Eerste ronde, tweede kindje. Wie kletst mee? DEEL 2

Hoi,

@ Janskke

Ik zag dat je uit gelderland komt. Ik heb daar tot mijn 5 e gewoont en mijn fam. woont daar dit zegt misschien niet zoveel maar ik heb echt het gevoel dat mijn roots daar liggen als we ooit zouden verhuizen naar een andere provincie dan wordt het gelderland ( omgeving varsseveld)

Het is idd niet erg dat ik moest huilen maar je wilt graag sterk zijn tja dat lukt niet altijd, ik vind het erg bijzonder dat ze dit gedaan hebben dit vergeet ik nooit meer!
Bedankt voor het aanpassen van de lijst!

@ Linda

Nee er was niks te zien bij de echo's alles ging steeds prima ik heb een supergoede zwangerschap gehad heb eigenlijk weinig last gehad van kwaaltjes (alleen brandend maagzuur en erg moe) Het zit ook niet bij ons in de fam. We zijn nu bezig met een erfelijkheids onderzoek en tot nu toe zeggen ze steeds dat wij net zoveel kans hebben op herhaling dan ieder ander stel wat de longetjes betreft en wat de klompvoetjes betreft dat kan wel vaker voorkomen maar ja was dat het maar... We zijn nu nog met een chromosomenonderzoek bezig dat kan 9 tot 12 maanden duren ik ga ervan uit dat we daar volgend jaar jan. de uitslag van hebben als het onderzoek slaagt want er bestaat een redelijk grote kans dat het niet lukt omdat ze nog maar weinig weefsel hebben van Merle. Als het niet lukt dan kunnen we evt. ons bloed nog laten testen maar dat weten we nog niet of we dat doen eerst maar eens kijken hoe deze uitslagen zijn. Bij een volgende zwangerschap denk ik niet dat ik echo's nog erg leuk ga vinden want ja ik geloof er niet meer in (wil niemand bang praten hoor!!!!!!) maar ik kijk wel weer erg naar een volgende zwangerschap uit het is toch geweldig om zo'n wonder in je buik te hebben!

@ Jufmaud

Bedankt voor je reactie en wat fijn dat je het een mooie naam vind, dat hoor ik nu wel vaker ik merk dat mensen in mijn omgeving nu wat losser komen over haar eerst zijn ze bang dat ze je pijn doen maar ik ben ongelofelijk trots op haar en tja iedereen praat toch graag over zijn/haar kind en als ik dan eens begin te huilen tja dat hoort erbij en vind ik niet erg .

@ Yessie

Wat jammer dat jullie nog niet voor een 2 e kindje gaan.. Maar ik denk dat het wel een goede beslissing is als alles nog niet zo lekker gaat. Sterkte!

Nou ik ga ff douchen en dan zo lekker op de bank hangen (ik ben wel zo moe vandaag vreselijk!!!)

Xx Wendy

Hoi Iedereen,

Daar ben ik eindelijk weer, een poos niet gereageerd.
Zoals jullie weten werd ik maar niet ongi na mijn pil stopt.
Ik was in  december gestopt met de pil. Enja als je niet ongi word heb je natuurlijk
ook geen eisprong. Moeilijk zwanger worden dus.  

Ben vorige week dan eindelijk bij de huiarts geweest. Ik heb een kuur gekregen  van tien dagen en daarna moet ik tussen de  3 en 5 dagen erna ongi worden. Daarna moet ik ook gewoon weer regelmatig ongi worden. In ben benieuwd, dan kunnen we eindelijk  gaan klussen. Niet dat we dat nu niet deden, maar nu krijg ik dan eindelijk weer een eisprong.

@LindaG80, ik las  over je zoontje  Max en dat hij een broertje krijgt. Ik heb twee  jongeren broertjes en de een heet Sjors en de ander Max. Ik vind het wel grappig, maar ik  ben het natuurlijk gewend. Het is een idee.

Groetjes Merel  

Hoi allemaal!

Jeetje, wat is er veel geschreven! Ik ga er maar eens lekker voor zitten.

