Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

hai lieve meiden,
hier ben ik weer eens!

... Wendy, wat een prachtig verhaal weer, wordt er helemaal emo van.

Wat een mooie bevallingsverhalen!! en ingrijpend hoor.
Wat doet het toch ook enorme pijn!!

... Lijnmaan, Floor, Chantal P, Danielle, en JIG Wat een super nieuws dat jullie zwanger zijn!! JOEHOE...
Wij zitten in ronde 2 na de mk, had een super positieve ovulatietest, zijn flinkt aan de klus geweest.
Het wachten is weer begonnen.

... Romaty, wij scheelden niet veel met onze eerste zwangerschappen ik was 3 april 2008 uitgerekend en onze dochter is geboren 1 april! hihihi

... Marianne, wat spannend ik hoop heeel erg dat het een innesteling is.

Kort verslag van de bevalling.
31 maart om 3.30 de eerste weeen. Goed te doen. Heb toen nog berichtjes op de site geplaatst.

Vk kwam kijken had net 2 cm en baarmoeder mond niet eens verstreken.
21.30 nog steeds niet veel vordering in de zaak dus ze besloot de vliezen te breken.
Bleek dat onze kleine meid in het water gepoept had en wij naar het zh moesten.

Ik belande in een weeenstorm en 5 weeen per 10 minuten. Ik kon ze echt niet wegpuffen, wauw wat een geweld zeg.
In het ziekenhuis kreeg in een ruggeprik, dit hielp. Maar voelde de ween nog erg goed.
maar de top was eraf.
rond 4 uur had ik volledige ontsluiting en mocht gaan mee persen.
Ik had geen persdrang en kreeg hormonen toegediend.
Persdrang kwam niet op gang en mocht uit eigen power gaan persen!!
Pfff erg zwaar vond ik dat. Maargoed dat is voor iedereen zwaar denk ik.

om 05.16 zag Gwenn het levenslicht.

Na 10 minuten werd ze bij me weggehaald omdat ze niet goed ademende en niet op kleur kwam.
Kinderarts erbij en werd ze overgebracht naar de afdeling neonatologie. Hier bleek dat er nog vruchtwater in haar longen zat, en ze aan de sipep zuurstof moest.
Ze knapte nauwelijks op en was er even sprake van dat ze overgebracht moest worden naar een ziekenhuis waar ze kunnen beademen.
Dat kunnen ze in het rijnstate maar tijdelijk.
Gelukkig reageerde onze sterke meid al snel goed op de sipep.

Toen bleek ze een infectie in haar lichaam te hebben, deze moest behandeld worden met anti biotica.
Na 8 dagen behandeld te zijn, mochten Gwenn en mama samen naar huis.
Wij zijn blij dat we thuis zijn en alles nu zo goed gaat.

Geluksvogels zijn we.

Heel beknopt verslag maar anders typ ik wel 3 pagina's vol

Ha meiden,

Ik zag dat ik dinsdag voor het laatst heb gereageerd dus het werd wel weer eens tijd.

@Maud. Wat goed dat je je moeder hebt gemailt over haar uitspraak van toen je zwanger was van Ruben. Dat lijkt me niet makkelijk om te doen maar wel een opluchting achteraf. Goed gedaan meid!
En 1.2 kg er al af.
Ikmoest wel lachen om je mop over blondjes. Haha.
Wat lief dat je kaarsjes hebt opgestoken.

@Orchi. Wat vervelend maar ook spannend die steken bij je eierstok. Hopelijk heb je er niet te veel pijn aan.

@Misslin. Welkom hier en geniet van je vakantie.

@Chantal. Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in de Efteling. Ik kan me voorstellen dat je kapot was na zo'n hele dag.

@Jig. Alsnog gefeliciteerd met je meisje. Heeft ze een leuke verjaardag gehad?
En nu was je test officieel positief. Gefeliciteerd meid! Geweldig.

