Eerste ronde,tweede kindje,wie kletst mee? DEEL 3

hoi meiden,

hier nu goed ongi, baal wel. hoop dat het de volgende ronde zo mag wezen.
bedankt voor de lieve woorden van iedereen.

nou hier is mijn bevallingsverhaal:

volgens het ziekenhuis ben ik 8 aug07 uitgerekend en volgens de verloskundige 16aug07. vonden wij zowiezo al raar maar goed.voor ons eigen gevoel was ik eind juli uitgerekent.
op 5 aug. op een verjaardag van een vriendin geweest samen met mijn man.
en daar had ik voor mijn gevoel voorweeën, maar ja dat had ik al een paar weken. toen we tegen 23:00 uur naar huis gingen zeiden ze daar allemaal succes morgen. ja tuurlijk!!!
thuis gekomen al het eten wat ik daar had gehad er weer uitgegooid(vaak ook al een voorteken).
zo goed als kwaad eerst nog het toilet staan schoonmaken middenin de nacht.op bed gegaan en om ong even na twaalven dacht ik dat ik moest plassen, bleek dat mijn vliezen waren gebroken.
eerst weer bed verschoond(had net die dag het zeiltje eronder gelegd, ik blij).
om een uur of  twee krijg ik weeën. gebeld en de verloskundige is rond vijf uur gekomen.had toen ca 2 cm ontsluiting. rond 9 uur zou ze weer komen en in tussentijd lekker gedoucht en op de bank gezeten.toen ze weer kwam om te kijken bleek dat ik 3 a4 cm ontsluiting had. vonden we even balen.kwam rond 13:30 uur  weer terug
toen ze weg ging ben ik weer onder de douche gegaan, vond dat best wel lekker.
na een minuut of 10 er weer uit want ik kreeg beenweeën, mijn man moest mij helpen met afdrogen. kon niet echt meer op mijn benen staan, ben op bed gaan liggen.
komt mijn man even kijken en vragen of het gaat, ja het ging voor mijn gevoel nog wel. de weeën zouden wat heftiger worden na 5 cm ontsluiting zei de verloskundige, het zal wel was de eerste keer voor ons.
mijn man komt rond elf uur weer even, en vraagt of het nog gaat , ja hoor.
hij vond van niet en heeft gebeld. hoefde van mij nog niet.rond 11.30 komt de cerloskundige met stagaire(zij heeft de bevalling verder ook gedaan na onze toestemming, had haar op spreekuur toch ook al gehad. en iedereen moet leren.)
ze vroeg of ik weer op bed wou gaan liggen. zou ze kijken hoeveel cm ontsluiting ik had. nou dat hoefde niet meer want ze zal het hoofd al, vroegen ze hoelang ik deze weeën al had, vanaf een uur of 10. bleek dat ik al die tijd al met persweeën rondliep.binnen minder dan een uur van 3 a4 cm na volledige ontsluiting achteraf gezien.
ze hebben ook voor mij de spiegel opgehaald. hing in de gang. heb ook alles via de spiegel kunnen zien. vond dat best mooi om te zien.
en djurre is geboren om 12:32uur. en hij had gelijk een 10 en ik ben er ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen had helemaal niks.
en djurre was inderdaad te laat. was uiteindelijk toch in de laatste week van juli uitgerekend geweest. hij was bijna 2 weken te laat en ik had nog tot de 16 aug. gemoeten . eigenlijk mocht ik nog tot30 aug, want dan  was ik pas 42 weken zwanger geweest.blij toe want dat had helemaal verkeerd kunnen gaan, dan was hij ong. 5 weken te laat geweest. was nooit goed gekomen volgens mij.
bij het meten en wegen tijdens de zwangerschap klopten het ook nooit niet bij mij.
djurre lag met 32 weken(berekening verloskundige tijden de zwangerschap)al volledig vast ingedaald in het bekken.

gezien mijn buik was hij niet zo groot. ong 48 cm en 3280gr. ze dachten allemaal minimaal een 9 ponder.niet dus.

dit was mijn verhaal.

groetjes marianne

Hoi meiden,

wat een ronduit heerlijk weekend heb ik gehad!!
Vooral de afsluiting (het wegen vanmorgen) was zéér aangenaam!
Ik weeg nu 107,3 kilo, dat betekent dat ik 2,1 kilo ben afgevallen deze week!!!
Ben echt trots op mezelf.