@Jansske: ik werk wel op een reguliere school maar met een andere godsdienstige inslag. Het is namelijk een islamitische school. Ik zelf ben katholiek maar 13 jaar geleden had ik een Marokaans vriendje en dus was de islam mij niet vreemd. Dus toen er in Maastricht een nieuwe school geopend werd wilde ik daar wel gaan werken. Dat vriendje is inmiddels allang verleden tijd (ik liep een leuke collega tegen het lijf en daar ben ik mee getrouwd!) maar ben wel op de school blijven hangen. Het bevalt me eigenlijk prima, al is het soms wel vermoeiend om je overal te moeten verdedigen. Je schiet ook automatisch vaak in de verdediging. Zie maar hier, niemand heeft nog gereageerd en ik loop al uit te leggen waarom ik er werk, raar mens ben ik toch... Het enige zware aan mijn werk is dat onze kinderen allemaal allochtoon zijn, we zijn dus een zogenaamde 'zwarte school' en dan echt 100%. En dan is een groep 3 van 20 kinderen wel eens pittig!
Montesori lijkt me ook leuk, mijn schoonzus heeft op een Montessorischool gezeten en vond het werken met taken en dergelijke erg fijn.

@Daniëlle, dankjewel voor het bijwerken van het lijstje! Ik ben echt de senior van het stel zie ik!
Adaptief onderwijs is leuk he, doen wij ook. Leerlingen zijn zo meer op hun plek, hoewel ik het  nog steeds moeilijk vind om extra dingen te bedenken voor de vlotte leerlingen.

@Linda, dat zal dan ook wel per boerderij verschillen, hier adviseren ze echt om de stallen niet in te gaan. Misschien is het virus er erg heftig of zo. En ik loop trouwens sowieso altijd met een flesje 'wassen zonder zeep' op zak als we de deur uit gaan (klinkt heel neurotisch maar dat valt wel mee hoor, vaak vergeet ik dat ik het bij me heb )

@ romaty, ik voel me niet tegen de schenen geschopt hoor, ik had met Ruben niet zoveel in de baby-tijd, hoewel ik u dol ben op die hele kleintjes. Ik ben benieuwd hoe dat een tweede keer zal gaan. Ik ga nu ook maar even met de billen bloot: ik heb met Ruben een flink hechtingsprobleem gehad. Pas toen ik na ruim een jaar op een forum durfde te melden dat ik moeite had om me aan mijn kind te hechten en de lieve  reacties las toen pas ging er een knop om en groeide mijn moedergevoel langzaam. Oh, wat heb ik toen gehuild om het jaar van Ruben dat ik eigenlijk min of meer gemist heb. Ik hoop ehch dat dat deze keer beter gaat. Ik zie het namelijk ook terug op filmpjes, anderen zien het niet maar ik mis iets in mijn eigen blik, ik zie wanhoop ipv liefde, Ik vind het heel moeilijk om te zien...

@Wendy: ook mijn roots liggen in Gelderland! Ik ben geboren in Gendt (destijds iets van 600 inwoners geloof ik en af en toe de maas voor de deur), maar ik woon al vanaf mijn 4e in Zuid-Limburg. Toch trekt het Gelderse mij ook wel!
Goed dat je toch over Merle praat, ook al is ze er niet meer, dat neemt niet weg dat ze toch je prachtige dochter is! Heb je veel foto's van haar?
Het is inderdaad fijn om te weten dat je niet meer kans maakt dan een ander op een midner gezond kindje maar o wat kan ik me goed voorstellen dat je niet al te positief durft te zijn tot je een gezond kindje in de armen houdt!
Ik maak me ook wel zorgen, gezien mijn leeftijd...

Lieve meiden, ik ga nog even werken aan de bestelling voor volgend schooljaar, altijd een flinke klus!
Heel veel liefs en tot later!
Maud

Hoi Meiden,

Ik ben zonnetje04 en ik  ben 25 jaar mijn vriend is 27.
Mijn vriend en ik  gaan ook voor een tweede kindje wij hebben al een dochtertje van 13 maanden Nynke heet ze.
We willen er dolgraag nog 1tje bij.
Ik ben gestopt met de pil dus we zien wel hoe het loopt vind het allemaal erg spannend!
Bij  mijn vorige zwangerschap was ik in 1x zwanger maar ja het kan best zijn dat het nu wat langer duurt het is afwachten
Vind het erg leuk om met jullie mee te lezen.
Normaal zit ik altijd op het forum 0-1 en dan bij de voorjaarmoeders maar inene ondekte ik dit leuke forum.

Succes allemaal!!!!

Liefs Zonnetje

@zonnetje, welkom hier en klets gezellig mee, hoe meer zielen hoe meer vreugd!!