@Au. Welkom hier en ik hoop dat je snel zwanger bent.
Wat raar trouwens dat je broer dat steeds zegd. Laat hem maar lekker kletsen hoor. Trek het je maar niet te veel aan.
Bij ons weten wel een aantal mensen dat we graag nog een tweede willen maar als ik eenmaal zwanger ben houden we het voorlopig ook nog even voor onszelf. Dat heeft er ook mee te maken dat ik inmiddels al drie miskramen achter elkaar heb gekregen. Dus we moeten maar zien hoe het loopt.

@Mvj. Ik ben er nu ook veel meer mee bezig dan bij de eerste. Toen ben ik met de pil gestopt na de bruilofd en vier maanden later was ik zwanger. Ik hield wel bij wanneer ik ongi was maar met een eisprong was ik helemaal niet bezig. Ik heb toen pas getest zes weken na mijn ongi omdat een vriendin zei dat ik maar eens moest gaan testen! En toen was ik zwanger!
Nu hou ik alles bij. Wanneer m'n ongi is, wanneer m'n ei en ook wanneer we hebben geklust. Hihi.

@Romaty. Wat fijn dat het bij de vk allemaal goed was. En wat spannend om binnenkort die 3d echo te krijgen. Jullie willen niet weten wat het wordt toch? Is het niet moeilijk om dat op een 3d echo NIET te zien? Ik dacht dat je alles dan heel goed kon zien? Ik weet het niet hoor, heb nooit een 3d echo gehad. Volgens mij kan een kindje van 26 weken nog alle kanten op draaien dus maak je daar maar niet te veel zorgen om. (Makkelijker gezegd dan gedaan.)

@Not. Inderdaad, wachten duurt errug lang..... Ik zit nu niet te wachten maar heb ook heel wat tijd wachtend doorgebracht. Net als iedereen hier natuurlijk. En volgens mij hebben we allemaal veel meer zwangerschapstesten gedaan dan nodig is. Je bent gewoon zo nieuwsgierig en hoopt stiekum dat de test al ruim voor je NOD al positief aangeeft. Sterkte met wachten.

@Danielle. Haha. Leuk hè die uitspraken van kinderen.
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad in de Efteling.Ik begrijp je helemaal dat je niet in de achtbaan bent gegaan nu je zwanger bent.  Maar eerlijk gezegd ga ik er ook niet in als ik niet zwanger ben. Veel te eng.  
Gelukkig raadde die leerling het toch niet. Pffft....

@Loks. Haha. Lekkere kapper was dat zeg. Hoe kon ze nou denken dat het een pony was? Maar aan de andere kant, er lopen zo veel mensen rond met rare kapsels dat ze misschien ook niet meer weet of het expres zo zit. Gelukkig groeit het wel weer aan hè. Mijn kapper zei toen dat als ik nog een tweede kindje wilde, ik dat voor mijn haar maar het beste meteen kon doen. Maar daar stond mijn hoofd toen nog helemaal niet naar. Dus ik zie wel wat mijn haar doet als ik nog een kindje mag krijgen.
Het lijkt me heel vervelend als je zo'n last hebt van je eisprong. Zeker als het zo veel pijn doet. Ik heb daar nog nooit last van gehad. Opzich is dat wel fijn, behalve als je graag zwanger wil worden.Dan weet je tenminste precies wanneer je ei springt. Van mijn ongi heb ik trouwens ook nooit pijn.

@Floor. Jij ook alsnog gefeliciteerd met je zoontje. Wat zielig dat hij ziek is. Gaat het al wat beter met hem? Ik hoop dat hij toch een leuke dag heeft gehad.
En het geeft niks hoor als je geen tijd hebt om te schrijven. Heb ik ook niet altijd. Je bent niks verplicht.

@Linda.Wat rot dat je je zo beroerd voelt. Ik hoop dat je wat aan die cursus hebt meid.
Ik heb nooit een cursus gevolgd. Tijdens mijn bevalling zei mijn vriendin dat ik verkeerd ademde en heeft mij voorgedaan hoe ik moest ademen. Zij had wel een cursus gedaan. Haar aanwijzingen hebben mij wel geholpen.