Vandaag waren mijn schoonouders op bezoek, dus een koekje bij de koffie en een knabbeltje bij het fris.... Dat zal wel weer even aanslaan maar dat (en meer) gaat er deze week wel weer af. Ik maak ook zaterdag  van mijn weegdag, want mijn schoonouders komen elke zaterdag en dan zondig ik wel eens, dan kan ik me dus beter ervoor dan erna wegen, toch? Dat motiveert meer en de zaterdag gaat er dan in de week erna wel weer af. Eerlijk is eerlijk, ik zal toch elke zondag even spieken of er veel bij is gekomen. Ze weten wel dat ik lijn en houden er dus (hopelijk) rekening mee. We eten altijd samen op zaterdag. De ene week koken zij en de andere week wij. Degene die niet kookt zorgt voor iets lekkers bij de koffie.
Ik voel nu wel dat ik iets teveel gehad heb vandaag, voelt te vol aan, dan zie je dat ik er al aan gewend ben om minder te eten, dus straks alleen nog een kopje thee, niets erbij!

@Jansske: ik heb Paultje niet helemaal gezien, mijn zus belde vanuit Canada en dan kletsen we al gauw een half uurtje bij en toen was de thee koud en Paultje afgelopen. het wordt idd soms eenzijdig, en soms gaat hij te ver maar ik blijf het toch kijlken, vooral om die mooie wensen zoals met die tattoo, echt zo'n mooi verhaal! Ik heb geen tattoo maar heb het wel al eens overwogen. Ik zou bv wel een kleine tattoo willen ter nagedachtenis aan mijn opa en dan het liefst met een beetje as erin. Maar ik geloof dat de familie dat een macaber idee vindt... Mij lijkt het mooi, zo is hij altijd een beetje bij me, want ik mis hem nog zo....
Ik zie dat zaterdag een actief dagje was bij jou, lekker hè!

@Lijnmaan: we zijn af en toe niet bij te houden hè, sorry! Ben ik ook mede schuldig aan.... Ik zou gewoon bijlezen (als je het redt) en dan alleen reageren op dingen die je echt bijgebleven zijn. Anders is er denk ik geen beginnen aan!

@Audrey, dat klinkt leuk dat hok! Daar zal het konijn zich wel happy in voelen denk ik! Zo'n opblaasboot is idd leuk. Ik had dat vroeger ook voor Ruben maar die was als de dood voor water. Nu vindt hij het steeds leuker met als gevolg dat ik hem vorige jaar uren door de branding heb getrokken in een rubberbootje, hoe harder hoe liever! (wel weer goed voor de conditie!)
Dat op de knietjes slapen heeft Ruben ook heel lang gedaan, werd soms wakker met van die vuurrode knietjes. Nu hij wat ouder is is het echt uitgestrekt dwars door het bed heen. Ook slaapt hij tegenwoordig wat vaker op zijn zij of rug (dan snurkt hij zo heerlijk....)
En Derick Ogilvie, ik geloof er wel in hoor! Ik zou zó graag eens een reading met hem willen. De dingen die hij doet zijn geweldig. En idd, een fijn gevoel te weten dat overleden dierbaren zo dicht bij je zijn. En idd, ik weet zeker dat Merle* nog heel dicht bij je is Wendy!

@Romaty: pfff, wat een klus dat schrobben van die meubls, maar wel een werkje waar je echt eer van kunt hebben hè!
Je hebt je iig niet verveeld vandaag zie ik, haha!
Was het gezellig bij je schoonouders? (hebben we geen afkorting voor dat woord, dat typt zo lang en al snel met fouten erin, zullen de er SO van maken?)

@Wendy: zoals je ziet is er deze week 2,1 kilo af, toch een onsje erbij, mss door het waterijsje van gisteren? Maar ik wil mezelf ook niet alles ontzeggen, het moet leuk blijven en allé, 2,1 kilo vind ik toch ook al een hele prestatie. Ik verheug me op de twee cijfers voor de komma! Zó blij als ik van die 100 af ben!
Fijn dat het opschrijven van Merle's* verhaal je zo goed gedaan heeft, het houdt haar op die manier toch een beetje levend hè. (Je snapt wat ik bedoel?) Vertel graag nog wat meer over haar als je wilt (en kunt).
En jemig, dat lijkt me een klus, de wagen van een timmerman poetsen, daar ben je wel even zoet mee denk ik!

Nou meiden, ik ga nog even de tuin in met een boek.
Fijne avond nog!

Veel liefs,
Maud

He meiden,

ik ben kapot, zo dat is eruit!! ben er helemaal aan, heb een zeer voldaan gevoel maar mijn lichaam protesteert aan alle kanten, tis maar goed dat ik morgen een dagje kantoor heb!

Ga een poging wagen om te reageren op wat mensen;

@mama1977, vorige keer hebben wij ook een 3d echo laten doen, of althans die krijgen wij gewoon gratis bij de vk, en toen hebben we het geslacht niet gezien hoor, daar werkt ze keurig netjes om heen, dus dat gaat best goed komen!!
Ben wel benieuwd of de gezichtjes op elkaar zullen lijken....
Hoe gaat het met je?

@maud, de kleur van het kamertje wordt wit en blauw, helemaal jongesachtig dus!! En ik ga een stoere muursticker bestellen om de boel wat verder aan te kleden!!

