Eerste ronde, tweede kindje. Wie kletst mee? DEEL 2

Lieve meiden,

als ik de berichten de laatste dagen lees word ik helemaal warm van binnen. Wat gaan we hier intens met elkaar om! Ik voel me zó gesteund hier, durf meer te vertellen dan ooit tevoren. Iedereen durft zich bloot te geven en niemand veroordeelt een ander. Helemaal geweldig!

Ik begin even met een vraag: ik heb al twee dagen hele slijmerige afscheiding, terwijl we al een paar dagen niet geklust hebben (Dan zou ik snappen waar het vandaan komt   ). Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Vanavond was het echt een soort gele klodder (sorry voor de wat plastische omschrijving....) Ik heb ook een wat drukkend gevoel in de onderbuik. Alsof er een soort dikke bal zit die verschuift zodra ik ga zitten. Ik vind het zó moeilijk om rustig te blijven onder deze 'signalen' en te moeten wachten tot eind volgende week met testen. Gelukkig is het nu vakantie en kan ik wat afleiding zoeken.

Zo, nu een rondje reageren:
@zonnetje: dat het maar snel raak mag zijn! Mijn eerste duurde een jaar en ach, nu ben ik pas de eerste keer 'bezig'.

@romaty, het moet me even van het hart, ik vind je zó'n lief mens! Je weet me echt te raken met je woorden. Ik had je reactie gisteravond al even gelezen en ben echt met een heerlijk gevoel gaan slapen. Het heeft heel lang geduurd eer ik er zo open over kon praten. Ik doe het nu vaak bewust om anderen te laten weten dat ze niet de enigen zijn. Ik heb er nooit over durven praten toen ik in die situatie zat, dus hoop nu mensen te steunen met mijn verhaal. Het gekke is dat ik dat hier op het forum, en met vriendinnen en collega's wel kan maar het er met mijn familie nooit over heb gehad. Toch nog die schaamte denk ik...
En nogmaals: ik vind je helemáál niet raar! Ik vond zwanger zijn zelf wel fijn, de bevalling (zelfs met 10 uur weeënstorm) ook, maar ik had dus niks met dat eerste jaar... Ik ken echt meer meiden die het zwanger zijn ook niet echt fijn vonden. Niks om je voor te schamen hoor! Je kunt beter eerlijk zijn dan het wegstoppen (ik spreek uit ervaring!!)

@Jansske: ik weet niet beter dan te werken op een zwarte school, ik doe het alweer 13 jaar! Sommige dingen zijn soms moeilijk zoals oudercontact, maar de kinderen zijn wel erg leuk vind ik! Ook jij bedankt voor je lieve woorden naar mij toe!
Enne, ik vrees dat ik dezelfde verslaving heb.... Ook ik kijk als het even kan minstens twee keer per avond!
Hoe was het met iedereen van de puf-club? Leuk dat jullie contact hebben gehouden!

@Cora: het heeft even geduurd hoor maar nu ben ik er voor mijn gevoel helemaal klaar voor! En de tweede keer gaat hopelijk beter, ik weet in ieder geval dat, mocht het weer niet zo lekker lopen, ik erover moet praten en dat het vanzelf weer goed komt!

@Orchi: fijn dat je meissie weer wat beter is! Ff nieuwsgierig: een positieve ovulatietest zegt niets over een zwangerschap of wel? Ik heb er zó geen verstand van! Of bedoel je dat je toen  ijverig hebt geklust en daarom een zwangerschap vermoedt? Snap je me nog? Ik ben geloof ik een beetje wazig....
Ik duim iig onwijs voor jullie!!

@Deleve: fijn dat het weer wat beter gaat! En je maakt me wel heel nieuwsgierig zeg, misschien ken ik je dan ook wel, hoewel je niet echt 'uit de buurt' bent. Wie weet maak je jezelf in de toekomst bekend! Ieder z'n privacy hoor!

@Wendy, je praat inderdaad zó liefdevol over Merle, en zwijg er vooral niet over hè meissie, ik denk niet dat er iemand is die daar moeite mee heeft. Ze is een onwijs belangrijk onderdeel van je leven en daar moet je gewoon over praten hoor. Houd je niet in maar deel!!
Je bent echt een lieve meid, weet je dat? Cijfer jezefl niet weg hè? We zijn hier natuurlijk voor de lol maar ook verdrietige dingen mogen hier wat mij betreft een grote plaats hebben. Nogmaals: we zijn er voor je, praar zoveel je wil!!