@jufmaud, jeetje meid wat een heftig verhaal zeg!! Kan me voorstellen dat het nog veel pijn doet om naar die tijd terug te kijken, maar wat ontzettend goed dat je erover bent gaan praten en dat het zo langzaamaan beter is gegaan... Vind het wel moeilijk om me in te denken hoe een dergelijke situatie echt zou voelen, maar kan me wel indenken hoe vreselijk moeilijk je het gehad moet hebben.. Kan me ook zeker voorstellen dat je dit in eerste instantie niet hardop durfde te zeggen, het zal door mensen toch wel als "raar" worden gezien... datzelfde gevoel heb ik met zeggen dat ik het  "zwanger zijn" niet geweldig vind, mensen vinden namelijk altijd dat je moet genieten van wat je overkomt (en dat doe ik gelukkig deze tweede keer veel meer dan de eerste keer), maar toch het is niet mijn ding en dat zal het ook echt niet worden, hoe bijzonder ik het ook vind.
Maar om terug te komen bij jou, mensen hebben al snel een oordeel klaar en dat maakt het heel lastig soms om je ware gevoelens kenbaar te maken, toch knap dat je dit wel gedaan hebt!!

@yessie, leuk weer eens wat van je te horen. Goed dat jullie eerst gaan proberen in rustiger vaarwater te komen, maar kan me voorstellen dat je het wel moeilijk vind om jullie kinderwens op een laag pitje te zetten... wel gezellig dat je af en toe blijft mee kletsen.

@denys, hoop voor je dat je cyclus snel weer op gang komt en dat jullie snel voor het echie kunnen gaan klussen!!

@wendy-merle, wow ik blijf jou verhaal een wonderlijk verhaal vinden. Vooral dat er niks gezien is op de echo's lijkt me heel moeilijk te begrijpen, en ik snap jou helemaal dat je zegt ik ben het vertrouwen in echo's helemaal kwijt... Juist klompvoetjes en organen zoals longen worden zovaak gecontorleerd, maar toch is dit jullie overkomen.....
Maar meid, zoals je er mee omgaat, echt petje af, heb er echt bewondering voor!!! Hoop dat jullie heel snel een kerngezond kindje in jullie armen mogen houden!!

x

He meiden,

vandaag alweer zoveel geschreven! Echt super leuk! Als ik thuis kom, moet ik altijd even kijken, haha!! Hoezo verslaafd!

@Danielle, dat herken ik helemaal! Ik heb ook wel een paar ouders waar ik niet goed mee overweg kan! Altijd maar zeuren en niets is goed! Echt walgelijk en meestal zijn het ook nog de kinderen waar je het meest mee bezig bent! Soms is het onderwijs echt vermoeiend. En ik heb de kinderen allemaal 2 jaar in de klas en de ouders dus ook, haha!!

@Romaty, nou zwanger zijn is ook niet mijn ding! Ik vind kinderen echt geweldig, maar dat zwanger zijn hoeft voor mij dus ook niet.

@Yessie, wat leuk dat je weer een x langs bent geweest! Hopelijk gaat binnenkort alles weer helemaal goed!!

@Wendy, omgeving Varsseveld ligt niet echt in de buurt! Ik vind vooral het dorp waar ik woon erg leuk en zou er ook niet snel weggaan denk ik!! Mijn vriend woonde drie kwartier verderop en is voor mij deze kant uitgekomen, lief he!
Logisch dat echo's je nu niets meer zeggen! Wat verschrikkelijk toch wat je allemaal hebt meegemaakt en nog steeds door middel van de onderzoeken. Lijkt me niet makkelijk!! Zoals Romaty het zegt, knap hoor hoe je ermee omgaat.

@Denys, wat fijn dat je nu weer iets verder kan! Hopelijk word je snel ongesteld en dan fijn klussen! Hopelijk krijg je een regelmatige cyclus, spannend!

@Jufmaud, lijkt me zwaar hoor een zwarte school! Vind het knap dat je daar werkt, weet niet of ik het vol zou houden. Ik heb een aantal allochtonen in de klas en moet zeggen dat ik dat soms  al moeilijk zat vind.
Wat vertel je dat open, je hechtingsprobleem! Vind het knap dat je dat zo vertelt. Ik kan me wel voorstellen dat je  het achteraf moeilijk vindt om filmpjes terug te zien, maar wees maar blij dat je gevoel later  helemaal goed is gekomen!  Hopelijk gaat het beter bij de volgende meis.