@wendy, fijn he als alle auto's weer echt schoon zijn!! Vind het dan altijd zonde om met vieze schoenen aan de auto in te stappen, hih~i

@marianne, klinkt goed zeg, die bevalling, ik teken ervoor!! al mag ik zelf ook niet klagen denk ik!

@maud, gaat wel heel goed hoor dat lijnen van jou, al 2,1 kilo!! Wow! Hou het vol en ga zo door!! Je komt er wel!
Paul kijk ik eigenlijk niet meer, net wat je zegt te eentonig! Wel erg grappig soms, maar te eentonig!
SO is goed hoor! Het was erg gezellig, we zijn nog even in hun nieuwe appartement geweest want ze gaan binnenkort verhuizen, dus dat was ook leuk om even te zien!
Daarna hebben we friet gegeten met zijn allen en toen vlug naar huis de kleine in zijn mandje leggen!

Nou meiden, de tuin is helemaal schoon! Nu nog even wat nieuwe plantjes erin en dan heb ik er geen omkijken meer aan deze zomer!
Ook het brede pad langs ons huis helemaal schoon, dus we hebben wederom heel hard gewerkt!
Moet nu wel drastisch de ramen zemen, dat is een nadeel van de hogedruk spuit, maar goed, zal ik van de week wel even doen.
Heb vandaag nog wel weten te wasse, maar er ligt nog een hele strijk te wachten, bah, maar dat word mooi morgenavond, vind het wel goed zo....
Ga zo lekker douchen en dan plat want mijn bekken doen zeer!

Oh trouwens, denk dat de kleine gedraaid is voel allemaal getrappel bovenin!! Dus ben helemaal blij, nu maar hopen dat het zo blijft en dat ik het bij het rechte eind heb natuurlijk!!

meiden, werkse morgen, tot snel weer!

x

Ha Meiden,

Wauw, wat een geweldig weer zeg, hebben jullie er ook zo van genoten?

Ik heb een heerlijk rustig weekend gehad, gisteren zijn we even naar het centrum en een grote kampeer winkel geweest om wat spulletjes te halen. We gaan volgend weekend met mijn hele familie van mijn moeders kant Kamperen en we wilden nog wat spulletjes aanschaffen omdat Isabella nu voor het eerst mee gaat. We hebben een kast gekocht zodat we wat meer spullen kwijt kunnen, nieuwe slaapzakken, een groot doek om voor de tent te spannen voor wat schaduw, vind ik met Isabella wel belangrijk, we hebben namelijk geen luivel dus vandaar. Ik wilde eigenlijk nog opzoek naar een klamboe voor over het camping bedje, heeft iemand een idee waar je zoiets kan kopen of is dit absoluut overbodig, graag tips gevraagd. Het is een heel gezelschap met wie we gaan, mijn oma heeft zelf 10 kinderen, 25 kleinkinderen en 11 achterkleinkinderen en dan ook nog schoon kinderen en kleinkinderen. Niet iedereen gaat mee hoor, maar je begrijpt al het is een hele club. Heb er heel veel zin in, vorig jaar waren we niet mee omdat ik toen in mijn kraambed lag en er zijn veel achterneefjes en nichtjes bijgekomen van rond Isabella’s leeftijd dus het wordt denk ik erg gezellig.
Vandaag heb ik heerlijk in de tuin gezeten, iets te lang want ben nu een beetje rood, lekker rondje gelopen om het meertje hier, echt super. Er waren echt al heel veel mensen aan het zwemmen, mijn man zei nog dat we hier 4 maanden geleden nog geschaatst hebben, zo’n gek idee. We hebben ook de kampeer spullen op zolder uit de berging gehaald, om even te kijken wat er ook alweer allemaal is enzo en dan de keuken spulletjes even afwassen. Het weekend is veel te snel gegaan, morgen alweer werken.
Mijn mannetje is nu tennissen dus heb nu even lekker de tijd om uitgebreid te reageren, heerlijk. Ik moet trouwens ook zeggen dat ik deze dagen weinig met zwanger worden bezig ben geweest, is wel een lekker gevoel, vorige maand was het echt steeds bij alles, ow misschien ben ik wel zwanger. Nu denk ik er natuurlijk aan als ik een zwanger vrouw zie of een pasgeboren baby’je maar verder ook eigenlijk niet. Hoop dat ik dit vast kan houden tot mijn nod 31 mei. Denk dat ik die vrijdag al ga testen, weet ik meteen of ik misschien wel of niet iets kan drinken het weekend. En als ik ongi wordt hoop ik toch echt na het weekend, want zo’n heftig bloedverlies op de camping lijkt me niet zo prettig.

