Eerste ronde, tweede kindje. Wie kletst mee? DEEL 2

@yessie: wat vervelend voor je dat je man niet echt meewerkt. Misschien helpt het als je een goed gesprek met hem aangaat en duidelijk maakt hoe belangrijk een kindje voor jou is. Dat jij ook niet altijd zin hebt maar dat je er alles voor over hebt. En dat je ook van hem verwacht dat hij zich voor de volle 100% inzet. Hij wil toch ook een kindje?
Wij hebben de derde (en geslaagde) ronde ook veel moeite gedaan. Mijn man had ook niet iedere keer zin, ik zelf ook niet, maar als ik mezelf bij elkaar raapte en hij wilde niet was ik ook boos/verdrietig (=niet bevorderlijk). Gelukkig heeft hij toch steeds zijn bijdrage geleverd, maar dit heeft mij een hoop moeite gekost. Steeds doen alsof je veel zin hebt terwijl dit eigenlijk niet zo is is best vervelend. Hij wist natuurlijk ook wel waarom ik steeds zoveel zin had. Maar goed, een maand om de dag, ziek of niet, gestresst of niet, heeft bij ons wel geholpen. En als je eenmaal bezig bent is het toch wel weer prettig ;-)
Succes ermee!

@ Yessie en LindaG80

Eigenlijk is het voor de mannen ook wel te begrijpen.... Maar we hebben ze hard nodig he?
Maar idd, erover praten is nog altijd de beste oplossing.  
Toen ik er met mijn man  over begon, vond ik het ook  best spannend. Want tja...  ik ben  een behoorlijke tijd depressief geweest (postnataal) en had weinig zin in seks.  En nu wil ik in  1 keer wel heeeeel graag, omdat ik nog een  kindje wil.  Ik kan dus best begrijpen als mijn  man zou denken/zeggen dat ik het alleen wil  om een kindje te  krijgen en dat het niet  om hem gaat. Eigenlijk is dat wel een beetje de waarheid. Maar gelukkig heeft mijn man het heel positief opgepakt en geniet hij met volle teugen  van mij, nu ik weer zin heb, haha. Maar we zijn nu net begonnen. Hopelijk blijft het na een paar rondes ook nog zo.
Heel veel succes en sterkte geweest bij het verleiden van jullie mannen. Hopelijk werken ze een beetje mee.  

liefs j-t

2e kindje, 1e poging, NOD 8 of 9 februari 2009

Ben inmiddels 34 jaar!
Mag ik er ook bij?

he meiden,

ben al ff niet meer hier geweest maar heb gewoon eigenlijk niet zoveel te melden!!

Heb vrijdag besloten dat we gewoon op vakantie gaan. Ik kan wel honderd redenen bedenken om niet gaan, maar ook om wel te gaan, dus we gaan gewoon!! Heb er zin!!
Heb vanmorgen geboekt!! Heerlijk ff 10 dagen met zijn 3en naar egypte, met alles er op en eraan. Ff ons 3en lekker verwennen!! Ben benieuwd hoe het vliegen zal gaan, maar als je het niet probeert zullen we het ook nooit weten, en jong geleerd is oud gedaan, dus dat moet voordeel geven in de toekomst!! En tijdens mijn vorieg zwangerschap ben ik nog op vakantie geweest naar de Dom. Republiek (9 uur vliegen) en dat ging prima, dus om mijn zwangerschap maak ik me geen zorgen!! Heerlijk juist, ff relaxen!!

Voel me verder prima!! Moet mezelf elke dag ff eraan herinneren zwanger te zijn (inmiddels ruim 10 weken), maar goed volgend weekend gaan we het nieuws overal vertellen dus wie weet, begint het dan te dagen!!

x romaty

Ha meiden,

Ik zet ons weer even bovenaan. Het is erg rustig hier zeg. Ik heb ook niet zo veel te vertellen.

@Romaty. Lekker hoor, naar Egypte! Lekker nog ff met z'n drietjes. De volgende vakantie heb je er nog een kleintje bij. Gek idee he? Kun je je het al een beetje voorstellen?
Ben je trouwens weer helemaal beter?

Meiden, ik hoop zo dat het deze maand raak is bij ons! We moeten er echt ff flink tegenaan. Al heb ik daar ook niet altijd zin in. Haha!
Af en toe bekruipt me ineens het gevoel van: HELP, ik ben al 31!!! En het leeftijdsverschil tussen m'n dochter en een tweede wordt ook steeds groter.

@Linda. Volgens mij vroeg jij of we een nekplooimeting hadden gedaan.
Het is heel erg maar ik weet het niet meer precies. Er staat me wel iets van bij maar volgens mij ging dat gewoon mee in de routine van de vk. We hebben er ook niet voor hoeven betalen.

Ik ben zelf niet zo van de prenatale tests. Tenminste, als er van te voren geen aanleiding voor is. Ik weet natuurlijk niet hoe het is als er een of andere erfelijke ziekte in de familie zit. Dan kijk je er denk ik toch weer heel anders tegenaan. Nou is een nekplooimeting natuurlijk ook heel iets anders dan bijvoorbeeld een punctie of vlokkentest. (Niet zo ingrijpend)

Hoe is het verder met iedereen?

Liefs, mama1977.

P.s.
Ik zat een beetje te lezen op het forum en kwam ineens ergens mijn naam tegen (mama1977) maar dat heb ik niet geschreven! Gek he. Ik dacht dat als je een nickname kiest maar die bestaat al dat je dan wel een melding zou krijgen dat die naam al bestaat. Niet dus..... Lekker verwarrend!

@mam1977, ik ben helemaal beter hoor!! Eigenlijk al weer een paar dagen!! Gelukkig maar!! Vond er niks aan, hihi! Vind het inderdaad een heel gek idee dat we straks niet meer met zijn drieen zijn maar zijn vieren!! Af en toe denk ik daar dan ook achter aan, hoe ga ik dat in vredesnaam doen, ik heb het al zo druk, maar goed er zijn ik weet niet hoeveel vrouwen die het doen, dus dan moet ik het ook kunnen toch!!

Snap wel dat je een beetje de zenuwen krijgt dat het allemaal langer duurt dan gepland!! En geen zin hebben, dat ken ik wel!! hihi!! vreselijk!! Hoop dat het bij mij ook snel weer teurg komt!!
Ik zal voor je duimen meid, hoop ook echt voor je dat het snel raak is, en dat het dan blijft zitten!!

Wat raar trouwens van die nickname!! staat daar een spatie tussen en bij niet ofzo, of andersom? dan kan het wel, anders moet het niet kunnen volgens mij!!

Meiden het is hier rustig!! Waar is iedereen, en hoe gaat het met iedereen?

x

Romaty, dat klopt inderdaad van die spatie! Zij heeft hem niet en ik wel. maar toch, het blijft wel verwarrend.

Liefs,

Terug
Bovenaan