@Jansske. Succes met alle raporten. Een heel werk lijkt me. Wij kregen vroeger op school ook uitgebreide/ geschreven raporten en geen cijfers. Lijkt me pittig om dat allemaal te moeten schrijven.
En hoe bevalt het opassen? Even iets anders dan een kleintje hè, twee van die grote kinderen.

@Maud. Jeetje wat een heftige bevalling heb jij gehad zeg! En inderdaad een grote baby.   Zie je wel dat je die veter niet verloren was. Je weet dat zelf het beste toch? Gelukkig is het toch snel goed gekomen met Ruben na al die omstrengelingen.

@Romaty. Dat je nog de was hebt weggestreken nadat je vliezen waren gebroken. Hihi. Ik moest er wel om lachen. Waar je al niet aan denkt als je bevalling begonnen is! Wat een geweld lijkt me dat als ze je zo staan op te rekken en een ander op je buik te duwen. Ik kan me voorstellen dat je ze vervloekt hebt. Wat vrouwen al niet moeten doorstaan om voor nageslacht te zorgen hè.

@Danielle. Ik heb dat ook weleens gehad wat jij schreef over hoe lang je nou zwanger bent. Volgens de ene site ben je verder dan op de andere site maar wel op dezelfde dag uitgerekend. Kan het niet zo zijn dat je op de site van de vk de duur van je cyclus niet in kunt vullen en dat ze dus standaard uitgaan van 28 dagen? Dan zou het namelijk kloppen dat het aantal weken verschilt maar niet de uitgerekende datum. Snappie?

Moet ff naar mn dochter. Ze iswakker gewiorden.

Daar ben ik weer. M'n dochter slaapt weer.

@Danielle. Jeetje,persen zonder dat je de weeen voelt lijkt me niet makkelijk!

@Jansske. Lekkere droge/nuchtere reactie van je vriend toen je vliezen waren gebroken. Haha. Verder heb je wel een relaxte bevalling gehad. Heerlijk!

@Wendy. Wat spannend toen je dat telefoontje uit Groningen kreeg. Misschien geeft het een beetje rust om te weten dat dat wat Merle had niet automatisch met een tweede kindje weer gebeurd. Dat de kans op herhaling niet veel groter is dan bij een ander stel. Helemaal rust geeft het natuurlijk niet. Ik kan me zo voorstellen dat je hoe dan ook de eerste nacht afwacht en misschien daarna meer vertrouwen krijgt. 'Gelukkig' hadden jullie je er al min of meer bij neer gelegd dat jullie waarschijnlijk nooit zullen weten wat er precies met Merle is mis gegaan. Ik hoop zo dat je ook snel zwanger bent en daarna een klein broertje of zusje van Merle in je armen kunt houden.
Wendy, ik heb zitten huilen bij je bevallingsverhaal. Ik vind het zo erg dat je na een dag alweer afscheid hebt moeten nemen van je meisje.

@Djurresmama. Oh wat spannend, dat rozige slijm. Ik hoop zo voor je dat het een innesteling is!

Meiden, ik ga naar bed. Morgen lees ik verder en hopelijk krijg ik dan mijn bevallingsverhaal hier ook op getypt. Nu kan ik niet meer. Ben echt te moe.

Liefs,Mama 1977.

@ mama 1977: Wat zwaar zeg! 3 mk.. e ik denk ook de onzerheid en angst bij alle komende zwangere weken!

Mijn moeder heeft voor mij 4 miskramen gehad en tussen mij en mijn broertje in ook 3! Er is ons dus echt heel duidelijk gemaakt dat je kindjes niet NEEMT maar KRIJGT!

Ze heeft een van de kindjes verloren op koninginnedag (zal zo'n 25 jaar geleden zijn) en was toen geloof ik in week 17. Toen zij het ziekenhuis belde kreeg ze te horen dat ze daar op een feestdag niks mee deden en het uit het toilet moest halen en in een pot in de vriezer moest doen voor onderzoek! Echt onmenselijk en traumatisch! We gaan eigenlijk ieder jaar naar een grote kermis of pretpark als afleiding wat een soort traditie geworden is.