@Romaty, jeetje zeg ,kan me voorstellen dat het niet echt een lekker gevoel is als ze zo aan je buik lopen sjorren. Ik kreeg nadat Isabella geboren was meteen een prik in mijn been en daarna kwam de placenta gelijk. Is misschien ziekenhuis belijd ofzo, weet het verder ook niet, had toen ook het idee dat ik hierin niet echt een keuze had ofzo. Gelukkig is die bij jou toch nog gekomen.
Zo jij bent echt druk altijd zeg, fijn dat het meubilair weer mooi is geworden, goed dat ik je berichtje lees want ik denk er ineens aan dat de plantjes in de tuin nog water moeten hebben dus ga dat zo maar even doen.
Wat leuk zeg dat jullie de 3d echo krijgen, wij hebben het toen gedaan, maar vond dit erg duur. Weet ook niet of dat we het de volgende keer weer zullen doen, is idd wel leuk om met elkaar te vergelijken. Ik hoop voor je dat de kleine gedraaid is.

@JIG, leuk zeg weer die kleine kleertjes, ik kan me haast niet voorstellen dat als ik in de winkel langs maatje 50 loop dat Isabella dat heeft aangehad. Kan me opzich wel voorstellen dat een ziekenhuis zo denkt, ik had ook de hele tijd een band om, maar die bleef al niet zitten als ik stil lag dus al helemaal niet als ik iets ging bewegen, op een gegeven moment hebben ze maar gewoon alleen steeds dat ding op mijn buik gedaan.

@Maud, nou wie weet gaat het lukken, dat je bij de volgende de draagzak wel kan gebruiken, je bent al goed op dreef iig.

@Linda, lijkt me wel bijzonder zeg om op een baarkruk te bevallen en wat mooi dat je Max zelf kon opvangen.

Ik weet niet meer bij wie het was, maar je schreef dat toen je hoorde dat als de baby niet snel zou komen je een knip zou krijgen, nou bij de volgende wee werd de kleine geboren. Ik had precies het zelfde. Ik hoorde de gyn. En verpleegster smoezen over een knip, dus ik persen voor mijn leven de volgende wee en toen kwam ze ook meteen. Heb wel eens gehoord dat ze dit alleen maar zeggen om dus dit resultaat te krijgen, nou bij ons werkte dat dus wel.

Nou Isabella is steeds maar aan het huilen, snap er niets van, ga maar weer voor de zoveelste keer naar haar toe, misschien krijgt ze een tandje ofzo, of is ze misschien wat van slag door het weer. Is wel zielig iig. Nou ik hoop dat ze nu gaat slapen, heb haar pyjama shirtje maar uitgetrokken, misschien was ze wat warm. En wat water gegeven, ze gaat al steeds beter uit een gewone beker drinken, echt leuk. Alle tuitbekers lagen in de vaatwasser dus dit maar weer eens geprobeerd. Misschien dat het wel een tandje is, is altijd maar een beetje raden wat er aan de hand is, of hebben jullie het meteen door? Heb vandaag alweer het 9e tandje ontdekt, het gaat zo snel.

@Au, ja is wel zielig zo’n prikje, maar wel lief dat ze dan weer zo knuffelig worden. Nou misschien worden jullie wel gelijk zwanger, dat zou helemaal leuk zijn. Bij ons zal het nog wel even duren voordat Isabella neefje of nichtjes krijgt, mijn broers zijn beide vrijgezel en mijn ene zwager is net samen gaan wonen en mijn andere zwager gaat in sep. Trouwen en zij zijn bijde afgestudeerd vorig jaar dus. Wij zeggen ook altijd dat er waarschijnlijk eerder een broetje of zusje komt dan een neefje of nichtje, anders zou het wel een heeeele grote verassing zijn.
Dat is idd onmenselijk zeg, dat kan toch gewoon niet. Ik kan me voorstellen dat je wel wat angstig bent, maar het is je al een keer gelukt, dus jij hebt waarschijnlijk net zoveel kans als ieder ander. Vind het wel erg raar dat ze zoiets konden zeggen terwijl er helemaal niets aan de hand is.
Wonen jullie in de buurt van CP dat je zomaar naar het zwembad kan, is wel heel erg leuk, ik zie het al helemaal voor me Luca in dat boodje.

@Marianne, balen zeg, misschien heeft het zo moeten zijn dat het op deze dag zou komen en ben je er idd nog niet aan toen om aan de clomid te gaan. Heel veel sterkte. Wel balen van je ongi, ook gek van dat bloedverlies, ik had de vorige keer een dag een klein beetje en die keer daarvoor twee dagen. En ook tussendoor twee keer wat bloed, zo vreemd allemaal. Haha, wij hadden ook net precies het zeiltje op bed 1 dag voordat mijn vliezen braken, echt toevallig, alsof je het voelt aankomen….Wel raar idd van die uitgerekende dat, gelukkig dat hij zelf al wat eerder kwam, moet je toch niet aan denken om ruim 4 weken overtijd te raken zeg. Ook met het gewicht, ze zaten er dan flink naast, gelukkig is alles helemaal goed gegaan.

