Eerste kindje

Hey meiden, vanuit mij even een update omdat ik het kletsen met jullie mis! @emilyy @klaasjee @sharonn @mommytobee @Noorr en sorry als ik nog iemand vergeet! Hoe gaat het allemaal met jullie?!
Ik ben terug van vakantie en de misselijkheid komt nu in volle glorie opzetten. Als ik lang niks heb gegeten ben ik kotsmisselijk en kan ook niet echt meer genieten van eten. Gelukkig blijft overgeven uit, houd wel alles binnen. Verder ontzettend moe en lusteloos, voel me eigenlijk beetje ziek en een niksnut. Sporten is ook hels, maar probeer toch te gaan 2x in de week en doe het dan rustig aan. Verder natuurlijk nog erg onzeker, zeker omdat ik ook heel veel scherpe menstruatiekrampen heb. 14 juni staat de eerste echo en afspraak verloskundige gepland!! Dan zal ik rond de 8/9 weken zijn denk ik. Het is trouwens in het ziekenhuis...is dat bij jullie ook?
Hoop wat van jullie te horen meiden! Liefs!

Ohja vergeet ook nog te melden dat ik NU al last heb van zwangerschapsbrein hahaha ik was altijd al onhandig maar nu is het extreem. Truien verkeerd om aan, noem maar op!

Hi Ellytje! Wat spannend allemaal zeg! Laat je het ons weten als je de echo hebt gehad, lijkt me een super ervaring. Ik nog in afwachting, 1of2 juni nod. Maar had paar dagen geleden al bruine/roze afscheiding. Veeeel te vroeg. Maar het zet nog niet door. Dus ik wacht nog mijn menstruatie af!

Hee meiden! Leuk om weer wat te horen. Ik hoop dat je een fijne vakantie heb gehad Ellytje! Update vanuit hier: ik herken wat je zegt ellytje haha, zoveel honger als ik had zo erg staat eten me nu tegen. Alles in kleine beetjes eten helpt wel, gelukkig heb ik ook nog niet hoeven overgeven. Verder last van vermoeidheid en dementie haha, en ook sporten is er zo bij ingeschoten, hoop dat snel weer op te pakken. Helaas heb ik veel onrust op mijn werk gehad dat ik heb besloten een overstap te maken en in een ander wijkteam te gaan werken. Ik vind dit echt de engste beslissing ooit gezien niemand weet dat ik zwanger ben en dat dan binnenkort misschien moet vertellen in een nieuw team. Maar ik had nog geen seconde van de zwangerschap genoten van alle stress en heb hierin toch voor mezelf gekozen, zullen zien hoe dat gaat uitpakken. 
Ik heb 4 juni mijn eerste echo bij de verloskundige, dit is niet in het ziekenhuis. Ik zou dan precies 7 weken zijn. Dit doet mijn verloskundige altijd als ‘service’, ze kijken dan of het op de juiste plek zit en het hartje klopt. Daarna word intake gepland. Ik ben zo zenuwachtig! 
@noorr spannend, indd zolang het nog niet doorgezet heeft.. Ik gun het je echt heel erg! Hou ons op de hoogte! 

@klaasje Dat van die steken linksonder klinkt heel herkenbaar. Ik heb dit in het begin ook veel gehad. Nu is het gelukkig minder. Blij om te lezen dat dat er dus ook gewoon bij kan horen! Fijn dat je gelijk een echo kon krijgen en al een voorzichtig hartje hebt gehoord!?

Hey Noorr, je weet het he, bruin verlies kan écht duiden op een zwangerschap, ik ben het levende bewijs. Houd dus nog even hoop! 
Emilyy wat goed dat je voor jezelf kiest zeg!! En ze hebben Maar te accepteren straks dat je zwanger bent. Maar snap heel goed dat het eng is. Ik heb dat zelf ook dat ik wil gaan minderen met stressen op het werk en meer dingen ga loslaten. Is lastig maar probeer het wel echt te doen. Er is nu iets belangrijkers aan de hand. 
Wat fijn dat jij zo vroeg al een echo krijgt, wat een fijne verloskundige! Ik haal dat het bij mij in het ziekenhuis is, want ben daar nogal gevoelig voor. Krijg dan meteen beetje stress ofzo. Aan de andere kant moet ik er maar aan wennen want straks met bevallen enzo zal het ook moeten haha.

@nies ik heb hem besteld. Hij komt denk ik morgen binnen. Heb ook meteen het boek van Kluun besteld. Stond al even op t lijstje om te halen. Heb er een paar stukjes van gelezen en moest er zo om lachen?
@ellytje heb je wel een beetje kunnen genieten van de vakantie? Wel alles kunnen doen wat je wilde doen? Of hield de misselijkheid je tegen? 
Wij krijgen de echo's ook in het ziekenhuis maar daar heeft de verloskundige praktijk een echokamer. Maar mn vriend vindt het wel heel serieus zo in het ziekenhuis? mij maakt het niet zo heel veel uit.
@emily ja die echo heeft me echt gerustgesteld. Heb nu nog wel last dus nu weet ik dat het gewoon op de goede plek zit en dat het dat niet is? en dat t dus vaker voorkomt en niet iets vreemds is stelt me ook al gerust. Goed dat je de keuze hebt gemaakt! Je moet je op je werk ook goed voelen. Tenslotte ben je daar een groot gedeelte van de week. Als je dit uit zou stellen tot nadat de kleine er is ga je nog een hele lange en zware tijd tegemoet en dat wil je ook niet!
@noor wat ontzettend spannend weer! Begint je menstruatie altijd zo of is het wel anders? Ga je eerder testen of wacht je af tot 1/2 juni voorbij zijn? Succes!
Vandaag is er iemand van moeders voor moeders geweest. Heb geregeld dat we de bussen bij de verloskundige af kunnen zetten zodat niemand bij ons in de buurt kan zien dat die kratten opgehaald worden. Vind dat toch nog wel erg spannend als iemand er zo achter komt. Vandaag maar meteen begonnen met verzamelen. Best onhandig om in zn opvangbeker te plassen? alles voor het goede doel!

@ellytje Ja inderdaad, er is nu iets veel belangrijkers dan werk. Ik heb nu gelukkig al meer rust. Maar blijft moeilijk, mensen vinden daar dan toch wat van en ga graag met plezier naar me werk. Ik heb uiteraard dus ook nog niet verteld dat ik zwanger ben bij de sollicitatie gezien ik nog niet eens een echo heb gehad. 
Je moet maar zo denken dat ze bij er ziekenhuis precies hetzelfde doen als dat je anders bij een verloskundige praktijk zou krijgen als ze het daar doen :). Ik heb zelf in het ziekenhuis stage gelopen dus voor mij roept een ziekenhuis niet zo’n eng gevoel op. 
@klaasje Ja wat fijn dat je verloskundige zo snel gehandeld heeft en je snel gerust bent gesteld! Precies, dan waren de komende maanden een lange weg geweest. Gelukkig heb ik nu meer rust. Ik weet ook niet of ik mee wil doen, wil heel graag mee doen voor t goede doel zeg maar. Maar vind t inderdaad risicovol dat mensen het zien. Echt slim dat je het zo hebt kunnen afspreken! Ik wacht even tot de eerste echo en dan bespreek ik t met de verloskundige. En het boek van Kluun is erg leuk, heb hem mijn vriend ook gegeven en samen al veel om gelachen?
Wanneer verwachten jullie eigenlijk uitgerekend te zijn??? 

Terug
Bovenaan