@Marianne, heftig verhaal, gelukkig gaat het nu weer wat beter. Sterk maar goed aan!

@Lijnmaan: welkom van een mede-juf, welke groep heb je? En succes met klussen natuurlijk!!

Meiden, ik ga Flashpoint afkijken.

Veel liefs,
Maud

Hoi meiden!

Wat is het weer lekker druk hier! Zo gaan we met topsnelheid naar deeltje drie toe! hihi

@ Wendy: Hou je wat mij betreft vooral niet in als je over Merle* wilt praten. Het klinkt misschien heel raar, want ik ken je niet persoonlijk en Merle* ook niet, maar om een of andere reden vind ik het fijn om te lezen hoe je over Merle* praat en hoe je je voelt. Ik heb zo'n respect voor de manier waarop je er zo open mee omgaat. In elk woord klinkt je trots. Verlies dat nooit, je dochter is ook iets om trots op te zijn!

@mama1977: Jeetje meid, wat spannend allemaal nu. Ik heb echt gewoon plaatsvervangende zenuwen... Ik hoop zoooo dat je morgen een positief bericht krijgt! Het is je zo gegund! En ik kan me voorstellen dat je niet hebt durven testen hoor. Ik zou dat denk ik ook niet gedaan hebben. Speel liever voor struisvogel. Hoop doet leven nietwaar?

@ Marianne: Pfoe, dat is wel even een tegenvaller. Een eileider en eierstok ontsteking. En dan sowieso die verminderde vruchtbaarheid. Dat is niet niks. Hoor je volgende week wat de verdere stappen zijn? Ik neem aan dat je nu wel meteen de mm in mag/moet?

@ lijnmaan en zonnetje: Welkom, het is hier erg gezellig! Hopelijk zijn jullie snel zwanger!

@juf Maud: Wat heb jij een heftig eerste jaar achter de rug dan! Gelukkig heb ik er geen ervaring mee. Ik kan me dan ook geen voorstelling maken van hoe jij je gevoeld moet hebben al die tijd. Ik ben dat je je nu weer beter voelt en dat je met goede moed aan een tweede zwangerschap begint. Toch wel dapper hoor! En natuurlijk doet het pijn als je aan het eerste jaar van Ruben denkt. Je had het zelf ook liever anders gezien! Maar je moet maar zo denken, je maakt het nu allemaal dubbel en dwars goed.

@ Romaty: Ik voel me ook niet op mijn zieltje getrapt hoor! hihihi ik weet nog dat ik toen ik zwanger was regelmatig dacht: " Is dit het nou? nou, joepie..." En toch wil ik nog een keer! Om heel eerlijk te zijn... ik vond de zwangerschap zelf geen drama, de bevalling kijk ik ook niet zo vervelend op terug en  Melanie was een droom van een baby, maar ik ben toch wel blij dat ze nu al 14 maanden is. (hihi nou ja, bijna) Ze is zoveel leuker dan een half jaar geleden! (toen was ze ook leuk, hoor, begrijp me niet verkeerd) Ik bedoel eigenlijk alleen maar te zeggen dat je ook al vind je het zwanger zijn zelf geen feestje, dat betekent niet dat je het moederschap ook geen feestje vindt.
Volgens mij ga je nu ook bijna op vakantie, toch? Alvast heel veel plezier, geniet van het mooie weer (dat is het vast wel) en rust lekker uit!

@ Denys: Ik hoop dat dit kuurtje gaat werken, je wacht nu al zoooo lang. Dan kun je in elk geval weer gaan klussen met een doel. Succes!

@ Deleve: Fijn om te lezen dat het iets beter gaat. Gaan jullie meteen door naar de volgende ronde, of wachten jullie even?

