Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

ben ik weer even (hoezo verslaafd)

Fijn dat jullie het leuk vinden dat de verhalen op hyves staan.

@jansske, Ruben woog 4260 gram. Hij droeg dan ook met twee weken al maatje 62.... Het was echt een lange slungel maar absoluut een magere lat. Dat is overigens nooit veranderd want hij weegt ook nu maar iets van 20 kilo. ik zal 'm morgen eens meten en wegen. Als ik mijn verhaal zo teruglees klinkt het ook verschrikkelijk (verontschuldig je niet hoor!) maar achteraf zou ik het zo weer doen, dat riep ik ook al meteen na de bevalling. De vk geloofde haar oren niet!

@marianne: je ziet het, hier is veel steun, dus als je mee wilt lijnen, ga je gang! Ik moet wel iets meer dan 10 kilo kwijt. Ik ben 1.86 m lang en mijn ideaalgewicht zal liggen tussen de 85 en 90 maar ik ben al heel blij met een gewicht tussen de 90 en 95! Een maatje 44 lijkt me heel fijn (nu is het 48-50, maar let op, ik kom van 58-60 en ben hier dus al blij mee. Wel zou ik dan mss een buikwandcorrectie overwegen. Ik heb echt een hele lelijke blubberbuik met mega-veel striae. Dat laatse boeit me niet, dat heb ik aan Ruben te danken maar al dat overige vel vind ik afgrijselijk!
Wanneer is je nod? ik zie hem niet in de lijst. Ik hoop dat het kaarsje heeft mogen werken voor je!!!

@Loks: wat heerlijk hè, als je Isabelle zo ziet genieten, dat is toch het mooiste van kinderen hebben vind ik! Zo'n rugzak lijkt me ideaal. Ik had voor Ruben zo'n buikdrager maar ik was destijds zo dik dat ik die met geen mogelijkheid dicht kreeg. Oh wat vond ik dat erg.... Wie weet een volgende keer...
Het eten gaat idd goed. Vandaag ging het ook weer prima, wel een eierkoek en 1 blokje chocola gehad, maar ook weer veel gelopen vandaag dus dat zal wel loslopen. Ik zoek het vooral in groente, fruit en droge cornflakes (echt waar, dat vind ik héérlijk!) Vanmorgen maakte de weegschaal me erg blij, geloof het of niet maar er is al 2,2 kilo af! Die eerste twee weken gaan altijd hard bij mij, maar dat is wel een goede boost, daar kan ik even op teren als het dan minder gaat.
Ik ben zo vrij geweest je verhaal naar de hyves te kopieeren. gelukkig is alles uiteindelijk goed gegaan!!

@romaty: het inbrengen van het katheter voelde bij mij heel branderig. Ik was ook niet verdoofd. Alleen na de bevalling ben ik een beetje verdoofd voor het hechten, voor de rest was alles voor mij goed te doen. ik schijn een vrij hoge pijngrens te hebben, ik zou het niet weten, maar als dat zo is lijkt me dat gunstig, nietwaar?
Welke kleur wordt de kamer van je kleine man?
Enne, hier houden we idd gewoon de forumnamen aan! Ik kan me goed voorstellen dat iedereen zich daar beter bij voelt.

Meiden, ik ga nog even verder lezen en dan (proberen) op tijd naar bed te gaan.

Veel liefs,
Maud

@romaty: ik voel me niet ziek maar alles doet pijn. Mijn bekken, rug en ribben. Overdag is het goed te doen, maar 's avonds weet ik vaak niet meer hoe ik moet zitten of liggen.

@loks: dat is wel een goed idee. Vorige keer deed ik dat op het laatst in mijn verlof, maar misschien is het wel goed om er nu eerder mee te beginnen.

Ik zal mijn bevallingsverhaal nog even vertellen:
Ik was 3 juli uitgerekend, maar op vrijdagavond 29 juni rond etenstijd voelde ik opeens weëen. Ik had nooit eerder voorweeën ofzo gehad. Ze kwamen om de zoveel minuten, en ik dacht nog "het doet wel pijn, maar lang niet zo als anderen zeggen" en ik had echt het idee een enorm hoge pijngrens te hebben
's Avonds ging ik naar bed maar ik kon niet slapen. Toen ben ik maar in bad gaan liggen. Om 03.00 stond ik weer in de badkamer en toen begonnen de echte weeën. Geen hoge pijngrens dus, het was nog niet begonnen. Om 05.00 de vk gebeld en ik hoopte op toch wel 2 cm. Het bleken er al 5 te zijn. Toen de vk weer wegging ging het vrij snel. Om 7.00 was ze er weer en werd alles vast klaar gezet. Om 7.30 belde mijn man de mannen af die die dag de tuin zouden bestraten. Om 7.45 mocht ik gaan persen, lekker op de baarkruk. Op het laatst moest ik snel op bed gaan liggen, wat wel apart is tussen de weeën door. Om 8.10 kon ik max aanpakken en op mijn borst leggen, maar de navelstreng was zo kort dat ik hem niet verder kreeg dan mijn navel. Ik zal dit moment nooit vergeten: zo'n klein glibberig huilend hoopje. Mijn man belde de stratenmakers op dat ze toch kon komen, maar ze hadden al wat anders gepland.
Ik had 2 kleine scheurtjes, wel op nare plekken, maar mag zeker niet klagen. Ik hoop dat de komende bevalling net zo verloopt of natuurlijk sneller en zonder scheurtjes. En weer lekker thuis!

