familie hier heeft volgens ons echt niks door! Dat wordt dus super leuk als we het over 2.5 week gaan vertellen! ?

Terug
Bovenaan