@Jansske, haha, ja mijn man kijkt er al naar uit straks al die puisterige puber jongens op hun scooter bij de deur weg te sturen, haha. Ik heb de hele tijd staand over het bed heen gehangen, kon amper een stap zetten. Isabella is op 4 mei 1 jaar geworden en ze krijgt idd nog bv. S’ochtend nog een echte en s’avonds als het mij uitkomt of zij er zin in heeft, hangt er een beetje vanaf. Kan me voorstellen hoor dat je Senna mist zo’n nacht, ik mis Isabella s’avonds al als ik zelf naar bed ga. En dan slaapt ze gewoon in het kamertje naast ons.
Ja ik ben ook benieuwd hoe iedereen eruit ziet, je gaat je meestal een voorstelling maken van iemand en als je dan de foto ziet lijkt dat er helemaal niet op, dan moet je echt je beeld even bijstellen, echt grappig.

@Deleve, leuk dat je er weer bent, ik hoop dat jullie goed geklust hebben en het raak mag zijn voor jullie. Jij hebt ook een heftige eerste week gehad met Gwenn, gelukkig hoefde ze niet over geplaatst te worden.

@Mama1977, Wij hebben ook een 3d echo gedaan en we wilden ook niet weten wat het zou worden, we hebben dit aangegeven en we konden dit ook echt niet zien. Ik zou ook niet zwanger willen worden alleen maar om mijn haar hoor, zou ook een beetje gek zijn. Ze zeggen toch wel dat elke zwangerschap anders is dus misschien krijg je er de volgende keer geen last van. Voordat ik zwanger werd heb ik ook nooit iets gevoeld van buikpijn bij ongi of eisprong, is echt pas na de zwangerschap gekomen dat ik hier zo’n last van heb. Is dat niet raar eigenlijk, of heeft iemand dit ook?

@Maud, Isabella slaapt ook op haar buik met haar kontje in de lucht en ze vind dit heerlijk, hihi, echt grappig dat meer kindjes zo slapen. Wij slapen allebei ook op ons buik, maar niet met onze kont in de lucht, haha ik zie het al voor me.
Wat goed meid, dat je er al 2 kg af hebt en nu doorzetten. Wat gezellig dat jullie zo samen eten met je SO (goed idee!!!!) Ik had het al anders neer gezet om dit woord te vermijden maar nu doe ik het zo. Haha, dit is inmiddels al weer veel langer dan het woord SO.

@Lijnmaan, ja het is hier gezellig druk.

@Wendy, dat je vriend daar naar wilde kijken zeg, zou ik denk ik niet doen.
Wat mooi dat jullie dat samen doen en fijn dat dat zo goed werkt om het allemaal wat meer te verwerken, knap hoor. Ik kan me daar toch echt geen voorstelling van maken hoe verdrietig dat is, om na een dag alweer afscheid te nemen van de dochter die je net gekregen hebt. Heb zo’n bewondering voor jullie. Wat fijn dat jullie er steeds meer aan toe zijn, dan maar hopen dat het deze maand gaat lukken.
Wow, ik heb wel een beeld van die bus in mijn hooft en het ziet er inderdaad niet uit, haha. Wel lekker dat je er nu weer voor een jaartje vanaf bent.
Ik ben ook een buikslaper en ik was zoooo blij dat ik na de bevalling weer op mijn buik kon slapen, dat had ik zo gemist.

Zo ik open even opnieuw het topic en er zijn ineens weer veel meer berichten bij , dus ik ga nog even verder met reageren.

Nou meiden, het is weer mooi geweest voor vandaag, heb al bijna 2 A4tjes getypt. Isabella slaapt gelukkig. Ga zo nog even wat fototjes op hyves plaatsen en dan zal mijn mannetje wel weer thuis komen.

Nou lieve meiden tot snel weer,
X Loks

ff snel:

Loks: wij hebben zo'n muskeitennetje toen bij de babyplanet of prenatal gekocht.
Ik vond het wel erg praktisch, Ruben wordt nogal snel geprikt.
Het nadeel is dat als ze eenmaal kunnen staan ze het ding er net zo hard weer vanaf trekken! Maar dan kun je het er weer over doen als ze slapen.

@Roamty: zo, en nu even goed gaan rusten hè dame! Niet teveel hooi op je vork nemen, die ramen zijn over een dag of twee nog wel vies.

Zo, nog weer even lekker naar buiten, de tv is hier niet aan geweest, ze genieten van het mooie weer.

De klusweek komt eraan meiden, maar vrijdag hebben we het nog even 'voor de lekker' gedaan. Was ook wel eens fijn, niet steeds denken, zou 'ie raak zijn?

Hihi, klinkt wel leuk: 'voor de lekker'....

Meiden, tot morgen (werken met dit weer , blèh!)