Ik ben met 33,5 week geboren en dat was 24 jaar geleden een grensgeval. Ze hebben mij vanwege mijn nieren en darmen  rond mn 14de onderzocht en zelfs gezegd dat ik mssn geen baarmoeder had en  sowieso onvruchtbaar zou kunnen zijn (weet niet meer waar dat op gebaseerd was). Na een second opinion had ik wel een baarmoeder en de angst  dat ik geen kindjes kon krijgen is nooit weggegaan.. Toen was ik opeens opgeplanned zwanger.. wat een wonder en  zo welkom!

Ik ben door deze twee verhalen de hele  zwangerschap bang geweest.. bang voor mk, bang voor vroeggeboorte.. de  ene week kocht ik een stapeltje kleren en bestelden we het kamertje en de wagen+macsicosi.. de volgende 2 durfde ik niks te kopen omdat ik weer angstig was.. dan weer een slabbertje en dan  durfde ik het weer weken niet..

Wij hebben nu dus echt heel bewust gekozen om te starten en hoop er nu ook van te kunnen genieten omdat het eigenlijk allemaal zo goed gegaan is.. en de artsen ook 100x gezegd hebben dat mk niet erfelijk zijn.. En met die vruchtbaarheid..  ik was de pil niet vergeten.. niet ziek geweest o.i.d. puur er doorheen.. lijkt mij ERG vruchtbaar :) We wachten het af!

Geniet van het weer iedereen en leef met jullie allemaal mee!    

hoi meiden,

ben gisteravond ongi geworden.baal als een stekker, kan nu namelijk niet aan de clomid. dat kan ik alleen bij mijn eigen aphoteek krijgen en die is er in het weekend niet. en ik zou eventueel morgen moeten beginnen.
denk niet dat we dat doen, want ik ben er lichamelijk nog steeds niet
kom morgen even terug om op de rest van de verhalen  te reageren.

Status betekenis:   = Klusdagen.    = Wachtdagen.    =Ongi.     =Neutraal.           = Zwanger.

naam:                                    
ronde:                          
leeftijd:                  
NOD:                            
status:  

Yessie84
9
25  
25 mei  

Wendy-Merle
6
25  
21 juni

Orchideke
7  
24  
29 mei

Loks
2
24
31 mei

Denys
1  
24  
30 jan  

djurresmama
3  na mk
26
26 juni/3 juli

J.I.G.
4
30
22 mei

Deleve
2 na mk
28
7 juni?

Maud
2
35
12 juni

NOT
1
25
30 mei

Mama 1977
2  na 3mk
31
14 juni

Zonnetje 4        
1
25
20 mei

mvj
1
27
9 juni

Au3
1
23
27 mei

Naam:
Leeftijd:  
Ronde:
Uitgerekend:          
Echo:                                          
Status:      

Berg-Driel      
27  
1      
14-08-09  
08-05-2009

Romaty
24  
1      
27-08-09  
11-06-2009
3d  echo

LindaG80
29  
3  
06-09-09  
13-07-2009
32  weken echo

Jansske
28
5
18-12-09
26 mei 2009
2e echo

Lijnmaan
30
1
10-01-10
?

Floor        
28
1
18-01-10
16 juni 2009

Chantal P
31
1
19-01-10
?

Daniellexx
24
6
21-01-10
?

JIG
30
5
29-01-10
9-6-2009

Hoi meiden,

nounou, het is weer gezellig druk hier zie ik, en dat met dat mooie weer!
Hebben jullie ook zo heerlijk genoten vandaag? We hebben lekker in de tuin gezeten en wel wat gewassen en gepoetst maar verder lekker niets.
Oh ja, ik ben wel twee keer met Ruben gaan wandelen, Ruben mee op de fiets dus dan moet ik flink doorlopen, dat is goed voor me!
Vanmiddag een koekje gehad en straks mss ook nog eentje, maar het is weekend hè! En één koekje, da's een unicum voor mij, ik eet er anders gerust een stuk of 6....(ai, is echt veel hè...)