@ orchi: Niet zo ongeduldig, meisje  Nog een klein weekje geduld, dan weten jullie het! Als ik jou was zou ik niet met ovutesten gaan proberen iets wijzer te worden. De kans dat er een vals resultaat komt is redelijk groot (@ juf Maud: ze zeggen dat je met een ovulatietest ook positie kunt testen als je zwanger bent). Probeer echt nog even wat geduld uit de kast te halen en pas op je nod een zwangerschaps test te doen. Dat is toch het meest betrouwbaar. Enne, luisteren naar de juf he! hihihi

@ Berg-Driel: Ik vind het zo grappig dat je man wel weet wat jullie gaan krijgen! Spannend hoor. Die 15 weken zouden voor mij echt te lang duren! En wat goed, de eerste losse stappen!! Trots!!
Melanie loopt alleen aan de hand. Ze is nog erg bang, maar vandaag stond ze ineens los zonder dat ze het in de gaten had, dus wie weet duurt het niet zo lang meer! Als ze eenmaal doorheeft dat ze zelf kan staan dan lukt het wel.

@ Linda: Oh  wat leuk een broertje! Ik heb niet echt een voorkeur voor  mezelf. Ik denk dat het voor Mel leuk zou zijn als ze een zusje zou krijgen. Mars wil graag een zoon. Maar het is idd wel makkelijk (en goedkoper) om er nog een van dezelfde soort te krijgen.  

Zo volgens mij ben ik niemand vergeten en zowel: Hartstikke sorry! Zal de volgende keer nog beter opletten!

X

jeetje, die lappen tekst zijn besmettelijk!

Ging alleen even een klein berichtje typen... hahaha

Hallo meiden,

het is gewoon niet meer bij te houden hier, zoveel wordt er gekletst! En dan ben ik gisteravond nog langs geweest

@Cora, wat gaaf zeg de eerste losse stappen! Wat zal jij trots zijn geweest en nog steeds natuurlijk. Nog maar 15 weken, gaat echt snel! Heeft je man zich nog niet versproken per ongeluk, knap hoor! En dat jij het kan hebben dat je man het weet en jij niet wat een respect heb ik daarvoor. Dat was mij zeker weten nooit gelukt, haha!!

@Orchie, spannend! Nog een weekje wachten. Hopelijk positief nieuws.

@Deleve, wat fijn dat het weer wat beter met je gaat! Logisch dat je af en toe nog in een dip zit, het is niet niks wat jullie hebben meegemaakt. Wisten de mensen in je omgeving dat jullie zwanger waren of alleen de mensen dicht bij jullie?!

@Djurresmama, wat erg, een eileider en eierstok ontsteking! Het zit jullie echt niet mee zeg. Hopelijk komt er toch nog iets positief uit de controle! Blijf goed aan jezelf denken he!

@lijnmaan, welkom!

@Wendy, wat een hoop foto's! Logisch dat de foto's waarop ze leefde je het dierbaarst zijn! En wat mooi dat je nog zo kan genieten van die doek! Komt helemaal niet raar over, maar juist heel mooi! Merle betekent gewoon heel veel voor jullie!
Wat een super mooi gedicht zeg, kreeg er tranen in mijn ogen van! Wat zal jou familie en man trots op je zijn hoe je ermee omgaat! En lekker blijven kletsen over Merle he!! Ik vind het juist ontzettend mooi hoe je het allemaal vertelt! (staat ook weer raar, maar hopelijk begrijp je me=positief bedoeld)
Ik weet niet of het een innesteling is, nooit meegemaakt,maar hoop het echt voor je!!

@mama1977, nog 1 nachtje slapen en dan is het zover! Wat zullen deze uren ontzettend spannend voor je zijn! Ik had ook niet getest hoor! Je kunt het maar beter daar horen! Ik hoop het zo voor je!!

@jufmaud, ik weet niet wat het is! Kan me niet herinneren dat ik dat heb gehad, sorry! Wat lief dat je vraagt hoe het bij de meiden van de pufclub was! Nou Senna vond er werkelijk niets aan, haha! Moest hem een uur eerder uit zijn bedje halen 's middags en daardoor was zijn humeur (7 maanden) niet helemaal best. Ik kom daar binnen, trek zijn jas uit en leg hem bij een ander babytje op een kleed. Nou hij begon gelijk te huilen en zo is het eigenlijk drie uur doorgegaan! Niet echt heel hard huilen, maar wel z'on zeurderige huil. Wilde alleen bij mij zitten en af en toe 10 minuten in de wipstoel! Maar al met al een gezellige middag gehad!

@Danielle, volgende keer graag beter opletten, want je bent me vergeten!! Grapje hoor! Ben je lekker aan het genieten van de vakantie?!