Liefs Linda

@Danielle en Janske: Thanks.. hoop dat het snel woensdag is! Doe ondertussen de meest rare dingen om er niet aan te denken... zoals het konijnenhok van hek konijntje van luca 4x schuren en een ander kleurtje geven.. die kleur groen begon me te irriteren haha..

@ Maud: ja ik ben vernoemd naar Audrey Hepburn haha.. wilde AU3 als profielnaam maar die was al bezet Grrrrrr!.. Met de vorige prikjes ging het eigenlijk heel goed.. wel enorm huilen en iets langer slapen maar verder echt zichzelf.. vandaag ging het de eerste uurtjes super en daarna was het even een heel ander mannetje! Hij wilde niet eten (normaal eet hij na zijn eigen bordje  het liefst onze  borden nog  leeg) hij wilde alleen maar vastgehouden worden. Dat was stiekem wel even fijn omdat hij normaal veel te druk aan het spelen is om op schoot te zitten.. en hij kreeg een grote bult naast zijn pleister maar dat schijnt normaal te zijn bij deze inentingen.. net kreeg hij ook eenzelfde buil in zijn gezichtje dus hou m goed in de gaten.. Ik heb met het boodschappen doen een hele zachte lief! knuffel voor hem meegenomen, hij begon helemaal te glunderen en ligt er nu op te slapen (hij is een buikslaper).

@ Wendy: Ik ben nog maar net op t forum dus schrok echt van jullie verhaal zeg! Wat gun ik het je ook ontzettend!!!

@ Romanty.. wat leuk dat je met de babykamer kan beginnen... wij hebben laatst wat ideetjes opgedaan bij kidsfactory en zou t liefst gelijk aan de slag gaan hahha.. beetje voorbarig!

@ Maud: zo'n stoel is inderdaad wel een goed idee dan.. laten we maar gewoon hopen dat het bij 1 huilkindje blijft!!

@ Loks: Ruben (mn vriend) weet het natuurlijk al omdat we het samen besloten hebben en mijn moeder past 3,5 dag op per week dus weet niet wat zij zal zeggen. Denk dat ze het pas over een jaar ofzo verwacht! Maar ze is zo gek op en met Luca dat ik niet bang ben voor een negatieve reactie hoor.. iedereen gaat er alleen een beetje van uit dat de 2e weleens van mn schoonzusje zou kunnen komen..

Ik vind die verhalen ook erg leuk!

En welke hyves bedoelen jullie?  

X

Daar ben ik nog een x-tje!!

@Djurresmama, ik weet ook niet wat het is, maar volgens mij hebben wel meer meiden op dit forum last van een beetje bloedverlies wat niet doorzet. Zelf heb ik dat nooit gehad, werd het altijd gelijk heel erg bah!!

@Loks, wat lief dat een kindje haar hand vasthield! Zij is al snel volwassen aan het worden en achter de mannen aan het aanrennen!!
Je hebt me denk ik verkeerd begrepen, want ik kon na de eerste wee ook niet meer slapen! Ik ben gelijk naar beneden gegaan en rondjes gelopen. Ik denk dat ik de vierdaagse nu moeiteloos mee kan doen!!
Waarschijnlijk heb ik het al vaker gevraagd, maar hoe oud is je dochter nu? Begrijp ik goed dat je nog bv geeft?

@Romaty, jij bent ook altijd druk he!! Ik kan het wel begrijpen hoor! Is ook weer fijn als alles gedaan is en je huisje schoon is. Ik had bij de bevalling ookgeen ontlasting. Tijdens de weeen door moest ik ook 2 x naar de wc, was er wel blij mee! Maar ik denk dat op dat moment me het niets uit had gemaakt.

@JIG, dat lijkt me inderdaad niet fijn de hele tijd aan de CTG! Ik vond het heerlijk om de hele tijd te lopen tijdens een wee!! Nou ja, heerlijk.

@Linda, hopelijk voor jou valt de volgende bevalling ook mee! Je verhaal klinkt in ieder geval positief.

@Jufmaud, knap hoor al 2,2 kilo eraf!! Ik ben trots op je!! En leuk dat je zo actief bent op hyves!!

Meiden, ik ben er weer vantussen. Senna slaapt niet thuis, maar bij mijn ouders. De oudste waar we op passen gaat stappen en komt pas om 3 of 4 uur thuis! Omdat er hier geen extra kamer is, moet Senna op onze kamer slapen en dat hebben we liever niet, omdat de oudste op de slaapkamer het alarm erop moet zetten! Hoezo logisch?? En hij dan misschien wakker wordt! Nou ja, hij slaapt regelmatig bij mijn ouders en morgenvroeg halen we hem weer lekker op!

Slaap lekker allemaal, xxx

Terug
Bovenaan