Liefs,
Maud

Hoi,

@Djurresmama: Wauw, wat een droombevalling! En klinkt al een hele hoge pijngrens! Wat zijn beenweeen vreselijk he! Ook van je knie naar je lies?

@Maud: Luca was echt een waterrat en dat is hij onder de douche nog steeds.. maar de voorlaatste keer dat we hem wilde verassen met een middagje zwemmen heeft hij van de kleedkamer tot de kleedkamer gehuild, gegild en kroop hij helemaal in onze nekken! Hij vindt het geweldig als hij af en toe een paar frietjes mee mag eten.. maar zelfs dat deed hem die keer niks.. (wij hadden gehoopt dat hij dan weer rustig en vrolijk zou worden zodat we nog een poging in het water konden doen.. Nou het ging totaal niet!

Gister waren we echt als voorbereiding op de zomervakantie gegaan.. hij moest er even doorheen. We zitten er niet op te wachten dat we tijdens onze vakantie het zwembad niet in kunnen.. Toen mn schoonzusje en ik eten gingen halen probeerde mijn broertje het pierenbadje met hem en hij was helemaal overstuur dus toen ik terugkwam zat er een heel booskijkend mannetje in een nijntjeponcho schattig te zijn en voelde ik de bui al weer hangen..

Na het eten hebben we hem zo's CP zwemvest aangedaan en was het ook even huilen.. we zijn met hem het diepe ingedaan en in de stroomversnelling en iedere keer als hij ging lachen gingen wij juigen en klappen en als snel was alles goed!

lekker rennen door de banding lijkt me ook super! Wel zwaar inderdaad! Wat ben je al veel afgevallen! Netjes zeg! Enneh we houden je in de gaten he dus we verwachten natuurlijk goede berichten

Luca heeft vaak de vorpjes van dat antiwiegendood ding op zn armen, benen en gezicht.. :S arm mannetje!

Ik zou een reading ook spannend vinden.. vooral voo Ruben.. hij had een hele speciale band met zijn opa en heeft als 11jarig ventje een hele speach over hem gehouden op de begrafenis.. echt knap! Hij stond er op om dat te doen. En die datum van Luca is te toevallig dus we denken echt dat zijn opa lachend op een wolkje in zijn handjes wrijft.. en Luca onze kant op gestuurd heeft ofzo..

Ik heb de foto's op hyves gezien! Wel heel leuk om een beetje de gezichten achter de verhalen te zien! Leuke foto's van Ruben ook!

ik ga even spieken wat ik nog meer wilde schrijven (moet voortaan maar met 2 open schermen gaan werken..)

@ Loks: Luca heeft dat de laatste dagen ook een beetje.. heb bij hem het idee dat hij moeilijk slaapt door de warmte, hij is dan ook helemaal klam, en hij is met zijn kiezen bezig!.. Hoop dat Isabella zo lekker doorslaapt..

Ach je weet het allemaal nooit met die zwangerschappen.. Ik zat midden in mn HBO (Nu bijna klaar mee) en Ruben werkte ook nog.. we woonden nog thuis..
1,5 maand voor de bevalling waren we er op alle fronten helemaal klaar voor..

Wij zijn naar De Eemhof in Zeewolde gegaan..is zo'n 20 minuten rijden  is eigenlijk al zo lang als ik mij kan herinneren zo dat we daar heen gaan om te zwemmen.. we zijn laatst een keer naar de gootste binnen de stad geweest maar is niet subtropisch en niet zo gemaakt voor de hele kleintje.. bij CP hebben ze kinderstoelen, boxen etc..

Groetjes van ons!

Hallo!

Wat een heerlijk weekend was dit! Super, lijkt wel bijna zomer!
Ik woon dicht bij zee, dus zijn gister en vandaag met ons mannetje lekker een uurtje op het strand geweest. Heerlijk, eerst een stukkie fietsen, mannetje lekker rondscharrelen op het strand, pappa en mamma een lekker drankje... Puur genieten!
We mogen sowieso de laatste weken niet klagen wat het weer betreft... Voor mijn huishouden is dat wel funest. Ik wil altijd ieder zonnestraaltje meepikken, dus heb ik de afgelopen weken tijdens het middagslaapje van Bas heerlijk met een boek in de tuin gezeten. Laat alles dus liggen. Baal ik soms van joh. Aan de ene kant zijn veel meiden jaloers op mij dat ik alles zo makkelijk kan laten liggen thuis, aan de andere kant ben ik echt superjaloers op iedereen die zijn huishouden lekker op orde heeft en alles goed kan bijhouden. Ik ben gewoon zoooooo NIET van het huishouden. Weet nooit goed waar ik moet beginnen en vind het ook gewoon helemaal niet leuk. Bovendien vind ik het moeilijk om echt ergens aan toe te komen als Bas wakker is. Als hij slaapt doe ik vaak wel wat, en dan wat het meest nodig is, maar wil vaak ook wel even wat tijd voor mezelf pikken... Iemand die dit herkent, of ben ik de enige met een huishouden van Jan Steen... Soms voel ik me zo schuldig tegenover mijn man. Gelukkig heeft hij nog nooit gezegd dat hij vindt dat ik beter mijn best moet doen in huis, maar als hij dat zou zeggen zou hij groot gelijk hebben. Misschien voor mij een goed idee om mijn leven te beteren en hier bij jullie te beloven dat ik ga proberen wat meer te doen, ook als Bas wakker is, en het hier in huis een beetje gezelliger maken.