Slaap lekker allemaal! Waarschijnlijk liggen sommige al op een oor. Liefs J

Aaaaaah Jansske! Sorry!!  Zal de volgende keer nog beter opletten. hihi

Jammer dat Senna er nog niet zoveel aan vond. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet gezelliger op word als ik een uur eerder mijn bed word uit getrokken haha. Fijn dat het toch nog gezellig was.

Ik zit hier zelf met nogal kleine oogjes, want Mel heeft de hele nacht liggen spoken. Vooral tussen 1 en 3 was het heel erg. Ben geloof ik om de 20 minuten eruit gegaan om die knuffel terug in bed te leggen. Ze mieterde hem er steeds uit... Voor ik kinderen had dacht ik : " Nou ik ga hem echt niet terug brenegen hoor, moet je hem  maar bij je houden."   Maar met een krijsend meisje 2 kamers verderop en buren naast en boven  me, vond ik eogenlijk dat ik dat niet kon maken. Dus ik, hop, weer  mijn bed uit.  

Nou, ik ga Mel haar flesje vast brengen, kan ik even snel douchen. Moet echt even wakker worden nou hoor

X  

Goedemorgen meiden,

Jeetje meiden, ben net bijna een half uur bezig geweest om alles te lezen!!! Wel erg gezellig hoor!
Zal zo proberen op iedereen te reageren.

Was gisteravond pas om 22.15 thuis van de vergadering, en had toen geen puf meer om ff langs te komen. ben nu alweer bijna een uur aan het werk, en ik dacht nu ga ik eerst ff checken!! hihi!! Trouwens mijn laatste werkdag vandaag, en dat geeft een heerlijk gevoel moet ik zeggen!!

@djurresmama, jeetje meid, wat heftig en onzettend vervelend voor je. Helemaal nu het waarschijnlijk verminderde veruchtbaarheid met zich meebrengt... dat is wel even een klap in je gezicht denk ik... knap maar lekker op de komende dagen en ik zal voor je duimen dat het volgende week allemaal mee blijkt te vallen!

@lijnmaan, welkom hier en succes met zwanger worden!

@wendy-merle, ik snapte je tekst niet helemaal denk ik, maar ik hoop niet dat je probeerde te zeggen dat je thuisbevallen (in gevallen waarin alles heel goed gaat) echt heel dom vind...  ik ben de eerste keer namelijk gewoon thuis bevallen hoor en ben dat nu ook echt weer van plan, vond het juist heel fijn!! Maar ik denk dat je bedoelde in het geval dat je zwangerschap niet helemaal vanzelfsprekend verloopt?
Wat je zegt over de longetjes heb ik nooit geweten, maar nu snap ik het beter.. En wat een ontzettend mooi gedicht heb je geschreven, prachtig werd er stil van!

@mama1977, lieve schat, heeeeeeeel veeeeeeeel strekte vandaag bij de VK! ik zal heel de dag aan je denken en voor je duimen meid!

@juf maud, heel gek, maar hoe jij dingen schrijft spreekt mij ook heel erg aan! gek is dat he, ondanks dat je iemand eigenlijk helemaal niet kent!! Vond het wel heel lief wat je zei!!
En wat betreft die afscheiding, begin nu ff een vies praatje, hihi, sinds ik zwanger ben heb ik ook echt last van de zogenaamde "witte vloed". En gatsie wat vind ik het vies zeg!!! Dus ja, het zou kunnen meid, maar zoals reeds eerder genoemd ik ben soms ook wel voorstander van de struisvogelpolitiek!!! Nog ff geduld dus!!

@danielle, ik vond mijn bevalling ook heel bijzonder eigenlijk!! daar kijk ik echt met een warm gevoel op terug!! maar dat zwanger zijn, nee het is niet mijn ding, laat mij maar gewoon in mijn normale doen zijn, daar voel ik me beter bij!!
Ga volgende week dinsdag op vakantie, maar ben nu wel begonnen aan de laatste werkdag!!

@bergdriel, is het nu echt zo dat jij al die schattige kleertjes en het kamertje niet gaat bekijken tot na de bevalling????? sta echt versteld hiervan, knap zeg als je dat volhoudt!!