@zonnetje, welkom! leuk dat je ook mee komt kletsen!

Ik ga zo maar eens slapen! Morgenmiddag komen we gezellig met de meiden en kinderen van de pufclub bij elkaar. Hebben elkaar al 4 maanden niet gezien, dus dat is dan wel weer erg leuk! Ben benieuwd hoe de kindjes eruit zien!
Slaap lekker meiden,

Liefs J

Hoi meiden,

Ook zal me weer eens even melden.

@zonnetje, welkom!

@wendy-merle, mooi dat ze Merle* genoemd hebben tijdens de trouwdag.
Toch fijn dat er ook  even bij haar wordt stilgestaan.

@linda, wat leuk een broertje voor Max.
En ik zou me ook niet te druk maken, anders had je zeker eerder terug moeten komen.
Maar kan me voorstellen dat het even rauw op je dak valt als je al bijna buiten staat.

@loks, 4 kids is wel pittig, maar ook wel gezellig denk ik!
En als je het allemaal goed kan handhaven en het wil lukken om 4x zwanger te worden, tja, waarom niet?!

@yessie, leuk om weer  wat van je te horen.
Verstandig besluit wat jullie genomen hebben, zal zeker niet meevallen als je graag wilt.

@denys,  duim voor je dat het met de medicijnen beter gaat en je idd een eisprong krijgt.
Dan lijkt het iig niet zo nutteloos allemaal.

@juf maud, heerlijk die lange verhalen van jou!
Knap dat je toe durft te geven dat je het eerste jaar je moeilijk kon hechten aan je kindje.
Maar het is gelukkig goed gekomen, je durft zelfs een 2e zwangerschap aan!

@mama1977, ik weet niet of je dit nog leest, maar ik wil je even veel succes wensen voor morgen.
Ik hoop dat het allemaal meevalt en je toch zwanger blijkt.
Laat je wat van je horen (indien mogelijk natuurlijk)

Hier gaat alles goed, voel me redelijk goed.
Roy heeft vd week zijn eerste losse stappen gezet, zo stoer!!
Zelf vind hij het ook geweldig want hij begint hard in zijn handen te klappen als hij op zijn bestemming is.
M'n hubbie is van het weekend samen met m'n moeder kleertjes ed wezen kopen voor de kleine.
Beiden razend enthousiast, dus ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden!!
Nog maar 15 weken geduld....

Meiden, ik ga weer aan het werk!
Heb nog ff het lijstje ingevuld, tot later!!

Naam: Cora
Leeftijd: 27
Huwelijkse staat: ger. partnerschap, als de kids wat groter zijn willen we ooit wel "echt" trouwen
Naam en geslacht ander(e) kind(eren): Roy 07-01-2008
Werk: op kantoor in de logistiek
Hobby's: lezen, tennis, naar de dierentuin
Favoriete tv-programma: het zesde zintuig, House
Favoriete film: komedie
Favoriete muziek/zanger: Blof, MB, Anouk
Vakantie: dit jaar lekker thuis, maar favo land is Mexico

Dag lieve dames,

T'is even geleden,ik weet he,maar heb het echt druk gehad de laatste dagen.
Dyenthé is ondertussen weer kerngezond maar is vandaag een dagje thuis aangezien de onthaalmoeder op verlof is.
Ze ligt nu effe in bed daarmee dat ik profiteer om effe langs te komen.

Voor de rest is alles heel goed met mij,pijnlijke borsten heb ik wel,maar nu zelfs deze maand geen ongi gevoel of niks,voel mij eigenlijk supergoed,de eerste keer in maanden.
Geen pijntjes,alleen maar moe.
Volgende week is mijn NOD,kijk er wel naar uit hoor.
Gisteren nog maar eens een ovulatietest gedaan voor het plezier,vrij positief toch,maar ga er niks van afleiden want had ik vorige maand ook en was toch niks.

Ik hoop dat het met jullie allemaal heel goed gaat!
Ik kom zeker nog terug hoor maar heb het voor de moment even zo druk dus kom ik minder langs,als ik een gaatje vind kom ik wel mee lezen hoor.
Ik hou jullie zeker op de hoogte!!
Liefs orchi

Terug
Bovenaan