Heb al jullie verhalen gelezen, maar is echt veel te veel om te reageren. Goed idee Maud, ik zal vooral even reageren op dat wat me het meest is bijgebleven. Bovendien wil ik zo ook nog even mijn bevallingsverhaal met jullie delen... Ik zal in ieder geval proberen wat regelmatiger mee te lezen, dan kost het ook niet zoveel tijd om bij te blijven...

@ veel van jullie: Bas slaapt ook vrijwel altijd op zijn buik en inderdaad vaak ook op zijn knietjes. Lijkt me zo pijnlijk! Ze zijn dan ook helemaal gevlekt. Als ik het zie en hij gaat nog verder slapen, dan trek ik ze ook altijd recht.

@jufmaud: wat goed van je dat je de knop hebt omgezet en ervoor gaat! Goed idee om ons erbij te betrekken, hoop dat we een goede steun voor je zijn!! Knap hoor, al 2.1 kilo eraf!

Wat een vruchtbare maand trouwens!! Hopelijk komen er snel nog veel meer cadeautjes aan. In ieder geval alle zwangeren: Gefeliciteerd! En voor de rest: veel sterkte met wachten...

Ben wel benieuwd wie van jullie het geslacht van jullie eerste kindje al voor de geboorte wist en of jullie het bij de tweede juist wel of niet willen weten...

@loks: leuk dat jullie gaan kamperen! Wij zijn ook echt fan van kamperen, maar sinds we Bas hebben, hebben we het niet meer gedaan. Ik wil deze zomer heel graag weer gaan, maar manlief heeft zo zijn twijfels. Hoop dat ik hem nog over kan halen, want volgend jaar gaat het vast ook niet gebeuren als we weer zo'n kleintje hebben. Nu lijkt het me een prettige leeftijd (Bas nu bijna 19 maanden). Misschien wil je laten weten of je nog tegen bepaalde dingen aanloopt en of je het goed te doen vond of niet?

Sorry voor iedereen op wie ik niet gereageerd heb, het is even allemaal te veel voor me om bij te houden. Heb wel met veel plezier alles gelezen hoor!