@jansske, ohoh, is hij wellicht een beetje eenkennig aan het worden? of was hij echt nog te moe? mijn zoon is ook heeeeeeel erg eenkennig, om gek van te worden!
Moet vanmiddag naar een verjaardag, harstikke leuk, maar stiekum zie ik er tegenop want het is daar altijd erg druk, en dat is met de kleine man geen succes, maar ja... moet er toch even heen!!

meiden dat was tie!!! tot later!

x

Hallo meiden,

Jeetje, het is hier echt bijna niet bij te houden!
Gezellig hoor!!

@lijnmaan, welkom hier!

@wendy-merle, wat een mooi gedicht!!
En hou je zeker niet in als je over Merle* wilt praten!
Jij bent net zo trots op je mooie  meisje als wij allemaal op onze kids zijn.
Het is al erg genoeg dat je het mee hebt moeten maken, dus praat maar lekker veel over haar.
Hoop voor je dat het idd een innestelling was!

@deleve, fijn dat het weer wat beter met je gaat.

@djurresmama, jeetje meid, wat een verhaal weer, wat vervelend!
Ik hoop dat je volgende week goed bericht krijgt of dat je anders iig de MM in mag!
Knap maar snel lekker op.

@jansske, leuk dat het gezellig was met de pufclub.
Maar jammer dat je zoontje het niet zo leuk vond.

@danielle, ben je nog wakker
Vervelend dat je zo'n nacht met weinig slaap hebt gehad.
Bizar he, dat je over bv het brengen van de knuffel zo kan veranderen als je zelf moeder bent, haha

@romaty, lekker je laatste werkdag!!
Verjaardagen vind ik ook maar niks met Roy, hij kan ook slecht tegen drukte.
En ik ga het idd volhouden om niet naar het babykamertje te gaan.
Momenteel ben ik nog bezig met Roy zijn nieuwe kamer en daaran moeten er nog wat dingen in huis gebeuren, heb nog neutrale kleertjes die gewassen moeten worden, dus ik kan mijn zinnen nog wel even verzetten.
Maar ben wel nieuwsgierig hoor!!
Maar dat zal jij ook wel hebben, ondanks dat je man het geslacht ook niet weet.

Meiden,
Kom vanmiddag weer ff langs.

x Cora

Hoi,

Meiden bedankt voor jullie lieve reacties!! Ik zit hier met de tranen in mijn ogen!!!

@ Danielle Jufmaud en Romaty

Ik vond zwanger zijn ook niet altijd leuk hoor. En nu zou ik er wat voor over hebben haha. Ik heb me daar na het overlijden van Merle ook wel eens schuldig om gevoelt zo van ik had meer moeten genieten ofzo. Maar ik weet ook dat ik dat vooral in de laatste weken ook echt wel gedaan heb! Ik vond het ook erg vervelend dat mensen je behandelen als een of ander teer poppetje. Wij hadden vorig jaar een bruiloft en toen was mijn buik ineens best wel snel gegroeid nou joh ik kon niet eens meer zelf drinken halen volgens sommigen echt vreselijk!!! Wat was ik chagarijnig zeg toen we naar huis gingen.

@ mama 1977

Hoe gaat het nu?

@ Janskke

Dank je voor je lieve reactie en ik snap je helemaal hoor, ik houdt niet van al dat negatieve gedoe, het is zo al erg genoeg. Wat jammer dat Senna er niks aan vond Je had je er zo op verheugd, fijn dat het toch gezellig was!!

@ jufmaud

Volgens mij kun je dat wel hebben als je zwanger bent, heb het nooit gehad maar heb er wel eens van gehoord

@ Romaty

Idd ik bedoel wanneer alles niet helemaal goed verloopt heb mijn bericht even terug gelezen. Ik vind hun gewoon erg naief zeg maar zo van dat overkomt ons niet nou ja het kan iedereen overkomen. Als alles goed gaat vind ik dat je vooral zelf moet weten waar je bevalt jij moet het doen en het liefst op een plek waar jij je fijn voelt voor mij zou dat het ziekenhuis zijn (en die mening heb ik altijd al gehad hoor maar dat is ieder voor zich) maar als dat thuis is vind ik het ook best.

@ bergdriel

Respect hoor dat je niet de babykamer ingaat ik zou toch zo nieuwschierig zijn!!
Wat mooi dat roy zijn eerste stapjes heeft gezet!!

Meiden hebben jullie kluun (help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt) gelezen???

Xx Wendy

Terug
Bovenaan