@Linda: mooi verhaal! En op de baarkruk, dat had ik ook graag gewild maar durfde er niet om te vragen in het zh, stom hè! Achteraf zij de vk dat ze hem bij zich had omdat ik het al een keer eerder had aangegeven. Ik hoop dat ik een volgende keer mondiger ben!

@Audrey: welke kleur heeft het konijnenhok nu? Zoiets laat je idd de tijd vergeten en je kunt even aan niets denken hè. Ik zie (eerlijk gezegd) nu alweer op tegen de wachtdagen, en ik moet nog aan mijn klusweek beginnen.... Pff, en dan moet ik eigenlijk ook nog van een jaartje modderen uitgaan. Ik hoop dat het me deze keer eerder gegeven is!
Is Luca al een beetje opgeknapt? Lief hè, buikslapers, ze zeggen dat het niet goed is maar Ruben was ook met geen 6 paarden op zijn rug te houden, ik heb hem altijd gewoon op zijn buik laten slapen.

@jansske: ik vind het wel leuk om zo een beetje te rommelen op hyves, dankjewel voor je lieve woorden daarover! Ik vind het ook gewoon zó leuk om jullie echt een beetje beter te leren kennen. Ik zou jullie eigenlijk wel eens in het echt willen zien, gewoon eens lekker kletsen, ik denk niet dat er stiltes zullen vallen, haha!

@Deleve: moeilijk hè, dat wachten, vind ik echt twee hele lange weken altijd. Zoek dan zoveel mogelijk afleiding.

@misslin, al aan het genieten van je vakantie (hoezo een stomme vraag, als het antwoord ja is kun je het niet geven, hihi)

meiden, Paultje begint dus ik ga de bank op

Veel liefs!
Maud

Hallo meiden,

@Deleve, wat leuk dat je er weer een x bent! Leuk he die verhalen van de bevalling. Das lang zeg 8 dagen. Heb jij ook zo lang in het ziekenhuis gelegen of mocht je wel eerder naar huis! Wel fijn dat jullie meid goed reageerde op de medicijnen en dat ze neit overgebracht hoefde te worden.

@mama1977, de rapporten zijn bijna af, heerlijk gevoel. Heb gelukkig niet zo veel kinderen in de klas dus dat scheelt weer, maar 23!! Het oppassen bevalt wel. Zijn niet zo moeilijk de kinderen en de oudste is eigenlijk nooit thuis, haha! Senna slaapt vanavond weer bij mijn ouders, dat vind ik het minst leuke! Heb hem daar zelf naar bed gebracht, dus hij heeft mij als laatste gezien en morgenvroeg haal ik hem gelijk weer op, maar toch mis je wat he!

@Au, wat een verschrikkelijk verhaal van je moeder! Inderdaad onmenselijk! Dat vergeet je nooit meer. En wat een verhaal van jezelf, eerst geen baarmoeder en onvruchtbaar. Gelukkig heb je een second opinion (zelf aangevraagd)? En door alles heen dan zwanger! Hopelijk gaat het nu ook snel en kun je dan meer genieten van een zwangerschap.

@Djurresmama, wat balen zeg dat je ongi bent geworden! Neem je tijd he meis om uit te vogelen wat je wil. Het is jouw lijf en jij beslist.

@jufmaud, genoten van Paultje! Vind het af en toe wel een beetje eenzijdig worden, jij niet? Lijkt me ook wel leuk om iedereen een x in het echt te zien! Van sommige staan ook geen foto's op hyves, dus daar ben ik nog nieuwsgieriger naar.

Vandaag heerlijk vroeg opgestaan! Thuis de was aangezet. Mijn vader kwam Senna brengen en na zijn dutje en de fles, zijn we het dorp ingegaan. Lekker gewandeld en boodschappen gedaan. Daarna moest Senna weer naar bed en hebben we heerlijk buiten gezeten! Koken, opruimen etc, haha! (klinkt niet echt leuk).  Daarna film op tv gekeken en nu ff een berichtje sturen op  het forum!!  

xxx

Terug
Bovenaan