Nou, nu maar even mijn bevallingsverhaal:
Ik was op 18 november 2007 uitgerekend. Op vrijdagmiddag 26 oktober, rond half 5, zat ik thuis achter de computer toen ik ineens een golfje nattigheid in mijn onderbroek voelde. Ik dacht eerst nog dat ik een beetje urine verloor en bleef gewoon zitten. Toen ik het weer voelde ben ik naar de wc gegaan en zag toen dat zelfs mijn broek nat was. Ik eraan ruiken, want had gelezen dat vruchtwater reukloos is of een beetje zoetig ruikt. Nou, ik vond het toch een beetje pissig ruiken. Maar goed, toen het met golfjes bleef komen, werd ik helemaal hyper... Dit kon toch niet? Was pas 36 weken en 5 dagen zwanger. Meteen mijn man gebeld en ook de verloskundige. Wat vruchtwater opgevangen en dat was gelukkig helder van kleur. Baby was al mooi ingedaald zei de verloskundige. Ben wel meteen naar het ziekenhuis gestuurd omdat ik nog geen 37 weken zwanger was. Daar heeft ook de gynaecoloog het overgenomen. Ik moest die nacht in het ziekenhuis blijven, maar had 's avonds nog geen weeen. Manlief is gewoon naar huis gegaan. Lag ik daar. Kon echt niet slapen, want er lag een meid bij mij op de kamer die heel hard aan het snurken was... Rond half twee voelde ik de eerste weeen komen. Rond half vier heb ik op het knopje gedrukt omdat ik niet meer lekker lag. Ben toen naar een verloskamer gebracht en heb vanaf toen aan de ctg gelegen. Snap zelf nog steeds niet waarom, maar heb mijn man niet gebeld. Ik had al zo'n vermoeden dat het nog lang zou gaan duren en hij zou toch weinig voor me kunnen doen. Hij kwam pas om half tien (dat hadden we de vorige avond afgesproken). Omdat ik de hele nacht niet had geslapen kreeg ik een pethidine (ofzoiets) injectie, om een beetje te kunnen sluimeren. Geloof dat ik toen wel in een soort roesje kwam. De ontsluiting schoot echt niet op. Van twee naar drie centimeter duurde zooo lang. Ik raakte echt compleet ontmoedigd. En ik lag maar aan die ctg en nam maar steeds slokjes water... Omdat het allemaal zo lang duurde, heb ik toen ook een infuus met weeenopwekkers gekregen. De weeen werden toen wel heftiger, maar de ontsluiting schoot nog steeds niet op. De gynaecologen hadden het die dag zo druk, dat er ook maar zeer zelden iemand kwam kijken. Dat vond ik wel naar hoor! Toen er toch iemand kwam kijken en zag dat ik het zo zwaar had, werd me gevraagd of ik een ruggenprik wilde. Ja graag!! Maar voordat ze gingen prikken toch nog even de ontsluiting gechecked en wat denk je, had ik ineens 8 centimeter. Toch geen ruggenprik dus. Tot hier vond ik de bevalling zwaar, maar vanaf dit punt was het echt een ramp. Ik kreeg vanaf die acht centimeter al persweeen, maar mocht dus nog niet persen. Ik KON het bijna niet! Riep ook steeds: nee, ik kan het niet en heb stiekem toch steeds een beetje meegeperst, kon ik echt niet tegenhouden. Hoop dat echt nooit meer mee te maken! Toen ik eindelijk mocht persen kreeg ik echt zo'n pijn in mijn rug dat ik het steeds heb uitgegild... Na anderhalf uur persen is Bas zijn hoofdje met de vacuumpomp naar buiten getrokken, maar toen zaten zijn schouders vast. Ze hebben toen de mcroberts techniek uitgevoerd: eerst mijn benen helemaal naar benenden geduwd, toen met een gooi mijn benen helemaal omhoog, ik persen en de verpleegkundige heel hard op mijn buik duwen, er was echt even paniek! Gelukkig schoot hij toen los en kon ik een gezond mannetje op mijn buik bewonderen! Ondanks dat hij wat te vroeg was, ging het meteen heel goed met hem...
Met mijn ging het die eerste week wat minder. Ik kon na de bevalling niet meer plassen. Ik voelde wel dat mijn blaas steeds overvol was, maar er kwam gewoon niks. Ben twee dagen in het ziekenhuis gebleven en mocht toen met de katheter naar huis. Achteraf misschien niet zo'n goed idee. Ik was echt ziek van die katheter. Voelde me zo slecht en kon helemaal niks. Elke beweging deed me zeer door dat ding. Ging gewoon enorm irriteren na zoveel dagen. Toen ik na een week nog niet kon plassen en steeds meer last kreeg weer teruggegaan naar het ziekenhuis. Ik zag het echt helemaal niet meer zittten. Dacht echt dat het nooit meer goed zou komen. Gelukkig was de gynaecoloog zo'n schat. Die vertelde dat het vaker voorkomt en dat het echt weer goed zou komen. Als ik zelf zou plassen, zou de katheter eruit mogen, dus ik ontzettend mijn best gedaan daar in zo'n ziekenhuisplee met een pot eronder, want als er iets zou komen, moest ik het opvangen. En wonder boven wonder plaste ik... Ik helemaal blij... Kwam er een verpleegster met een apparaatje waarmee ze  je blaasinhoud kunnen bepalen. Zat er nog ruim een liter in mijn blaas... Weg blijdschap. Toen kwamen ze op het geweldige idee mij te leren mezelf te katheteriseren. Ik kreeg een heel pakket met kleine katheters mee. Was even wennen, maar 1000 keer beter dan zo'n vaste katheter. Steeds als ik zelf een beetje had geplast of als ik voelde dat ik moest plassen, moest ik mezelf leegkatheteriseren. Toen ging het allemaal gelukkig weer heel snel goed. Maar wat een rampkraamweek heb ik gehad. Kon alleen maar huilen!
En het is echt de schuld van het ziekenhuis vind ik! Ik heb daar vanaf half twee 's nachts totdat Bas werd geboren om 17.19 uur 's middags op een bed aan de ctg gelegen. Er is niemand geweest die me heeft gevraagd of ik misschien moest plassen en ik was zelf zo van de wereld dat ik geen moment heb bedacht dat ik ook nog naar de wc zou kunnen gaan... Heb door de weeen ook helemaal niet het gevoel gehad dat ik moest plassen. Waarschijnlijk is mijn volle blaas tijdens de bevalling zo gekneusd geraakt, dat het plassignaal niet meer werkte.
Dat gaat mij bij de volgende bevalling dus niet meer gebeuren. Ik zal naar de wc gaan!!

Zo, wat een verhaal he? Hoop dat het niet al te saai is om te lezen!

Morgen en overmorgen heb ik lekker relaxte ochtenden, de kinderen gaan aan de entreetoets! Best wel eens lekker hoor!

Nou, tot snel maar weer,
Lijnmaan

Terug
Bovenaan